GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 125 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 75 115 123 124 125 126 127 135 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.721 - 3.750 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #3721
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Nyt aletaan puhumaan asiaa! On kyllä sikamaisen toimiva peli.  Vielä kun olis plussa.
    http://www.mondraker.com/16/eng/bikes/vantage-rr+/552

  2. #3722
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Joo siis saa Vantagea plussana kahtakin eri versiota, mutta itse rakennan kaposemmille renkaille. Kai mä olen vähän vanhanaikainen.

  3. #3723
    noniinno Guest
    No on kyllä pystyvä pyörä moneen ajoon ilman plussaakin. Omani istui niin xc-radalle kuin Sappeen enskapätkillekin oikein mukavasti.

  4. #3724
    Liittynyt
    10/2001
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    206

    Cool

    Nostetaanpa ketjua ylöspäin kertomalla pari sanaa omasta pyörähankinnasta, joka saattaa olla potentiaalinen kohde myös muille uutta enduropyörää speksaaville. Pyöräsi kuva –ketjuun tuli jo postattua kuva, mutta laitetaan tänne hieman analyyttisempi postaus aiheeseen liittyen.

    Tausta:

    Olen ajanut maastolla reilut 15 vuotta. Omaan semi-ok:n ajotekniikan ja perheenisän rapistuvan polkukunnon. Ajan samalla pyörällä kaikki maastoajat, eli perus polkulenkit, satunnaiset bike park –päivät, Tahko mtb:n ja joitain endurokisoja. Kaikki edelliset pyöräni (Bullit, Slayer, Anthem, Meta, Prophet jne jne.) ovat olleet 26 tuuman kiekoilla ja nyt oli korkea aika siirtyä nykyaikaisemman laitteen puikkoihin sekä rengaskoon että geometrian suhteen.

    Olin liikkeellä varsin maltillisella budjetilla, joka tietenkin rajasi vaihtoehtoja. Polen uusi Evo Link 150 olisi ehkä ollut se kaikkein mielenkiintoisin vaihtoehto. Olin aikaisemmin pääsyyt ajamaan yhden lenkin merkin vanhemman konseptin täysjoustolla ja siitä jäin hyvät vibat. Sain Polesta hyvin tarjouksen ja muutenkin kivaa palvelua, mutta valitettavasti se hinnat alkaen -vaihtoehtokin oli tällä kertaa hieman yli budjettini.

    Tarkastelin paljon myös käytettyjen markkinoita. Fillaritorilta bongasin siistin Bansheen Spitfire -rungon. Myös Spitfire ja Rune ovat pitkään olleet kuolauslistalla ja niistä olen kuullut/lukenut pelkästään hyvää. En sitten kuitenkaan jaksanut alkaa kasaamaan uuttaa pyörää runkosetin ympärille ja todennäköisesti myös tässä tapauksessa budjetti olisi mennyt hieman pitkäksi.

    Kolmas vaihtoehtoni Focuksellle oli Commencalin Meta V4, jonka halpismalli oli completena aika samoissa hinnoissa kuin SAM. Jousituksen toteutus on Metassa melko samanlainen kuin SAM:ssa. Metassa toki mukana hieman andorralaistan kosmeettista twistiä, kun SAM puolestaan oli hyvin suoralinjainen ja ”perinteinen” linkutettu single-pivot ratkaisu. M-kokoja vertaillessa SAM oli lähes joka paikasta muutaman millin Metaa isompi. SAM:ssa oli mielestäni myös pykälää parempi osasarja.

    Päädyin siis loppuen lopuksi jopa hieman yllättäen Focukseen. Yllättäen sen vuoksi että olen pitänyt merkin aikaisempaa tuotantoa ajatuksella ”ok, mutta ei mitään minulle”. Tämän SAM:n myötä Focus on mielestäni ottanut askeleen oikeaan suuntaan ja lyhytjoustoisempi Spine vaikutti myös ihan pätevältä hintaluokassaan. Kierossa mielessäni Focus on myös sopivan ug-pyörä tänne kotimetsiin kaikkien Dunejen, Strivejen ja Mach6:n keskelle. Niin ikään pään sisällä tuntui myös hyvältä kantaa rahansa suomalaiselle yrittäjälle. Pyöräni tuli siis Larusta. Sain sieltä kivaa palvelua ja eduksi lasken myös sen että mahdolliset takuujutut on helppo hoitaa kotimaassa verrattuna johonkin direct sales -merkin hitaaseen aspaan. Larusta löytyi myös demopyöriä mikä on aika kiva juttu.

    Itse asiaan:

    Olen ajanut SAM:lla nyt vasta pari lenkkiä joten pitkäkestoisempaa kokemusta luvassa joskus myöhemmin. Fiilis on kuitenkin hyvä. Pyörä tuntuu erittäin tukevalta, menee ajamäkeen miljoonaa ja kiipeää ylämäkeenkin paljon paremmin kuin edelliset lyhytjoustoisemmat pyöräni. Painoa oli vakio-osilla 13.9 kg mutta polulla tuntuu siihen nähden kuin höyheneltä. Geometria tuntui heti kättelyssä hyvältä ja etenkin pidentynyt reach natsaa hienosti. Keulakulma on aika perus 66 astetta. Hiilarimalli eroaa tästä alu:sta myös mittojen osalta. Siinä on ainakin 65 ohjauskulma, lyhyempi chainstay ja vieläkin matalampi etupää. Minusta tuntuu etten kyllä edes haluasi tähän lyhyempää perää. Muita huomioita:
    - GX-voimansiirto toimii ja kiva että se löytyy jo tästä halvimmastakin mallista. 30 hampaisen rattaan tilanne olen vaihtamassa pykälää isomman ja jonkinlainen taco on myös hankintalistalla.
    - Keula ja iskari toimivat hyvin heti pakasta vedettynä. Jännä yksityiskohta että tässä on Foxin keula, vaikka yleensä halvimmissa malleissa on edessäkin RS:n tuote.
    - Stemmi vaihtui heti kättelyssä 60mm >> 50 mm. Myös orkkis-tanko on vähän hassuilla taivutuksilla, eikä siinä ole yhtään nousua.
    - SAM:ssa on tosi matala ohjaamo, josta kyllä itse tykkään. Keulan kaulaputki oli pätkäisty aika lyhyeksi, joten jos haluaa korkeutta ohjaamoon niin stemmi & tankokauppaam mars mars.
    - Pyörässä on Conseptin leimoilla oleva hissitolppa, mikä kyllä tuntui tosi epäilyttävältä. Se toimii kuitenkin tosi hienosti ja oli positiivinen yllätys. Vipu näyttää samalta kuin KS:n tolpissa, mutta tiedä nyt sitten kenen tekele tuo on. Ajelen sillä niin kauan kuin se pelaa.
    - Jarrut oli jotkut Shimanon M396 tms, mutta kun omasta takaa löytyi Zeet niin laitoin ne heti alle.
    - Kiekot on ns. perusbulkkia mutta tuntuivat tukevilta ja navoissa on konelaakerit. Ällöt värikoodatut tarra lähti helposti irti. Leveempää & keveempää kiekkosatsia ehkä joskus myöhemmin jos lompakossa on pitoa.
    - Pyörän mukana tullut lokasuoja oli kiva yllätys. (ja ladulle propsit hyvästä duunista maastopyöräilyn eteen)
    - Contin Mountain Kingit oli aika liukkaat. Kesälenkkeilyyn varmaan ihan ok, mutta toki tässä rengaskauppaan joutuu muutenkin kun yhdellä pyörällä tekee kaikki ajot.




    Todistusaineistoksi pari kuvaa:




  5. #3725
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VilleK Katso viesti
    Pyörässä on Conseptin leimoilla oleva hissitolppa, mikä kyllä tuntui tosi epäilyttävältä. Se toimii kuitenkin tosi hienosti ja oli positiivinen yllätys.
    Jossain edullisemmissa spessuissa (fuse, fatboy trail...) on tuo samainen tolppa ja kulkee nimellä TranzX YSP03 spekseissä.. Olen parisen kuukautta ajellut fusella ja hyvin on tolppa toiminut jopa yli -20°C pakkasilla..
    The end of the road is just the beginning...

  6. #3726
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Joo mulla Reverb stealth teki ihan samat temput viime keväänä/lopputalvesta. En tiedä auttaako tohon ongelmaan mikään, mä ratkasin asian myös sillä etten ajele tolla talvisin. Nyt mulla on tämän vuoden ajojen jälkeen ilmestynyt siihen myös sellainen oire, että tolppa joustaa muutaman sentin kun siihen istuu. Lähteeköhän tuokin pois vain ilmaamalla vai kaipaako perusteellisempaa huoltoa?
    Mulla teki vanhan mallin reverbbi (vissiin ekaa versiota) tuota ihan samaa, kun se oli ollut pidempään käyttämättömänä jä kävin heittään lenkkiä pikku pakkasella. Ongelma johtuu ilmeisesti siitä, että tolpan öljyjen sekaan pääsee karkaamaan ilmaa, jonkun tiivisteen (IFP?) ohi. Voi olla, että ton tolpan sisäisen öljypatsaan ja ilmakammion välissä oleva tiiviste jotenkin kutistuu pakkasella tai kuivuu käyttämättömänä, jonka seurauksena se kova 250psi paine sitten painaa ilmaan öjyjen sekaan.

    Kaukosäätimen ilmaus tuohon ei auta, kun vika on öljypatsaassa, jonka "päällä" tuossa reverbissä istutaan, kun toppaa on säädettynä ala-asennosta ylöspäin. Vikatilanteessa tuon öljypatsaan seassa on ilmaa, joka sitten joustaa/sagittaa, kun istuu satulassa.

    Vanhan mallin korjaamiseen löytyy seuraava pikaohje MTBR:n sivuilta, itse sain korjattua tuon 15minuutissa, josta 12minuuttia etsin lukkorengasta lattialta. Tuo lukkorengas lensi komeassa kaaressa, kun fiksauksen tekee tuollain "huijaamalla" yläkautta. Normaalisti tuo tolpan sisäinen öljypatruuna on ilmeisesti paineeton, mutta kun öljyn sekaan karkaa ilmaa on siellä myös painetta. Kannattaa olla siis todella varovainen, jos tolppaa purkaa yläkautta. Lukkorengas pomppaa todella oloisesti pois paikaltaan, vaikka painepatruunan on päästänyt tyhjäksi MTBR:rän ohjeen muukaan. Kannattaa siis tehdä tuo lukkorenkaan poisto vaikka siten, että pitää lukkorengaspihtejä toimenpiteen ajan vaikka tukevassa 2L minigrip pusissa, johon sitten saa napattua nuo sinkoavat lukkorenkaat yms. KÄYTÄ MYÖS SUOJALASEJA!

    En mä tätä olis itse osannu korjata, mutta Verska-Vesa anto hyvät tipsit Kaupin metsässä, jonka avulla osasin syöttää oikeat hakusanat Googleen lenkkikaljan nauttimisen yhteydessä.

    Voi olla, että uusi steath reverbbi ei mee ihan samalla ohjeella, mutta toimintaperjaatehan siinä on kuitenkin varmaan ihan sama. Nyt tolppa toimii taas mainiosti -10C pakkasilla, eikä tolppaa tarvinnut lähettää mihinkään kalliiseen huoltoon.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  7. #3727
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Tässä tuli lumisilla talvikeleillä 26" Enduro-fillarilla ajellessa mieleen, että onko kukaan harkinnut tollasen 27,5+ vehkeen hommaamista Enduro touhuihin? Esim.Cuben STEREO 150 HPA RACE 27.5+ vaikuttais nopeasti vilkaistuna ihan pätevältä (keula 67 astetta - satula 75 astetta). Luulis, että tollaset leveät renkaat sopis talvihommien lisäksi hyvin myös mäkitouhuihin. Toisina vanteinahan tollasen kanssa vois olla kevyemmät normaali levyiset 27,5 keikot trailiajoon. Ongelmanahan tuossahan on tietysti se, että perus 27,5 vanteilla/renkailla keskiö tippuu jo niin alas, että trailiajo voi olla jo hieman vaikeampaa. Toisaalta tollasella 3,0" renkaalla voi monessa tilanteessa pärjätä vähän pienemmälläkin kuviolla, joten ruullaavudessa ei välttämättä ota ihan kauheesti pataan 2,3"-2,5" renkaille.

    Oon itse kyllä edelleen tyytyväinen omaan 2012 malliseen perinteiseen 160mm joustavaan Radonin ED:hen, mutta ihan mielenkiintoista nähdä, että tuleeko nämä plussakoot tuomaan jotain uutta ja hyvää näihin enduro hommiin.

    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  8. #3728
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    https://www.bike-components.de/de/Su...120tpi-p38145/

    Minä laitoin kaverille melko samaan radoniin surlyn dirt wizart 2,75" 120tpi kumit ja sillä sai 68mm leveät/ muhkeemmat renkulat. Tubleksena rullaa ja pitää kyllä ihan hyvin.

  9. #3729
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    310
    Eikös se toinen kiekkosetti tollaseen 27.5+:aan olisi tyypillisesti 29"? Keskiö ainakin pysyisi about samalla korkeudella. Luulis tuollaisen enskahommissakin toimivan, tosin renkaiden kestävyys voi olla kysymysmerkki. Järeitä agressiivisella kuviolla olevia kumeja ei juuri (vielä) ole. Ongelma vissiin vähän se että moisesta tulee kokolailla raskas.

  10. #3730
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Ei tainnu ainakaa Kauppias™ paljoo painoa valitella kun enskasarjan finaalissa 27,5+:lla podiumille suhas..

  11. #3731
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    310
    Joo.. mutta osaajat osaa ja suhaajat suhaa. Normiukot erikseen :-)
    Toi paino suhteessa renkaan kestävyyteen yleensä kuitenkin arvosteluissa tuntuu olevan se about ainoa negatiivinen puoli.

  12. #3732
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukahia Katso viesti
    https://www.bike-components.de/de/Surly/Dirt-Wizard-Faltreifen-120tpi-p38145/


    Minä laitoin kaverille melko samaan radoniin surlyn dirt wizart 2,75" 120tpi kumit ja sillä sai 68mm leveät/ muhkeemmat renkulat. Tubleksena rullaa ja pitää kyllä ihan hyvin.
    Muistatko tarkemmin että mikä radonin malli tässä oli kyseessä? Tohon omaan meinaan menee taakse maksimissaan n. 60mm leveä nakkia eli n. 2,35-2,4". Eteen Foxin haarukkaan meneekin sitten "mitä vaan" esim. tällainen DIY-nastoitettu 64mm leveä Dirty Mary, eli ns. "Kinky Mary"




    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Salomo Katso viesti
    Eikös se toinen kiekkosetti tollaseen 27.5+:aan olisi tyypillisesti 29"? Keskiö ainakin pysyisi about samalla korkeudella. Luulis tuollaisen enskahommissakin toimivan, tosin renkaiden kestävyys voi olla kysymysmerkki. Järeitä agressiivisella kuviolla olevia kumeja ei juuri (vielä) ole. Ongelma vissiin vähän se että moisesta tulee kokolailla raskas.
    Näihän se tosiaan taitaa olla, tosin alla olevan artikkelin mukaan 27,5+ koon 3,0" rengas vastaa halkaisijaltaan 29erin 2,2" rengasta, joten voi olla, että esimerkiksi tuohon aikaisemmin linkittämään Cubeen ei taas sitten mahdu kovin korkeata/isoa 29er rengasta, koska seatstayn bridge on ainakin kuvan mukaan melko lähellä tuota 3,0" renkaan nappulaa. Ei se taas oikein kuulosta hyvältä, että 29er kiekkojen kanssa joutuisi tyytymään tuohon n. 2,2" renkaaseen. Mutta mitä mä näitä edes tuskailen, en mä tollasta oo ostamassa.

    Taitaa kuitenkin homma yleisesti kaatua vielä tässä vaiheessa siihen, että kovin rajuja renkaita ei tosiaan ole saatavilla. Olis tosin kiva päästä testailemaan, että miten tuollainen vähän soiloisempi rengas toimii loivakulmaisen täpärin alla 3.0" koossa. Lisäksi mua tympii nuo boost-navat, jotka supistavat vannevalikoimaa entisestään. Kyllä nyt luulisi, että ainakin ton perän olis saanut tehtyä ihan perus 148 navalla ja miks ei toi 3.0" rengas mahtuis eteenkin 100mm navan "päälle"?

    http://www.bicycling.com/bikes-gear/...ze-tire-primer
    "Because they’re so big, plus-size tires are larger diameter (a 27.5x3-inch wide tire is close to the diameter of a 29x2.2) so they roll over obstacles more easily than a smaller diameter wheel, and they have a larger contact patch, which should improve traction."
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  13. #3733
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Miten olis Stumpjumper 6Fattie.. Sinne mahtuu 29 kiekoillakin kunnon gummit pyörimään.. Toistaiseksi ei ole hirveen mittavaa valikoimaa boost navallisia valliskiekkoja, mutta itse kasaamalla valikoima laajenee huomattavasti..
    The end of the road is just the beginning...

  14. #3734
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    90
    Tai mites spessun 29" Enduro? Runkoon menee 27.5+ renkailla just ja just ainakin 3.0 spessun kumit. 2.8 kumeilla on varmasti kohtalaisesti tilaakin. Tässäpäs vähän testailua: http://dirtmountainbike.com/bike-rev...fVQGoUxfPQa.97

  15. #3735
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    [QUOTE=Kalle H;2482613]Muistatko tarkemmin että mikä radonin malli tässä oli kyseessä? Tohon omaan meinaan menee taakse maksimissaan n. 60mm leveä nakkia eli n. 2,35-2,4". Eteen Foxin haarukkaan meneekin sitten "mitä vaan" esim. tällainen DIY-nastoitettu 64mm leveä Dirty Mary, eli ns. "Kinky Mary"

    Se on Slide 150 E1, 13/14... Täys musta, Siinä on Fox36 edessä ja foxin boostia takana. Vanteet DTswiss jotkin endurot kun on jtn 30mm leveät... Ja takahaarukkaan jää tosiaan ihan tilaa tuolla, korkeutta voisi kumissa olla enempikin.

  16. #3736
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hazzu Katso viesti
    Tai mites spessun 29" Enduro? Runkoon menee 27.5+ renkailla just ja just ainakin 3.0 spessun kumit. 2.8 kumeilla on varmasti kohtalaisesti tilaakin. Tässäpäs vähän testailua: http://dirtmountainbike.com/bike-rev...fVQGoUxfPQa.97
    Painottaisin tuota "just ja just".. Kokeilin 3" ground controllia miten mahtuu ja mahtuhan se, mutta ylimääräistä tilaa sinne ei kyllä jäänyt.. Mutakelillä varmasti rupee hankaamaan haarukkaan ja kiekkokin saa kyllä olla luotisuora mikäli tuolla 3 tuumasella meinaa ajella..
    The end of the road is just the beginning...

  17. #3737
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    miku80 varmaan voi varmistaa, onko nuo fuse compin navat boostit?

  18. #3738
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Painottaisin tuota "just ja just".. Kokeilin 3" ground controllia miten mahtuu ja mahtuhan se, mutta ylimääräistä tilaa sinne ei kyllä jäänyt.. Mutakelillä varmasti rupee hankaamaan haarukkaan ja kiekkokin saa kyllä olla luotisuora mikäli tuolla 3 tuumasella meinaa ajella..
    Juu... vain pari milliä per puoli jää pelivaraa.

  19. #3739
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    102
    Voin vastata miku80 puolesta, on ne!

  20. #3740
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    On tuo aika kuumottavan oloinen viritys, melkein pakko jossain välissä kokeilla... Voisikohan tuota mahtumista ollenkaan säädellä vanteen sisälevedellä (eli leveämpi/kapeampi sisämitta vanteessa muotoilee kumeksia vähän erilaisesti)?

    Roots, bloody roots

  21. #3741
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Voisikohan tuota mahtumista ollenkaan säädellä vanteen sisälevedellä (eli leveämpi/kapeampi sisämitta vanteessa muotoilee kumeksia vähän erilaisesti)?
    Tuolla kuvan 29mm vanteella jää pari milliä per puoli tilaa ja kapeemmalle vanteelle en tuota rengasta laittaisi ja leveemmällä vanteella renkaan leveys taasen kasvaa.
    The end of the road is just the beginning...

  22. #3742
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Tuolla kuvan 29mm vanteella jää pari milliä per puoli tilaa ja kapeemmalle vanteelle en tuota rengasta laittaisi ja leveemmällä vanteella renkaan leveys taasen kasvaa.
    2.8 Leveet alle niin ei niin helposti raavi runkoa/haarukkaa. Tai sitten vähän viilailee nappuloista pari milliä pois.

  23. #3743
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    No noista cround controllin olemattomista reunanappuloistakaan en menis kaventamaa.. 2.8 nobby nic esim taakse niin vois jäädä reilummin tilaa..
    The end of the road is just the beginning...

  24. #3744
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Näyttää kyllä törkeän lyhyeltä ja jyrkkäkulmaiselta, kun on katellut eka Pole Evolink 140:sta. Onkohan tolla spessulla enää mitään arvoa kohta kun geometrian evoluutio on nytkähtänyt eteenpäin?

  25. #3745
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    ^ eli mikäli joku tekee pidemmän ja loivemman niin spessun arvo tipahtaa.. Täytyy varmaan nakata oma johonkin muovinkeräyspisteeseen jos kerran on arvoton, eihän tuolla kehtaa enään ajaakkaan
    The end of the road is just the beginning...

  26. #3746
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Onkohan tolla spessulla enää mitään arvoa kohta kun geometrian evoluutio on nytkähtänyt eteenpäin?
    Jep, ei tasan varmasti kulje enää nätisti eteenpäin. Kiemurtaviksi ja hyppelehtiviksi muuttuu nämä vanhanaikaiset pelit, epämääräisellä ja suorastaan 'ttumaisella käytöksellä yrittävät rytyyttää ajajan selästään. Epäilemättä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  27. #3747
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Jossain se loivuuden rajakin menee. 67.5 @ 29" on ihan riittävä. Ei ole ollut tarvetta loivemmalle HA:lle niissä mäissä, joissa kantti kestää mennä.
    Roots, bloody roots

  28. #3748
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Olen tuota omaa enduroa ajellut n. 66° keulakulmallakin mikä oli ihan jees bikeparkiin, mutta itellä kun tuolla tulee enemmän kaahailtua poluilla niin siihen sopii tuo jyrkempi paremmin.. Makuasioita toki nämäkin..
    The end of the road is just the beginning...

  29. #3749
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    ^jollain muutospalallako sen tuulasit 66:ksi? Millainen pitää Spessun kanssa olla) Joskus annoin itseni ymmärtää, ettei iso-S oikein siedä noita kulmantuunauspaloja.
    Roots, bloody roots

  30. #3750
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    29 enskaan kun vaihtaa 27.5 enduron "shock extensionin" joka on 5mm lyhempi niin loivenee asteella ja lisää saa loivennusta kun pistää offset puslat iskarin yläpäähän.. Voila! slack and low.. Myös keskiö tipahtaa melko reilusti noilla eväillä..
    The end of the road is just the beginning...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •