Edellisen sivun Tacx Flow koestuksista innostuneena ajelin samaan tapaan, mutta verraten powertappiin.
Vähän lämppää alle ja sitten 200W TTS3:n ja kadenssi 95. Huonon muistin ansiosta aloitin isolla rieskalla joten päädyin heti tacx säätöalueen ulkopuolelle (200W >35km/h = nopeus punaisella ja tehot ei vastaa asetettuja). Tästä minuutin välein pienempää silmään ja pienimmältä sitten pienelle limpulle. Siitä jatkot isompaa silmään aina minuutin välein.

Seuraavaksi tavoitevauhti 30km/h ja sama 200w kuormaksi. Isoin pykälä ja kadenssilla vauhti kohdalleen. Minuutin välein pienempää silmään ja kadenssi kohdalleen tavoitevauhtina 30km/h. Tuloksista voi havaita että kadenssilla ei ole varsinaista merkitystä tehoihin jos nopeus pysyy kohdallaan.

Sitten testi 200w ergo moodi Tacx:n omalla ohjausyksiköllä (ensin kalibrointi) ja sama setti kuin ensimmäinen 53/13 -> 53/25 -> 39/25 ja siitä isompia vaihteita muutamia.

Aiemmin olen jo huomannut että jos ajaa tacx:n nopeusalueen alarajalla niin kuorma on isompi vaikka tts:n mielestä ollaan vielä ergon säätö haarukassa. Tämä näkyy esim 200w ja nopeus alle 25km/h.

Tässä yhteenveto noukittuna Poweragentista:
Tacx flow + TTS3 200W ergo
16min kohdalta alkaen 53/13-> 53/25
km/h W
49,8 285 (nopeus W)
46,7 263
43,1 239
40,1 277
38,4 213
36,4 203
34,6 198
31,3 190
28,5 192
21,0 213 39/25 -> 39/13
22,6 216
24,9 208
26,3 207
27,8 203
27,8 200
31,7 199
34,0 203
36,1 208

Tacx Flow omalla ohjausyksiköllä (ei PC:tä)
n 52min kohdalta alkaen 53/13-> 53/25
km/h W
49,5 284 (nopeus W)
46,4 261
43,4 241
38,6 210
35,9 200
34,1 195
30,9 189
27,8 194
21,5 226 39/25 -> 39/13
22,5 233
24,9 222
26,2 207
27,7 199
29,5 197

Tacx flow + TTS3 200W ergo, tavoitenopeus 30km/h
34min kohdalta 53/13-> 53/25
km/h W rpm
30,3 195 53 (nopeus W cad)
30,2 196 57
30,5 196 63
30,2 195 67
30,6 193 72
30,4 194 76
30,5 194 81
30,6 193 85
30,7 194 86 (vaihto virhe taitaa olla samalla vaihteella kuin edellinen)
29,7 194 93
29,6 192 100

ja tässä linkki Garmin connectiin