Palat irti ja sytkärillä poltat kauan ei kulutus-puolelta. Sitten hienolla hiekkapaperilla pyyhkäset kulutuspintaa hieman..
Hieman on pitkä matka... Olen reklamoinut parista eri jutusta ja enää en jaksais, paskan möivät!
Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Laitoin 3Fattiin Bilteman tarakan.. Muita muutoksia en tehnyt, kun että vaihdoin noi tukitangot sisäpuolelta ulkopuolelle niin sai vähän leveyttä lisää (eli nuo kolme kohtaa per puoli, mistä maali lähti kun tarakka oli näköjään maalattu kasaamisen jälkeen). Tuonne pyörän alakiinnikkeisiin kiinnitin tarakan tuet vanteen puolelle, niin ei tarvinnut väännellä niitä, ja mahtuu hyvin noinkin. Kamerakaluston kuskaukseen pitäisi vielä joku laatikko tuohon väsäillä...
Lokasuojakin mahtuu tarvittaessa vielä tuonne väliin. Jos tarakasta veistelis pois takaheijastimen kiinnikkeen, niin mahtuis vielä reilusti paremmin. Toisaalta joku takavalo siihen olis kiva kiinnittää.
![]()
Ite kanssa tossa 3litessä tapellu takajarrun kanssa. Aluksi toimi ku unelma, mutta nyt jostain syystä vaikertaa ja jarrutehot kateissa. Oon hionut ja putsannut levyn ja palat.
Kunnon jarrukliineriänpitää vielä hakea ja koittaa käryttää noi palat. Tai sit vaan uudet tilalle.
Välillä kyllä toimii oikein hienosti lenkin aikana ja välillä ei. Kahvatuntuma samanlainen kun etujarrussakin että tuskin siellä ilmaa on. Enkä ole vuotojakaan havainnut liitoksissa tms.
A design for life
Kannattaa ne palat polttaa kunnolla jonkun kaasupolttimen kanssa ja oikein kunnolla kuumaksi. Sitten pyöräyttää kevyesti hiekkapaperilla pinnat ja cleanerilla jarruLEVY samalla kerralla niin kumma on jos ei ala toimimaan.
Näin tein. Olin kyllä havaitsevinani äsken, kun purkasin jarrun, että jarrusylinterin reuna kiiltelee vähän ja näyttäis sille, että vähän se taitaa sieltä vuotaa.
No pitäs tuo ensihuoltoon viedä xxl ni samalla saavat sen katsoa.
A design for life
Oliko jollain tuoreessa muistissa mitkä vapaarattaan kynnet 2fattiin käy? Ei ole vielä murtunut, mutta selviä muodonmuutoksia havaittavissa.
Aloitusviestissä: "http://www.chainreactioncycles.com/f...3/rp-prod26325 markkinoilta löytyneet sopivat vapaarattaan kynnet (Sun Ringle Pawl & Spring Kitd Disc Jockey 2013)"
No kappas, niin näky olevankin. Aika suolainen hinta vaan parille metallipalalle.
No sitä ei käy kiistäminen, mutta halvempi se on kuin uusi napa.
Tänään tuli jälleen kerran kiisteltyä xxl:n kanssa pyörästä, tämän kertainen asia oli keskiön laakerit.
Loppu tuloksena, käskivät viemään paikalliseen pyörä huoltoon, korjattavaksi, korjaus hinnan ollessa max 65€.
Hyvällä tuurilla taidan saada laakerit kuntoon...
Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Sanokaas mikä materiaali ois parempaa tohon white3 lite vanteen keskelle ku tekee tubeles muutoksen ku tuo telttapatja painuu kasaan paineen kanssa ja toista kertaa ei saa ilmoja sisälle jos tyhjentää renkaan..?
Mulla on alimmaisena siellä reikiä vasten lattianmerkkausteippiä. Sitten gorillaa ja sen päällä telttapatjasoiro. Toiminut toistaiseksi moitteetta. En usko että se patja juuri paljoa kasaan painuu näillä paineilla mitä yleensä käytetään.
Tutkimusta en ole tehny sen suhteen.
Täyttänyt olen kerran lähes tyhjän renkaan.
Painuu se kasaan.
säkitysmuovi + vanteen reunaan tiivistenauhaa muovin alle toiminee ok. itseasiassa testasin tuota pikaisesti joku aika sitten ja nousi jalkapumpulla vanteelle (Halo Tundra rengas + White 3FAT Lite vanne). Käytin P-profiilin tiivistenauhaa. Ekalla yrityksellä oli nauha väärinpäin (eli P-profiilin paksumpi puoli vanteen ulkoreunaa kohti) ja tuolloin meni jo liian paksuksi. Tästä lopputulema oli mukava pamaus noin 1bar paineella kun rengas nousi irti vanteelta. Toiseen yritykseen laitoin P-profiilin toisinpäin ja tuo tuntui toimivan varsin ok. Pikatestailussa nauhan asennus vain ei ollut ihan tasainen eikä rengas noussut siinä ihan tasaisesti vanteelle - piti kuitenkin ilmat. Seuraavan yrityksen ajattelin tehdä tasaisella eristenauhalla ja ehkä joku 5mm suikale molempiin reunoihin ja siihen säkityskalvo päälle. Perstuntuma sanoo, että tuo voisi olla juuri sopiva paksuus ja tasaisella nauhalla myös pinta tulee helpommin tasaiseksi (no shit!).
puntaroin tuossa 3FAT Liten rungon ja Samox kammet
rungossa kiinni keskiölaakeri, takajarrun adapteri ja takavaihtajan vaijerin kuori - 2,46kg (M-koko / 17")
spiderissa kiinni 26t 64bcd ratas (jonka paino valmistajan mukaan 34g) - yhteensä 790g
![]()
Ensimmäiseeen viestiin olen itseäni ja muita varten koonnut kaikenlaista tarpeellista ja tarpeentonta muistiinpanoa liittyen Whiten läskeihin. Enää en päivitä sinne mitään, koska editointi on estetty. Fillarikeskustelu.com on avoin ja toimii. Avasin sinne ketjun, jonne kopioin ensimmäisen viestin. Sinne saatan jatkossakin lisätä detaljeja ja varaosiin liittyvää tietoa, jos satun sitä täällä huomaamaan. Ei ole oikein kätevää, mutta saattaa ohjata käyttäjiä uuden foorumin suuntaan. (En ole kaupallisesti tai muutenkaan sidoksissa keneenkään paitsi vaimooni).
http://www.fillarikeskustelu.com/top...äskipyörät/ tuolta löytyy
Mä ostin sitä halvinta ja nyt vedin sisurit paikalleen ku ei jaksanu leikkiä ton tubeles homman kans,joskus sit kokeilen uudestaaan.
Kokeilin ottaa kammen kiinnityspulttia auki niin perkl... oli kasatessa jo pilattu se kuusiokolo reikä,nyt en saa sitä auki joten uutta pitäis saada.
Käykö tohon minkälainen kiinnityspultti vai pitääkö olla samoxin oma??..
Mua kiinnostaisi myös nähdä ihan kuvana/kuvina, miten se tiivistenauha sinne vanteen reunaan pitäisi laittaa. Itsellä tällähetkellä heijastinteippi+gorilla vannenauhana ja tubelesointi tehty telttapatjan ja halkaistun sisurin avulla. Ei ehkä kevein ratkaisu, mutta on ainaki tähän saakka toiminut moitteettomasti.
Koitin kyllä tuota säkitysmuoviakin aluksi, mutta se meni sillä kertaa kyllä ihan keturalleen. Tuota tiivistenauha+säkitysmuovi-yhdistelmää voisin kyllä vielä kokeilla, mutta näkisin kyllä mielelläni ensin pari kuvaa miten se tulisi oikeaoppisesti toteuttaa![]()
Millaisia rengaspaineita olet käyttänyt? Minulla on juuri samanlainen setti 3Fat Litessä alkuperäisrenkailla, mutta en ole vielä uskaltanut kovin alhaisia paineita käyttää renkaan vanteelta tipahtamisen pelossa. Minulla on noissa vakiorenkaissa Kold Kutter-ruuveja 120 kpl / rengas ja jäällä pitoa on ollut aivan riittävästi 9 psi:n paineillakin. Nyt kun tuota luntakin tuli, niin paineita pitäisi varmaan laskea.
Kokeilemallahan tuo paineiden alaraja kyllä löytyy, mutta olisi kiva jos tietäisi vähän osviittaa etukäteen. Tällä setillä nimittäin menee väkisinkin tubeless-kävelyksi, jos rengas tippuu vanteelta. Telttapatjan painumisen johdosta rengasta ei saa käsipumpulla nousemaan uudestaan vanteelle, eikä sisuriakaan voi käyttää koska nuo ruuvit menevät renkaasta läpi![]()
Minulla on ollut alusta saakka rengastuksena Bud edessä ja takana (3Fat Pro). Alussa koitin ajella 0,45bar(6,5psi) edessä ja 0,55(8psi) takana. Olen siitä pikkuhiljaa kokeillut tiputella paineita ja nyt on menty noin 0,27-0,3bar(4-4,3psi) edessä ja 0,35-0,4bar(5-5,8psi) takana ilman ongelmia.
Alkuperäisillä snowshoe:lla en tosiaan ajanut metriäkää. Pääsin kuitenkin parin kuukauden Bud-ajelujen jälkeen testaamaan kaverin snowshoe:lla varustettua läskiä, eikä kyllä kaduttanut hetkeäkään että vaihdoin ne kokeilematta (pääasiassa täältä luettujen kokemusten perusteella) heti noihin Budeihin.
[QUOTE=Buny;2482662]Minulla on ollut alusta saakka rengastuksena Bud edessä ja takana (3Fat Pro). Alussa koitin ajella 0,45bar(6,5psi) edessä ja 0,55(8psi) takana. Olen siitä pikkuhiljaa kokeillut tiputella paineita ja nyt on menty noin 0,27-0,3bar(4-4,3psi) edessä ja 0,35-0,4bar(5-5,8psi) takana ilman ongelmia.
Hyvin ilmeisesti mahtuu Bud pyörimään takana tubelessina? Ei ota kiinni mihinkään?
Eli Bud ja Lou pysyy hyvin vanteella tubelessina pienilläkin paineilla. Onkos kenelläkään tietoa onko tuo Snowshoe tiukemmin vai löysemmin vanteella?
Kirjanmerkit