GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 179 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 79 129 169 177 178 179 180 181 189 229 279 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.341 - 5.370 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

Toimiiko muuten kengänlämmittimet puhelimen akun kanssa? Tuon jos liimaisi luurin takakanteen kiinni, niin puhelimen voisi pitää telineessä kuten kesälläkin.
    Yksi lämmitin menee kyllä tuonne villasukan sisäänkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    ...tää on taivaallista rallia...

Kahdet paksut alpakka sukat
    Mä oon joutunu käyttämään villasukkia vaelluskenkien päällä kun ei kenkiin mahdu retkiluistellessa -15C kylmemmällä

miten te saatte vaihteet ja jarrut pysyyn jäätymättöminä kun minulla ne jäätyy aina vaikka mitä litkuja laitan onkohan pyörästä kiinni? No nyt on uusi täpäri tilauksessa. Uuden pyörän jousitusta miettien, miten tuo ilmajouset toimii pakkasella vai onko vaan niin että täpärillä ei paljoa talvella riehuta vaan läski pitäisi hommata.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eki15 Katso viesti
    miten te saatte vaihteet ja jarrut pysyyn jäätymättöminä kun minulla ne jäätyy aina vaikka mitä litkuja laitan onkohan pyörästä kiinni? No nyt on uusi täpäri tilauksessa. Uuden pyörän jousitusta miettien, miten tuo ilmajouset toimii pakkasella vai onko vaan niin että täpärillä ei paljoa talvella riehuta vaan läski pitäisi hommata.
    Kaiketi pyörän pitää olla kunnolla pesty ja täysin kuiva, ennenkuin pakkaseen lähtee. Minulla on ultegran 11-speed setti maasturissa ja hienosti nuo ovat toimineet talvellakin.
    Keulana on vieterimalli, jonka toiminnasta tajuan vaan että se liikkuu ja vaimentaakin aika jämäkästi. Mitään eroa en huomaa pakkasella.

Itellä lipsuu vaihteenvaihdin, mutta tiedän että rasvan ruiskautuksella se korjaantuu. Hydrauliset levarit tahtoo joskus ahdistaa, mutta ei pahasti. Jousitus on löysä ja onneton, mutta en jaksa välittää.

Pakkasen kestävää Teflon öljyä. .-20, Semmosta. .jäykkä pyörä on talvella must. .ilma iskarit toimii kyl mut jäykistyy. .ja jarrut joo..Kyl nekin toimii. .pientä vinkunaa mut pärjää, ,

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

Tänä aamuna Tampereella -12 ja tuulta 5 m/s. Työmatka cyclolla Pirkkalasta vastatuuleen (12 km) sujui erinomaisen mukavasti, joten kerronpa varusteet:
    - alimpana craftin joku tekninen peruskerrasto
    - housuina PI Alpine, joiden päällä vielä Vauden toppasortsit
    - yläosassa kevyt fleece ja Vauden toppatakki ja vielä heijastinliivi
    - kenkina Lake 303, sukkina Sealkinz medium, päällä vielä BBB heavy duty -suojat
    - hanskoina PI lobsterit, joiden päälle vielä keinoturkisrukkaset joulupukkikokoelmasta
    - päässä PI:n barrier alusmyssy ja silkkihuppu, kypärän päällä Shimanon sadehuppu, silmillä laskettelulasit

Toimistolle tullessa selkä kevyesti kostea, kädet hikiset ja jaloissa aavistus viileyden tuntua. Keskari jotain 20-22. Ei voisi paremmin olla. Huomenna sama uudestaan.
    Kommuutteri muokkasi tätä : 04.01.2016 at 12.53

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eki15 Katso viesti
    Vaijerithan ne yleensä jäätyvät kuoriensa sisään, niin myös omassa pyörässä tänä aamuna. Riippuen vaijerien vedosta kosteutta kerääntyy enemmän tai vähemmän ajan mittaan, kovalla pakkasella sitten jäätyvät. Pitäisi omastakin pyörästä jotenkin huuhtoa vesi pois kuorista ja ohutta öljyä sisään.

Mulla käy kyllä jo tämmöiset pakkaset sen verran henkeen, että vauhti hidastuu selvästi, tai ainakin mahdolliset spurtit lyhenee huomattavasti. Eilen ajelin Jätkäsaaresta reippaahkosti Töölöön ja jossain kohtaa Taka-Töölöä piti vauhdit lähes nollata ja haukkoa happea hetki.
    Tosin lumessa ajo tekee toki ajosta vähän raskaampaa sekin, mutta ei noin paljon sentään.
    Silmätkin mulla tuppaa vuotamaan, varsinkin jos innostuu yhtään kovempaa ajamaan, mutta luulen, että lasit vaan huurtuisivat jos semmoisia pitäisi.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cobbo Katso viesti
    Vaijerithan ne yleensä jäätyvät kuoriensa sisään, niin myös omassa pyörässä tänä aamuna. Riippuen vaijerien vedosta kosteutta kerääntyy enemmän tai vähemmän ajan mittaan, kovalla pakkasella sitten jäätyvät. Pitäisi omastakin pyörästä jotenkin huuhtoa vesi pois kuorista ja ohutta öljyä sisään.
    Voisihan noita kuivatella ja öljytäkkin, mutta kun on tuo vaijeritavara niin halpaa, niin ei vaan jaksa. Uutta vaijeria vaan paikalleen, jos temppuilu alkaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Silmätkin mulla tuppaa vuotamaan, varsinkin jos innostuu yhtään kovempaa ajamaan, mutta luulen, että lasit vaan huurtuisivat jos semmoisia pitäisi.
    Itse ja varmaan moni muukin todennut jo, että laskettelulasit ovat parhaat näillä kovemmilla pakkasilla. Omani eivät ainakaan huurustu, vaikka kuinka junttaisi putkelta menemään ja lämmittävät muutenkin naamaa mukavasti.

~400km (melkein) talvipyöräilyä kuuukaudessa takana. Tarkoitukseen hankittu halpis-Insera toimii kuin kello. Ketjuja olen rasvaillut, mutta vaijeri-levyt, vaihteisto- ja kaikki toimii just kuten pitää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    ~400km (melkein) talvipyöräilyä kuuukaudessa takana. Tarkoitukseen hankittu halpis-Insera toimii kuin kello. Ketjuja olen rasvaillut, mutta vaijeri-levyt, vaihteisto- ja kaikki toimii just kuten pitää.
    Mullaki on käytössä vuonna 1996 hankittu Mongoosen maastopyörä, johon ostin Continental Spike Claw renkaat ja vaihdoin V-jarruihin uudet jarrupalat. Mitä yksinkertaisempi peli, sen parempi pakkasilla, uskaltaisin väittää. Vähän sama ku Lada Niva on luotettava auto talviolosuhteissa

Vaijeritkin on tässä hiljattain vaihdettu / kunnostettu, niin kaikki toimii riittävän hyvin.

Mulla Fat Rambler PRO fatbike ja Toimii kun unelma 👍🔝😊Avidit välillä vinkuu mut ei haittaa on niin pientä..

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Itse ja varmaan moni muukin todennut jo, että laskettelulasit ovat parhaat näillä kovemmilla pakkasilla. Omani eivät ainakaan huurustu, vaikka kuinka junttaisi putkelta menemään ja lämmittävät muutenkin naamaa mukavasti.
    Voishan sitä hommata metsälenkkejä varten, tollasilla keskustakruisailuilla ei oikein kehtaa laskettelulasit päässä, riittää kun on säärystimet ohjaustangossa. Näin muuten tänään jollain muullakin. Miten laskettelulasit eroaa fullfacejen kanssa pidettävistä goggleseista, vai onko ne ihan samanlaisia?

Mulla on toistaiseksi ainakin toiminut fillari ok pakkasellakin. Kyllä himpun jäyhemmältä tuntuu keula, mutta ei ole mitään paineenromahduksia ja muita hyytymisiä tullut.
    Jarrut vinkuu joskus vähän jarruttaessa, kuten sateessakin, muttei aina eikä pahasti ja toimivat hyvin.
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosh Katso viesti
    Mitä yksinkertaisempi peli, sen parempi pakkasilla, uskaltaisin väittää.
    Kuiva pakkaskeli - kuten tänään - on mielestäni pyörälle sangen hellä. Ainakaan jos liikkuvien osien sisällä ei ole vettä joka pääsisi jäätymään.

Märät nollakelit loskasohjoineen ja suolavesineen sen sijaan voivat tehdä aika häijyä.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Kokeilin (keino) karvahattua tänään kauppareissulla. Lämmin.
    Eilen pipo päässä meinas jäätyä korvanipukat.

Onko porukka käyttänyt siis kirkkaita laskettelulaseja vai miten tuolla pimeässä näkee niiden kanssa? Mistä kirkkaita laseja edes saa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Onko porukka käyttänyt siis kirkkaita laskettelulaseja vai miten tuolla pimeässä näkee niiden kanssa? Mistä kirkkaita laseja edes saa?
    Mä oon käyttänyt sellaisilla haalean keltaisilla/oransseilla linsseillä varustettuja laskettelulaseja, mutta tykkäisin kyllä itsekkin fillari hommissa enemmän kirkkaista. Moniin laskettelulaseihinhan myydään vaihtolinssejä, joita löytyy sitten todella paljon eri sävyisiä, pitäisi tutkia, että löytyykö noihin omiin laseihin kirkasta linssiä jostain.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Keltaiseen tai oranssiin väriin kannattaa päätyä. Keltainen parantaa kontrastia myös pimeällä eli parempi kuin kirkaslinssi.
    Ihan sama kuin ajolaseissa. Huomaat kun kokeilet
    Itse käytän kovilla pakkasilla laskettelukypärää ja -laseja, ihan siksi, että ne ovat huomattavasti lämpöisemmät kuin pyöräilyvermeet. Nykyisin löytyy toki kypäriä jotka on hyväksytty sekä lasketteluun, että pyöräilyyn (taisi olla vielä vesihiihtoon tms.).
    Eh?

Mullahan on kyllä täysin kirkas snorklaus/sukellusmaski, mikä peittää nenänkin
    Se vois olla aika koominen fillaroidessa.
    -team Söpöshox

Tässä tietoa suoraan Sramilta koskien RockShox tuotteiden käyttöä pakkaskeleillä.
    Kyselin suoraan sieltä kun ei ole selkeää vastausta muualta saanut.

Thanks for your message. RockShox products are designed for optimal performance in temperatures ranging from 0° C (32° F) to 38° C (100° F). As temperature affects performance, some adjustment of air pressure and damping may be required within this range. Product performance will degrade in temperatures outside this range. RockShox products are not recommended for use in temperatures below -12° C (10° F) and above 49° C (120° F).

Regards,
    SRAM USA
    www.sram.com

Service and Technical Documents:
    www.sram.com/service

Sent from my iPhone using Tapatalk

En tiiä saako kuvasta mitään selvää mut olipahan merellä hyvä keli/jää ajella aamusella. Vähän sai vaihtelua muuten niin tylsään työmatkaan.

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

Tämmöset ostin
    http://www.stadium.fi/kengat/varsike...rra-boot.black
    Ja lisäksi lämpimiä hanskoja, mm. Thinsulate hanskat 5 eurolla! Ja Everestin toppahanskat 9e.
    Lisäksi merinovillaiset pitkävartiset sukat.
    Mulla on muuten ekaa kertaa moneen vuoteen talvikengät, nuo Sierra Bootsit ja eron kyllä huomaa vs kesäkenkä + villasukat. Kenkä ulottuu ylemmäs ja on kaikin puolin lämpimämpi. Tulen varmasti käyttämään noita myös pyöräillessä näillä pakkasilla. Todella lämpimät ja mukavat kengät, jotka saa älyttömän hyvin säädettyä nauhoilla, varsinkin, kun kenkä on pehmeää ja taipuisaa matskua.

Ei ole ihan helppoa aina talvipukeutuminen, kun iho tuppaa kutisemaan villavaatteista.
    Villasukkahousut on olleet kivan lämmittävät housujen alla, mutta ne kutisi mulla vaikka laitoin polveen asti ulottuvat kompressiosukat niiden alle. Tänään laitoin vielä pitkiksetkin alle ja silti meinasi kutittaa, mutta ei liian pahasti.
    Nana muokkasi tätä : 05.01.2016 at 22.01

Eipä tuo rockshox oikein liiku enää -20 asteessa mihinkään Suojaakohan lukitus lainkaan tuota iskaria pakkasissa kun ei tunnu ihan kiinteältä tuo lukitus.

Kyllä tänään alkoi pikkuhiljaa takaraivo alkoi sanomaan että pitäisi mennä kallon kutistajalle kun näillä keleillä polkee. Ei tuo pakkanen aamulla ollut niin paha, mutta illalla pari astetta lämpimämpikin keli vei lämmön varpaista ja sormista. Niin kauan tosin asiat on hyvin kun pienellä käppäilyllä saa lämpöjä takaisin kehon ääriosiin...

Jep. Mielenkiintoisesti meni yhdistetyn vilun ja hien puolelle. Jalat paleli, ylävartalo hikoili.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Jep. Mielenkiintoisesti meni yhdistetyn vilun ja hien puolelle. Jalat paleli, ylävartalo hikoili.
    Tää on tekniikka laji... Huomasin, että ilmaa blokkaava kerros toimii hyvin myös asusteiden välissä. Nyt päällä oli haltin storm wall hiihtohousut, välissä windstopper bokserit ja alla craftin pyöräilyhousut. Alimmaisena ohuet merinot. Toimii. Hengittää takaa tosi hyvin, kun kalvoa ei siellä ole.

On todellakin tekniikkalaji. Ei auta kuin kokeilla. Itse olen pitänyt välillä pyöräilyhousujen sijaan menestyksekkäästi myös villasukkahousu (+ itselle kutinan vuoksi alle pitkikset) + Craftin ohuella pehmusteella varustetut lyhyet alushousut ja tämän aluskerraston päälle vielä jotkut päällyshousut. Noilla on aika hyvin pärjännyt ja pärjää tosi paljon paremmin nyt, kun on talvikengät ja paremmat hanskatkin.

-team Söpöshox

Jaaha, tulin katsomaan uusimpia talvipyöräilyvinkkejä mut täähän onkin joku belfie-ketju
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoF Katso viesti
    Jaaha, tulin katsomaan uusimpia talvipyöräilyvinkkejä mut täähän onkin joku belfie-ketju
    Juu, ei. Älä laita jatkoa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •