HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 207 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 107 157 197 205 206 207 208 209 217 257 307 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.181 - 6.210 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Pitäis tubelessiksi noi eka vääntää että uskaltais kovin vähiin alkaa paineet laskeen.. ei vaan oo vielä tullu päätettyä että millä lähtis yrittään tiivistystä, noi teipit ei ihan hirveänä kiinnostais ja vähän sama ongelma sisurin puolikkaiden kans :/

liekkö jää enää muita kuin säkityskalvo / vakuumituubi, ja se kaupallinen lateksirinkula jossa ei lie kauhean hyvä saatavuus ja onkohan hirveän superior sekään? Kukaan kokeillu vielä?

Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti janne kuivakangas Katso viesti
    Itse huomasin saman..Mut vähänkin oli käveltynä tai monkiänura niin hyvin mnee ✌ 😎

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
    Millasilla paineilla teillä on nuo snowshoe 4,5 renkaat pelanneet? Tubeleksena vai ei? Mulla on vielä sisurit, mutta litkutus suunnitteilla. Eilen ajettiin kaverin kanssa järvenjäällä jossa mönkijänjälki ihan puuterilumessa. Laskin paineet niin alas kuin uskalsin, mutta eteneminen oli aika tuskaa. Vierintävastus on vissiin aika kova näissä kumeissa. Paraneekohan kun kumeille tulee ikää?

No mulla on specialized kevyt sisurit ..paineita olen sormituntumalla kokeillut ostin mittarin mut eipä käynyt ventiilin. .vaikka piti.. (schraender tubeless ) Muuten kyllä hyvät kumit kevyet ja pito hyvä ..ilman höttölunta..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Ei tän varmaan olis pitäny yllättää, mutta vähän kuitenkin tympäsee että onhan noi Bud ja Lou aika saakelin huonosti rullaavat. Ainakin verrattuna edellisiin Floatereihin. Vähän nyppii toi alamäkeen polkeminen.
    Nonii... nostin tän päivän lenkille paineita arviolta n. 0,3 => 0,5 bar ja kyllä helpotti. Tykkään kyllä pehmeistä mukavuuden ja pidon kannalta, että toi puoli baariakin on kyllä minusta talvifättikseen noin isoilla kumeilla ihan ylärajalla. Mutta rullaavuus parani niin paljon, että näillä mennään.

En oo myymässä.

Hanki jonkunlainen helposti mukana kulkeva pumppu niin paineiden nosto kesken lenkkiä on helposti tehtävissä ja silloin ei tarvi jonkun lumipolun jälkeen tiesiirtymällä mennä fiiliksellä: "tämmöistä on ajaa suossa".

Seuraavaksi kun tulee tilattua jotain sälää niin pitää hommata topikissa ollut minijalkapumppu, mielellään oman telineensä kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuono Katso viesti
    Millasilla paineilla teillä on nuo snowshoe 4,5 renkaat pelanneet? Tubeleksena vai ei? Mulla on vielä sisurit, mutta litkutus suunnitteilla. Eilen ajettiin kaverin kanssa järvenjäällä jossa mönkijänjälki ihan puuterilumessa. Laskin paineet niin alas kuin uskalsin, mutta eteneminen oli aika tuskaa. Vierintävastus on vissiin aika kova näissä kumeissa. Paraneekohan kun kumeille tulee ikää?

mä olen kesäkelillä käyttänyt tubeleksena rontti 0,45 joka pitää ihan ok mutta rullaa huonosti. Laskin eilen lumelle niin pieniksi kun uskalsin ja eipä se kyllä mihinkään rullannu. En kehtaa nyt ihan suoraan sanoa mitä olen noista mieltä mutta "parempiakin on tullu testattua"..

Tein äsken tieteellistä tutkimusta takapihan lumipuurossa. Alle 0,5bar ei pito olennaisesti parane, vierintävastus kylläkin. Lumipuuroon löytyy varmasti parempiakin renkaita. Varmaan hyvä rengas latupohjille etc kovemmille alustoille. Niissä kyllä pääsee hyvin ihan 2,35 mtb-renkaallakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    2XL ois kiva kokeilla.. liekkö nousee korkeus liiaksi.
    Ei nouse, kyl ne Blackborowiin sopii. Ketjulinja ahistaa/vaatii vähintään kammen väliin spaceriä orkkis 2x10-setupilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    Pitäis tubelessiksi noi eka vääntää että uskaltais kovin vähiin alkaa paineet laskeen.. ei vaan oo vielä tullu päätettyä että millä lähtis yrittään tiivistystä, noi teipit ei ihan hirveänä kiinnostais ja vähän sama ongelma sisurin puolikkaiden kans :/

liekkö jää enää muita kuin säkityskalvo / vakuumituubi, ja se kaupallinen lateksirinkula jossa ei lie kauhean hyvä saatavuus ja onkohan hirveän superior sekään? Kukaan kokeillu vielä?
    Ei ne kyl minnekkään karkaile omien sisurien kanssa, vanne (ClownShoe) hyvän muotoinen, ei pääse putoomaan yhtäkkiä pois mihinkään.
    Hommaat vaan 100 mm leveetä teippiä ja kietaset kiepin pari sitä. Ei tartte kikkailla eikä leikkiä, helppo ja varma tubelesointi. Tommosella on mulla pysyny ilmat 3.5 kk (on tietty aina välillä saanu pumputa vähä lisää): http://www.ebay.co.uk/itm/FIXMAN-Polythene-Jointing-Tape-100mm-x-33m-DIY-Tools-Workshop-Garage-/390974649825

Tätä tämmöstä meinasit kaupallisella lateksirinkulalla? http://fattystripper.com/ Tilasin ite joku aika sitten moiset ihan mielenkiinnosta, mutta oli ja näyttää edelleen olevan backordered-tilassa. Katotaan millon tulee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Ei nouse, kyl ne Blackborowiin sopii. Ketjulinja ahistaa/vaatii vähintään kammen väliin spaceriä orkkis 2x10-setupilla.

Ei ne kyl minnekkään karkaile omien sisurien kanssa, vanne (ClownShoe) hyvän muotoinen, ei pääse putoomaan yhtäkkiä pois mihinkään.
    Hommaat vaan 100 mm leveetä teippiä ja kietaset kiepin pari sitä. Ei tartte kikkailla eikä leikkiä, helppo ja varma tubelesointi. Tommosella on mulla pysyny ilmat 3.5 kk (on tietty aina välillä saanu pumputa vähä lisää): http://www.ebay.co.uk/itm/FIXMAN-Polythene-Jointing-Tape-100mm-x-33m-DIY-Tools-Workshop-Garage-/390974649825
    Mahtuuhan se joo vähän kikkailemalla, mutta enemmän ahistaa 2XL:ssä pyörän korkeus, itselleni toi L-kokonen runko aika maksimikoko. Ois voinu riittää pienempiki, Salsan taulukotki tais mennä vähän päällekkäin. Mutta ihan mieleinen vielä Loun kanssa, ei vaan kestä kovin syvässä hangessa "tippua" polkimilta...

Pitänee tota teippiä tilailla kokeille, kiitti vinkistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Tätä tämmöstä meinasit kaupallisella lateksirinkulalla? http://fattystripper.com/ Tilasin ite joku aika sitten moiset ihan mielenkiinnosta, mutta oli ja näyttää edelleen olevan backordered-tilassa. Katotaan millon tulee.
    Juu, tuota juuri. Ei taida muita ihan hirveästi olla? Jännä sinänsä.. teippejä vissiin oli pari vaihtoehtoa, ainaki kapeampiin? Stanilla vissiin ainaki..

Onko kukaan löytänyt Kenda Juggernaut Pro 4,5" euroopasta?
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Onko kukaan löytänyt Kenda Juggernaut Pro 4,5" euroopasta?
    Tuskin. Muutama nollasarjan kumi tällä tiettävästi on, mut tuotantosarja ei oo levityksessä.
    4.0" Prota tuli jo kerran eurooppaan pieni erä, nyt nekin on back_orderissa.

Tarttis varmaan asentaa paksuun etutavarateline ja köyttää siihen kaljakori täysin pulloin kiinni. Tuolla kun suttaa noita puuterilumipolkuja, niin vetopito Natessa riittää paremmin kuin hyvin, mutta polun leveys ei tahdo riittää kun keula hakee puolelta toiselle. Mikäs on markkinoiden paras kumi eteen tuon sivuttaispidon osalta ? Tuohon korikikkaan turvautuminen kun saattais johtaa juopottelupainotteiseen fiilistelyyn

Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

No Bud on ainakin ihan parhaita.

BFL ei muistaakseni hakeudu kirjoittaan niinku moni aggressivisempi sivunappularengas varsinkin jos on seinämää reunoilla. Mutta ei BFLllääkää voi kovin löysillä paineilla ajaa.

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Näyttää tuo BFL turhan miedosti kuvioidulta kuitenkin,,, Olisko se sittenkin vain tuo waka wanha Bud jota J. Kottenberg suositteli. Ilmeisesti mitään uutta hyvää ei ole keksitty. Taitaa se Snowshoekin olla lähinnä suksi mitä olen täältä lukenut.
    Toimiiko Nate miten edessä, kuvion puolestahan tuo on taakse ajateltu ja siellä toimiikin kunnioitettavan hyvin 👍

Kyl maar Bud on hyvä ja vakaa ohjailla ja rarrupitoakin on pehmeellä. Tosin saahan senkin alta, jos kallistaa ja kääntää samaan aikaan sopivissa höttö oloisa tai kaltevalla pinnalla, missä on höttöä, mutta tuskin mikään, muukaan kumi suoriutuu paremmin, kun höttö lumi vaan karkaa alta.

4" vanha kunnon Floater on kyl hyvä kans molemmissa päissä, vaikka sitä jotkun aikoinaan molli itse ohjauksesta. Rullaa järeyteensä nähden hyvin ja pitää. Harvoja kumeja missä on pitkittäistä ja poikittaista nappulaa. Se, että painaako uudet sen 1.8kg oikeasti ei havaintoa. Omani niitä vanhoja 1.5kg malleja.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Snowshoe on kaukana suksesta, kunhan ei sekaannu siihen "orkinaaliin" 4,5" joka hädintuskin nelituumanen oikeesti on..

Vaan se Bud-setä on kova äijä joo..

Tiedoksi! Schwalben jumbo jimejä 4,0" ja 4,8" lite ja snakeskin versioita näyttäisi olevan tarjolla Bike24:sa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Papdin Katso viesti
    Tiedoksi! Schwalben jumbo jimejä 4,0" ja 4,8" lite ja snakeskin versioita näyttäisi olevan tarjolla Bike24:sa!
    Tilattu jo (Y)

^^ Ei tarvetta, mulla on jo (ollut kesästä asti) Liteskinit eikä moitteen sijaa. Flattejä nolla, jopa kyljet ovat kestäneet, vaikka isot pojat pelotteli että eivät kestä 😂

Kestävätköhän snakeskinin kyljet kauemmin kulutusta? Nykyiset bulldozerit ovat kulutuspinnaltaan kuin uudet mutta litkut ja ilmat vuotavat kyljistä läpi ja tuntuu typerältä vaihtaa noin hyvän näköiset renkaat pois kun ilma ei pysy sisällä.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

Kannattaa jatkossa, ainakin takana pitää pikkusen enempi painetta. Se kylki on hieroontunut paskaks kun lussua kumia on poljettu ..menee kylki ryppyyn kun tulee vääntöä kehälle (eli ketju kiristyy) Saman ilmiön teki mulla floater, mutta nuo ns. Paremmat kumit on kestänyt pidempään.

Oikeen muuta et voe kun laittaa sisurit.

Joo olen ajellut pääsääntöisesti noin 0,55/0,50bar paineilla eli voi olla tuostakin kyse. Nooh onneksi vaimo ajelee sisureilla niin nuo pääsevät toiseen läskiin viettämään eläkepäiviä. Tietääkö kukaan onko tuo snakeskin joku kevlar vahvistus lite skiniin verrattuna vai onkohan siinä vaan enemmän kumia? Luulisi, että joku kevlar matto ei tuohon ongelmaan auta mitä lisä kumi kyllä voisi auttaa.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

En tiedä miten snakeskin on tehty. Mutta kyllä se huomattavasti vahvempi on. (ja vähän huonommin rullaava)

Mulla kanjonissa JJ ensiasennus renkaina ja on mun mielestä erittäin hyvät kumit, rulla hyvin matalillakin paineilla ja pitää mun tarpeisiin riittävästi, kun en missään mutaprutakossa tykkää ajella. Nyt laitoin D5 ja tuli heti self steeringiä ja alhaisilla paineilla ei kyllä rullaa mihinkään. Pitokin on pettymys mulle, sanoisin, että kallis rengas ominaisuuksiin nähden.

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk

Onko Canyonissa nyt snakeskinit ensiasennuskumeina? Mikä malli sulla on?

Ton rullaavuusarvion heitin ihan sillä perusteella että snakeskinissä runko on paksumpi ja väkisinkin vähän jäykempi ja näin syö enemmän energiaa muuttaessaan muotoa. Mutta sun kommentin perusteella on svalpella onnistuttu hyvin snakeskinin suhteen. Mukavaa, kun JJ on minustakin mainio, etenkin kesäkumina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petev Katso viesti
    Nyt laitoin D5 ja tuli heti self steeringiä ja alhaisilla paineilla ei kyllä rullaa mihinkään. Pitokin on pettymys mulle, sanoisin, että kallis rengas ominaisuuksiin nähden.
    Täällä olleet nyt D5:t alla noin 150km eikä mitään ongelmia. Paineina pidän jotain 0.55 bar suurin piirtein. Ei selfsteeringiä ja kulkeekin mukavasti. Sun täytyy polkea enemmän niin rullaakin paremmin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Onko Canyonissa nyt snakeskinit ensiasennuskumeina? Mikä malli sulla on?

Ton rullaavuusarvion heitin ihan sillä perusteella että snakeskinissä runko on paksumpi ja väkisinkin vähän jäykempi ja näin syö enemmän energiaa muuttaessaan muotoa. Mutta sun kommentin perusteella on svalpella onnistuttu hyvin snakeskinin suhteen. Mukavaa, kun JJ on minustakin mainio, etenkin kesäkumina.
    Mulla on 2015 Dude 8 ja Liteskin luki renkaan kyljessä (4.0), tosin paino on kyllä yläkantissa ilmoitettuun eli 1090g. Ne kyljet on ehkä tuon renkaan heikoin kohta, mutta on niillä surutta kivikossa ajettu. Hieman siis litkua tihkuu kyljestä, mutta ilmat pysynyt ainakin toistaikseksi ilman ongelmia.

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk

Tuota luettavaa tuntuu olevan vähän liikaa niin nopea kysymys tähän.
    Jumbo Jim vs Barbegazi?
    Rullaavuus kaikenlaisella pohjalla arvostettavampi juttu kun älytön pito. Rengas hakusessa niin lumelle kuin keväälle/syksylle. Kesät poljen täpärillä.
    tällä hetkellä alla 4,5 juggernaut ja tuntuu kuin polkisi aina suolla! �� (voisi mennä toki salille hommaamaan potkua jalkoihin mutta selvitetään nyt tämä rengashomma ensin)

Dude ysin mukana tuli kans JJ Liteskin 4.0:t. Kyljet on tosiaa ohuet ja langat paistoi läpi jo parin kilsan jälkeen. Yhden kerran kylki puhki sisureilla, nykyisin alla litkut. Kumpikin painaa n. 1060g. Yllättävän hyvät renkaat, mutta noilla pitää tosiaan olla paineita hieman enemmän. Itse noin 80kg, pyörä 10kg, ja sopivat paineet siellä 0.55 - 0.65 hujakoilla. Tilasin tuolta B24:stä nyt 4.8 Snakeskinit, saas nähdä tulevatko joskus.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •