FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 134 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 84 124 132 133 134 135 136 144 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.991 - 4.020 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #3991
    IncBuff, joo, 561 tarvitsee eteen joko tuon linkkaamasi tai esim Thulen oman 15mm läpiakseliadapterin (jota toki pitää läskin kanssa "jatkaa" koska tuo on 100mm akselille) http://www.thule.com/en/gb/products/...561-1-_-561101. Vaihtoehtoisesti paikallinen paja tekee oikean mittaisen ja paksuisen putkilon.

    edit: lisätään tähän vielä pari kuvaa tuosta omasta 561 läskisetupista. Etupään 15mm adapterin päissä kumipalat ja takana hammashihnaa. Takarenkaan kiinnityksen vaihtaisin mieluusti tuollaiseen oikeasti läskille tehtyyn




  2. #3992
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Tuo hammashihna näyttää hyvältä idealta! Pysyykö se hyvin thulen napsun alla?

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

  3. #3993
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Äkkiseltään näyttäisi tuo kisko samalta kuin 591:ssä, mutta tiedäppä sitten. 3"-5" rengas pitäisi sopia.
    http://www.hammersleys.com/pdf/598100_501-8132-01.pdf

  4. #3994
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    No Rola
    Viestit
    422
    Pala alumiinia, putkenpätkä, kutistesukkaa ja remmi. 561:een tein tuollaiset:

    Cycling El Burro
    Varmaan kohta lakkaa helpottamasta

  5. #3995
    Katos, Thule 598 tulossa sopivasti kun pitäisi teline saada mihin läskikin tarvittaessa menee. Saapa nähdä saako tuota ennen viikkoa 10.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  6. #3996
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Mites noi peräkoukkuun kiinnitettävät vs. kattotelinemallit läskien kans? Ois tarkotus saada kahteen autoon sopiva kuljetussysteemi, kummassakin peräkoukku, kattotelineitä ei ole vielä kuin toiseen, eikä kyllä mitään hajua saako tollasta 598:ia kiinni.. melkeinpä ois kivoin että sais puolikkaan suksipoksin pyörätelineen lisäksi katolle kun on vain yksi pyörä mukana ja takaluukkua vois käyttää normaalisti.

    Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla

  7. #3997
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    Ruostuviin pultteihin käytän nykyään vanhan ajan ainetta. Tervaa.
    Eli pultti ja mutteriterva. Sitä suihkaus pulttiin ennen asennusta.
    +Tuoksu
    +Toimii voiteluaineena
    +Kuivuttuaan toimii kevyenä lukitteena
    +Estää kiinni ruostumisen

  8. #3998
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Tuo hammashihna näyttää hyvältä idealta! Pysyykö se hyvin thulen napsun alla?
    Pysyy ja suurin haaste tuossa on saada hihna lopuksi irti sillä ylikokoinen rengas kiilaa lukitusnapsun tiukasti paikalleen kiristysvaiheessa.

  9. #3999
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    561 tarvitsisi jonkinlaisen adapterin myös eteen, että keulan saa kiinni. Hurricane components niitä näyttää värkkäävän, mutta saatavuus euroopasta on ilmeisen huono. https://www.hurricanecomponents.com/
    Hurricane components toimittaa Suomeen. Vaatii puhelinsoiton, mutta asia hoituu hienosti. Tilasin aikanaan Beartrapin Salsaan.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  10. #4000
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Jestas kun meinaa ahdistaa...
    Kammet RaceFace ock 12 rxc. Otin irti kun vaihdoin 1x10. Kiristin momenttiin ja menoksi. Nyt aukeaa vähän väliä, kampi alkaa lonksumaan ja saa kiristellä -17 pakkasessa...
    Jengat näyttäisi olevan ok muttei pure kiinni. Täytynee laittaa reilu tujaus ruuvilukitetta, antaa kuivua / jämähtää sisällä lämpimässä ja katsoa pysyykö.
    Menee muuten budjetti persiilleen kun joutuu hommaan Rallinaaman Nextit tilalle ;-)

  11. #4001
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Pohjosen äijät tuntuu ajelevan läskillä hurjissa pakkasissa. Minkälaista tekniikkaa siellä on käytössä sekä pyörän että ukon ajokunnossa pitämiseksi? Eilen kävin pari tuntia pyöräyttämässä -10 asteessa ja ei meinannu varpaat kestää menoa. Muuten vielä pysy kohtuu hyvin lämpimänä, naama hieman kärsi. Pyörä tuntu toimivan vielä ihan hyvin, kun olin sen myös kylmässä säilyttäny. Lämpimästä kylmään rumpatessa tuppaa muodostumaan kosteutta, joka sitten jäätyy liikkeelle lähdön jälkeen. Normaalisti yli 10 asteen pakkasessa olen siirtyny trainerille, mutta nyt olisi ajatus läskillä ajella kylmemmässäkin kelissä. Mulla on lämmitettävät alushanskat ja tankorukkaset, joita vielä en ole vielä edes kokeillut. Miten nuo tankorukkaset toimii, onko hyödylliset? Onko kokemusta kummat on paremmat lämmitettävät sukat vai pohjalliset? Mitkä kengät on tosi lämpimät, mutta joilla pystyy edelleen polkemaan edes suht hyvin?

    Edit: Huomasinkin, että tuossa alla oli talvipyöräilyketju...
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

  12. #4002
    markettipyörämies Guest
    Mulla on Lidl:n lämpöpohjalliset. Ne on aivan huiput. Ajelen kesäkengällä ja ohuella sukalla + Yokon kengänsuoja ja hyvin tarkenee. Laskettelulasit on kanssa ainakin itelle ihan must, että ei huku kyynelnesteeseen, lämmittää muutenkin naamaa.

  13. #4003
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Mä oon aina luullu et olen allerginen kylmälle, en kai sit ole :P
    -15 menee hyvin Sorelin saappailla ja AlpineStarsin kelkkahanskoilla.

    Kerrospukeutumista sit keholle kelin mukaan.
    Pitääkin kaivaa noi enskalasit esille. (y)

  14. #4004
    TomiKoo Guest
    Minä en ole sillai "oikea" pyöräilijä, että yrittäisin väkisin painaa pyöräilykamppeilla kelissä kuin kelissä. Minun lenkit menee mukavasti ihan normi kamppeilla. Flättipolkimien kanssa käytössä on hitusen väljät Meindl Black Cobrat yhdellä paksulla sukalla. Muuten päällä urheilukerrasto ja Icepeak "laskettelu" tms toppapuku. Housut korkealla selkäosalla ja henkseleillä. Päässä on Klimm tai Rukka windstopper huppu ja naaman suojana nenän päälle vedettynä buff. Hanskoina Haix mp/kelkka hanskat. Noilla eväillä on nyt neljänä päivänä -8...-12 asteessa plus miinus tunti viihtynyt. Pysähdellessä tulee alaselkään hitusen viileä ja jalkojen ulkoreinoista tuntuu vähän viileä läpi. Tuo on varmaan lähinnä reippaan hikoilun syytä. Tänään näyttäisi olevan himpun vajaa -20 tarjolla illaksi, laitan varmaan väliin ohuen fleece-kerraston ja villasukat sekä ohuet sormikkaat hanskojen sisään. Työpäivän jälkeen oli meininki kävästä Shelbystä matskuja ja tehdä lähipäivinä ensimmäiset tankorukkas-kokeilut, jos niiden kanssa kärsisi sitten ajella ohkasilla krossihanskoilla.

  15. #4005
    IncBuff Guest
    Eihän tuo pakkasella ajaminen mitään salatiedettä sinänsä ole ja yksilöllistä mikä riittää ja mikä ei.

    Uuden vuoden aikaan ajoin kaksi lenkkiä 7-8 asteen pakkasessa vaatetus ei ihmeellinen ollut.
    - Alla Craftin "talvisuccikset" ja Craftin paksuhko tekninen juoksupaita.
    - Päällä windstopperilla varustettua softshelliä.
    - Jalassa Wölvhammerit yhdellä ohkaisella merinosukalla ja käsissä Spessun lobsterit.
    - Kaulassa merinovillainen tuubi kaulurina
    - Päässä dirttipotta ja windstopper kypäräpipo

    Toiselle lenkille heitin näkyvyyden takia Enduran tuuliliivin, kun edellisellä lenkillä näkyi metsästäjiä alueella ja sitten tulikin yläkropalle liian kuuma. Tuolla setupilla mentiin 3h ja 4h lenkit maastossa.

    Aamun -18 työmatkalle korvasin succikset merinokalsareilla, teknisen paidan t-paidalla ja fleecellä kun tarkoitus ajaa niin ettei tule hiki. Tuuliliivinkin pistin ja päähän vedin merinokypärähupun ( ei suun eikä nenän eteen, koska alkaa ahdistaa). Hyvin tarkeni puolisen tuntia ja olisi pystynyt vielä pidempäänkin ajamaan.

  16. #4006
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    - Alla Craftin "talvisuccikset" ja Craftin paksuhko tekninen juoksupaita.
    - Päällä windstopperilla varustettua softshelliä.
    Noilla Craftin talvisucciksilla(juoksumalli) on menty pari talvea jo; noiden päälle Goren ajohousut.
    Lenkkivarustuksena vielä G-formin pitkät polvi/säärisuojat ja TLD:n suojapöksyt.
    Yläkropalle Lidln tekninen aluspaita+Rukan hiihtoon tarkoitettu "mid-layer" ja päällimmäisenä Goren takki. Työmatkoilla vielä Provizin heijastinliivi.
    Haglöfsin naama-aukollinen huppu riittää mun kuulaan kypärän alle.
    Mukavasti tarkenee -15 vielä pidemmänkin aikaa.

  17. #4007
    IncBuff Guest
    Nuo mun pökät on toki henkseleillä varustettu pyöräilymallit ilman pehmustetta. Tulee sen verran ylös että suojaa mahaläskit ja sitä myöten poistaa vuotavan sauman paidan ja housujen väliltä. Ei tule selkäpuolellekaan kylmä. Henkselittömillä housuilla alkaa herkästi tuosta housujen yläpuolelta vuotaa kylmää varsin kun jumppaa pyörän päällä vähän.

  18. #4008
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Lenkkivarustuksena vielä G-formin pitkät polvi/säärisuojat ja TLD:n suojapöksyt.
    Meinasin polville jotkin lämmittimet mutta eikös tosiaan jotku polkkarit ajais saman asian. Sais kaatuilusuojaakin.
    Pitäiskö nuo viimaa poissa vai onko ohutta/kylmenevää matskua?
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  19. #4009
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Meikäläiseltä iso "käsi" tankohanskoille, käytössä NRTH:n Cobrafistit ja taitaa olla meikäläisen paras talvivaruste hankinta
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

  20. #4010
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Tänään lenkillä -17 Pakkasta ja hyvin tarkeni Tosin Halti Toppapöksyt kerrospukeutumista villapaita hanskat ja Löbsterit jalassa Salomon talvikengat ja lahkessa Biltsun säärystimet 👍🔝😊Lämmin tuli..polulla jäällä sit tuuli mut huippua muuten!

    Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

  21. #4011
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    966
    Tässä muutamia ajatuksia talvipyöräilystä http://45nrth.com/chronicles/post/co...-jay-petervary
    Suunnilleen noilla olen itsekin pärjännyt esim. viime perjantaina tuli ajettua reilu 4h -9C pakkasessa.

  22. #4012
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    OT, mutta tämmöinen tuli mieleen: Kuha käy avannossa, voi ajaa pakkasella.

    Mutta totta puhuen, kait siihen kylmään pitää vaan tottua ja totuttautua pikkuhiljaa.

  23. #4013
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Meinasin polville jotkin lämmittimet mutta eikös tosiaan jotku polkkarit ajais saman asian. Sais kaatuilusuojaakin.
    Pitäiskö nuo viimaa poissa vai onko ohutta/kylmenevää matskua?
    Eihän noi paksut ole, mutta en ainakaan ole pannut merkille että kylmenisivät. Ei ole palellu.

  24. #4014
    Ilmeisesti pakkanen teki kepposet ja hajotti Felt DD10:stä Bluto joustokeulan. Lähdin kotoa ajamaan ja napsautin keulasta lukon päälle. (Juurikin pakkasen takia) Kilometrin pyörätie ajon jälkeen keula oli pohjassa -> Pyörän sulatus -> keulasta ilmat pois ja pumppasin ilmaa, mutta keula ei nouse kuin puoleen väliin. Eli jotain sieltä on hajonnut.
    Talveksi on pakko saada jäykkä keula. Ja ebay:n valikoimasta löytyi tällänen: http://www.ebay.com/itm/150mm-26er-F...zBuDmSVJRj3fMQ
    Onkohan noista mihinkään?
    Ja onko laakeroinnissa jotain eroja mitä pitäisi huomioda? Että onko ihan vaan "bolt on".

  25. #4015
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Itse en laittaisi tuollaista epämääräistä haarukkaa pyörään. Etuhaarukka, stemmi ja ohjaustanko pitää olla semmoisia että niihin voi luottaa. Kunnolliset kuituhaarukat on sitten kyllä kalliimpia mutta ei ole myöskään riskiä että jossain alamäessä johonkin pattiin ajaessa leviävät, joka ei noin tilanteena ole kovin toivottava.
    Esimerkiksi jäsen PaH on ajanut monellakin aftermarket-haarukalla.

  26. #4016
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    ^^
    Norjan XXL:stä saa kohtuu edukkaasti interceptorin keulaa, mutta en tiedä toimittavatko Suomeen:
    https://www.xxl.no/white-fork-2fat-i...107688_1_style

    CC:n valmistamat hiilikuitukeulat ovat ihan luotettavia, itsellä ollut saman valmistajan keula tavallisessa maastopyörässä:
    http://www.carboncycles.cc/?s=0&c=105&p=1662&tb=001

    En minäkään luottaisi tuohon linkittämääsi keulaan.

  27. #4017
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Sissimarkkinointia: Paikallisesta Trek-kaupasta sai samantien hyllystä alle Bontragerin kuitukeulan vieläpä 490mm ac-mitalla, kun melkein kaikki intternetistä löytyvät vaihtoehdot olivat 460-483. Bluton ac siis 511, joten sagi huomioiden tuo 490 lienee (ja on tuntunutkin) erittäin sopiva(lta). Punnittu paino 642g täydellä putkella ilman expanderia.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  28. #4018
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Itse en laittaisi tuollaista epämääräistä haarukkaa pyörään.
    Semmonenhan siinä on ollu alunperinkin.

  29. #4019
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    ^^
    Norjan XXL:stä saa kohtuu edukkaasti interceptorin keulaa, mutta en tiedä toimittavatko Suomeen:
    https://www.xxl.no/white-fork-2fat-i...107688_1_style
    Eivät.

  30. #4020
    Seuraavan Vaimoläskin "perustukset" saapuivat:




    RF Turbine Cinch, AB oval 26t direct mount ja RF BSA keskiö

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •