HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 13 / 27 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 794

Aihe: Trainerroad

Siellä on muuten mahdollisuus betatestata uutta softaa windowssille.

Itse latasin tämän. Näyttää hienolta ja selkeämmältä.

Pitää vielä testata käytännössä
    OSM-MTB

Mullakin on kolmelle halukkaalle tarjota ilmainen kuukausi kokeiltavaksi, jos kiinnostaa.. Laittakaa yv:llä etunimi sukunimi E-Mail

EDIT: Yksi jäljellä..
    pay_z muokkasi tätä : 19.11.2015 at 11.32

Trainerroad kiinnostaisi. Laitteeksi löytyisi iPad. Pystyykö Trainerroadin appsin kanssa samaan aikaan katselle videoita esim. youtubesta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti roadking Katso viesti
    Trainerroad kiinnostaisi. Laitteeksi löytyisi iPad. Pystyykö Trainerroadin appsin kanssa samaan aikaan katselle videoita esim. youtubesta?
    Ei ainakaan vielä silleen että samalla näkyisi treeni. Ominaisuus on tulossa jossain vaiheessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti roadking Katso viesti
    Pitempää PK-lenkkiä teen niin, että TR pyörii iPhonessa ja ohjelmia katson iPadista. Niin ja katon sarjoja NetFlixistä enkä mitään pyöräilyvideoita. Tunnin ja puolentoista ohjelmallisia treenejä kun sitte ajaa, niin mie en ainakaan pysty kyllä silloin keskittymään mihinkään muuhun kuin treeniin ja TR:n seuraamiseen iPadin ruudulta. On se sen verran haastavaa puuhaa.

Kurtin omistajat; onko Inride kikkare koko hintansa väärti? Nyt ajellut nopeusanturin virtuaalitehoilla. Kalibroidaanko se siis joka treenin alussa? mistähän näkis onko mun pc:ssä bluetooth 4.0.. sykevyötä en tarttis kun on garminin ant+ vyö.

Samalla rahalla saisi isomman vauhtipyörän road machineen.

Lähetetty minun SM-T705 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilgios Katso viesti
    Kurtin omistajat; onko Inride kikkare koko hintansa väärti? Nyt ajellut nopeusanturin virtuaalitehoilla. Kalibroidaanko se siis joka treenin alussa? mistähän näkis onko mun pc:ssä bluetooth 4.0.. sykevyötä en tarttis kun on garminin ant+ vyö.

Nuo uudet pelkät inride palikat ovat ilmeisesti uutta firware-versiota, joka ei vielä ole tuettu ainakaan trainerroadin ios-sovelluksessa...on varmaan piakkoin kyllä päivittymässä...

Kalibroinnin voi suorittaa ilmeisesti silloin kun kokee tarpeelliseksi....palikka säilyttänee viimeisimmän kalibroinnin.
    Jos pyörää ei käytä irti...pitää kiristyksen ja rengaspaineen vakiona...niin voisi kuvitella ettei kalibrointia tarvita.

Pääsen testailemaan tuota kunhan ios-sovellus päivittyy...

Lisävauhtipyörä on mielestäni hyvä...rullaa kuin myötätuulessa

Mulla olisi vielä yksi ilmaiskuukausi trainerroadiin tarjolla jollekin sitä tarvitsevalle.

Edit. Meni.
    paniagua muokkasi tätä : 05.01.2016 at 09.07

Inride ja Trainerroad käytössä. Trainerroad taitaa tarvita jokatapauksessa lisäpalikan.

Trainerroadin sivuilta:

Bluetooth Smart on TrainerRoad on Windows requires a special BLED112 USB dongle which are available from Mouser and Digi-Key. They both ship worldwide.

Sent from my iPhone using Tapatalk

TR ei hyväksy muita Bluetooth adaptereita kuin tuon Bluegigan BLED112. Itse en ainakaan muilla saanut toimimaan.

Ilmainen kuukausi tarjolla...jos kiinnostaa, lähetä etunimi,sukunimi ja sähköpostiosoite yv:llä.
    Edit: meni...
    korpijurtti muokkasi tätä : 06.01.2016 at 13.22

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikkol82 Katso viesti
    TR ei hyväksy muita Bluetooth adaptereita kuin tuon Bluegigan BLED112. Itse en ainakaan muilla saanut toimimaan.
    Kuka myy noita adaptereita kun en googlella löytänyt?

Yksi ilmaiskuukausi myös täällä tarjolla.

Eski Guest
    Onkohan noita sufferfestin videoita mitenkään muuten mahdollista saada Trainerroadin ipad-sovellukseen kuin dropboxin kautta? Videot on juuri sopivasti yli 2Gb kokoisia, joten dropboxin ilmaisversion 2Gb tila ei riitä ja ainoa tarjolla oleva vaihtoehto on 99$ hintainen dropbox pro.

Onhan Dropboxissa ilmaisia tapoja saada lisää tilaa. Mukaan kutsutuista kavereista saa 500 megaa jokaisesta. Ja muutamia muitakin konsteja lisätilan saamiseksi ilmaiseksi. Jos se noin pienestä on kiinni niin äkkiäkös puuttuvat megatavat tienaa.
    Jussi Heikkilä
    MC Kramppi - Meillä ei venytellä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eski Katso viesti
    Onkohan noita sufferfestin videoita mitenkään muuten mahdollista saada Trainerroadin ipad-sovellukseen kuin dropboxin kautta? Videot on juuri sopivasti yli 2Gb kokoisia, joten dropboxin ilmaisversion 2Gb tila ei riitä ja ainoa tarjolla oleva vaihtoehto on 99$ hintainen dropbox pro.
    Minun käsittääkseni ei, olin siinä käsityksessä että olisivat tekemässä versiota missä paikallisten videoitten katselu mahdollista, mutta en ole varma. Videoiden kanssa olenkin käyttänyt cycle opsin appia: http://cycleops.com/virtualtraining/overview
    Maksaa sitten erikseen, ärsyttää kyllä käyttää kahta appia, mutta trainerroading harjoitusohjelmat muuten ovat mielestäni parempia.

Eski Guest
    Jep, kokeilin vielä sellaista viritystä, että vedin sufferfestin videot editorilla vähän pienempään kokoon, jotta mahtuvat nyt edes yksi kerrallaan 2gt dropboxiin. Hyvin toimii muuten, mutta ipadin wlan-yhteys ilmeisesti pätkii, koska video keskeytyy välillä ja ruutuun tulee buffering video -palkki. Treeni jatkuu trainnerroadissa muuten kokoajan ja tr:n käppyrää voi seurata vaikka video pätkii, mutta eihän tuo nyt oikein hyvältä vaikuttanut... Ehdottomasti nuo videot pitäisi saada ladattua paikallisesti ipadiin, jotta harjoituksia voisi ajaa myös ilman wlania (kuten trainnerroadia muutenkin voi). Näköjään sufferfestillä on myös oma app, johon videot on mahdollista ladata paikallisesti ja kaikki sufferfestin videot on käytettävissä 10$ kuukausimaksulla. Onkohan täällä kukaan käyttänyt tuota sufferfestin softaa, toimiiko se ihan oikeasti..? http://thesufferfest.com/pages/app

Tämän vuoden Tour of Sufferlandriaa ei pysty näköjään ajamaan Trainerroadin kautta. Harmi.

Ajelin vamman takia vapaasti treenejä poimien hetken kevyempiä treenejä.

Nyt varmaan aloitan general buildin low volumen ajaen sitä 1-3 kertaa viikossa ja katsotaan mihin kohti ohjelmaa ehdin kun ulos pääsee ajamaam. Lähtökohta on että keväällä pyörä kulkisi paremmin kuin viime syksynä.

Olen miettinyt paljon, että mun reisilihakset surkastuu jopa kesän aikana. Vaikka kesällä ajan ajallisesti enemmän, ajan varmaan liian hiljaa. TR sweet spot ja general build tehoaa ainakin aloittelijaan hyvin. Pitäis saada jotenkin systemaattista harjoittelua myös kesälle. Mun vauhti on maantiellä nyt siellä 27 km/h paikkeilla jolla jaksaa yksin 2.5h ajella kohtuudella.

Olen huomannut, että traineriharjoittelua motivoi enemmän kun se on helposti aloitettavissa eli ei tartte pyörää kiinnittää joka kerta erikseen yms. Samoin nyt kun autotallissa toimii youtube niin musiikkivalikoiman saa mieluisaksi.

Kateellisena luen monien kirjoituksia kenellä riittää aika yli 10 tkm ajamiseen vuodessa. Perhe ja ennenkaikkea työ rokottaa aika tavalla omaa ajankäyttöä. Toki lähtökohta on oman kunnon ja pääkopan ylläpito, mutta aika kivasti vanhakin syttyy kun numerolappu on kiinni ja ajetaan sijoista ynnä muut kilpaa. Ilman kuntotapahtumiin osallistumista talvet tulis oltua sohvalla, hiihdettyä tai kävellä.

Vähän samoja fiiliksiä ollut ulkoajamisen suhteen kuin Wilgioksella. Tuntuu että kunto kasvaa nopeammin sisällä kuin ulkona. Luulen että sisällä TR:n ohjelmaa seuratessa tulee harjoiteltua säännöllisemmin ja kokonaisrasitus pysyy sopivana kun ulkona tulee helposti tehtyä viikonloppuisin liian pitkiä ryhmälenkkejä joiden jälkeen alkuviikosta menee liikaa palautumiseen. Ja ehkä kaikki lenkit on liian tasapaksuja. Ajatuksena hankkia powerimittari alkavalle kaudelle jotta pystyy tarkkailemaan noita paremmin ja ehkä tekemään jotain intervallintyyppistä laadukkaammin.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Eski Guest
    Enpä malttanut olla testaamatta tuota sufferfestin omaa appia ja hyvinhän se toimi, kun ajelin 50 minsan A very dark placen läpi. Latasin videon varmuuden vuoksi ipadiin paikalliseksi, joten ei pätkinyt missään vaiheessa. Softa toimi muutenkin hienosti turbomuinin kanssa. Watit vastasivat oman kokemuksen pohjalta trainerroadia, kun käytin tr:ssä ajamaani FTP:tä. Kokeilin vielä pimeän paikan treenin jälkeen jäähdytessäni Elements of styleä, jota en ladannut paikallisesti ja sekin toimi täysin pätkimättä ainakin ensimmäiset 25 min (aika ei riittänyt pidempään ajeluun). Eli ainakin toimii selvästi paremmin kuin Trainerroadin ärsyttävä dropbox-viritys. Sufferfestin ipad-softaa saa testata viikon ilmaiseksi, joten kannattaa kokeilla, jos kiinnostaa...

Sori myöhäinen vastaus, mennyt koko juttu huti..
    http://eu.mouser.com/ProductDetail/B...52b0t2fg%3d%3d
    Tuolta tilasin omani, suomessa ei taida mikään paikka myydä.

Kuka myy noita adaptereita kun en googlella löytänyt?

Yksi ilmaiskuukausi myös täällä tarjolla.

Täällä olisi kahdelle (2) ilmainen kuukausi tarjolla! Jos kiinnostaa, lähetä etunimi, sukunimi ja sähköpostiosoite yv:llä.
    94 treeniä on näköjään tullut ajettua syyskuun puolivälin jälkeen ja rakkaus tähän "taiteeseen" vain kasvaa koko ajan..

Edit: Yksi meni, kaksi jäljellä.
    FillariHirmu muokkasi tätä : 16.01.2016 at 20.08

Ehkä tyhmä kysymys mutta laitetaanko Turbo Muin + Trainerroad yhdistelmässä rengaskooksi ohjeissa näkyvä 2070/13.2 vai jaetaanko 13.2:lla Trainerroadissa defaulttina oleva 2096mm tjsp. ?

The Muin's Wheel Circumference should be set to 2070mm when using VirtualPower and a speed sensor. You can adjust the Wheel Circumference settings under the Profile tab of your app.

For users with the Elite Misuro B+ Speed/Cadence/Power sensor, follow the Elite instructions regarding wheel circumference. This is (actual wheel circumference in mm/ 13.2). Enter this figure into the above setting.

Laitoin pikaviestiä TrainerRoadille ja sieltä tulikin alle minuutissa varmistus että 2070/13.2 eli 157 on oikea arvo tuohon.

En pääse viestiä enää editoimaan, mutta otetaan päivitys tähän:
    Kutsut meni tällä erää, ilmoittelen kun on taas lisää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti FillariHirmu Katso viesti
    Täällä olisi kahdelle (2) ilmainen kuukausi tarjolla! Jos kiinnostaa, lähetä etunimi, sukunimi ja sähköpostiosoite yv:llä.
    94 treeniä on näköjään tullut ajettua syyskuun puolivälin jälkeen ja rakkaus tähän "taiteeseen" vain kasvaa koko ajan..

Edit: Yksi meni, kaksi jäljellä.

Täältä löytyy kans yksi, kertokaa jos joku kaipaa

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

3kk edellisestä ftp testistä ja parani 10%. Pakko oli uusia kun general buildin treenit ei tuntuneet lopussa enää perkeleellisen pahalta vaan ainoastaan tiukoilta. Tuon perusteella lupaisi kevättä kohden hyvää. Toki syksyllä jäi tunne, etten saanut ftp testissä kaikkea irti, ja toistin sen kahden viikon sisällä, yhtä laihoin tuloksin.

Nyt general buildia niin paljon kuin ehtii. Itselläni mittaus perustuu garminin nopeusanturiin ja kurtin road machineen eli valitettavasti en voi verrata siihen missä vuosi sitten keväällä oltiin, eli nyt koko talvi aina sama paine ja saman verran kiristystä kurtin rullaan, siinä kalibrointi. Varmaan autotallin (ulkoilman lämpötila) lämpötila lattian rajassa tulokseen vaikuttaa. Jospa ensi talveksi inroad kikkare kurttiin. Parin kk päästä kuitenki jo siirrytään pitkälti ulkoajeluun.

Ajelin eilen Tallac-harjoituksen:
    https://www.trainerroad.com/cycling/...3035809-Tallac

Siinä on hyvin nähtävissä Eliten Qubo Fluidin vastusmuutos ajan funktiona. Hankaloittaa hieman FTP:n asettamista kun trainerroad:n testissä vastus on jo ns. lämmennyt joten 20min tehoiksi saa 281W. Tämän jos nappaa tasoksi niin viikatemies vaanii harjoitusten alussa.. Tämä hoituisi tietysti lompakolla jos hankkisi tehomittarin joka tukee bluetoottia tai ANT:ia. Vanhan Polarin S725 "tehomittarin" mukaan vedot olivat kaikki about 200-215 W välissä. Virtualpower taas nousi loppua kohti 200 W--->247 W. Syke pysyi 148-152 välissä kaikissa vedoissa.
    MCT

^ot. 20 min ftp testissä sen 5min vedon tehot pitää pysyä "tolpan" päällä, muuten ftp:stä tulee liian korkea ja treeneistä tulee kovempia kuin on tarkoitettu.
    30T

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    ^ot. 20 min ftp testissä sen 5min vedon tehot pitää pysyä "tolpan" päällä, muuten ftp:stä tulee liian korkea ja treeneistä tulee kovempia kuin on tarkoitettu.
    Hyvä tietää. Tein ftp testin Sufferfest rubber glove treenillä jossa on 4x1 min vedot. Katsotaan miltä treenit tuntuu nyt uudella arvolla.

Joka tapauksessa itsellä skaalautuu treenit paremmin jaksamiseen tuolla 20 min testillä kuin 2x8 testillä. 2x8 on helpompi ainakin itsellä roikottaa lopussa kovaa, 20 min kerralla on tiukempi. Muistan, että viime keväänä en pystynyt general buildeissa kaikkia intervalleja ajamaan vaan välillä piti esim. Pätkä 5 min intervallista ajaa hitaammin, että jaksoi seuraavan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •