Sehän on pyörän nasta. Ei se mitään voimaa vaadi asennuksessa. Pieni pyöräytys vaan ja nasta on paikallaan.
Sehän on pyörän nasta. Ei se mitään voimaa vaadi asennuksessa. Pieni pyöräytys vaan ja nasta on paikallaan.
Turha niitä vinoon menneitä nastoja on suoristella, etenkään jos sisäänajoa on vasta yksi lenkki. Lisää kilsoja, siitä ne asettuu. Ja lakkaa huolehtimasta niitten sisurien kestävyydestä.
[ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]
^^
Valmiisiin reikiin varmaan, mutta ei kai se nyt nappulaan ihan pyöräyttämällä mene.
Toivottavasti pysyvät.
^Minäkö? En ole ikinä saanut sisuria rikki. En minä ole huolissani.
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
On kyllä tympeet kumit noi nokian w240. Tuntuu että vauhti loppuu melkein heti kun lakkaa polkemasta.
Ei taida markkinat olla isot, kun renkaat jääny tolle tasolle?
^^
Tottakai nastarenkaassa on reikä nastalle, tarkoitin lähinnä nastattomia. ja jos koitan noita ISPni sivunastoja, jotka eivät ole edes osuneet vielä maahan, en minä niitä vetämällä saa irroitettua. En tiedä saisinko jollain kunnon välineellä. Saisinko itse yhtä tiukasti sen nastan sinne? En tiedä, kun en ole koittanut.
Sitä meinaan, että vaikka noi ajaessa voikin irrota kun painoa tulee niin ei ne nyt ihan vaan sinne tiputettu ole![]()
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
Ne ovat nastoja. Leveä pohja ja terävä kärki. Se vaan muljautetaan sinne koloon.
Nasta lähtee pois, jos käännät sen pohjan sivuttain, vaikkapa pienellä meisselillä. Ei se oikeasti ole voimalaji
http://www.elektrofahrrad24.de/sites...l-spikes_0.jpg
^ Ei varmasti, mutta siltä se tuntui, kun tuota yhtä vääntynyttä yritti oikoa ja työntää syvemmälle työkaluna 6.5cm pituinen avaimenperä-minityökalu.
Ainahan ne jollakin keinolla sinne saadaan. Yksi tuttu sanoi, ettei sitä ihminen tartte, kun 2 työkalua, vasaran ja kirveen. Vasaralla rakennetaan, korjaillaan ja oiotaan, kirveellä taas pistetään pieniksi se, mitä ei saatu rakennettua, korjattua tai oiottua.![]()
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
Heh, ja nekin voi olla vaikka kivestä tehdyt!
Vakavoituen, nastojen asettumista on ihan hyvä seurata ja oma neliskanttinen ajattelutapa sanoo paineiden pitämisen melko matalana, tuolla suosituksen alarajoilla, niin ettei reunimmaisetkaan nastat alusta alkaen asetu vinksalleen vaan asettuvat pohjaan saakka omille paikoilleen olis niinku viisasta. Oikeita nastojen paikoilleenpanotyökaluja ja nastapusseja saa saksalaiskaupoista, mm. BD ja BC, eikä ole kovin hintaviakaan.
TERU muokkasi tätä : 05.01.2016 at 08.39
^ Jep, itseasiassa kyseinen herra on sen verran taitava rakentaja, että ei tuota purkamista joutune harrastamaan ja löytynee häneltä yhtä jos toista työkalua. Se oli enemmänkin huumorilla höystetty kehoitus pitää asiat yksinkertaisina, jos ei joku onnistukaan, aina voi yrittää uudestaan.
Minulla ei ainakaan nuo sivunappulat osu ollenkaan maahan, ei varmastikaan osuisi vaikka laskisin paineet. Luulen, että pitää kallistaa jo vähän enemmän pyörää, että nekin saa osumaan maahan. En tiedä miten sitten painuvat. Ei mulla kauheita paineita ollutkaan, selvästi alle 2 sisurilla, voisihan sitä koittaa vielä johonkin 1.5 laskea ja katsoa miten iso osa sitten osuu maahan. Senhän näkee aika hyvin kun osa renkaasta on luminen/sepelöity, osa ihan koskematonta.
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
Mä taisin pitää sisäänajaessa ISPeissä paineina edessä noin 1bar ja takana 1.5bar sisureilla.
Liian alhaisissa paineissa lienee vaarana, sisurin hajoamisen lisäksi, myös, että nastat pääsevät liikkumaan liikaa, kun kumi elää niin paljon ja vääntyvätkin vinoon.
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
Ihan suoraan asettui nastat reunanappuloissakin noilla paineilla. Sisäänajo tehdäänkin rauhallisesti ajamalla kestopäällysteelläNormaalissa työmatka/polkuajelussa paineet taitaa olla 1.5 etu 2.0 taka eikä ole sisureita hajonnut.
Täytyy katsoa miten osuvat minulla maahan pienemmillä paineilla, vai osuvatko.
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
Kun renkaan runko pääsee enemmän liikkumaan niin tottakai nappulatkin, jotka siinä ovat kiinni, liikkuvat enemmän. En ole tehnyt tutkimusta, kun tämä on eka nastarenkaani, joten kunhan arvailen, mutta luulisi niiden nastojen, jotka eivät vielä ole painuneet, pääsevän silloin helpommin vääntymään vinoon.
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
Ei se renkaan paine tue ISP:n nappuloita saati sisurin käyttö. Jos rengas muljahtaa kivellä tai vaikkapa betonilla niin sisäänajamattomat nastat helposti pyörähtää vinoon ja yleensä myös pois.
Sisäänajo kannattaa tehdä aina kovalla kelillä, matalilla paineilla jossa sivunappuloiden nastat saa osansa ja välttää sutimista, kovaa jarruttamista ja paikkoja missä rengas pääsee lipsumaan.
Nimimerkki 40+ takaa ja 10+ nastaa edestä yhdellä lenkillä hukannut. Kunnollisen sisäänajon jälkeen niitä alkoi hävitä vasta kun nappulat alkoivat kulua mataliksi ja/tai nastojen reiät kuluu väljiksi.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Joo, no katellaan miltä näyttää kun vähennetään paineita. Vähän arveluttaa saanko nuo sivunappulat maahan asti, mutta katsotaan. Tai siis saahan ne maahan, kun tarpeeksi laskee, mutta mikä on minulle tarpeeksi, sitä en tiedä.
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
Itsekin ostin kyseiset kumit talveksi. Ajellut nyt n.700km niillä. Alussa tosiaan tuntui siltä kesäkumien jälkeen että johan on kitkaa, tuntui hieman siltä kuin olisi jarrut laahannu päällä kun polkemisen lopetti. Siihen on tosin nyt jo tottunut, ei kiinnitä asiaan enää huomiota. Itse arvostan talvikumeissa enemmän sitä pitoa ja sitähän tässä mallissa kyllä on riittävästi. Älä huoli, kevät on kohta niin pääsee sitten taas fiilistelemään kesäkumeilla.
Almarro muokkasi tätä : 06.01.2016 at 18.35
Tänään tuli ajeltua lisää sisään ISPtä. Ajelin kelvejä ja keskuspuiston teitä ja myös polkuja ja kallioita. Nastat on tallessa. En jarrutellut kovasti enkä rymistellyt.
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
Tämmösillä nastatyylisillä renkailla pitäis tänä talvena käydä testaileen. En tiedä pitäiskö terotella noi teräviks, mp-maailmassa on ajettu paljo tylpilläkin. Kokeilemalla selvinnee. Täytyy punnita noi kun saan vielä toisen kumin valmiiksi. Ensimmäiset testirenkaat nämä.
![]()
onko joku OIKEASTI lisä nastoittanut schwalben wintereitä? Tai vaatiiko jotain kikkailuja. tuntu ensi yrittämällä MAHDOTTOMALTA!
Huoltoliike huomasi, että taka-ISP oli alkanut repeämään ja PAHASTI siitä vaijerin ja kumin liitoskohdasta, joka on jotenkin ommeltu ja liimattu yhteen. Nyt kun otin koko kumin irti, niin se näyttää vielä kauheammalta ilman paineita ja on yhtä pahan näköinen myös kumin sisäpuolelta. Kuinkahan lähellä räjähtämistä ehdin tuolla käydä? Huoltomies kehui harvinaiseksi Schwalben tapauksessa tämmöistä. Renkaat kuukauden vanhat, oisko 200km ajettu.
Lähetetty minun XT1562 laitteesta Tapatalkilla
Juu, tuo saumahan se näyttää monella kuplivan tubeleksena. Kai tuo nyt kuitenkin on paistettu? Vai saadaanko valmistusta nopeutettua, jos reunakevlari liimataan kiinni...
No, jokatapauksessa jotain tässä paisto/liimaus prosessia on mennyt pahasti pieleen. Eivät renkaat saisi saumakohdista vuotaa. Sinun renkaasi on vain vielä pykälää huonompi yksiö. Menee tietenkin takuuseen ilman kysymyksiä.
Niin siis, tämähän ei ole mikään tubeless vaan ihan tavallinen sisurisysteemi. Voisin veikata että tuosta tulee kyllä läpi vaikka mitä nestettä ja alkulimaa. Ihmeen hyvin on kestänyt kasassa vaikka on nähtävästi enää arviolta noin 40% saumasta jäljellä tuossa 20cm matkalla.
Vaatii ,imho, oikean työkalun ja ranneliikkeen opiskelua. Näitten 35mm renkaitten nastanvaihto onnistuu ihan vanteella kunhan on paineet yläkanttiin.
Itse tosin tein puusta alustan jolla koin homma paremmin sujuvan. Passelin paksuista isomman kuusen oksaa joka vielä kaareutui sillai sopivasti.
I väntan på ännu dåligare tidet
Kirjanmerkit