HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 88 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 78 86 87 88 89 90 98 138 188 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.611 - 2.640 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #2611
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    67
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janneks Katso viesti
    Kuuluuko noiden jarrujen olla noin paskat vai onko jotain säätämisen varaa kun takarengasta ei saa edes reippaan kävelyvauhdin nopeudella lukkoon?

    2Fat litessa oli sama ongelma. Toholla kuumensin palat kuumaksi ja sen jälkeen jäähdytys ja brakecleaner putsaus. Sen jälkeen jarrut piti kuin tauti. Ilmeisesti jotain rasvaa paloissa joka piti polttaa pois.

  2. #2612
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.826
    Palat irti ja sytkärillä poltat kauan ei kulutus-puolelta. Sitten hienolla hiekkapaperilla pyyhkäset kulutuspintaa hieman..

  3. #2613
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hesuss Katso viesti
    Omassa toimii ihan hyvin, tosin mikään ei toimi jos esim. lunta on jarrusatulat täynnä.

    Tänään aukaistiin keskiö ja tarkasteltiin laakereita, pyörällä ajettu jo 20km kuivassa pakkas säässä, joten ei pitäs ihan laakerin loppu olla, mutta toisin on...
    Toisella puolella laakeria pyöritellessä tuntuu kun olisi 20 kiven murua seassa pyörimassa ja toinen lähes vastaavassa kunnossa.
    Siis tehtaalla laitettu valmiiksi huonoa tavaraa paikalleen, seuraavaksi pääsee vaihtamaan laakereita, kunhan keksii mistä ne ostaa.

    Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
    Takuukorjaukseen xxl:ään sit vaan

  4. #2614
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Outokumpu
    Viestit
    11
    Hieman on pitkä matka... Olen reklamoinut parista eri jutusta ja enää en jaksais, paskan möivät!

    Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla

  5. #2615
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    67
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Palat irti ja sytkärillä poltat kauan ei kulutus-puolelta. Sitten hienolla hiekkapaperilla pyyhkäset kulutuspintaa hieman..

    Hiekkapaperi unohtu sanoa. Mä käryytin ihan kulutuspuolelta

  6. #2616
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Ylivieska
    Viestit
    91
    Laitoin 3Fattiin Bilteman tarakan.. Muita muutoksia en tehnyt, kun että vaihdoin noi tukitangot sisäpuolelta ulkopuolelle niin sai vähän leveyttä lisää (eli nuo kolme kohtaa per puoli, mistä maali lähti kun tarakka oli näköjään maalattu kasaamisen jälkeen). Tuonne pyörän alakiinnikkeisiin kiinnitin tarakan tuet vanteen puolelle, niin ei tarvinnut väännellä niitä, ja mahtuu hyvin noinkin. Kamerakaluston kuskaukseen pitäisi vielä joku laatikko tuohon väsäillä...



    Lokasuojakin mahtuu tarvittaessa vielä tuonne väliin. Jos tarakasta veistelis pois takaheijastimen kiinnikkeen, niin mahtuis vielä reilusti paremmin. Toisaalta joku takavalo siihen olis kiva kiinnittää.


  7. #2617
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Ite kanssa tossa 3litessä tapellu takajarrun kanssa. Aluksi toimi ku unelma, mutta nyt jostain syystä vaikertaa ja jarrutehot kateissa. Oon hionut ja putsannut levyn ja palat.
    Kunnon jarrukliineriänpitää vielä hakea ja koittaa käryttää noi palat. Tai sit vaan uudet tilalle.

    Välillä kyllä toimii oikein hienosti lenkin aikana ja välillä ei. Kahvatuntuma samanlainen kun etujarrussakin että tuskin siellä ilmaa on. Enkä ole vuotojakaan havainnut liitoksissa tms.



    A design for life

  8. #2618
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hesuss Katso viesti
    Hieman on pitkä matka... Olen reklamoinut parista eri jutusta ja enää en jaksais, paskan möivät!

    Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
    Kannattaa olla sitkeä. Toi takuuasioiden hoito on kestävyyslaji, ihan niinku pyöräilykin;-)

    Luulen että monen edullisemman tavaran kaupassa on sellainen ajatus että kaikki eivät säilytä kuittia ja monet eivät jaksa vääntää takuuasioiden kanssa.

  9. #2619
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Kannattaa ne palat polttaa kunnolla jonkun kaasupolttimen kanssa ja oikein kunnolla kuumaksi. Sitten pyöräyttää kevyesti hiekkapaperilla pinnat ja cleanerilla jarruLEVY samalla kerralla niin kumma on jos ei ala toimimaan.

  10. #2620
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Näin tein. Olin kyllä havaitsevinani äsken, kun purkasin jarrun, että jarrusylinterin reuna kiiltelee vähän ja näyttäis sille, että vähän se taitaa sieltä vuotaa.

    No pitäs tuo ensihuoltoon viedä xxl ni samalla saavat sen katsoa.

    A design for life

  11. #2621
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Oliko jollain tuoreessa muistissa mitkä vapaarattaan kynnet 2fattiin käy? Ei ole vielä murtunut, mutta selviä muodonmuutoksia havaittavissa.

  12. #2622
    Aloitusviestissä: "http://www.chainreactioncycles.com/f...3/rp-prod26325 markkinoilta löytyneet sopivat vapaarattaan kynnet (Sun Ringle Pawl & Spring Kitd Disc Jockey 2013)"

  13. #2623
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    No kappas, niin näky olevankin. Aika suolainen hinta vaan parille metallipalalle.

  14. #2624
    No sitä ei käy kiistäminen, mutta halvempi se on kuin uusi napa.

  15. #2625
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Outokumpu
    Viestit
    11
    Tänään tuli jälleen kerran kiisteltyä xxl:n kanssa pyörästä, tämän kertainen asia oli keskiön laakerit.
    Loppu tuloksena, käskivät viemään paikalliseen pyörä huoltoon, korjattavaksi, korjaus hinnan ollessa max 65€.
    Hyvällä tuurilla taidan saada laakerit kuntoon...

    Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla

  16. #2626
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Sanokaas mikä materiaali ois parempaa tohon white3 lite vanteen keskelle ku tekee tubeles muutoksen ku tuo telttapatja painuu kasaan paineen kanssa ja toista kertaa ei saa ilmoja sisälle jos tyhjentää renkaan..?

  17. #2627
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Sanokaas mikä materiaali ois parempaa tohon white3 lite vanteen keskelle ku tekee tubeles muutoksen ku tuo telttapatja painuu kasaan paineen kanssa ja toista kertaa ei saa ilmoja sisälle jos tyhjentää renkaan..?
    Mulla on alimmaisena siellä reikiä vasten lattianmerkkausteippiä. Sitten gorillaa ja sen päällä telttapatjasoiro. Toiminut toistaiseksi moitteetta. En usko että se patja juuri paljoa kasaan painuu näillä paineilla mitä yleensä käytetään.
    Tutkimusta en ole tehny sen suhteen.
    Täyttänyt olen kerran lähes tyhjän renkaan.

  18. #2628
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Painuu se kasaan.

  19. #2629
    säkitysmuovi + vanteen reunaan tiivistenauhaa muovin alle toiminee ok. itseasiassa testasin tuota pikaisesti joku aika sitten ja nousi jalkapumpulla vanteelle (Halo Tundra rengas + White 3FAT Lite vanne). Käytin P-profiilin tiivistenauhaa. Ekalla yrityksellä oli nauha väärinpäin (eli P-profiilin paksumpi puoli vanteen ulkoreunaa kohti) ja tuolloin meni jo liian paksuksi. Tästä lopputulema oli mukava pamaus noin 1bar paineella kun rengas nousi irti vanteelta. Toiseen yritykseen laitoin P-profiilin toisinpäin ja tuo tuntui toimivan varsin ok. Pikatestailussa nauhan asennus vain ei ollut ihan tasainen eikä rengas noussut siinä ihan tasaisesti vanteelle - piti kuitenkin ilmat. Seuraavan yrityksen ajattelin tehdä tasaisella eristenauhalla ja ehkä joku 5mm suikale molempiin reunoihin ja siihen säkityskalvo päälle. Perstuntuma sanoo, että tuo voisi olla juuri sopiva paksuus ja tasaisella nauhalla myös pinta tulee helpommin tasaiseksi (no shit!).

  20. #2630
    puntaroin tuossa 3FAT Liten rungon ja Samox kammet

    rungossa kiinni keskiölaakeri, takajarrun adapteri ja takavaihtajan vaijerin kuori - 2,46kg (M-koko / 17")


    spiderissa kiinni 26t 64bcd ratas (jonka paino valmistajan mukaan 34g) - yhteensä 790g

  21. #2631
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Ensimmäiseeen viestiin olen itseäni ja muita varten koonnut kaikenlaista tarpeellista ja tarpeentonta muistiinpanoa liittyen Whiten läskeihin. Enää en päivitä sinne mitään, koska editointi on estetty. Fillarikeskustelu.com on avoin ja toimii. Avasin sinne ketjun, jonne kopioin ensimmäisen viestin. Sinne saatan jatkossakin lisätä detaljeja ja varaosiin liittyvää tietoa, jos satun sitä täällä huomaamaan. Ei ole oikein kätevää, mutta saattaa ohjata käyttäjiä uuden foorumin suuntaan. (En ole kaupallisesti tai muutenkaan sidoksissa keneenkään paitsi vaimooni).

    http://www.fillarikeskustelu.com/top...äskipyörät/ tuolta löytyy

  22. #2632
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    säkitysmuovi + vanteen reunaan tiivistenauhaa muovin alle toiminee ok. itseasiassa testasin tuota pikaisesti joku aika sitten ja nousi jalkapumpulla vanteelle (Halo Tundra rengas + White 3FAT Lite vanne). Käytin P-profiilin tiivistenauhaa. Ekalla yrityksellä oli nauha väärinpäin (eli P-profiilin paksumpi puoli vanteen ulkoreunaa kohti) ja tuolloin meni jo liian paksuksi. Tästä lopputulema oli mukava pamaus noin 1bar paineella kun rengas nousi irti vanteelta. Toiseen yritykseen laitoin P-profiilin toisinpäin ja tuo tuntui toimivan varsin ok. Pikatestailussa nauhan asennus vain ei ollut ihan tasainen eikä rengas noussut siinä ihan tasaisesti vanteelle - piti kuitenkin ilmat. Seuraavan yrityksen ajattelin tehdä tasaisella eristenauhalla ja ehkä joku 5mm suikale molempiin reunoihin ja siihen säkityskalvo päälle. Perstuntuma sanoo, että tuo voisi olla juuri sopiva paksuus ja tasaisella nauhalla myös pinta tulee helpommin tasaiseksi (no shit!).
    Ei sul sattuis tosta ole kuvaa miten se tiivistenauha on siellä?varmaa onnistuis gorillateipin kanssa samalla tavalla.
    Ja joo painuu ihan kasaan tuo telttapatja

  23. #2633
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Ei sul sattuis tosta ole kuvaa miten se tiivistenauha on siellä?varmaa onnistuis gorillateipin kanssa samalla tavalla.
    Ja joo painuu ihan kasaan tuo telttapatja
    Käyttääkö kaikki sitä vihreää melko ohutta\halvinta patjaa mitä siis itellä on käytössä?

  24. #2634
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MrValdemar Katso viesti
    Käyttääkö kaikki sitä vihreää melko ohutta\halvinta patjaa mitä siis itellä on käytössä?
    Mä ostin sitä halvinta ja nyt vedin sisurit paikalleen ku ei jaksanu leikkiä ton tubeles homman kans,joskus sit kokeilen uudestaaan.

    Kokeilin ottaa kammen kiinnityspulttia auki niin perkl... oli kasatessa jo pilattu se kuusiokolo reikä,nyt en saa sitä auki joten uutta pitäis saada.
    Käykö tohon minkälainen kiinnityspultti vai pitääkö olla samoxin oma??..

  25. #2635
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MrValdemar Katso viesti
    Käyttääkö kaikki sitä vihreää melko ohutta\halvinta patjaa mitä siis itellä on käytössä?
    Mä käytin Bilteman halvinta harmaata ☺

  26. #2636
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    37
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    säkitysmuovi + vanteen reunaan tiivistenauhaa muovin alle toiminee ok. itseasiassa testasin tuota pikaisesti joku aika sitten ja nousi jalkapumpulla vanteelle (Halo Tundra rengas + White 3FAT Lite vanne). Käytin P-profiilin tiivistenauhaa. Ekalla yrityksellä oli nauha väärinpäin (eli P-profiilin paksumpi puoli vanteen ulkoreunaa kohti) ja tuolloin meni jo liian paksuksi. Tästä lopputulema oli mukava pamaus noin 1bar paineella kun rengas nousi irti vanteelta. Toiseen yritykseen laitoin P-profiilin toisinpäin ja tuo tuntui toimivan varsin ok. Pikatestailussa nauhan asennus vain ei ollut ihan tasainen eikä rengas noussut siinä ihan tasaisesti vanteelle - piti kuitenkin ilmat. Seuraavan yrityksen ajattelin tehdä tasaisella eristenauhalla ja ehkä joku 5mm suikale molempiin reunoihin ja siihen säkityskalvo päälle. Perstuntuma sanoo, että tuo voisi olla juuri sopiva paksuus ja tasaisella nauhalla myös pinta tulee helpommin tasaiseksi (no shit!).
    Mua kiinnostaisi myös nähdä ihan kuvana/kuvina, miten se tiivistenauha sinne vanteen reunaan pitäisi laittaa. Itsellä tällähetkellä heijastinteippi+gorilla vannenauhana ja tubelesointi tehty telttapatjan ja halkaistun sisurin avulla. Ei ehkä kevein ratkaisu, mutta on ainaki tähän saakka toiminut moitteettomasti.

    Koitin kyllä tuota säkitysmuoviakin aluksi, mutta se meni sillä kertaa kyllä ihan keturalleen. Tuota tiivistenauha+säkitysmuovi-yhdistelmää voisin kyllä vielä kokeilla, mutta näkisin kyllä mielelläni ensin pari kuvaa miten se tulisi oikeaoppisesti toteuttaa

  27. #2637
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Buny Katso viesti
    Itsellä tällähetkellä heijastinteippi+gorilla vannenauhana ja tubelesointi tehty telttapatjan ja halkaistun sisurin avulla. Ei ehkä kevein ratkaisu, mutta on ainaki tähän saakka toiminut moitteettomasti.
    Millaisia rengaspaineita olet käyttänyt? Minulla on juuri samanlainen setti 3Fat Litessä alkuperäisrenkailla, mutta en ole vielä uskaltanut kovin alhaisia paineita käyttää renkaan vanteelta tipahtamisen pelossa. Minulla on noissa vakiorenkaissa Kold Kutter-ruuveja 120 kpl / rengas ja jäällä pitoa on ollut aivan riittävästi 9 psi:n paineillakin. Nyt kun tuota luntakin tuli, niin paineita pitäisi varmaan laskea.

    Kokeilemallahan tuo paineiden alaraja kyllä löytyy, mutta olisi kiva jos tietäisi vähän osviittaa etukäteen. Tällä setillä nimittäin menee väkisinkin tubeless-kävelyksi, jos rengas tippuu vanteelta. Telttapatjan painumisen johdosta rengasta ei saa käsipumpulla nousemaan uudestaan vanteelle, eikä sisuriakaan voi käyttää koska nuo ruuvit menevät renkaasta läpi

  28. #2638
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    37
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti msavela Katso viesti
    Millaisia rengaspaineita olet käyttänyt? Minulla on juuri samanlainen setti 3Fat Litessä alkuperäisrenkailla, mutta en ole vielä uskaltanut kovin alhaisia paineita käyttää renkaan vanteelta tipahtamisen pelossa. Minulla on noissa vakiorenkaissa Kold Kutter-ruuveja 120 kpl / rengas ja jäällä pitoa on ollut aivan riittävästi 9 psi:n paineillakin. Nyt kun tuota luntakin tuli, niin paineita pitäisi varmaan laskea.
    Minulla on ollut alusta saakka rengastuksena Bud edessä ja takana (3Fat Pro). Alussa koitin ajella 0,45bar(6,5psi) edessä ja 0,55(8psi) takana. Olen siitä pikkuhiljaa kokeillut tiputella paineita ja nyt on menty noin 0,27-0,3bar(4-4,3psi) edessä ja 0,35-0,4bar(5-5,8psi) takana ilman ongelmia.

    Alkuperäisillä snowshoe:lla en tosiaan ajanut metriäkää. Pääsin kuitenkin parin kuukauden Bud-ajelujen jälkeen testaamaan kaverin snowshoe:lla varustettua läskiä, eikä kyllä kaduttanut hetkeäkään että vaihdoin ne kokeilematta (pääasiassa täältä luettujen kokemusten perusteella) heti noihin Budeihin.

  29. #2639
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    [QUOTE=Buny;2482662]Minulla on ollut alusta saakka rengastuksena Bud edessä ja takana (3Fat Pro). Alussa koitin ajella 0,45bar(6,5psi) edessä ja 0,55(8psi) takana. Olen siitä pikkuhiljaa kokeillut tiputella paineita ja nyt on menty noin 0,27-0,3bar(4-4,3psi) edessä ja 0,35-0,4bar(5-5,8psi) takana ilman ongelmia.


    Hyvin ilmeisesti mahtuu Bud pyörimään takana tubelessina? Ei ota kiinni mihinkään?

  30. #2640
    Eli Bud ja Lou pysyy hyvin vanteella tubelessina pienilläkin paineilla. Onkos kenelläkään tietoa onko tuo Snowshoe tiukemmin vai löysemmin vanteella?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •