HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 14 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 64 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 2138

Aihe: Pole Taiga Fatbike

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    +1
    Yksi viisas mies sanoi mulle kerran kun valitin mammuttien mutapitoa, että kuinka monta prosenttia lenkistä ajat mudassa. Tuumasin siinä että 25km peruslenkistä joku 200m jos oikein hakemalla haen mutapaikkoja.
    Mä oon ajanu viimeiset kaksi kuukautta mudassa

Lenkille menen, oli keli mikä hyvänsä. Tosin en nyt paukkupakkasella käy ulkona ajamassa.

Toivotaan, että etelässä (Vantaalla) paistaa aurinko
    For all cycles of life - www.polebicycles.com

Renkaan tärkein ominaisuus on pyöreä muoto, musta väri lasketaan eduksi.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pole Bicycles Katso viesti
    Jahas, väärin ajettu

Mutanaama varmaan tarkoitti semmoisia paikkoja joissa jollain toisella kumilla loppuu meno kokonaan ja toinen vielä pitää eikä tarvi jalkautua yli nilkan syvyiseen.

Ja ymmärsin Mutiksen kommentin niin ettei ehkä kannata valita rengasta niin että ne on parhaita sinne pahimpaan paikkaan ja huonontaa sitten ajamista suurimmalla osalla lenkkiä. En mä muuten mutta mulle tämä on oleellinen juttu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Mutanaama varmaan tarkoitti semmoisia paikkoja joissa jollain toisella kumilla loppuu meno kokonaan ja toinen vielä pitää eikä tarvi jalkautua yli nilkan syvyiseen.

Ja ymmärsin Mutiksen kommentin niin ettei ehkä kannata valita rengasta niin että ne on parhaita sinne pahimpaan paikkaan ja huonontaa sitten ajamista suurimmalla osalla lenkkiä. En mä muuten mutta mulle tämä on oleellinen juttu.
    Tämä olikin sellaista small talkia. Ei liity varsinaisesti keskusteluun

Paino protorungolle on 2.55kg headsetin kuppien kera.

https://www.instagram.com/p/BARpHXsOnZQ/

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla

markettipyörämies Guest
    Aika painava tuli?

Jos vertaa vaikka mun kakkosfillariin:
    http://rowerowawaga.pl/images/foto/pv0qvg_img_9797.jpg

Fatty L kuppien kera 2.6kg
    Mukluk -14 L 2.32 kuppien ja satula clampin kanssa.

Fatty vaikuttikin jotenkin jämäkämmältä, kunnes poksahti.

Minusta ihan jees alu paino Taigassa, jos toivon mukaan on jämäkkä keskiönseudulta, kun tukevuutta on mainostettu.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Aika painava tuli?

Jos vertaa vaikka mun kakkosfillariin:
    http://rowerowawaga.pl/images/foto/pv0qvg_img_9797.jpg
    170g eroa joten ei minusta paljoa varsinkin jos runko isompi mitoiltaan( en tarkoita kokoa). Ainakaan ajossa tuota painoa ei huomaa.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    170g eroa joten ei minusta paljoa varsinkin jos runko isompi mitoiltaan( en tarkoita kokoa). Ainakaan ajossa tuota painoa ei huomaa.
    Hieman muuttelemme runkoa vielä tuotantoon. Keskiö leviää 100mm -> 120mm. Jarrun alta lähtee tuki pois ja takahaarukan tukipalikat muuttuvat putkeksi. Nämä muutoksien painohyödyt / haitat kumoavat toisensa, joten aika lailla tuohon proton painoon päädytään.

Kemizti on meistä kaikista painavin kuski ja odotankin hänen ajavan pyörällä sen verran, että voimme sanoa pian jotain sen kestävyydestäkin. Onhan näillä jo muutama reissu tehty, joten ihan luottavaisin mielin olen tuotantoon lähdössä. Tavoitteenahan olisi aina särkeä protot. Rikkomalla ne ajamalla saamme selville, mistä runko poksahtaa. Kaikki rungot saadaan kyllä rikki ajamalla, mutta siihen täytyy löytyä aikaa ja rohkeutta. Parashan olisi tehdä pikkuisen liian kevyt runko. Silloin näemme nopeammin, mistä pyörä retkahtaa. Toisaalta silloin emme saa oikeaa ajofiilistä talteen.

Tärkeää rungossa on myös jousto oikeasta kohdasta. Jos pyrimme tekemään liian jäykän rungon, niin kuormitus tulee rungon heikoimpaan kohtaan ja se hajoaa, vaikka pitäisi olla kestävä. Vielä emme ole tosiaan saatu yhtään runkoa rikki, jos ei oteta huomioon minun suunnittelun kukkasta Täysjoustojen puolelta viime keväänä. Kyseessä oli siis täysin 3D-softassa tapahtunut virhearvio, joka pääsi protojen tuotantoon asti kaikkien silmien alta. Materiaali ei ole ainut tapa lisätä kestävyyttä tai jäykkyyttä. Putkien ja osien muotoilu on todella isossa roolissa.

markettipyörämies Guest
    Näin, mutta toi Mongoose on inasen verran halvempi OK, siinä on varmaan joillekin ajokelvoton geometria, mutta ite tykkään silläkin ajella. Ja jos taas Taigan painoa vertaa saman hintaseen Dudeen niin eroa on rungossa kilon luokkaa. Saako näin kirjoittaa? Onko nillittämistä ja kateellisuutta? Joillekin kuitenkin fillarin osien painollakin on väliä, vaikka se olisi väärin ajateltu.

Ei noi hinnat alkaen tasapaksusta alusta tehdyt putket ole kaikkein kestävimpiä (Fatty). Ohennettu kestää paremmin, KUN se fleksaa...

Taigan putkisarjaa ei kerrota, mutta tuskin mitään kallista? Muutenhan se varmasti mainittaisiin

Ei vaan poletaan asiaan, jos joskus tollasta pääsee tyypittämään Jatkakaa kehumista

Niin se dude on kuitua.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Niin se dude on kuitua.
    Mutta onko se hinta sama vaikka matskuissa on eroja? Kuhan kyselen, en tosiaankaan ole läskiä ostamassa

Canyon ollu aina halvempi. Paremmuudesta en sano. Jotain ongelmia canyonilla ollu rungoissa, ainakin enska puolella.

Santalle tiedoksi; edullisin täysjäykkä kuitu Dude on kaikkine kuluineen pari sataa halvempi kuin täysjäykkä Taiska, mutta myös pari kiloa kevyempi.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Ei näyttäis mongoosen putket olevan ihan samaa vahvuutta (halkaisijaa) missään kohden runkoa, en silti sano ettäkö olisi vähemän kestävä, painoeroa lähinnä spekuloin..

ps. kuva kera takatarakan;

Kevythän tuo on. ICT painaisi vastaavassa punnituksessa reilut kolmisen kiloa

Canyon ollu aina halvempi. Paremmuudesta en sano. Jotain ongelmia canyonilla ollu rungoissa, ainakin enska puolella.
    Juuh, canjonit on kyllä halpoja kun koko pyörän ostaa, runkosetit on toisaaalta yllättävänkin kalliita. Eikä niitä pelkkiä runkoja kukaan ostakkaan...

Näin, mutta toi Mongoose on inasen verran halvempi OK, siinä on varmaan joillekin ajokelvoton geometria, mutta ite tykkään silläkin ajella. Ja jos taas Taigan painoa vertaa saman hintaseen Dudeen niin eroa on rungossa kilon luokkaa. Saako näin kirjoittaa? Onko nillittämistä ja kateellisuutta? Joillekin kuitenkin fillarin osien painollakin on väliä, vaikka se olisi väärin ajateltu.

Ei noi hinnat alkaen tasapaksusta alusta tehdyt putket ole kaikkein kestävimpiä (Fatty). Ohennettu kestää paremmin, KUN se fleksaa...
    Tasapaksu putki ei ole hinnat alkaen. Se on ominaisuus, jolla saadaan kestävyyttä, ei päin vastoin. Flexaus tehdään muilla jutuilla ja flexaus väärässä kohdassa aiheuttaa väsymismurtuman. Ohennettu putki on paksumpi päistään, jotta se on helpompi hitsata. Putkia saa erilaisia ja hintaero meille on ns. hyttysen kusen verran Eniten maksaa suunnittelu, testaus ja muotit.

Taigan putkisarjaa ei kerrota, mutta tuskin mitään kallista? Muutenhan se varmasti mainittaisiin
    Putket ovat putkia, jotka tehdään muoteilla. Voi niille antaa nimiäkin. Olkoot vaikka Vili ja Rasputin. Voitte päättä, missä järjestyksessä Alumiinin laatu on 7005.

Tästä voi tutustua hydroformaukseen, niin ehkä sitten karisee ylenpalttinen putkisarjojen hehkutus. Toki putkille saadaan hintaa kun suunnitellaan itse. Tällöin saisin varamsti keveämpää settiä tehtyä, koska pääsisin vaikuttamaan putkien muotoiluun.

Eihän se Dudekaan kovin kevyt ole rungoltaan.suunnilleen saman kuin Farley, tosin trekissä keula on sitten ankkuri.
    Farlikka on kyllä kestänyt hyvin vaikka siinä rungossa onkin pihistelty painon takia.

edit.. Farley L 1750
    Dude M 1700?

edit. Kokonaisia pyöriä on ihan turha verrata. Kaiken voi vaihtaa ja kevennys jumbo jimeillä saa helposti jo toista kiloa pois vrt raskaammat.

Valmistaja ilmoittaa Duden rungolle 1550 g. Siinä on kanssa sitä varmuus marginaalia kestävyyden suuntaan .
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Valmistaja ilmoittaa Duden rungolle 1550 g. Siinä on kanssa sitä varmuus marginaalia kestävyyden suuntaan .
    On jos verrataan maantierunkoon

Olen kuullut jonkun norjalaisen kyhäilleen 8kg fatbiken.

En kyllä droppailis kovinkaan usein

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla

^^^Mun lähde on muistikuva saksalaisesta arvostelusta jossa oli bikininaisia kuvissa, se on paljon uskottavempi kuin valmistaja. Sori vaan Pole.

eikö duden runkoa ole kukaan punnannu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bässi Katso viesti
    ^^^Mun lähde on muistikuva saksalaisesta arvostelusta jossa oli bikininaisia kuvissa, se on paljon uskottavempi kuin valmistaja. Sori vaan Pole.

eikö duden runkoa ole kukaan punnannu.
    Bikinivartalon saa laittamalla bikinit päälle.

Mikä on hintahaarukka runkosetissä? Milloin mahdollisesti saatavilla?

Teeppä sellanen video niin myö raakataan ;D

Bikinivartalon saa laittamalla bikinit päälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Renkaan tärkein ominaisuus on pyöreä muoto, musta väri lasketaan eduksi.
    Niin mustaki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti

Mut toisaalta ne kertoi, että runkolaukkua ei saa käyttää kun voi hankautua runko poikki

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •