ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 45 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 43 44 45 46 47 55 95 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.321 - 1.350 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

  1. #1321
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    142
    Ainakin manuaalin mukaan pitäisi sopia. Jos mä mitään ymmärsin..
    http://surlybikes.com//uploads/downl...structions.pdf

  2. #1322
    Nyt on DUDEsaanut talvipyörät,Dillinger5. Samalla rakenneltiin Gorillateipillä tubelekseksi. Toistaiseksi pysynyt ilmat sisällä. Ei muuten tarvinnut vaihtaa takapäätä isommaksi. Itseasiassa jäi vielä tilaakin. Jahka alkaa etelässä pakkanen hellittää hieman niin pääsee polulle kokeilemaan.

  3. #1323
    markettipyörämies Guest
    Pistin tilaten ne Surlyn kammet, hinta siedettävä kun mukana tulee kuitenkin koko paketti leekereitä myöden. Saa nähä mitä niiden kanssa menee pieleen. Oli muuten e13:ssa rattaatkin ihan loppu eli pehmeetä on nekin.

  4. #1324
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Katsotaan miten tuo 30mm/0-astetta pelittää. Omat mitat noin 185cm/inseam 90cm ja nykysetupilla (50mm+8 astetta) on hyvin tilaa ohjaamossa (L-koon Dude).
    Ensimmäisen lenkin perusteella erittäin hyvä muutos. Kävin reilun tunnin kikkailemassa takametsän kallioilla ja mitään negatiivista en keksi (paitsi lämpötilan joka oli -21). Päinvastoin nyt pyörä tuntuu paljon ketterämmältä. Keula keveni ja esim manuaali lähtee paljon helpommin (vaikka akseli taka-asennossa). Omilla mitoilla tuo L-koon runko vakiostemmillä on ehkä turhan pitkä mutta nyt tuntuu loistavalta (ja edelleen on hyvin tilaa).

  5. #1325
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Oliko jarrujen kanssa mitään ongelmaa? Mulla loppu ajot aika lyhyeen kun jarrut kohmettu, kahvat meni kovaksi ja jarrut jäi laahaamaan.

  6. #1326
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    9.0 Unlimitedin Guiden RS:t ainakin toimi eilen vähän alle tunnin ja tänään puolentoista tunnin lenkeillä ihan samalla tavalla kuin yleensäkin.

  7. #1327
    markettipyörämies Guest
    ^^ Ikälopuista Formuloista meni toisesta kahvasta männän O-rengas, vaihto ja jarrut taas OK. 50 senttiä meni taas siihenkin huoltoon.

    Eikös sulla ole ne tarpeeksi hyvät Shimanot? Eikös simpan jarruissa ole vähän ollut ongelmia kovilla pakkasilla?

  8. #1328
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Vaikuttaako tässä mineraaliöljy vs Dot? Vaihdoin kyl Avid x.0:aan kun sellaiset oli tarjolla. Tänään aluks toimen kahva pohjas mut aika äkkiä alko toimiin.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

  9. #1329
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    ^^Juu on vielä halpis shimanot ja tähän saakka olenkin ollut ihan tyytyväinen. Tuolla toisessa topicissa aiheesta myös keskusteltu ja itsekkin epäilin syyksi mineraaliöljyjä, Kottenbergin Srameissahan on DOT nesteet ja voipi olla että juuri sen takia toimii paremmin.

  10. #1330
    markettipyörämies Guest
    Taitaa olla mullakin Tektroissa mineraaliölpät, ne jarrut on kyllä pelannut ongelmitta pakkasillakin. Oletko vaihtanut jarrunesteitä kertaakaan? Jos siellä on vettä seassa niin sehän kyllä jäätyy.

    Kuhan kiusasin riittävän hyvillä, ei saa suuttua

  11. #1331
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    En kyllä suuttunutkaan, kirjoitettua tekstiä voi tulkita niin monella tavalla ja koko ajan olen ollut sitä mieltä että parempia jarruja on tarjolla vaikka kuinka mutta noilla on pärjätty yllättävän hyvin. Itseasiassa olen etsinyt syytä päivittää nuo ja nyt taisi löytyä..

  12. #1332
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    174
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Vaikuttaako tässä mineraaliöljy vs Dot? Vaihdoin kyl Avid x.0:aan kun sellaiset oli tarjolla. Tänään aluks toimen kahva pohjas mut aika äkkiä alko toimiin.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    En kyseisistä jarruista tiedä mitään, mutta yleensä jarrut on suunniteltu toimimaan vain toisella, ei molemmilla mineral ja dot nesteillä..? Sulla vissiin oli dot ja laitoit dottia? Ja tohon oon törmännyt tuttujen pyörässä kanssa, säilytyksen jälkeen kahva pohjaa täysin eikä ota edes kiinni, mutta jonkun ajan pumppailun jälkeen taas toimii täysin. En tiiä mistä johtuu, mutta luulisin että on ilmaa systeemissä, kiinnostais kyllä tietää mistä kyse! Shimpan jarruissa siis nuo

  13. #1333
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Siis tarkoitin et Shimanoissa yleensä mineral ja esim sram DOT. Meinasin et vaikuttaako pakkaskestävyyteen.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

  14. #1334
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Pistin tilaten ne Surlyn kammet, hinta siedettävä kun mukana tulee kuitenkin koko paketti leekereitä myöden. Saa nähä mitä niiden kanssa menee pieleen.
    👍 Ite kammet ainakin lujat ja simppelit/luotettavan oloiset kiinnitykseltään, alle minuutissa irti ja takaisin kiinni jos kiire on ja 5 mm kuusiokolo riittää työkaluiks.

    Jos spacerit loppuu Dudeen keskiöön passaillessa kesken, alumiinisia öljypropun tiivisteitä löytyy puoli-ilmaiseksi varaosaliikkeistä.

  15. #1335
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Oliko jarrujen kanssa mitään ongelmaa? Mulla loppu ajot aika lyhyeen kun jarrut kohmettu, kahvat meni kovaksi ja jarrut jäi laahaamaan.
    Loppiaisen lenkillä oli selkeää jähmeyttä havaittavissa mutta ei laahannut ja parin lämmitysjarrutuksen jälkeen toimi suht ok. Eilen ilmasin etujarrun ja tänään noin 3h lenkki ja oli selvästi parempi. Lämpötilakin toki oli pari asetetta lämpimämpi nyt. Tässä on SLX jarrut ja vakionesteet (eli shimanon mineraali).

  16. #1336
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    641
    Shimanon jarrut on iät ja ajat reistailleet pakkasilla. Esim. Magurat jotka myöskin käyttää mineraaliöljyjä ei ongelmia ole lainkaan niin paljon mitä Shimanoissa. Aikoinaan omistin XT M770 jarrut ja ne ei pakkasella toimineet yhtään. Ensimmäinen painallus aina ok mutta toisella kerralla oli jo kahvan tyhjä liike jäänyt pois. Maahantuoja ei osannut sanoa mitään, kun sieltä asiaa kyselin. Sanoivat vaan, että voivat he takuuseen uudet jarrut lähettää, mutta tuskin se ongelma niillä poistuu. Mineraaliöljyt ei vaan toimi pakkasessa niin hyvin kuin DOT:it ja toinen mikä shimpoissa varmaan oli niin niitä tiivisteitä ei ollut tarkoitettu pakkasiin.

  17. #1337
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.613
    No onkos kukaan koittanut vaihtaa paremmat mineraalihydraulinesteet shimanon jarruihin? Vaikkapa se mitä citikka käyttää (mineraaliversio tietenkin, muuten tiivisteet antautuu).

  18. #1338
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Mulla on uudet magurat ja kyllä se royalblood joka siellä liikkuu on aika tahmeeta -24* mutta kun on alle -20*pakkasta niin ihan ok... Jähmeet mutta hyvin pelaa silti.

  19. #1339
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Laitoinpa nyt tilaten Sram Guide R jarrut, kovasti kehuja mailmalla saaneet. Saas ny nähdä sitten kuinka paljon paremmat nuo on verrattuna "sysi paskoihin" halpis Shimanoihin...

    Tänään kyllä pelas reilun kympin pakkasessa muuten mutta ihan älytön kiljunta kun vähänki koski jarruun, muilla ei huutanut yhtään.

  20. #1340
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ansis Katso viesti
    Aikoinaan omistin XT M770 jarrut ja ne ei pakkasella toimineet yhtään. Ensimmäinen painallus aina ok mutta toisella kerralla oli jo kahvan tyhjä liike jäänyt pois.
    Tämähän on aika yleistä Shimanon jarruissa pakkasella, mutta ei vaikuta toimintaan ollenkaan. Edelleen jarruttavat erinomaisesti ilman tyhjää liikettä.

    M987 XTR:ssä ei tosin ole sitäkään "ongelmaa", -28C asti on testattu.

    Ja Avid Elixir9 jähmettyy pakkasella huomattavasti SLX Shimanoja enemmän, eli ei se johdu DOTin ja mineraaliöljyn erosta.

  21. #1341
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    Pientä uppia tekastu dudeen talviajoa ajatellen. Lisäksi testissä toiset kiekot jotkajo tovin olleet varastossa


    Voi sanoa että melkoinen vaikutus ajo-ominaisuuksiin.

    Jarrulevyt joutui kaivamaan varaston nurkista tiukan talous budjetin vuoksi no ajaahan noillakin!

    Eli bontrager Haru Pro, Kiitos Paikalliselle! Ja jackalope 27.5 kiekot bontrager hodag renkain, kiitos eräälle foorumilaiselle

  22. #1342
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Kerro mikä on toinen vanne kumi kombo ja mitkä oli olennaisimmat erot ajo ominaisuuksissa?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  23. #1343
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    Vimeisimmät käytössä olleet takana nate 120tpi keulassa dillinger 5 alkuperäis nastoittaa, alkuperäisin dt swiss kiekoin, nämä tosin tulee vielä talvikäyttöön takaisinkin-> takakumi voi vaihtua barbegaziin
    Ajo kokemusta on tällä hetkellä tasan kaupalle ja takas, huomenna voi olla enempi ellei jotain hommaa satu tulemaan esteeksi.

    alkuperäis keikoilla nyt oleviin kumeihin on aivan sama mitä vertaa nii on nopeammat , pidossa on paha kamppailla.

    Selvin ero tietysti näin äkkiseltään juuri rullaavuudessa , pakkasta nii paljon ettei pidosta voi sanoa mitään.

    Onhan ne kovemmat joo mut tottunut ajamaan pieni kokoisilla läskirenkailla muutenkin.

  24. #1344
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    ^^Nyt on ajokokemusta 60 km näille ylikoon vanteilla olevilla läskirenkailla.
    Ajopintana jäinen sivutie-> ohjattavuus erittäin hyvä, rullaus tuollaiselle pinnalle normi helvetin hyvä, peräpää otti jonkin verran uriin tosin pinta oli erittäin urainen ja paluumatkalla tuolle pätkälle lähtiessä laskin paineita toimi paremmin.
    Tie ajon jälkeen!
    kovan pohjan omaava kelkka ura-> käytökseltään rengas aivan samanlainen kuin normi koon hodag, pyörä menee juuri minne sitä käsketään, nopea ja tarkka tottelemaan.
    Lumipeite kovan uraisen kelkkauraa jäljen päällä ajettu krosseilla ennen sadetta jäätä paljon-> normi tarkkaa vaiti ettei urista temmo muutoin helppo käsitellä.
    tekninen nihkeäpintainen jäinenura->helppo ja tarkka ajaa.

    tosin näillä keleillä miltei mikä rengas vain pelaa, mutta olen kyllä erittäin tyytyväinen näihin. Juuri sitä mitä odotin tämän koon ja mallin renkaalta.
    kovuudesta paha sanoa yhtä aikaa vaihdettu jäykkä hiilarikeula kun tuo sitä jäykkyyttä bluton perään.

    tälle päivää siis 50/50 metsää ja tietä

    huomenna enemmän polkuajoa heti aamusta alkaen

  25. #1345
    Mun puolen vuoden speksailu alkaa päätyä tähän Canyon Duden karvalakkimalliin. Olisi varmasti jo tallissa ilman tuota syksyistä 400 euron "hinnankorjausta"

    Mitä heikkouksia k.o. mallissa on? Onko se keskiö ok (tiivisteet, narinat...?) ilmeisesti pressfit, ei mulla lisää ostohaluja se.

    Onnistuuko tarvittaessa helposti muutos 1x11:ksi vai tuleeko yllätyksiä?

  26. #1346
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    ^muutos helppo 1x11, ei yllätyksiä kun kammet irroittaa maltilla ja oikein työkaluin.

    Keskiölaakerin suojaus heikko kammet ku käyttää irti reilu rasvaus, myös laakeri ulko poskiin pitää veden ja paskan ulkona. toiminut itsellä moitteitta tosin malli cf 9.0 sl, laakerissa ei eroa.
    Jakke81 muokkasi tätä : 17.01.2016 at 22.16 Syy: laakerista

  27. #1347
    Kovin haluaisin olla pikaisesti Dude -kuski, mutta koko mietityttää. Muissa Canyonin malleissa kokolaskuri antaa kooksi XS ja Dudessa siis koon S.

    Olen pituudeltani 163cm ja jalan sisämitta on 74cm lyhyt. Osaatteko sanoa, olisiko S -koko minulle vielä sopiva vaiko meneekö liian isoksi?

    Jos Dude on liian iso, niin olisiko teillä suositella muuta hyvää merkkiä ja mallia, jolla pääsisin Fatbike -harrastuksen pariin.

  28. #1348
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    ^noilla mittoilla suositan s-koon trek:kiä.

  29. #1349
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Noellen Katso viesti
    Olen pituudeltani 163cm ja jalan sisämitta on 74cm lyhyt. Osaatteko sanoa, olisiko S -koko minulle vielä sopiva vaiko meneekö liian isoksi?
    Mun 170/76 -mitoilla S-koon Dude on ihan sopivan tuntuinen. Tai onhan se korkea, jos jalalla astuu jonnekin pehmeään hetteikköön ja siitä pitäisi päästä takaisin pyörän päälle. Jalan puolesta saattaisi sinullakin vielä mennä. Mutta pituutta pitäisi varmaan viritellä ainakin lyhyemmällä ohjainkannattimella, oletettavasti sen verran lyhyempi selkä. Dudessa ja monessa muussa turhaa korkeutta lisää joustokeulavalmius.

    907:lla (9:zero:7) on matalia/pieniä runkoja. En tiedä, oliko se kokeilemani XS vai S, mutta tuntui ainakin tosi matalalta ja ketterältä. Muita notkoyläputkisia on ainakin SUP:lla, Whitellä ja On-Onella, mutta niitä en ole kokeillut.

  30. #1350
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Salsalta löytyy muklukkia xs koossa, meillä 156cm emäntä kruisaa semmosella
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •