ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 186 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 86 136 176 184 185 186 187 188 196 236 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.551 - 5.580 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #5551
    Talvikenkiin liittyen lähdin itse hakemaan "DIY Winter Shoe Shimano MW80 prototype v1.0 with Nokian Kaira huopavuori" ratkaisua monta sataa euroa maksavien kunnollisten talvikenkien takia (Lake, 45NRTH). Toki sellaiset on edelleen suunnitelmissa jollain aikajänteellä, mutta ensihätään ratkaisu löytyi huopavuoresta ja olemassa olevista neopreeni kengänsuojista sekä Laken Thermosole-pohjallisesta

    Nokian Kaira huopavuori (80% villaa, 3mm paksu) Varuste.netissä 23,90€/pari, löytyy myös Nokian Naali huopavuori (100%, 8mm paksu) 39,90€, mutta luultavasti ei olisi mahtunut enää kengänsuoja päälle ja voi ottaa jo kammen kylkeen kiinni.

    Valmistusprosessi, speksit ja käyttöohjeet löytyy: https://www.youtube.com/watch?v=A-Fa1g60Y9w

    Viikonloppuna testattiin 3h lenkki ja lähtiessä pakkasta -25'C ja tullessa -20'C. Alkuun sen verran lämpimät, että pientä hikoilua tapahtui ja loppua kohti sen kyllä huomasi. Tosin rauhallisempi liikkeelle lähtökin voisi vähän estää tuota hikoilua ja tietenkin ohuempi/hengittävämpi sukka. Mutta tuossa kelissä 3h noilla on ihan kohtalainen suoritus hintaansa nähden

  2. #5552
    Liittynyt
    01/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    278
    "Etkö oo huomannu että talvi tuli, hanki vaikka sukset mutta älä jumalauta aja [pyörällä]!" oli tänä aamuna kuorma-autoa lastauslaiturille pakittavan, ulkomuodoltaan pullataikinaa muistuttavan ammattiautoilijan ohjeistus. Hyvää huomenta vain.

    Multaa, havua, nirhamia. One+¹|Tapatalk
    multaa, havua, nirhamia

  3. #5553
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t3mppu Katso viesti
    Iskareissa joissa on isompi paine, niin muutos on prosentuaalisesti pienempi.
    Toki vaikuttaa niissäkin, mutta mitään äärimmäisiä "putosi pohjaan kun menin pakkaseen" ei pitäisi kovin helpolla käydä. (esim. 100psi @ 20C on 84.53psi @ -20C )
    Erinomaisen hyvä kontribuutio aiheeseen. Eikö meillä perhana ole peukkuhymiötä?

    Jäi silti ihmetyttämään että mitähän sille minun parin talven takaiselle Recon Goldille oikein kävi, en muista enää mitä minulla oli siinä paineita mutta taulukoita katsomalla joku 70 psi tuskin on paljoa pielessä. Paineet oli laitettu sisällä, lämmintä joku reilu 20 astetta, ja kun ulkona parinkympin pakkasessa otin keulan lukituksen pois päältä se tosiaan putosi kuin hohtimet kaivoon ja sadan millin joustosta jäi jäljelle kolmisenkymmentä. Revin sen käsin ylös sieltä, laitoin lukon päälle ja ajoin kotiin minkä jälkeen mittasin lämmenneestä pyörästä paineet ja ihan oikeat siellä oli eli mitään ei ollut karannut. Kuitenkin siellä olisi kylmässäkin pitänyt olla melkein 60 psi eikä se nyt tuollaista voi aiheuttaa mitenkään. En tajua.

    Sitten tämän päivän havainto talvipyöräilystä, helpottui ajaminen merkittävästi kun viilasin vähän ajoasentoa. Suora 700 mm tanko vaihtui 720 mm tuumaiseen riseriin ja herranen aika mikä ero, nosti kuskia sen verran pystympään ettei koko ajan tunnu olevan kaikki paino eturenkaalla ja sillä uskaltaa muhkuraisemmista paikoista jo vähän ajaakin.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  4. #5554
    Helsingin liikuntavirasto jatkaa tavanomaista perseilyään. Tänään ei löytynyt järkevää ladutonta ajoväylää Auroransillalta pohjoiseen, vaan jouduin kiertämään Maistraatin/Rahakamarinkadun kautta. Kyllähän tuosta juuri tänään sattui pääsemään, kun katu oli kovaksi tampattu, mutta jos on vähänkin lunta tai jäätä, niin Maistraatinkadun päädyn vuoren ylittäminen menee kyllä melko teoreettiseksi skenaarioksi.

  5. #5555
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    179
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempoilija Katso viesti
    Helsingin liikuntavirasto jatkaa tavanomaista perseilyään. Tänään ei löytynyt järkevää ladutonta ajoväylää Auroransillalta pohjoiseen, vaan jouduin kiertämään Maistraatin/Rahakamarinkadun kautta. Kyllähän tuosta juuri tänään sattui pääsemään, kun katu oli kovaksi tampattu, mutta jos on vähänkin lunta tai jäätä, niin Maistraatinkadun päädyn vuoren ylittäminen menee kyllä melko teoreettiseksi skenaarioksi.
    Minä tulin sen pikkupätkän "latua" pitkin. Siis latua, missä ohitin 100 m pätkällä 2 koirantaluttajaa. Siinä on siis noin 100 metrin pätkä latua, jossa ihan yleisesti näyttää kävelevän ulkoilijoita. Aion jatkossa käyttää samaa.

  6. #5556
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Jäi silti ihmetyttämään että mitähän sille minun parin talven takaiselle Recon Goldille oikein kävi, en muista enää mitä minulla oli siinä paineita mutta taulukoita katsomalla joku 70 psi tuskin on paljoa pielessä. Paineet oli laitettu sisällä, lämmintä joku reilu 20 astetta, ja kun ulkona parinkympin pakkasessa otin keulan lukituksen pois päältä se tosiaan putosi kuin hohtimet kaivoon ja sadan millin joustosta jäi jäljelle kolmisenkymmentä. Revin sen käsin ylös sieltä, laitoin lukon päälle ja ajoin kotiin minkä jälkeen mittasin lämmenneestä pyörästä paineet ja ihan oikeat siellä oli eli mitään ei ollut karannut. Kuitenkin siellä olisi kylmässäkin pitänyt olla melkein 60 psi eikä se nyt tuollaista voi aiheuttaa mitenkään. En tajua.
    Aloinpa pohtimaan tuota, että voiko sag muuttua noin paljon ja tuolla samalla laskurilla voi itseasiassa laskea myös sag:n muutoksen.
    Kun yhtälö on pV/T ja valittiin, että V on vakio, niin sagia laskiessa taas p on vakio ja V:ksi laitetaan 1-sag, esim. 30% sag = 0.7 kokonaistilavuudesta.

    Vakiopaine koskee siis ainoastaan tuota sag kohtaa, eli silloin kuskin paino ja iskarin tukeva paine ovat tasapainossa --> kylmässä kaasun lähtöpaine laskee --> tilavuutta pitää kutistaa enemmän, jotta saadaan sama paine --> sag:ia tulee enemmän.

    laskurissa ( http://t3mppu.kapsi.fi/2016/01/11/ho...-the-pressure/ )
    1) laita Desired riding pressure = sag lämpimässä (1-sag)
    2) laita lämmöt ristiin (riding = täyttö/säätölämpö, fill = ulko)
    3) valitse custom pressure ja arvoksi 0 (ei haluta lisätä mitään referenssipaineita, kun ollaan laskemassa tilavuutta.

    Esim. 30% sag @ +20C = 40% sag @ -20C (laskuri antaa tulokseksi 0.6 ja sag on 1-tulos)

    On toki mahdollista että noissa laskuissa on jotain pahasti pielessä, mutta tulee mieleen myös toinen spekulaatio mieleen:

    Mikäli ilmamäntä alkaa vuotamaan kylmässä, voi osa paineista päästä negatiivipuolelle, jolloin varsinaisen ilmajousen tukeva voima heikkenee --> keula putoaa.
    Kaikki paine on silti edelleen ilmamännän putkessa, mitään ei kadonnut mihinkään.
    Sitten kun vedät sen väkisin suoraksi, kaikki ilma on taas oikealla puolella ja jos lämpimässä tiiviste taas pitää ja keula toimii kuten kuuluu (tai jos ei toimi, niin sitten männän tiiviste on entinen).

    En tosin äkkiseltään keksi, että miksi se putoaa siihen 30% eikä pohjaan asti.

  7. #5557
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    167

    Talvipyöräily

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ahven Katso viesti
    Minä tulin sen pikkupätkän "latua" pitkin. Siis latua, missä ohitin 100 m pätkällä 2 koirantaluttajaa. Siinä on siis noin 100 metrin pätkä latua, jossa ihan yleisesti näyttää kävelevän ulkoilijoita. Aion jatkossa käyttää samaa.
    Tulin aamulla pohjoisen suunnasta ja koukkasin aivan lopussa Palkkatilankadun kautta. Sen jälkeen takaisin vakioreitille Laakson ratsastuskentän kohdalla ja nokka kohti Auroran siltaa. Ensimmäistä talvea työmatkapyöräilijänä ja otin vähän niinkuin seikkailun kannalta kiertoreitin haun. Laduilla en ajele enkä kävele sillä se ei mielestäni kuulu hyviin tapoihin.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  8. #5558
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    952
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    http://m.motonet.fi/fi/tuote/3829786...stalime-kirkas

    Onkos kukaan pyöräilykäyttöön hommannut tuollaisia tai vastaavia laseja? Alkais olee tarvetta mokomille.

    A design for life
    Itseäni lainaten... ostin nuo pikku budjettipaineessa, kun jotkut tarttee. En kyllä oo kerenny käyttämään vielä. Huomasin, että intersportissa olis tuplalasiset Tecnopro Pulse 2.0Sr laskettelulasit alessa.

    https://www.intersport.fi/fi/tuote/t...asit-56415988/

    Oliskohan ihan paksa ajatus palauttaa nuo motonettiin ja hakia ne laskettelulasit. Toki en tosta rusehtavasta väristä tiedä... onko haittaa/hyötyä?

    A design for life
    Jopo81 muokkasi tätä : 13.01.2016 at 23.31 Syy: Lisäsin linkin

  9. #5559
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    952
    Vikaan meni.
    Jopo81 muokkasi tätä : 13.01.2016 at 23.30 Syy: Opetellaan näitä toimintoja.

  10. #5560
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    105
    Tuonne edellisen sivun varvasasioihin viitaten... Itselläni toimi vasta tässä ketjussa aiemmin mainitut kemialliset kertakäyttöiset varpaanlämmittimet. Ilman noita isovarvas oli jo n. tunnin ajon jälkeen melko huonona. Lämmittimien kanssa ei mitään ongelmaa ajaa useampi tunti. Pakkauksessa luvattu 6+ tuntia tuntuu pitävän paikkaansa.

    Lämpöyhdistelmä on nyt siis:

    1) Shimano MT91 -vaelluskengät
    2) Neopreenisuojat (ei vuorta)
    3) Thermo-pohjalliset (Prisma)
    4) Puolikevyt lämpösukka, jonka pohjassa kemiallinen lämmitin. Lähinnä sellainen sukka, jolla kenkään jää ilmatilaa.

    Lämmittimet löytyivät Prismasta ja ovat merkkiä Grabber ja mallia Toe Warmers.

    Myös kädet ovat olleet ennen ongelmalliset, mutta yhdistelmänä XXL:n White neopreenitankosuojat + peruslobsterit (ei tuulenpitävät) on toiminut erinomaisesti.

    Pakastepussimenetelmää meinaan vielä kokeilla kustannussäästösyistä.

  11. #5561
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.562
    Eikai ne motonetin kakkulat ainakaan intersportin viritelmiä huonommat voi olla?

    Ja mul on vahva fiilis et intersportin laseissa ei oo läheskään saman luokan lisätarvikevalikoimaa ku motonetin laseissa.

  12. #5562
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    952
    Totta tuo lisätarvikeasia kyllä. Näillä mennään ja sillä selvä. Kohta pitäis lähteä koeajamaan lasit -15 pakkaskelissä.

    A design for life

  13. #5563
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    179
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mik@ Katso viesti
    Tulin aamulla pohjoisen suunnasta ja koukkasin aivan lopussa Palkkatilankadun kautta. Sen jälkeen takaisin vakioreitille Laakson ratsastuskentän kohdalla ja nokka kohti Auroran siltaa. Ensimmäistä talvea työmatkapyöräilijänä ja otin vähän niinkuin seikkailun kannalta kiertoreitin haun. Laduilla en ajele enkä kävele sillä se ei mielestäni kuulu hyviin tapoihin.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Onko tuo se katu länsi-Pasilassa, missä on päiväkoti ihan keskuspuistossa kiinni? Pääseekö päiväkodin ja keskuspuiston välistä ajamaan? Mielelläni välttäisin ladulla ajamista, jos se on järkevästi mahdollista.

  14. #5564
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    952
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    Totta tuo lisätarvikeasia kyllä. Näillä mennään ja sillä selvä. Kohta pitäis lähteä koeajamaan lasit -15 pakkaskelissä.

    A design for life
    Ja jäässä olivat ekan kilometrin puolikkaan jälkeen.

    A design for life

  15. #5565
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.562
    ^ eli todennäköisesti se 100% tuplalinssi, ehkä jopa maksimiventiloitu, tulisi kyseeseen.

    Mä ajelin eilen 5 tuntia -12 asteessa välillä piipahtaen sisällä, käyttäen hiukan ylipaksua kypärähuppua naaman edessä = puski hengitysilmat suoraan lasien alle ja käytännössä maksimoiden huurtumispotentiaalin. Kuitenkin mulla oli vain pari muutaman sekunnin mittaista huurtumisepisodia pysähtyessä.

    Tosin, mulla on myös sikäli etu, että toi mun uus kypärä estää huurtumista ihan hemmetin hyvin heti kun pääsee liikkeeseen ja mä nappaan lasit pois silmiltä aina jos tulee pienikin pysähdys.

    Jäätymistä mä en ole kokenut vielä ikinä.

  16. #5566
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempoilija Katso viesti
    Helsingin liikuntavirasto jatkaa tavanomaista perseilyään. Tänään ei löytynyt järkevää ladutonta ajoväylää Auroransillalta pohjoiseen, vaan jouduin kiertämään Maistraatin/Rahakamarinkadun kautta. Kyllähän tuosta juuri tänään sattui pääsemään, kun katu oli kovaksi tampattu, mutta jos on vähänkin lunta tai jäätä, niin Maistraatinkadun päädyn vuoren ylittäminen menee kyllä melko teoreettiseksi skenaarioksi.
    Kieltämättä ratsastustallien kautta tulee melkoisen pitkä siivu lisää mäkistä ja kapeata väylää. Itsekin olen tykännyt tulla ns. läntistä puutarhojen vierustaa, joka on tasaisen ja leveä. Olisikohan ollut mahdollista ottaa se itäinen reitti ladulle kun kuitenkin lähellä hakamäentietä latu vaihtaa kuitenkin sille puolelle?
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  17. #5567
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    952
    Se tuplalinssi vissiinkin käy suoraan tuohon kehykseen?

    Ite jätin kypärämyssyn ja puffin vielä varuiksi alemmas että uloshengitysilma pääsis pois siitä alta nopeasti.

    A design for life

  18. #5568
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.562
    Juu kaikki 100% linssit sopii kaikkiin niiden kehyksiin.

  19. #5569
    Mulla ollu jalkineina nyt jonkun aikaa kamikin alborg -kengät ja ei oo palellu kovemmillakaan pakkasilla. Lisänä niissä vielä bilteman lämmitettävät pohjalliset joita ei ole kyllä tarvinu käyttää. Todennu myös hyväksi sen että villasukka ensin ja sen päälle normisukka, niin ei jalka hikoa niin herkästi.

  20. #5570
    Taas pakastuu... northwaven (http://www.northwave.com/it/product/_celsius_2_gtx) ilmoitettu pakkaslukema tuntui omaan jalkaan tosiaan aikka paikkansa pitävänä, eli noin -12 asteessa alkaa jo jalasta tunnin ajon jälkeen tulemaan kylmä. Päälle jossain vaiheessa vauden fleece-päällinen, niin pystyi ajelemaan kotiin ja tuntui jalka hieman jopa lämpenevän.

    Hyvien oikopolkujen muuttaminen hiihtoladuiksi tosiaan harmittaa myös itseäni. Ongelmahan ei sinänsä ole lenkkipolun muuttaminen laduksi, vaan se että kyseinen lenkkipolku on muotoutunut pyöräilyn valtaväyläksi koska paremmat väylät joko kiertää merkittävästi tai niitä ei vain ole. Etelässä hiihtokausi kuitenkin on niin lyhyt että antaa hiihtäjien nyt nauttia, ja purnataan me kaupungille että rakentaisivat järkevän väylän esim sen hiihtopolun kylkeen. Itselläni tällainen hiihtoreitti on tuo espoon oittaa-keskuspuisto-välinen hiekkatie, koska lommila-tuomarila-väli on ylivoimaisesti paras ja lyhyin taittaa tuota kautta.

  21. #5571
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Verkkoalusasut ovat kyllä mahtavia.
    Kun vaihdoin tekniset housut finnsvalan verkkoon, niin samalla sai vaihtaa merinot reilusti ohuempaan malliin. Lämpöä riittää, eikä kostunut alusasu tunnu kylmältä viimassakaan. Paitakin lähtee tilaukseen.

  22. #5572
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Nyt on jonkunlaista testidataa mistä "on hyvä" lähteä sorvaamaan edes sinnepäin, minne pitäisi. 1h 27min lenkki -12 asteessa krossarilla, reilua 21km/h keskinopeutta.

    Niskan ja pään peitti buffi ja puolikas buffi, naamassa vaseliinia - 5/5
    Yläkropassa 240g/m2 merinopaita (50% merinoa vain) ja Löfflerin softshell-takki. Toisen paidan saa lisätä alle lämmittäjäksi - 3/5
    Jalassa kesäbibsit, 180g/m2 merinotykit ja Pearl Izumi Elite Amfibit. Reidet tuppasi jäätymään - 2,5/5
    Käsissä Crivitin juoksuhanskat ja useaan kertaan pestyt Diadoran lobsterit, sormet jäätyivät reilu tunnin jälkeen reippaasta sormijumpasta huolimatta - 2/5

    Sitten se paras:

    Jaloissa paksut merinosukat (60% merinoa vain), villasukat ja Wölvhammerit suht löysällä. 50 minuutin jälkeen etuvarpaat alkoivat jäätymään varvasjumpasta huolimatta ja 1h 10min jälkeen missään varpaissa ei ollut minkäänlaista tuntoa. Tunto palasi polttavana, pistävänä ja jäätävänä kun suihkutteli viitisen minuuttia kuumalla vedellä heti lenkin jälkeen varpaita. - pakkasen puolella ja pahasti/5

    Saapassukka menee maksimissaan toiseksi sukaksi Wölveihin, villasukka vie viimeisetkin tilat kengästä. Nikkaroin tänään tuulilasinpeitteestä jotain tonne kenkien kärkiin.. Sukat oli taas kosteahkot ja aika lämpöiset muualta, paitsi varpaista.

    Ei ole helppoa ei.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  23. #5573
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Tosin, mulla on myös sikäli etu, että toi mun uus kypärä estää huurtumista ihan hemmetin hyvin
    Mitkäs ominaisuudet kypärässä vaikuttaa lasien huurtumiseen?

    Markku Lehikoinen

  24. #5574
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Ebayn teippirullat saapuivat. Keltainen on 3M teippiä.
    Pinnaheijastimet oli halvat ja se kyllä näkyy kuvassakin.


  25. #5575
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Nyt on jonkunlaista testidataa mistä "on hyvä" lähteä sorvaamaan edes sinnepäin, minne pitäisi. 1h 27min lenkki -12 asteessa krossarilla, reilua 21km/h keskinopeutta.

    Niskan ja pään peitti buffi ja puolikas buffi, naamassa vaseliinia - 5/5
    Yläkropassa 240g/m2 merinopaita (50% merinoa vain) ja Löfflerin softshell-takki. Toisen paidan saa lisätä alle lämmittäjäksi - 3/5
    Jalassa kesäbibsit, 180g/m2 merinotykit ja Pearl Izumi Elite Amfibit. Reidet tuppasi jäätymään - 2,5/5
    Käsissä Crivitin juoksuhanskat ja useaan kertaan pestyt Diadoran lobsterit, sormet jäätyivät reilu tunnin jälkeen reippaasta sormijumpasta huolimatta - 2/5

    Sitten se paras:

    Jaloissa paksut merinosukat (60% merinoa vain), villasukat ja Wölvhammerit suht löysällä. 50 minuutin jälkeen etuvarpaat alkoivat jäätymään varvasjumpasta huolimatta ja 1h 10min jälkeen missään varpaissa ei ollut minkäänlaista tuntoa. Tunto palasi polttavana, pistävänä ja jäätävänä kun suihkutteli viitisen minuuttia kuumalla vedellä heti lenkin jälkeen varpaita. - pakkasen puolella ja pahasti/5

    Saapassukka menee maksimissaan toiseksi sukaksi Wölveihin, villasukka vie viimeisetkin tilat kengästä. Nikkaroin tänään tuulilasinpeitteestä jotain tonne kenkien kärkiin.. Sukat oli taas kosteahkot ja aika lämpöiset muualta, paitsi varpaista.

    Ei ole helppoa ei.
    Mulla on ihan samoja ongelmia varpaiden jäätymisen kanssa Wölveillä. Pientä helpotusta (luultavasti) toi perheen retkivaate- ja eräretkeilyasiantuntijan (=vaimoni) jostain kaivamat SealSkinz-sukat: ne ja niiden päälle Back on Track -sukat niin pärjään max 1.5 tuntia näillä pakkasilla (noin -10 astetta) lähes ongelmitta. Toiset ohuet sukat saattaisi vielä mahtua; pitää kokeilla viikonloppuna.

    Jos keksit miten Wölveihin saa kengän kärkeen jotain lisäeristettä, vinkkejä otetaan ilolla vastaan!

    Reisien ja takapuolen kylmettymisen olen itse ratkaissut seuraavasti: alimpana Craftin pehmustetut shortsit, niiden päällä Haglöfsin vanhat tekniset lämpöalushousut (harmaat; kovemmilla pakkasilla saman valmistajan osin fleeceä olevat alushousut) ja päällimäisenä Haglöfsin verkkovuorelliset Gore-Tex housut (oliskohan Vandra-mallia). Päällihousut eivät ole optimaaliset, koska eivät jousta yhtään, mutta eipä ole reidet tai takapuoli yhtään palellut.

  26. #5576
    Moneen kertaan todettu yksilölliset erot palelemisessa mutta aina niitä on mielenkiintoista verrata Mä ajelin Wölvit jalassa 4h -12 lämmöissä merellä ja poluilla ja yks paksuhko merinovillasukka piti jalan juuri sopivan lämpimänä.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  27. #5577
    mutanaama Guest
    Ja välillä ne erot ihan omilla lenkeillä. Eilen ei ollut mikään erityisen kylmä, -17, niin johan mulla varpaat paleli siinä tunnin päästä kun siirryin kelville ajelemaan pieneen vastatuuleen. Tosin jalassa oli vain yhdes ss-sukat med paksuudella. Barmitsit piti sormet lämpimänä vaikka turtsasin ohkaset sormikkaat märäksi kun sulattelin juomaletkua ja säädin läpimärkää buffia suun edessä.

  28. #5578
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Ja välillä ne erot ihan omilla lenkeillä. Eilen ei ollut mikään erityisen kylmä, -17, niin johan mulla varpaat paleli siinä tunnin päästä kun siirryin kelville ajelemaan pieneen vastatuuleen. Tosin jalassa oli vain yhdes ss-sukat med paksuudella. Barmitsit piti sormet lämpimänä vaikka säädin ohkaset sormikkaat märäksi kun sulattelin juomaletkua ja säädin läpimärkää buffia suun edessä.
    Naaman vaselointi auttoi tässä erittäin paljon, nyt ei tartte pitää hengitysteiden edessä kangasta mikä kastuu ja tuntuu ikävältä, plus ilma kulkee paremmin kun vaseliinia niihin paljaisiin kohtiin ja buffi leukaan asti vain niin ávot.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  29. #5579
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Moneen kertaan todettu yksilölliset erot palelemisessa mutta aina niitä on mielenkiintoista verrata Mä ajelin Wölvit jalassa 4h -12 lämmöissä merellä ja poluilla ja yks paksuhko merinovillasukka piti jalan juuri sopivan lämpimänä.
    Mulla ei koskaan tullu Wölveillä vilu viimetalvena. Yhdellä sukalla.
    Nyt käytössä Sorelin 1964 Nylonit ja -22 coolMax sukalla+laskettelusukalla saa varpaat kohmeeseen reilussa 1,5 tunnissa.
    -12 menee yhdellä sukalla 2,5h ja alkaa pikkutuntemuksia vilusta ilmenemään.

    Vaikuttais että kärkeen pitäis jotain keksiä, muutoin kenkä on äärimmäisen lämmin. Saa ehdottaa.
    Tilasin nyt alkuun kokeeksi vaellussukat, koitetaan.
    https://varuste.net/Bridgedale+Trekker?_tu=32163

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Ja välillä ne erot ihan omilla lenkeillä. Eilen ei ollut mikään erityisen kylmä, -17, niin johan mulla varpaat paleli siinä tunnin päästä kun siirryin kelville ajelemaan pieneen vastatuuleen. Tosin jalassa oli vain yhdes ss-sukat med paksuudella. Barmitsit piti sormet lämpimänä vaikka turtsasin ohkaset sormikkaat märäksi kun sulattelin juomaletkua ja säädin läpimärkää buffia suun edessä.
    Buffia/Balaclavaa suun edessä en oo vielä tarvinnu kuin -27 työmatkalla. Kasvatin villan naamaan, lämmittää kivasti.
    -22 menee mun naamalla vielä ilman suojaa, kai mun turpa on tunnoton..

  30. #5580
    mutanaama Guest
    Mitenhän kasvonaamio tai se esim vanteisiin ruiskutettava kumikalvo toimis

    Tuohon jalan paleluun vielä, niin muuten jalka oli mukavan lämmin päkiään asti. Ja semmoisen huomion tein himaan tullessa, että reisissä oli iho nivusten etupuolelta todella kylmä. Nyt ei ollut jalassa merinoa tai muutakaan villakalsaria, kun kuivausrumpu päätti jättää taas kuivaamatta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •