ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 92 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 42 82 90 91 92 93 94 102 142 192 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.731 - 2.760 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Tuntuu että valuu satulalta eteenpäin ajaessa,joten voiko tota stemmillä muuttaa?
    Satula on siirretty mahdollisimman eteen mitä pystyy vai pitäisikö satulatanko vaihtaa erillaiseen että saisi satulaa vielä eteenpäin?

Pitääkö ton ohjaustangon taivutuksen jatkua niin sanotusti käsiin päi vai vaaka asentoon?
    Kai se satula on vaakatasossa? Ei pitäis valua kyllä mihinkään vaikka olis liukkaampiki satula. Eikä pituussuuntainen sijainti siihen sais vaikuttaa.

Tanko saa olla niin kuin tuntuu mieluisalta, yleensä taivutusta käsiin päin ainakin jonkin verran.

harmis Guest
    Itellä pituutta tais olla 175 noin ja M-koon runko.
    M koko oli mullakin 2proossa ja pituutta 174cm. Mun ei tarvinut vaihdella mitään osia. Koko on varmasti ihan soppeli. Katso että penkki on vaakatasossa ja koita pyöritellä ohjaustankoa eri asentoihin jotta hyvä kulma löytyy. Jos tuntuu että ohjaustanko jää liian kauas niin hae kaupasta lyhyempi stemmi. Ajoasennon hieromiseen menee varmasti oma aikansa jos ei aiempaa pyöräilytaustaa ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Kai se satula on vaakatasossa? Ei pitäis valua kyllä mihinkään vaikka olis liukkaampiki satula. Eikä pituussuuntainen sijainti siihen sais vaikuttaa.

Tanko saa olla niin kuin tuntuu mieluisalta, yleensä taivutusta käsiin päin ainakin jonkin verran.
    On vaakatasossa mut tuntuu aina ajaessa et perse liukuu eteenpäin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harmis Katso viesti
    M koko oli mullakin 2proossa ja pituutta 174cm. Mun ei tarvinut vaihdella mitään osia. Koko on varmasti ihan soppeli. Katso että penkki on vaakatasossa ja koita pyöritellä ohjaustankoa eri asentoihin jotta hyvä kulma löytyy. Jos tuntuu että ohjaustanko jää liian kauas niin hae kaupasta lyhyempi stemmi. Ajoasennon hieromiseen menee varmasti oma aikansa jos ei aiempaa pyöräilytaustaa ole.
    Joo aika hakusessa on asiat pyörän suhteen.

Kädet pitää vissiin pienessä koukussa olla ku ajelee.?
    Itellä tuntuu et ois suht suorana ja sit jos laittaa koukkuun niin menee liian vaikeeksi jotenkii ajoasento.
    Kädet puutuu melkein heti ku käy pyöräilemään,pitää kokeilla toisilla gripeillä tai sit hartia lihakset niin jumissa..

On vaakatasossa mut tuntuu aina ajaessa et perse liukuu eteenpäin.
    Onkohan nyt ihan varmasti? Mut vaikka oliskin, kokeiles kuitenkin ottaa pikkusen takakenompaan satulaa. Jos ei paina munia niin ei sen tartte ihan 0° vaaterissa olla.

Oon ite just sun pituinen ja M-koon Blackborow on hyvin liki samoilla mitoilla 3FAT Liten kanssa. 45 mm pitkä stemmi tuntuu luontevimmalta omaan makuun. Mut käännä nyt se stemmi alkuun edes oikeinpäin niin saat ryhtiä asentoon eikä painata käsiä niin pahasti.

Ei niitä käsiä tietoisesti koukussa ole tarkoitus pitää, mut rentona pitää olla eli ei saa hartialukossa ajella.

Onkohan nyt ihan varmasti? Mut vaikka oliskin, kokeiles kuitenkin ottaa pikkusen takakenompaan satulaa. Jos ei paina munia niin ei sen tartte ihan 0° vaaterissa olla.

Oon ite just sun pituinen ja M-koon Blackborow on hyvin liki samoilla mitoilla 3FAT Liten kanssa. 45 mm pitkä stemmi tuntuu luontevimmalta omaan makuun. Mut käännä nyt se stemmi alkuun edes oikeinpäin niin saat ryhtiä asentoon eikä painata käsiä niin pahasti.

Ei niitä käsiä tietoisesti koukussa ole tarkoitus pitää, mut rentona pitää olla eli ei saa hartialukossa ajella.
    Pitää kokeilla kääntää tota satulaa takakenompaan.

Stemmi oli oikein päin ja nyt käänsin sen toisinpäin et nousee tanko ylemmäs.
    Vissiin 60mm stemmi tossa vakiona?

Stemmi oli oikein päin ja nyt käänsin sen toisinpäin et nousee tanko ylemmäs.
    Juu, tiedän kyllä että se on alaviistoon alunperin, ite vaan miellän et sen pitää olla nousevassa eikä laskevassa asennossa. Vaikka on täällä monia ketkä tykkää ajaa etukenossa mieluummin, ei vaan tunnu mulle luontevalta.

Juu, tiedän kyllä että se on alaviistoon alunperin, ite vaan miellän et sen pitää olla nousevassa eikä laskevassa asennossa. Vaikka on täällä monia ketkä tykkää ajaa etukenossa mieluummin, ei vaan tunnu mulle luontevalta.
    Ite vaihdoin tuon 3 Fat Pron orkkissatulan Fi'zikiin ja tolppaan missä ei ole set backiä. Omaan makuun tuo stemmin kääntö ei riitä vaan tarvisi vaihtaa riser bar-tanko tilalle.

Nyt olisi hyvää keliä ajella läskillä, mutta harmi vain että oma odottelee 100km ajettuna uutta vapaaratasta ensihuollossa. Miten muilla on nuo 3 fat Pron vapaarattaat kestäneet? Muuten olen ollut pyörään hyvin tyytyväinen

Omasta pyörästä puhistin ne vapaarattaan vaseliinit pois ja laitoin perärutkun vaihdelaatikko öljyä tilalle. 2pron vapari on kestänyt 1,5 vuotta ja 3liten vapari jo kaksipäivää.(hyvähyvä)
    Keskiölaakerin vaihdoin juuri shimano deoreen, millin prikan lisäsin laakerikupin alle. Väliputken, 30mm, sahaan aurausmerkistä kunhan kohalle osuu. Savox laakereissa oli pykäliä, empäniitä viittiny katella. Keljua sitten kuunnella naksutusta kun (jos) lähtee kauvemmaksi.
    Nuo savolaks kammet nyt ei ihan sitä ole mitä lapsena ajattelin pyöränkampien olevan, joten voi ne siitä häippästä tai voi olla häippäsemättäkin. Oliskin sitten viimonen orkkis osa 2päivää vanhassa pyörässä. Työnsin muuten 72g vaseliiniä ohjain laakeriin, eipähän kesällä hori vettä kun lähemmä veneilemään.

Pitää kokeilla kääntää tota satulaa takakenompaan.
    Kannattaa vatupassilla tarkistaa että satula mahdollisimman suorassa. Tuot vaikka pyörän sisälle, niin alusta on suora. Ei tuo takakenoka ainakaan ole kovin hyvä pyöräillessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Kannattaa vatupassilla tarkistaa että satula mahdollisimman suorassa. Tuot vaikka pyörän sisälle, niin alusta on suora. Ei tuo takakenoka ainakaan ole kovin hyvä pyöräillessä.
    Joo pitää se vielä tsekata kunnolla jos ei sit ihan vaateris ookkaan..

Mä kans laitoin lisää rasvaa ohjainlaakerille.

Pitäis noi keskiöt itekkii purkaa ja uudet rasvat sisälle et ees kestäis jonkun aikaa..

Mitäs ne tuolla XXL huolloissa tekee? Ilmeisesti paljon laakereita käy läpi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wiima63 Katso viesti
    Mitäs ne tuolla XXL huolloissa tekee? Ilmeisesti paljon laakereita käy läpi?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

No kappas. Enpä tuota löytänyt heti kaupan sivuilta puusilmänä kun kattelin pikaisesti. Eli tekevät jotain, mutta tuo tarvittavat osat rasvataan.. ketjut ja vaijerit, olisko jopa muutakin? Lähinnä kun noita ilmaisia huoltoja käytettävissä. Olikos noihin jotain ohjelmaa huolloille? En huomannut kysyä kun konkelin ostohuumassa hain.

Ensihuolto 3kk kuluessa ja sit vissiinkin kolmen vuoden sisään kaks muuta.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rantamies Katso viesti

Nyt olisi hyvää keliä ajella läskillä, mutta harmi vain että oma odottelee 100km ajettuna uutta vapaaratasta ensihuollossa. Miten muilla on nuo 3 fat Pron vapaarattaat kestäneet? Muuten olen ollut pyörään hyvin tyytyväinen
    Omalla valkolaisläskiprööllä nyt noin 500 kilsaa takana ilman murheita, jos takajarrusta vuotanutta nestettä kovalla pakkasella ei lasketa. Ensihuolto vaihtoi palat ja hioi levyn, ja toimii taas ok.

Ajoasento ylös säädettynä oli aluksi tämmöiselle pitkäjalalle aavistuksen pitkän ja matalan tuntuinen, mutta siihen on tottunut jo, ja nyt tuntuu täydelliseltä, ainakin pienen vertymisen jälkeen.

Sram 11 speed on ihan huippu ja kevyemmät tubet paransi ajoa. Näinä päivinä on ollut funfactor noin 100, kun sai päästellä täysiä kapeilla lumipoluilla ilman horjahtamishuolen häivää, jou!

Sent from my iPad using Tapatalk

En nyt sano XXL:n huoltohinnastoa kalliiksi tai halvaksi, mutta vertailun vuoksi: Vaijerin ja kuoren vaihto (sis. säätö) 19,90

Vaihdatin rispaantuneen takavaihtajan vaijerin muutama vuosi sitten halpamaassa (Saksa). Pyörämekaanikko vaihtoi vaijerin ja sääti vaihteet. Hinta oli 7 € sisältäen työt ja vaijerin. Aikaa kului noin 5 minuuttia ja tapahtui odottaessa.

No hitsi, tässähän on jo kulunut tuo 3 kk. Täytyypä kysellä huoltoaikaa ja tekevätkö edes odottaessa.

Itellä on viime kesänä hommattu 3 pro, oon ootellu että avaavat Ouluun liikkeen ja vien sitte "ensihuoltoon", itellä ei tolkuttomia määriä kilsoja oo sentään tullu...

No kappas. Enpä tuota löytänyt heti kaupan sivuilta puusilmänä kun kattelin pikaisesti. Eli tekevät jotain, mutta tuo tarvittavat osat rasvataan.. ketjut ja vaijerit, olisko jopa muutakin? Lähinnä kun noita ilmaisia huoltoja käytettävissä. Olikos noihin jotain ohjelmaa huolloille? En huomannut kysyä kun konkelin ostohuumassa hain.
    Diiliin kuuluu yksi ensihuolto ja kaksi perushuoltoa.

No hitsi, tässähän on jo kulunut tuo 3 kk. Täytyypä kysellä huoltoaikaa ja tekevätkö edes odottaessa.
    Tunti varataan ensihuollolle, eli odottaessa hyvinkin. Toisinaan menee reippaasti sutjakamminkin, jos on esim. kaksi mekaanikkoa hiljaisena aikana pyörän kimpussa.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Läskissä minä käytän eri erkonomiaa kuin maantiepyörässä. Läskillä ajelen pääasiassa vain maastossa polkuja ja ulkoilureittejä joten kun se on haastavampaa niin ajoasento on pystympi ja penkki on pysyvästi alempana. Kuvasta näkee hyvin kuinka tanko on reilusti ylempänä ja penkki kohtuullisen alhaalla. Käytän myös läskissä lukkopolkimia ympäri vuoden, säädöt on vain tosi löysällä ja toki talvella väliin pitää puhdistella lumia että saa kengän kiinni mutta se on pikku juttu. Uudella pyörällä kannattaa aina ajaa jonkin aikaa jos ei ole paljon pyöräilykokemusta. Tekee vasta sitten niitä muutoksia kun tuntuu ettei persaus tai kädet tai niskat totu olemassa olevaan setuppiin.

^^ Ja diiliin kuuluu myös se, että 600 kilometrin ajon jälkeen hajonneen keskiölaakerin vaihto ei mennyt ainakaan mulla takuuseen muuta kuin töiden osalta. Ei vaikka Fat1:ssä ei ollut keskiön alapinnalla kondenssiveden poistoreikää eikä pyörää muutenkaan ollut uitettu missään ja pestykin (harvoin) perinteiseen tapaani vedenpainetta maltillisesti käyttäen.
    Kertauksena uusille paksuilijoille, että kannattaa käydä laakerit läpi ja tsekata, että siellä on muutakin kuin kiiltävää metallipintaa toisiaan vasten. Ei ainakaan mulla edes ekan perushuollon jälkeen ollu esim. napalaakerit kovinkaan reilusti voidetta saaneet,,,
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

Eli kolmen vuoden takuu liki pitäen "turhaa". Eihän tuossa ole mitään järkeä. Itse pitäis siis kaikki tehdä.

^ Niin no, totaalisesti kädettömälle tuo tietty on etu tai ainakin mainoksia lukiessa moni ostaja sen niin mielessään mieltää. Tai toisaalta miten sen nyt ottaa. Ensihuollon ja ekan perushuollon Fat1:lle teetin minäkin, mutta kolmannen jätän teettämättä.
    Keskiöitä noihin pystyy itsekin nopeasti ja edullisesti vaihtamaan. Palat vaihdoin itse kiljumattomiin Marwin paloihin. Vaihteisto on pysynyt hyvin säädöissään ja mihin ne säädöt vaijerien alkuvenymän jälkeen muuttuiskaan. Takanapa tuossa ei jälkeenpäin ajatellen ollut alun alkaenkaan keskellä takakiekkoa ja letkuperä (ei mun vaan pyörän) sai aikaan sen, että tiukoissa nousuissa kumi surahteli chainstayhin kiinni. Napa keskitettiin Bikelinessä kun en itse "ehtinyt"
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

Eli kolmen vuoden takuu liki pitäen "turhaa". Eihän tuossa ole mitään järkeä. Itse pitäis siis kaikki tehdä.
    Ostin pyörän 10/14 enkä ole joutunut tekemään muuta ensihuollon jälkeen, kun öljyämään ketjuja, lisäämään ilmaa renkaisiin ja kiristämään säätöruuvista takavaihtajaa.

Kammet tosin vaihdettu (itse hajoitin alkup.) ja ketjun olen vaihtanut (yksi linkki jumiutui), mutta nämä ei ole takuunalaisia asioita muutenkaan.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Laakerit kyllä mielestäni pitäis olla ainakin takuun ajan korvattavissa. Jos rasvaa niissä, toisin sanoen huolloissa "lisätty" "tsekattu", niin kuuluu kestää "normi"ajolla. No tietty luetaan kuluviin osiin, mutta elinikä kuitenkin lähemmäs vuosia kuin kuukausia. Kyllä ne autoissakin kestää laakerit kauemmin kuin tuhat kilsaa. Ja käsittääkseni noissa jopa ihan oikeat laakerit kooleilla?

Muinoisina aikoina keskiölaakerit UN-52 ja UN-92 kestivät 15 vuotta ajoa. Ohjainlaakeria ei tarvinnu rasvata kuin karkausvuosina. Hienot nykylaakerit kestää minkä kestää, ja ne eitakuuseen kuulu. Ikävä juttu. Keskiölaakeri kannattaa vaihtaa suosiolla esim. deoreen. (tarkkana kierteiden kanssa)
    Hyvä pyörä tuo halppis white on, kiekot (Choseni napoja hienoilla brändeillä löytyy 10 kertaa kallliimmista pyöristä) ja runko ihan asiallisia. Vaihteiston voi päivittää kympiksi satkulla jos tarvetta.

Jaa, no johan on. Eli tästä siis viilailuharrastus lisää. Aattelin että sais ajella vaan ja viilailut jätän harrasteautoon ja muut rakentamiset. Täytyy varmaan porata rasvanipat ja viikottain prässätä uutta rasvaa..

tämä on ollut esillä varmasti jo useammankin kerran mutta kysympä nyt vielä kun en löydä vastausta.

eli keskiölaakeriksi käy http://www.bike24.de/1.php?content=8...menu=1000,2,81 mutta mitkäs kammet laittaa jos haluaa rakentaa 1x10 tai 1x11 setupin? taakse käy shimanon 10lehtiset pakat suoraan? sitten vielä takavaihtaja sekä triggeri siihen? muuta?? hakusessa ois sellainen hinta/laadultaan järkevä setti. ei halvin muttei myöskään se topend

Pitäiskö tossa white 3 litessä olla vedenpoisto reikä tuolla alhaalla keskiössä.?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •