ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 87 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 77 85 86 87 88 89 97 137 187 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.581 - 2.610 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

Hyvin nuo on kestänyt sekalaista ajoa maastossa, poluilla ja maantiellä. Paineet ollu 0,6-0,7 bar paikkeilla ja kuskilla painoa reipas 100kg. Asennusvaiheessa pisti hanttiin kun ei rengas meinannut nousta tasaisesti vanteelle. Jalkapumpulla laitoin ilmat ja saippuavettä avuksi niin sai paikoilleen.

Lähti runkolaukku tilaukseen..kiitos vinkistä.
    Mulla on kanssa kokeumusta noista contin sisureista. Ajoin onnistuneesti vastaavalla pari kuukautta, mutta takanen antautui lopulta. No ostin uuden niin ei yhdestä kohtaa levinnytkään että olisi pystynyt ajamaan (varmaan valmistusvirhe siinä sisurissa tms.) No nyt siellä pyörää se originelli norsunnahka takana..

Otetaas sana takaisin siitä ghettotubelesoinnista, ei pysy ainakaan flowbeisti vanteella pienillä paineilla..

Kluuvin myymälässä kerroin käsitykseni 2 ja 3 fatin kiekkojen ja renkaiden laatueroista. Myyjä ei ottanut enempi kantaa. Terveisiä oululaiselle myyjälle

Eivät varmasti uskalla ottaa noihin kiekkoihin mitään kantaa..tulee kalliiksi Kehien takia itse ajan sisurit sisällä.

Mielessä on käynyt sellainenkin juttu että ostaisi dt swissin kehät:
    https://r2-bike.com/DT-SWISS-Fatbike...R-710-Big-Ride

tai Sun Rims:sin Mulefutit
    http://www.industrialbicycles.com/st...efut-80SL.aspx

En vaan ole vielä päättänyt että onko jo järkevämpää päivittää sitten koko pyörä eri merkkiseen...?

Sopivatko 2FAT Interceptorin kiekot 3FAT Liteen?

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hikinihkis Katso viesti
    Sopivatko 2FAT Interceptorin kiekot 3FAT Liteen?
    Eivät. Interceptorissa on läpiakselit ja sitä myöten eri levyiset navatkin.

Sanokaas joku hyvät tupit tohon fat3 litee ku kädet tuppaa puutua pienen ajon jälkeen?
    Vai syynä ajoasento?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Sanokaas joku hyvät tupit tohon fat3 litee ku kädet tuppaa puutua pienen ajon jälkeen?
    Vai syynä ajoasento?
    Mulla oli sama ongelma, mutta vaihdoin Answer 20/20 tangon, niin sain ranteet itselleni paljon mukavampaan asentoon.
    Ja jotkut vihreät lukkogripit hain Sportaxista
    Auttoi mulla.

Miulla auttoi ergonin gp1 gripit.

Tuli palattua Rukalta lomailemasta ja ennen arkeen palaamista piti pyörä huoltaa.
    SnowShow XL:n nastat eivät selvästikään kestä minun käyttöä. Eli ovat alumiiniset, mutta kärki pitäisi olla terästä tai jotain kestävämpää. Silti 5 niistä oli ihan flattinä jo nyt eli ei kovin vakuuttava kesto noilla. Johtunee alumiinirungosta. Laitoin kuluneiden tilalle Schwalben varanastoja joita minulla vielä on ja sormin jo tuntee miten pehmeä tuo SnowShoen nasta on.
    Täytynee tilata varanastoja lisää - vaihtelee nuo sitten paremmiksi sitä mukaan kun kulutan ne alumiiniset tasaisiksi.
    Muutoin rengas on tuntunut hyvältä.
    Rukalla ajelin Pyhän Jyssäystä, jossa toki nastoilla ei niin paljoa ollut merkitystä. Talutteluahan tuo oli nousuissa kun polku oli kapea ja vieressä oli aina lunta reiteen asti, Jos kapean polun keskeltä erehtyi edes hieman reunalle menemään, niin upposihan sinne hankeen heti. Mutta hauskaa oli.
    Paremmin olisi saanut muutama kohta olla reitillä merkitty.
    Eh?

Läskipyörä kuumeissani olen nyt vakavasti ajautumassa Whiten lite ostoon. Huomasinkin sitten että 38 päivän päästä julkistetaan 2016 vuoden mallit ja heräsikin kysymys että onko nämä milloin sitten ostettavissa/saatavissa?

Ajattelin nyt kysyä etten odottele uusia malleja turhan pitkään kun kevät hanki kelit houkuttelevat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti GrapL Katso viesti
    Läskipyörä kuumeissani olen nyt vakavasti ajautumassa Whiten lite ostoon. Huomasinkin sitten että 38 päivän päästä julkistetaan 2016 vuoden mallit ja heräsikin kysymys että onko nämä milloin sitten ostettavissa/saatavissa?

Ajattelin nyt kysyä etten odottele uusia malleja turhan pitkään kun kevät hanki kelit houkuttelevat.

Ne on saatavissa varmaan joskus loppukesästä ja perusmallit saatavissa varmaan keväällä sesongin alussa.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

Laitoin tänään dillinger 4:t ghettotubeleksena white 3 liteen.
    Telttapatja siivu pohjalle, halkaistu conti 24" sisuri päälle.

Sisuri oli conti compact wide 24x2,0-2,4 kokoinen.
    Löytyi xxl:stä. Aika jämptin kokoinen oli.
    Ei tarvinnut ylimääräisiä leikellä sivuilta pois, mutta varmasti olisi helpommalla päässyt jos olis ollut sellainen leveä q-tube.
    JalkapuNpulla nousi nätisti vanteelle ja tiivistyi pian, kun vähän hölskytteli.
    Pari tuntia nyt pitänyt paineensa hyvin.
    Renkaat kyljellään ämpärien päällä varastossa.
    Aamulla koe-ajo jos vielä ilmat sisällä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Siemenlinko Katso viesti

Ei tarvinnut ylimääräisiä leikellä sivuilta pois, mutta varmasti olisi helpommalla päässyt jos olis ollut sellainen leveä q-tube.
    Menisköhän tuo alkuperänen snowshoe samalla kaavalla? Jos kokeilis vaikkei tossa kevennyssisurissakaan vikaa ole

A design for life

Mulla ainakin ongelmat alkoi heti kun meni alle 0.4 barin, ei toivoakaan että olisi renkaat pysyneet paikallaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    Menisköhän tuo alkuperänen snowshoe samalla kaavalla? Jos kokeilis vaikkei tossa kevennyssisurissakaan vikaa ole

A design for life
    Luulisun että onnistuu.
    Siinä on viä jäykemmät kyljetkin.
    Dillinger paljon lerpumpi

No pitää joskus yrittää kun innostuu virittämään

A design for life

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Osba Katso viesti
    Mulla ainakin ongelmat alkoi heti kun meni alle 0.4 barin, ei toivoakaan että olisi renkaat pysyneet paikallaan.
    Niin. Telttapatja toki litistyy paineen alla eikä enää auta.
    Koitan pitää paineet aina vähintään 0,5bar ja toivon parasta 😀

http://www.wiggle.com/continental-qu...tb-inner-tube/

Talteen olin joskus aiheesta lukenut että tuollainen pitäis mennä liteen? Osaako joku vielä varmistaa tuon sopivuuden vaikka tuossa nyt ilmoitellaankin max leveyttä 2.5? Eroaako paineet jotenkin normisisuriin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
    Ne on saatavissa varmaan joskus loppukesästä ja perusmallit saatavissa varmaan keväällä sesongin alussa.

Onko tosiaan näin?

Kävin ostamassa pressuteippiä ohlsonilta http://www.clasohlson.com/fi/Suojapeiteteippi/34-9808
    Laitoin vanteelle tänään ton niin liian jäykkää ku ei tuntunu millään saavan kunnolla sinne vanteen sisälle,kavensin saksilla pikkasen tota teippiä nii pikkasen paremmin meni mutta silti jäi kauheet ryppyseks teippi.
    Nyt sisurin kans pumppasin reilu 1bar paineet ja katon asettuuko sillä noi rypyt.
    Tuntu kans ettei liimapinta tarttunu kunnolla vanteeseen kiinni...
    Meinasin toiselle puolelle kumia laittaa tota kumiliimaa jos vaik auttais renkaan pysymist vanteella..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Siemenlinko Katso viesti

Hyvin tuntuu ghettotubeless toimivan tähän mennessä.
    Illalla jätin gummit 1,2bar asennuspaineeseen.
    Aamulla toisen paine ei ollut laskenut lainkaan, mutta toisessa oli 0.8bar painetta.
    Laitoin 0,6bar ajopaineet ja ajoin 2,5h maastolenkin ilman ongelmia.
    Metsässä tosin paine oli molemmissa 0,5bar, mutta johtuu varmaan vaan -17c pakkasesta.
    Ajopaineet olin siis säätänyt lämpimässä.

Tänään tuli runkolaukku ja heti sovittelin paikoilleen. Kohtalaisesti asettui M-kokoiseen runkoon muuten mutta nuo pystyputkeen tulevat remmit olisi saanut kireämmälle mennä. Eiköhän ne asetu kun saa tavaraa painoksi laukkuun.

Mukavan maltilliset nuo logot laukussa.

Mikäs keskiö ois hyvä ton white 3 lite alkp. tilalle?
    Kammet myös hakusessa?

Mikäs ton telttapatjan idea on? Mulla on ainakin pelkää teippiä vanteen sisällä ja halkaistu sisuri.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jartza Katso viesti
    Mikäs ton telttapatjan idea on? Mulla on ainakin pelkää teippiä vanteen sisällä ja halkaistu sisuri.
    Helpottaa asennusta. Nousee renkaat helpommin vanteelle.
    En itse asiassa edes kokeillut ilman ☺
    Riippuu vanteista ja renkaista tarviiko.
    Onko sulla white 3 vai mikä?
    Mitkä renkaat?

Joulun alennusmyynneistä tuli napattua Sellen kuitutolppa+satula -kombo edukkaasti. Ilman lokasuojia meni juuri alle 12kg

Kuuluuko noiden jarrujen olla noin paskat vai onko jotain säätämisen varaa kun takarengasta ei saa edes reippaan kävelyvauhdin nopeudella lukkoon?

Omassa toimii ihan hyvin, tosin mikään ei toimi jos esim. lunta on jarrusatulat täynnä.

Tänään aukaistiin keskiö ja tarkasteltiin laakereita, pyörällä ajettu jo 20km kuivassa pakkas säässä, joten ei pitäs ihan laakerin loppu olla, mutta toisin on...
    Toisella puolella laakeria pyöritellessä tuntuu kun olisi 20 kiven murua seassa pyörimassa ja toinen lähes vastaavassa kunnossa.
    Siis tehtaalla laitettu valmiiksi huonoa tavaraa paikalleen, seuraavaksi pääsee vaihtamaan laakereita, kunhan keksii mistä ne ostaa.

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •