ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 137 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 87 127 135 136 137 138 139 147 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.081 - 4.110 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti FatBiker Katso viesti
    Terve.

Melkoseen ongelmaan olen törmännyt. Specializedin FatBoy -14 fillaristani meni vasemman kammen poljinkierteet. Olen nyt lähes jokaisen paikallisen pyöräliikkeen käynyt läpi, eikä mistään löydy vastaavaa. Merkki Samox on jo aihettanut monta "Siis mikäh?!" hetkeä. Ilmeisesti aika outo merkki?

Mahtaisiko joku saman pyörän omistava osata sanoa, mikä setti sopisi tilalle, tai olisiko jäänyt alkuperäis-sarjaa ylimääräiseksi?
    Pyörässäsi on näemmä 190 mm. perä, ja itseltäni on piakkoin jäämässä ylimääräisinä omaan runkoon liian leviät ja juurikin 190 mm. perälle tarkoitetut FSA Comet kammet, en tuosta sinun laakeristasi tiedä mutta ostamalla MexaExon keskiön nuo mainitut kammet pelaavat varmasti.
    I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

Hinkkasin Whiten kuituhaarukasta maalit pois ja pistin muutaman kerroksen lakkaa päälle:

Ihan siedettävän näköinen kompromissi. Tomacin kanssa tosiaan joku punainen ja/tai vihreä toimisi parhaiten.

Techtalkiin sen verran että haarukan paino tippui huimat 12g. Lisäksi vaihdoin pari metallispaceriä kuituversioon ja Tomac nyt reilusti 10kg kerhossa =)

Ai niin: myöskään 10spd takapakan kanssa ei näytä olevan tarvetta tässä kokoonpanossa kääntää tuota eturatasta (vaikka 170 perän kampisarja ja 197 perä rungossa). Silmämääräisesti ketju näyttää olevan suorassa neljänneksi tai viidenneksi suurimmalla takarattaalla ja läskin tapauksessa pieniä rattaita käytetään hyvin harvoin. 4" renkaalla ketjun ja kumin väliin jää myös runsaasti tilaa. Tässä siis absoluteblackin 26t ovaali DM ratas jolle ilmoitetaan 49,9mm chainline. Katselin racefacen dokkaria, mutta sen perusteella paha sanoa, onko tuo AB:n rattaan ketjulinja sama kuin RF:n omien rattaiden vai vähän ulompana vai sisempänä. Esim. Wolftooth ilmoittaa 49,0mm ketjulinjan DM rattaille.
    Täytynee jossain kohtaa mitata mikä se ketjulinja tässä oikein on.

Onko joku löytäny jostain intternetin ihmemaasta 50-60mm leveetä 26" tuumaista hiilarikehää? Tarttis olla semmonen jossa
    ne 32 tarvittavaa pinnanreikää ei oo jonossa eikä ees parin millin harituksella, vaan isommalla offsetillä. Tulis takapäähän fättikäyttöön.
    Nykyinen nextie/mcarbon 52mm kehässä on pinnan rei`issä liian vähän offsettia, katkoo vetopuolelta pinnoja tahtiin 1,5kpl /vko.
    Kaikki katkeemiset (paitsi ne ulkoisten olosuhteiden aiheuttamat) just nippelin päältä, pinnoina sapimin d-light / dt:n comp -
    molemmat katkee samalla lailla. Eli ei oikeesti sovellu tuo (170mm navallakaan) sinkulakäyttöön.
    Plan b) on 65mm kehä, mut yritän välttää kun entisistä pääsin eroon.
    Kiekon tekijää voi tietysti syyttää, mut tässä tapauksessa en alkais.

^Kovaa on käyttö. Ei ole ihan turhien kuskien ropleemia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Onko joku löytäny jostain intternetin ihmemaasta 50-60mm leveetä 26" tuumaista hiilarikehää? Tarttis olla semmonen jossa
    ne 32 tarvittavaa pinnanreikää ei oo jonossa eikä ees parin millin harituksella, vaan isommalla offsetillä. Tulis takapäähän fättikäyttöön.
    Nykyinen nextie/mcarbon 52mm kehässä on pinnan rei`issä liian vähän offsettia, katkoo vetopuolelta pinnoja tahtiin 1,5kpl /vko.
    Kaikki katkeemiset (paitsi ne ulkoisten olosuhteiden aiheuttamat) just nippelin päältä, pinnoina sapimin d-light / dt:n comp -
    molemmat katkee samalla lailla. Eli ei oikeesti sovellu tuo (170mm navallakaan) sinkulakäyttöön.
    Kiekon tekijää voi tietysti syyttää, mut tässä tapauksessa en alkais.
    Vaiha paksumpi pinna

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Vaiha paksumpi pinna
    Tai vaihda fillarointi sauvakävelyyn.
    Pinna kun pinna taitaa olla ihan yhtä paksu siitä mistä kierre alkaa ja mistä noi mulla nyt katkeilee.

Onko ne pinnanreiät noissa laminoitu (vahvistettu) vai pelkästään porattu? Luulis että ensinmainittu mutta kysynpä silti kun tuli mieleen että voisiko sen paremman pinnalinjan tehdä jälkeenpäin kuitukötöstelyllä? Saattaa toki tulla ikävämpi vanneprofiili renkaalle muusta epävarmuudesta puhumattakaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Onko ne pinnanreiät noissa laminoitu (vahvistettu) vai pelkästään porattu? Luulis että ensinmainittu mutta kysynpä silti kun tuli mieleen että voisiko sen paremman pinnalinjan tehdä jälkeenpäin kuitukötöstelyllä? Saattaa toki tulla ikävämpi vanneprofiili renkaalle muusta epävarmuudesta puhumattakaan.
    Kai siinä jotain vahviketta sisäpuolella on, ulkopuolella ei ole. Se probleemi on just niissä poratuissa pinnanrei`issä - ne on porattu kohtisuoraan ja pinnalinja taas on jotain muuta. Semmoset mutkanippelit olis päheet.

Tai vaihda fillarointi sauvakävelyyn.
    Pinna kun pinna taitaa olla ihan yhtä paksu siitä mistä kierre alkaa ja mistä noi mulla nyt katkeilee.
    Varmaan oot oikeassa että sauvakävely olisi mulle ja sulle parempi ratkaisu, mutta mulla ei ole yksikään paksumpi pinna ( eri pinna, kirkas, varmasti parempi) katkennut kun olen vaihtanut.
    Tsemppiä !

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Toi "ei pinnan suuntainen nippeli" tilanne on aina hankala. Siinä tulee pinnaan taivutusta ja aika hyvin just pahimpaan paikkaan eli kierteen alkuun. Parempi tai vahvempi pinna varmaan kestää pidempään mutta kyllä sekin tossa altistuu vaihtelevalle taivutuskuormalle joka ennemmin tai myöhemmin aiheuttaa väsymismurtuman.
    Tavalla tai toisella pitäis nippeli olla suorassa pinnaan nähden. Joko reikiä jollain tapaa muuttamalla tai niinku PaH kyseli, vanne jossa olisi iso offsetti (ja siinäkin ei-kohtisuoraan poratut nippelin reiät.

Muistaakseni Zipo toisessa topikissa oli jostain löytänut fätin kuituvanteen jossa oli kolme puolaa pinnauksen sijasta, mutta se saattoi olla jokin experimentalkappale ja jos saatavissa niin hinnaltaan ihan mitä vaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Muistaakseni Zipo toisessa topikissa oli jostain löytänut fätin kuituvanteen jossa oli kolme puolaa pinnauksen sijasta, mutta se saattoi olla jokin experimentalkappale ja jos saatavissa niin hinnaltaan ihan mitä vaan.
    Kyllähän kiinasta spokeless-fättikiekkoja saa, mut muttei mun takanavalla.

Onhan ”mutkanippeleitä” olemassa - DT Pro Head. Mutta ensin pitää oikaista vanteen reikä, että nippeli olisi samassa linjassa pinnan kanssa. Eikö Nextien vanteissa tämä pitänyt tehdä manuaalisesti vai eikö onnistu sittenkään? Sinulla ei edes ole 190mm napaa, vaan vain 170.

vaiha se kehä uudempaan versioon?. Ainakin mun nextie 65mm vanhassa mallissa oli pinnat mutkalla. uudemmassa versiossa on jo paljon paremmin, muutenkin laadukkaamman näköset.

Bässin ehdotusta kannattaa kokeilla. Minusta ainakin vika varsin selvästi viittaa valmistusvikaan tai -virheeseen ja näin olisi takuun piiriin kuuluva.

^^ eipä oo tainu nextie tehdä tosta 52mm junklevoksista genII- versiota, ainakin sivuilla on vaan 27.5" ja 29".

Minä en pinnoista ymmärrä yhtään mitään, mutta eikö jonkun kuppimallin prikan käyttö nippelin ja vanteen välissä antaisi nippelin oieta pinnan suuntaiseksi? Vai saako siellä mitään prikkoja edes käyttää?

Tanskasta 65mm leveitä:
    http://www.maskinenbikes.com/#!revolvek-65mm/c314
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Nämä vaikutti ihan asiallisilta kehiltä:
    http://foxcomp-turku.fi/uutiset/48-fcfcarbonwheels

xxl:ssä on 2fat hiilikuitukeuloja tarjolla jos jotakin kiinnostaa. (en tiiä onko suosittua kamaa mut aattelin ilmottaa, täälläkin on noista hiilikuitukeuloista kyselty)

Kai siinä jotain vahviketta sisäpuolella on, ulkopuolella ei ole. Se probleemi on just niissä poratuissa pinnanrei`issä - ne on porattu kohtisuoraan ja pinnalinja taas on jotain muuta. Semmoset mutkanippelit olis päheet.
    Oletko ehtinyt tiedustellut McCarbonin näkemystä pinnojen katkeamisongelmaan?

mutanaama Guest
    Mcarbon svarar:
    Pah ei vaan osaa ajaa oikein.

Tai sitten 1. sukupolven kehät oli porattu väärin ja osassa materiaalivahuus kiekon pinnanreiän kohdalla vaihteli 5-8mm, jonka takia nipat asettui vinoon. Suurin osa niistä plaanattiin ja oikaistiin meidän toimesta.
    Mutta kun tuo reikä on tosiaan syvä, eikä anna pinnalle juuri tilaa kääntyä, niin se on saattanut aiheuttaa osan pinnan katkeamisista. Kyllä niistä silloin tuli maristua nextielle ja plaanaustyökaluja ei vielä ole heitetty roskiin, vaikka luotto onkin luja.
    Homma parani kun uudet kiekot tuli myyntiin.

Viesti viime vuoden kesäkuulta
    "Hi Kari,

Very sorry for bringing this inconvenience to you!
    The holes were drilled by machine, the angles are
    Axial Direction Angle: 8 degree
    Radial Direction Angle: 5.5 degree

The spokes direction should be laced like attached drawing shown.
    I understand there must be some problem of the angles, there were several other customers have also claimed it. I've already submitted this issue to our engineer. We may have to re-calculate the angle of the spoke holes. We'll solve it as soon as possible.
    May I know what type / brand of hubs do you usually use? We may refer it to calculate the holes angles.

Btw, we are planning to redesign this 65mm black eagle rim, to generation II.
    We'll try our best to make it better.

Regards,
    Brian "

Tässä vielä kuva oikeasta tavasta panna pinnat paikalleen. Mitä noita olen itse tutkinut, niin joissain pinnat lähti venttiilin kohdalla sisäänpäin, joten olisko venttiilin reiän poraaja välillä mokaillut.

Mä en ole vielä omistani saanut pinnoja (enkä nippeleitä) poikki, mutta mun ajo onkin hidasta, rauhallista ja siistiä kaikilla mittareilla ja olen heikkojalkainen kukkakeppi..

Pinnoina DT Comp ja messinki nippelit ja kehinä siis kuusvitoset ämcarponit ja 197-napa..
    Kemizti muokkasi tätä : 20.01.2016 at 18.40 Syy: nii ja PaH:lla ongelmana viikymppikehä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Mcarbon svarar:
    Pah ei vaan osaa ajaa oikein.
    Ei.
    Vastuu ton 52mm kehän valinnasta oli ihan oma ja tietoinen riski - ei tuu tästä takuukeissiä mcarbonille.
    Vaihtarikehät noi tais ollakin. Koska välillä 50-65mm ei kehissä ole maailmalla tarjontaa, kokeillaan seuraavaks kapeempaa ja jos se ei pelitä,
    palataan 65mm:een. Nyky-setuppiin on nippu varapinnoja sorvauksessa kiakkomestari-epulla, joten tämä
    täältä tähän.
    Tänään ei katkennu pinnoja, katkes vaan ketju. Tappi keskeltä katki.

Mulla alkanut kuulumaan läskistä naksuntaa polkiessa. Ensin kuului vain vasemmalta puolelta kun junttasi putkelta menemään. Käytin polkimet irti, laitoin kierteisiin vähän rasvaa, kiristelin takaisin paikoilleen ja naksunta kuului nyt molemmilta puolilta. Vaihdoin toiset polkimet kiinni ja naksuu edelleen, joten vika ei ole polkimissa. Mitäs availlaan seuraavaksi vai odotetaanko vain pakkasten lauhtumista ? Pyörä mallia: http://www.haibike.de/produkte_detai...55,detail.html

Rattaan pultit, bb kiinnitys runkon tai ite bb. Minulla sama vaiva palastui bb:n toisen puolen laakerin jumiksi.

Lisäisin listaan dropoutien kiristyksen. Oma konkeli hiljeni, kun rungon ja dropoutin väliin pisti vähän alumiinitahnaa.

Stevens Mobster. Pystyykö tuossa helposti vaihtamaan taka-akselin mutterin? Siis sen joka on vaihtajan korvakkeessa. Tarvisi saada harvempi kierteinen kuin nykyinen.

Mitä mieltä Wilierin fatbikesta? http://www.wilier.com/en/products/in...oad-bike/305ft
    Mitä plussaa ja miinusta hintaana nähden? Kokeneempien mielipidettä kaipailen. 1395,00 myydään.

Hyvän näkönen Edellinen hinta 😊✌

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •