GarminGiantElectrobikeHepha
Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 110

Aihe: 11s ja 10s osien yhteensopivuus

  1. #31
    Saa ja toimii hyvin 10spd moodissa. esim 11t ratas pois ja tämmöisellä lukitusrenkaalla jäljelle jäävä 13-42 pakka (ja ~3.1mm spacer) kiinni: http://www.bike24.com/1.php?content=...5B5996%5D=5997

    käytössä itsellä toki myös 11spd XT takavaihtaja ja 11spd trigger.

    toimivuudesta SRAM 10 vaihtajan/triggerin kanssa en sano mitään. eikös noin lähtökohtaisesti 11spd XTn ratasvälit ole hiukan pienempiä kuin 10spd?

    11spd XT trigger + 10spd XT vaihtaja + 11spd XT pakkahan on testattu toimivaksi komboksi (a la markettipyörämies).

  2. #32
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Ihan mielenkiinnosta: miksi ihmeessä? Onhan siinä vissiin viisi irtolehteä, jättää jonkun välistä. Mutta jos haluaa 10 pakan jaon, niin sitten joutuu purkamaan ne kaksi spideria.

  3. #33
    Jotta saa ketjulinjan ulommas ja läskin rengas mahtuu pyörimään eikä hankaa ketjuun. 11spd XT pakan isoin ratas tulee sisemmäs kuin 10spd pakan.

  4. #34
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Jotta saa ketjulinjan ulommas ja läskin rengas mahtuu pyörimään eikä hankaa ketjuun. 11spd XT pakan isoin ratas tulee sisemmäs kuin 10spd pakan.
    Juurikin näin. 45 takaratas himottais, mut mielellään mahd paljon nykyisiä osia käyttäen. Ja 11-pakka semmoisenaan, tai siis sen isoin ratas, menee turhan sisään. 10-pakkaan ei saa laajennusta 45:ksi, 11-lehtiseen saa.

  5. #35
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Mutta jos haluaa 10 pakan jaon, niin sitten joutuu purkamaan ne kaksi spideria.
    Spiderin purkaminen ei vissiin niin yksinkertaista olekaan? En oo koskaan edes pakkaa irrottanut saati purkanut, niin tietotaso ei oo häävi.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    esim 11t ratas pois
    Ite ottasin mieluummin 15 ja 17 pois ja 16 tilalle. Tai 17 ja 19 pois ja 18 tilalle.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    eikös noin lähtökohtaisesti 11spd XTn ratasvälit ole hiukan pienempiä kuin 10spd?
    Eroa rattaiden keskenäisessä etäisyydessä ei ole kuin 0,05 mm. Pakka siis puoli milliä paksumpi jos yhden lehden karistelee vähemmäks. Kuulostaa merkityksettömältä, ei taida vaihtajan tarkkuuskaan olla puolta milliä tarkempi?

    Pakka räjäytettynä: http://si.shimano.com/php/download.p...M8000-3854.pdf

    Onko kukaan ajellut 10-vaihteisen SRAMin triggerillä/gripshiftillä 11-lehtistä pakkaa? Tietysti 1 lehti jäis käyttämättä pakasta jos kaikki lehdet paikoillaan.
    Läskimasa muokkasi tätä : 25.12.2015 at 17.35 Syy: pdf

  6. #36
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    ostat sen cs-m8000 pakan, heität sen 15 rattaan ja sen spacerin alimmaiseksi ja sit kasaat normaalisti sen pakan niin siinä on sulla vähemmän sisässä oleva 10 pakka 3.9mm jaolla. Testaat toimivuuden ja jos se 0.5mm vaikuttaa liikaa niin kasvatat vaijerin viimeisen 30mm matkalta vaijerin halkaisijaa jolloin se sram x9 vaihtajassa suurentaa vetosuhdetta jolloin vaihtaja liikkuu vähemmän. Shimanon vaihtajassahan tämä onnistuu laittamalla sopivan spacerin vaijerin kiinnityskohtaan näin:

  7. #37
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukis Katso viesti
    Testaat toimivuuden ja jos se 0.5mm vaikuttaa liikaa
    Se on kymmenesosa tuosta, 0.05 mm.

    Onko muuten maantie- ja MTB-ketjuja erikseen 11-vaihteisille kun ei satu silmään tai en osaa hakea? Maantiepakka kun on selvemmin kapeempivälinen niin oma kapeempi ketju sille tuntuu luontevalta. Mut tolla 0.05 mm ratasvälierolla ei ohuempiseinämäinen 11-s. ketju houkuta, 10-vaihteisen kettinki toimii varmastikin ok.

  8. #38
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    0.5mm koko pakalla. Joo maantie ja mtb ketjut on samoja 11 vaihteisissa ja samoin ajattelin kyllä itsekin mutta kerkesin jo myydä kaikki 10 ketjut pois niin en ole saanut testattua miten toimii. Pitäisi kyllä toimia ihan hyvin.

  9. #39
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Noniin, XT M8000 pakka, 32-45t extenderi, pidempi/modattu häkki SRAMin X9:iin, 16t ratas ja 1.85 mm spaceri tulossa. Katotaan mitä näistä saadaan niputettua ja kuinka toimii. Ketjun ajattelin pitää vanhan 10-vaihteisen KMC:n kun ei sillä oo ku reilun 200 km ajettu ja se on helppo katkoo ja liittää jos tarvetta.

  10. #40
    Katselin tuota linkattua 11spd XTn PDFää ja sen jälkeen 10spd XT:n vastaavaa ja yksi arvo mikä tuossa pisti silmään on tuo listattu spacerin paksuus: XT 11spd on 2,18mm ja XT (tai XTR) 10spd on 2,35mm. Eroa siis 0,17mm.
    shimanon 11spd maantiepakassa on myös 2,18mm spacer (https://www.canyon.com/download/manuals/CS_9000.pdf)

    Tuo 3,9mm jakohan 11spd MTB pakalle ei tainnut olla mikään Shimanon virallisesti julkaisema arvo vaan jonkun mittaama/arvioima?

    Sattui tuossa olemaan yksi XT M8000 pakka hyllyssä (11-40t) niin innostuin mittailemaan: tönäri näyttää noin 7,5mm lukua (tai vähän allekin) kun laittaa kaksi irtoratasta ja kaksi spaceriä kasaan. Tuon perusteella olisi siis noin 3,75mm tuo jako.

  11. #41
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Hmm... mielenkiintoista, mut harmi jos alkaa heittämäänkin jo enemmän. Sprocket pitchithän kaivelin täältä: http://blog.artscyclery.com/science-...compatibility/
    Ei siis Shimanon ilmoittama vaan eri lähteistä kerätty ja kai itsekin mittailtuja arvoja seassa. Tuo 771-pakan spaceri on paksumpi, totta, rattaat on kaiketi saman paksuiset?
    Tossa vielä toi 10-vaihteisen pakka: http://si.shimano.com/php/download.p...71-10-3017.pdf Jos 3.95 mm pitää paikkaansa 10-pakassa, pitch olisi sitten 3.78 mm XT M8000:ssa.

    No, mallaillaan mittaillaan ja testaillaan kunhan saadaan rattaita kasa pöydälle.

    Edit: Löytyi hiukka lisää "dataa", tiedä sitten tarkkuudesta http://www.bike.bikegremlin.com/2015...ear-sprockets/
    11 “speeds”

    About the same sprocket width (1.6 mm) as the 10 speed, but even tighter spacing, now down to just 3.74 mm. These cassettes require freehubs with about 1 mm wider splines, in order to accommodate all the 11 sprockets.
    En tiedä onko rattaat sitten tarkasti 1.56 mm paksuja eikä 1.6 mm, jolloin 2.18 mm spacerillä päästäisiin 3.74 mm ratasväliin. Maccin mittaus puoltaisi samaa.

    Pakka olisi sitten jo 2.14 mm kapeempi alkuperäistä 10-lehtiseksi kasattuna (38.96 mm), eli ei olis kuin 1.6 mm leveempi 11-lehtisenä (42.7 mm) verrattuna alkuperäiseen.
    Kuvan perusteella kyllä enempi:

    Viittisitkö macci mitata jos sulla on irtopakka pöydällä, paljonko se tuo pakan kiinnitystaso on isointa ratasta sisempänä?
    Läskimasa muokkasi tätä : 02.01.2016 at 17.52

  12. #42
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^ Näemmä pykälän verran väärin nuo laskin nuo mitat, eli 35.22 mm olis tuo XT M8000 10-lehtisenä ja 38.96 mm mun laskujen mukaan täyspaksuna. SRAMin 10-lehtinen 37.15 mm. Eli eroa 1.93 mm eikä 2.14 mm.

    No, huomenna kait tulee toi tilattu pakka, pääsee oikeesti mittailemaan ja mallailemaan. Jukiksen kikkakolmosella saanee vaihtajan passattua, jos vaikka kutistesukkaa sulattelis vaijerin loppukaaren päälle, sais helposti ohuen kerroksen ja mahdollisesti sitten toisen päälle jos ei yks riitä.

  13. #43
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Viittisitkö macci mitata jos sulla on irtopakka pöydällä, paljonko se tuo pakan kiinnitystaso on isointa ratasta sisempänä?
    Olitkin jo näemmä mittaillut 1x11-topikkiin:

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Paljonko Shimanon 11XT pakan 42 ratas on sisempänä, kuin XT10 pakan 36 ratas vai onko yhtään?

    Sramin 42 menee sisemmäs ymmärtääkseni ainakin, kuin 10 vaihteisten 36 hampainen, mutta tässä yhtälössä onkin eri vapaarattaan runkokin.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Spaceri, jonka laitoin 11-42XT (tai no 13-42t se nyt on) pakan taakse oli muistaakseni 3,1mm. Tuolla ketjulinja isoimmalla rattaalla hyvin pitkälti sama kuin 11-36 XT 10spd pakan isoimmalla rattaalla. Eli vähän reilu 3mm on ero ja 11spd 42t sisempänä.

    Eikä näytä nää mun laskelmat pitävän kuitenkaan kutiaan.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    35.22 mm olis tuo XT M8000 10-lehtisenä ja 38.96 mm mun laskujen mukaan täyspaksuna.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Voisko joku mitata XT11 pakan leveyden vielä?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grr Katso viesti
    Aika tasan 40 mm reunasta reunaan. Tönäri ei oikein taipunut rattaan keskeltä keskelle, mutta sanotaan ehkä karvan yli 38 mm.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JES Katso viesti
    Shimano xt 40t leveys on 40.9mm ja painokin tuli mitattua eli 414g.
    Xx1 42t lev. 41.3mm ja 271g.

    Mitat mauserilla lasinpäällä keskireijästä, joten heittoa voi vähän olla ja painossa myös kun molemmat suoraan käytöstä likaisena.

  14. #44
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    Jos se nyt onkin niin vähän leveämpi niin eikös se sit 11 spd käy kuitenkin sen ketjulinjan puolesta? sen puoleenhan sä et hirveästi metsään mene kun ei tuosta oo iso homma päivittää siihen 11spd, tosin se 16t ja pitempi häkki jäis sit turhiksi hankinnoiksi.

  15. #45
    No niin, nyt on mittailtu lisää tönärillä.

    Arvojen tarkkuus ei absoluuttisen tarkka mutta tein parhaani käytettävissä olevalla kalustolla =)

    mittasin osissa (jolloin sain ainakin osan mitattua tönärin leukojen välissä):

    11spd XT 11-40:
    11-15 = 9,51mm
    17-19t (spacereineen) = 7,48mm
    loput = 23,7mm (lukema pöydän pinnasta spiderin sisäreijän päälle)

    yhteensä noin 40,7mm ja jako 3,74mm

    11t poistettuna (eli setuppi mikä on itsellä käytössä) pakan leveys on noin 36,6mm eli ketjulinja saadaan hiukan ulommas kuin 10spd pakalla.


    10spd XTR 11-34:
    11-15t = 9,86mm
    17t + spacer = 3,95mm
    loput = 24,7mm

    yhteensä noin 38,5mm ja jako 3,95mm

    11spd XT pakan suurin ratas (40t) on 2mm paksuinen mutta ketjulinja pöytää vasten asetettuna näyttää olevan samoissa tuon 10spd XTR pakan kanssa (jonka suurin ratas 1,6mm) eli XT 11spd ison rattaan hampaat on sisälaidassa.


  16. #46
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukis Katso viesti
    Jos se nyt onkin niin vähän leveämpi niin eikös se sit 11 spd käy kuitenkin sen ketjulinjan puolesta? sen puoleenhan sä et hirveästi metsään mene kun ei tuosta oo iso homma päivittää siihen 11spd, tosin se 16t ja pitempi häkki jäis sit turhiksi hankinnoiksi.
    Joo, saattaa sopiakin, pakka on tänään tullut, tulispa eturataskin (posti vatuloi taas, ollu maassa jo toista viikkoa) niin pääsis oikeesti mallailemaan. Menis vaan vaihteensiirrinkin sitten vaihtoon, ja kun tykkään gripparista niin sit taas menee virittelyks.

  17. #47
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti

    Viittisitkö macci mitata jos sulla on irtopakka pöydällä, paljonko se tuo pakan kiinnitystaso on isointa ratasta sisempänä?
    Tuo mittaus kiinnostaa vielä itseänikin, niin siitä saa sen lopullisen vastauksen paljon sisempänä 11 pakan 40/42 on, kuin 10 pakan 36 piikkinen.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  18. #48
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    paljon sisempänä 11 pakan 40/42 on, kuin 10 pakan 36 piikkinen.
    No niin, mitattu: vaparin kiinnitystaso on aika tasan tarkkaan 3.0 mm rattaan ulkopintaa sisempänä. Mun SRAM PG-1030 pakassa 1.6 mm.

    Ja eihän se pelaa tuo XT M8000-pakka 10-lehtisenä SRAMin X9-vaihtajalla sitten oikein mitenkään. Hyppii keskivaiheilta rattaan yli, eikä saa kuin 8 napsua vaihtajasta eli 9:lle rattaalle. 😝 Eikä auta kehän kasvattaminen vaihtajalla, sitä pitäis lienee muuttaa milli tai jotain ja sit ei enää vaijeri sovi sen reiästä.

    Back to the drawing board... Odotellaan nyt vielä se eturieska niin näkis lopullisen ketjulinjan. Ketjukin näyttää käyvän lyhkäseksi.

  19. #49
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    Kun laskette sitä vaihteiden jakoa niin lisätkää siihen koko pakan leveyteen ensiksi yhden spacerin mitta ennen jakamista. 40,7+2,2 / 11 = 3.9mm. Muuten pitäisi mitata joko rattaiden keskikohdasta tai vähintäänkin samasta kohtaa jokaisesta rattaasta että saisi jaon kohdilleen, ja jos mittaa keskikohdista niin silloin pitää 11 rattaan kanssa jakaa kymmenellä. Säätelehän läskimasa viel reilusti sitä vaihtajaa kyl sen pitäis olla sen verran lähellä kuitenkin.

    e: mittasin omasta xt m8000 pakasta; 3.9mm tasan rattaiden väli ulkopinnasta ulkopintaan.

  20. #50
    Eikös se jako ole ihan suoraan rattaan paksuus (XT M8000 tapauksessa 1,56mm) + spacerin paksuus (2,18mm)?

  21. #51
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    Mittasitkos sä sen spacerin paksuuden? Tuossahan Läskimasa laski sen sun antamien mittojen perusteella mut siis koko pakan leveys ei kerro koko totuutta koska koko leveyteen ei kuulu 11 ratasta + 11 spaceria vaan 11 ratasta ja 10 spaceria. Sit viel se et mistä kohtaa saat mitattua sen leveyden, Tuleeko siihen mukaan jotain extraa mukaan vai tuleeko mitta juuri rattaan reunasta toiseen? Mua kiinnostais kyllä tarkat mitat 10 pakasta ja etenkin ulkopinnasta ulkopintaan mitattu rattaiden jako, Et onko se 3,95mm vai enemmän. Sekä tietenkin spacerin paksuus.
    Eniveis. 11 pakka siis näyttäisi tulevan 1.4mm enemmän sisäänpäin ja koska sen koko leveys pitäisi olla 3,4mm isompi kuin 10 pakan niin se tulee 2mm ulospäin. Saitko läskimasa siis vaihtajasi vaihtamaan pienimmälle rattaalle? Jos et niin aloita säätäminen vapauttamalla vaihtajan vaijeri ja löysentämällä ylärajan ruuvia kunnes vaihtaja on suorassa 11h rattaan alla ja sit vedä vaijeri kireälle ja hoida hienosäätö+alarajan säätö.

  22. #52
    Joo, eilen mittailin noita palikoita yksitellen ja yhdessä =)

    Tuossa aiemmassa postauksessa ne oleellisimmat arvot jo on:

    M8000 XT 11spd pakasta:
    17-19t (spacereineen) = 7,48mm (eli tuossa on kaksi ratasta ja kaksi spaceria eli /2 = 3,74mm joka täsmää mitatun ja ilmoitetun spacerin paksuuden kanssa (2,18mm) ja mitatun yksittäisen rattaan paksuuden kanssa (1,56mm, pl. isoin 40/42t ratas joka on 2mm paksu)

    XTR 10spd pakasta:
    17t + spacer = 3,95mm (joka myös täsmää mitatun ja ilmoitetun spacerin paksuuden (2,35mm) ja rattaan paksuuden (1,6mm) kansssa)

    pöydän pintaa vasten tehty koko pakan korkeuden mittaus on lähinnä suuntaa antava (ja hyödyllinen vain jos sitä vertaa toisen pakan vastaavalla tavalla otettuun mittaan) sillä siellä pakan takapuolella on nuo niitit jotka tulee ulommas kuin isoin ratas. Samaten M8000 pakassa tuo isoin ratas on paksumpi kuin muut raattaat (2mm vs. 1,56mm) eli sekin vääristää hieman kokonaistulosta.

    Yksittäisen rattaan ja spacerin mittausta pitäisin kohtuullisen tarkkana (niin tarkka kuin tällä lidlin tönärillä omilla taidoilla saa ).
    macci muokkasi tätä : 05.01.2016 at 12.57 Syy: typo

  23. #53
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    Jep 15-17 välinen pitch on 3.74mm, en tiedä miksi. Joidenkin isompie rattaiden välinen jako on taas jopa 4mm tai ylikin. 11-13t on sen 3.9mm, kaksi väliä löysin tuolla kapeammalla jaolla. Kuitenkin koko pakan leveys on(+0.2mm paksummasta 40t rattaasta) 40.6mm eli 3.9 x11 - 2.3mm. Maantiepakan leveys on 39mm eli 11 x 3.74 - 2.14(spacerin paksuus). En löydä mikrometriäni niin en saa tarkkaa mittaa rattaiden paksuudesta, Koneistajat on opetettu että tönärillä mitataan kympin tarkkuudella, Insinöörithän saavat satkutkin mitattua tönärillä tarkasti

    edit. okei, jos sovitaan että tönärin tarkkuus riittää niin 11t = 1,7mm. 13t, 15t, 17t ja 19t = 1,5mm kaikki. yksittäisten spacerien paksuus 2.14mm. vaikuttais siis että pienillä rattailla jako on pienempi. sinähän olit mitanut kuuden isoimman rattaan + spacerin mitaksi 23,7mm josta pitää vähentää 0.3mm koska isoin ratas on paksumpi eli tulee 23,4 joka jakamalla kuudella on 3,9.

  24. #54
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Joo, kyl se jako sen 3,74 mm on. Ratas+spaceri yhteen, siitä se tulee. Spiderin kohdalta saa työntömitallakin otettua rattaan kyljestä toisen kylkeen, sama tietenkin.

    Saan menemään pienimmälle ja isoimmalle sujuvaan (myös niin että en jätä sisäpuolelle mitään spaceriä), mut vaihtajan napsuja ei jää kun 8 eli 9:llä eri rattaalla pysyy. Ylipaksu spaceri (3 mm) väliin niin sitten löytyy 10 vaihdetta, mut luonnollisestikin kurnuttaa rattaalla kun linja vippaa välillä pahasti.

  25. #55
    Voisi mutuilla, että pakan reunoilla rako venyy () vinon ketjulinjan takia (tämä 11spd XT pakkahan on tehty myös 1x11 käyttöön). Keskellä pakkaa, jossa ketju on suorimmillaan pärjätään pienemmällä raolla.

  26. #56
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    Ei siis ole 3,74. tässä mtb pakassa on ohuemmat rattaat kuin maantiepakassa, yksittäiset spacerit joita on kaksi kappaletta on saman paksuisia kuin maantiepakassa joten näiden kohdalla pitch on 3,64mm kun taas reunoilla himpun yli 4mm pitch. Noita yhdessä olevia rattaitahan ei saa oikeen mitattua tarkasti mutta siinä toisiksi isoimmassakin setissä oli 1,5mm paksut rattaat. Sen koko nipun paksuus oli 9mm eli niiden väliin jäävien kiinteiden spacerien paksuus on 2,25mm siinä setissä, Isoimmassa setissä on varmaankin vielä isommat koska mittasin yli 4mm pitchiä sielläkin, Myös 11-13 oli pitch yli 4mm. Keskiarvoksi tulee jokatapauksessa se 3,9mm. Kiinnostais saada tarkat mitat 10spd pakasta kun tuo 38.5mm + spacerin paksuus ei ihan tee sitä 39.5mm vaan huomattavasti enemmän, Mutuilisin siis että 10 vaihtaja liikkuu oikeasti paljon enemmän kuin 3.95mm per klik, tuo 3.95mm on siinä 10 pakassa vain tuossa ohuella kohtaa mikäli siinä pakassa pätee sama että leveämpi väli reunoilla.

  27. #57
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    Ootko Läskimasa täysin varma että olet kasannut sen pakan oikein? Minkälainen spacer sulla on pakan takana ja minkä rattaan otit pois? Kuulostais vaan siltä että sulla on jossain välissä rattaat ilman spaceria. Jos sulla on noita 10 pakan 2,35mm spacereita niin lätkäise sellainen 19t päälle ja ota pois 17t+ spacerit. Tai sit sun pitää vaan käyttää niitä isoimpia kahta settiä siitä m8000 pakasta ja laitat loput rattaat siitä sramin 10 pakasta, pakan taakse riittää varmaankin sellainen 2.14mm spaceri silloin.

  28. #58
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Otan illemmalla kuvia. Pakka on oikein läjässä ja pitch oikein (mun mielestä) mitattu, välit samat joka rattaalla.

  29. #59
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Kyl maar munkin mielestä jokanen väli on tönärin tarkkuudella sama m8000 pakassa. Siinä 13T rattaassa on upotus 11T ratasta varten, saattaapi hämätä jos mittaa pelkkiä paksuuksia.
    --

  30. #60
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    Jep ei niitä spacerin paksuuksia voi mitata 11-13-15t väleiltä eikä sit 19t isommilta, ilman tulkkia. Mittasin jaon rattaan ulkopinnasta seuraavan rattaan ulkopintaan ja otin huomioon ne kavennukset.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •