FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 66 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 56 64 65 66 67 68 76 116 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.951 - 1.980 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Ei se nyt minulle niin paha ole kuin monelle muulle, kun jos vanhat merkit paikkansa pitää ja ellei nastat ala sisuria puhkomaan, voin niilläkin käyttää hyvin matalia paineita ilman snakebiteja tms.
    No joo et kyllä ihan heti matalilla paineilla niitä riko kun ei näköjään onnistunut minultakaan. Ihmettelin tuossa viikolla kun pyörä tuntui vähintäänkin epämääräiseltä ajaa ja takapäässäkin tuntui olevan jousitus, sitten tuli mieleen että niin muuten ne rengaspaineet. Nehän oli sisällä laitettu joskus viime kuussa eli varmasti osa häipynyt jo omia aikojaan ja kirsikkana kakun päällä ero ulkolämpötilaan oli sellaista 35 astetta. Paineet pakkasessa tarkistaen, etupää näytti 0,7 baria kun sinne oli jo yksi tornipumpullinen työnnetty että Presta aukesi ja takana oli viisarinleveyttä vaille yhden barin että joo. Hups.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

^
    Niinpä. Mulle on kans näitä hups-tilanteita sattunut useampikin. Olen mm. metsässä käsin vähempiin paineisiin lasketulla Hans Dampfilla ongelmitta viettänyt droppi session ja hypellyt vaihtelevilla tyyleillä kallion laelta alas. Kotona mittasin, että paineita oli max 1bar, oikein passelit droppaamiseen
    Butcherissa taas mulla oli joku kerta 0.5 baria polkuajossa kun unohtui lisätä painetta, eikä edes ollut mitenkään epämääräiset alla. Samoin Racing Ralph Dual Protectioneilla tuli sisureiden kanssa ajeltua alle 1.5 barin paineilla kivikkomäkiä.
    Onneksi kevyenä saa anteeksi näitä erheitään, eikä renkaat hajoile.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Onneksi kevyenä saa anteeksi näitä erheitään, eikä renkaat hajoile.
    Eihän ne välttämättä mitään erheitä ole. Sinulla pitääkin olla huomattavasti vähemmän painetta, mitä 80kg kuskilla. Jos et tunne vanteen ottavan kiinni kivikossa/juurakossa, niin paineita on vielä ihan riittävästi.

Joku fiksumpi neuvoi mittaamaan paineet juurikin juurta vasten renkaan päällä hyppien. Jos ei rengas silloin pohjaa, niin hyvä. Omassa rauhallisessa metsäajossa tuo toimii hyvin. Vauhdikkaampi alamäkiajo vaatii varmaankin vähän reilumman varan.

Mä tykkään pitää sen verran paineita, ettei vanteet ole vaarassa, vaikka ajelisi jonkun kivikkomäen tai hyppäisi jostakin dropista, kun en kuitenkaan muistaisi lisäillä paineita tarvittaessa. Pelkässä polkuajossa riittää vähän vähempikin.
    Mulla menee vielä pitkään, että opin mitkä on itselleni parhaat paineet joka renkaalle, kun kylkien vahvuus yms vaikuttaa myös. Täytyy vaan kokeilla erilaisia.

Sitäkin tässä vielä arvon, että ostaisko yhden vai kaksi nastarengasta, kokeilisko vaan eteen vai molempiin päihin. Ainahan nastattomat on kelvillä ja jäättömällä mukavammat ajaa, mutta toki nastat molemmissa päissä pysyis jäällä paremmin pystyssä.
    Olipahan muuten pikkusen jännät paikat, kun hiekkatie/polkua ajellessa innostuin kaasuttelemaan ja kanttailemaan, kun oli kerrankin tilaa, eipä tuolla k.puiston poluilla liian usein mahdu. Just sain hyvät vauhdit alle ja kallistin oikein kunnolla mutkaan, samalla kun huomasin, että juuri mutka on pitkältä pätkältä jään peitossa. Ei sitten enää voinutkaan muuta kun istua kyydissä ja toivoa parasta.
    -team Söpöshox

Mä tykkään pitää sen verran paineita, ettei vanteet ole vaarassa, vaikka ajelisi jonkun kivikkomäen tai hyppäisi jostakin dropista, kun en kuitenkaan muistaisi lisäillä paineita tarvittaessa. Pelkässä polkuajossa riittää vähän vähempikin.
    Mulla menee vielä pitkään, että opin mitkä on itselleni parhaat paineet joka renkaalle, kun kylkien vahvuus yms vaikuttaa myös. Täytyy vaan kokeilla erilaisia.
    Mitä jos teet saman kuin itse älysin tehdä puoli vuotta maasturilla ajettuani kun ehkä taitoa oli jo sen verran että pystyi IncBuff:n mainostaman kivikon heittämällä läpi ajamaan.

Ensin pari kierrosta joilla rengaspaineet sellaisiksi ettei kovaakaan ajamalla juuri ja juuri hakkaa vanteille.

Sitten niin monta kierrosta eri iskarien säätöjä kokeillen että ajaminen tuntuu sellaiselta että sujuu. Ja sitten kotona ainakin iskarien säätöjen dokumentointi sekä luotettavalla painemittarilla ne paineet talteen ja luotto tornipumpulla varmistus mitä sen pitää näyttää.

Tästä huolimatta mun ajotyylille on toiminut hyvin tubeless-renkailla tuo 30% painuman paine. Eteen se tarkoittaa noin 1bar ja taakse 1.8 ISP-renkaille.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Olisinhan minä varmasti jo tarkempia tutkimuksiakin tehnyt, mutta kun olen tällainen testihirmu niin renkaita on, no useita ja niiden kaikkien, xc-enska-sitäsuntätä-renkaiden testaaminen noin tarkasti olisi jo jonkinmoinen projekti. Kyllähän minä toki suurinpiirtein tiedän, missä paineet on hyvä pitää, mutta ideaalipaineet minun painoiselleni, se pitäisi vaan testailla. Tulee varmasti testailtua pikkuhiljaa enemmänkin eri paineita, kun inspis iskee.
    -team Söpöshox

IncBuff Guest
    Ei se nyt niin sanottua ole etteikö ne ISP:t toimisi tubeleksena. Tuurista se näemmä on vähän kiinni.

Mulla ainakin toimi mainiosti. Itseasiassa tais olla yksi helpoimpia tubelesasennuksia.
    Ja mulla ei yleensä tuuria ole. Paitsi sitä huonompaa.

Joo, totta, enkä siksi olekaan poissulkenut tubeless mahdollisuutta. En vain halua asennoitua siten, että ne automaattisesti litkutettaisiin. Se on sitten positiivinen ylläri jos se onnistuisikin. Onnistumisen mahdollisuutta voisi myös paljonkin lisätä viemällä ne tuohon tuttuun lähiliikkeeseen, jossa vakkari velhot ovat ennenkin taikoneet todeksi jotakin, mikä ei itseltä onnistunut.

Onko sulla Incbuff monta kierrosta teippiä Cresteissä? Entä onko reunat irtoilleet itsekseen jos paineet laskee pois?
    -team Söpöshox

Mun uutukaiset tubeless easy evot toimii ihan hyvin tubeless-käyttöön ihan paskoilla DT-Swiss:n vanteilla. Kuten edelliset evot. Ei tulisi mieleenkään käyttää sisuria...

IncBuff Guest
    Niitä tubeless easy evoja ei vain ole kuin 26" koossa.

Onko sulla Incbuff monta kierrosta teippiä Cresteissä? Entä onko reunat irtoilleet itsekseen jos paineet laskee pois?
    Kiekka gorillaa ja ei taatusti tipahda itsestään vanteelta vaikka paineet laskee pois.

Joo, jostain syystä 26 on myös snakeskin, toisin kuin nämä muut.

Nyt on 1kpl tilattu. Kokeillaan 1:llä eteen ensin. Sitäkin tulee varmasti manailtua tuolla lyhyellä kelvipätkällä kohti keskuspuistoa, mutta saapahan tuntumaa nastarenkaaseen.
    -team Söpöshox

Hyvin ne rullaa kelvillä. Ainoa ongelma on liukkaus sulalla asfaltilla, eli etunen luistaa alta kurvissa. Laita vaan molemmat suoraan nastoiksi.

Noi on sen verran tyyriitä, että mieluummin kokeilen ensin yhdellä.
    Ai luistaa sulalla asfaltilla? nice
    -team Söpöshox

Noi on sen verran tyyriitä, että mieluummin kokeilen ensin yhdellä.
    Totta kai se luistaa, jos kanttaa tai jarruttaa äkkinäisesti. Noissa on niin paljon nastoja, ettei ne voi pitää asfaltilla hyvin.

No enhän minä ole ajellut nastarenkaalla niin ei ole mitään hajua miltä se tuntuu ja miten se pitää , ainoat verrokit on tavalliset nappularenkaat.
    -team Söpöshox

ISP tekee fillarista traktorin kovalla asfaltilla. On kuin motocross-pyörällä ajaisi kun isot nappulat nastoineen to menoon huojuvuutta ja melua.

Suurin melu tulee kuin alla on kova sileä jää, tällöin sitä jopa arvostaa kun pidon suhteen ei juuri ole ongelmaa, etenkin jos jään päällä on vähääkään kuivaa irtolunta jolloin yleensä nastaton rengas muuttuu tosi liukkaaksi.

Jos yhden hommaa niin pystäreissä se kannattaa laittaa eteen. Ja jos molemmat sekä omaa kahdet kiekot niin huonommille ISP: t ja toisille muuten talvella pelaavat renkaat. ISP:t kuluu nopeasti jos sorattuja teitä koko talven jyrää menemään...

IncBuff Guest
    Luistaa ja luistaa myös sulalla kivellä (ja varmaan kalliollakin, mutta meillä entistä merenpohjaa asuttavilla ei ole näppituntumaa moiseen). Joka nappulassa on nasta niin ne nastat kantaa kovalla alustalla ja taatusti luistaa, kun nappula ei pääse puremaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Luistaa ja luistaa myös sulalla kivellä (ja varmaan kalliollakin, mutta meillä entistä merenpohjaa asuttavilla ei ole näppituntumaa moiseen). Joka nappulassa on nasta niin ne nastat kantaa kovalla alustalla ja taatusti luistaa, kun nappula ei pääse puremaan.
    Ja kai se pitäisi asfaltillakin paremmin, jos ajettaisiin niillä reilun kilon paineilla, millä maastossakin. Mutta eipä tuolla ole mitään väliä, ei noita ole asfaltille tarkoitettukaan.
    Minusta 45nrth:lla olisi kyllä hyvä markkinarako tehdä gravdallin tapainen rengas myös maasturi koossa. Tuo toimii paljon paremmin sekailsessa ajossa.

Edit: Niiltähän löytyykin tuo nicotine, tosin tuossakin taitaa olla blurbbaus ongelmaa, kun ei ole edes epävirallisesti tubeles. Eikä löydy 27.5" koossa nanalle.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ja kai se pitäisi asfaltillakin paremmin, jos ajettaisiin niillä reilun kilon paineilla, millä maastossakin. Mutta eipä tuolla ole mitään väliä, ei noita ole asfaltille tarkoitettukaan.
    Minusta 45nrth:lla olisi kyllä hyvä markkinarako tehdä gravdallin tapainen rengas myös maasturi koossa. Tuo toimii paljon paremmin sekailsessa ajossa.
    Tottahan tuo. Itselläkin työmatkapaineet siellä päälle 2bar eikä tuo mikään ongelma ole kun asian tiedostaa. Ei noilla huvikseen sulalla asfaltilla ajele.

Onhan 45Nrth:lla tuo Nicotine. Jollakin taisi tälläkin foorumilla olla nuo ja muistaakseni ei toimi tubeleksena ollenkaan. http://45nrth.com/products/tires/nicotine

Jos joku alusta on liukas nastoilla niin tuollainen julkisen parkkihallin pomminkestävä lattiapinnoite joka ei ole puhdasta betonia vaan siinä on seassa hartsia tai jotain muuta vastaavaa. Siinä ehtii juuri ja juuri tajuamaan että nyt ei ole ohjaustuntumassa mitään tavallisuuteen viittaavaakaan ennen kuin rengas lähtee alta suunnilleen samalla vauhdilla kuin talkkari jäiseltä peltikatolta ja kuski putoaa melkein pystysuorassa tonttiin pyörän kadotessa rivakasti johonkin sivusektoriin. Kolme kertaa piti aikanaan itse olla rähmällään ennen kuin opin että siihen halliin ei ole talvella fillarilla menemistä.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

Onhan 45Nrth:lla tuo Nicotine. Jollakin taisi tälläkin foorumilla olla nuo ja muistaakseni ei toimi tubeleksena ollenkaan. http://45nrth.com/products/tires/nicotine
    http://bikehabit.blogspot.fi/2014/12...re-review.html

Tuon jos päivittäisivät tubeles käyttöön, niin olisi varmasti loistorengas sekalaiseen ajoon. Ehkä voisin itsekkin tinkiä pikkusiivun pidosta, koska tuo nicotine olisi takuulla paremmin rullaava. Taisi olla vaan aika penteleen kallis kumi.

Ei voine vinossa oleville nastoille tehdä juuri mitään jos ei ole välineitä irroittaa ja uudelleenasentaa niitä? Mulla on 1 nasta vinossa kulutuspinnan toisessa nastarivissä ja siinä näkyy rakoa nappulan ja nastan välissä. Muut näyttäis toistaiseksi lyhyen ajelun jälkeen olevan suorassa. En tiedä painuiko ne mihinkään vielä tuolla ajelulla, mutta ainakin ovat suorassa.
    -team Söpöshox

IncBuff Guest
    Mä oon painanu teräväkärkisillä pihdeillä ne suoraan ja sisään.

Mulla on pihdit vain sentin pituisina mini työkalu-avaimenperässä ja sillä ei onnistune.
    Muita vastaavia ei taida olla, ei ole kuin vasara, mutta noi on sen verta matalia, että vaikea naputella/vetää suoraksi.
    -team Söpöshox

Laitetaas tähän pikakyssäri, minkä kokoisen reiän vaatii toi ISP:n nasta?
    Tarttis oikeenlainen kumiterä hommata..

Mä oon painanu teräväkärkisillä pihdeillä ne suoraan ja sisään.
    Kiitos Incbuff vinkistä! Sain kuin sainkin sen vedettyä suoraksi tuolla 6.5cm pituisen mini avaimenperä-työkalun pihdillä, jonka pihtiosa vain 1cm. Toivottavasti se ei väänny uudestaan kun lähden ajamaan.
    -team Söpöshox

Nuo samat schwalben nastat pysyvät muuten paljon paremmin cyclon gravdalleissa. Reiät ovat minusta vähän tiukemmat noissa. Suurin syy saattaa olla kuitenkin se, että nappula on matalampi eikä pääse elämään yhtä paljon mittä ispeissä.

Gravdalleita ei voi kyllä liikaa ylistää maasturin schwalbejen jälkeeen kovalla pohjalla. Vähän kuin traktorin vaihtasi bemariin. Pitoa ja vauhtia löytyy riittävästi eikä kuiva kohtakaan tuota vaikeuksia.

Kiitos Incbuff vinkistä! Sain kuin sainkin sen vedettyä suoraksi tuolla 6.5cm pituisen mini avaimenperä-työkalun pihdillä, jonka pihtiosa vain 1cm. Toivottavasti se ei väänny uudestaan kun lähden ajamaan.
    Tilaa nana 10e setti, jossa tulee mukana kasa nastoja ja asennus meisseli.

http://www.bike24.com/p239567.html

Mukana tulevat nastat ovat halvempia, mutta kyllä ne varaosiksi välttää. Jos ei, niin alumiinisiakin voi tilata erikseen.

En mä tiedä saanko minä jollain ruuvarintapaisella käsivoimin renkaaseen nastoja upotettua. olis siinä aika homma. Ei toi nyt haittaa vaikka tuo 1 nasta irtoisikin, paitsi sinne pääsee toki lika jos irtoaa ja voi sisuri hajota helpommin, mutta ajoon ei vielä pitäisi vaikuttaa.

Haha, yritin ajaa mahdollisimman etupainoisesti kun eteen tuon laitoin, ja ajelin niin vähälumisissa kohdissa kuin suinkin voin, että painuisivat pian sen verran sisään, etteivät vääntyile jarruttaessa yms. Kyllähän tuossa on isompi nappula ja vielä nastat, joilla se paremmin saa vähän syvemmistäkin lumikasoista, kuin mitä Rorot. Paljasta asfalttia ei juuri ollut, mutta semmoista asfaltti-sepeli-lumi juttua sitäkin enemmän.
    -team Söpöshox

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •