HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 114 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 64 104 112 113 114 115 116 124 164 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.391 - 3.420 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #3391
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    En mielestäni ole huomannut suurempaa eroa sivutuuliherkkyydessä tavallisilla matalilla kiekoilla ja vähän yli 50 milliä korkeilla aerokiekoilla. Eroa voi toki olla, mutta ei se sadan kilon kuski+pyörä massalla tunnu.

  2. #3392
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Oma kokemuspohja on sellainen, että 60-millisissä kiekoissa sivutuuli tuntuu vähän kun 45-millisissä sitä ei käytännössä huomaa. Mikään oikea ongelma tuo ei ikinä ole ollut. Kovat tuulenpuuskat heiluttavat toki miestä tai naista kiekoista riippumatta. Kisakäyttöön n. 50-60 mm profiili on Suomessa varmasti hyvä (aerodynaaminen etu muttei liian sivutuuliherkkä), ja muussa käytössä voi sitten mennä fiiliksen ja ulkonäön mukaan.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  3. #3393
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    Kiitoksia kaikille oikein paljon, mukava lukea kokemuksista mitä on tullut. Kyllähän nuo korkeemmat 50-60mm kiekot rupesi taas pikkasen lisää kiinnostamaan, että harkitsen josko säästäisi hiukan lisää ja korottaisi vähän budjettia. Hankala paikka kyllä, kevyempi vaiko aerompi. Vai molemmat.

  4. #3394
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    http://www.bike-discount.de/en/buy/d...6756/wg_id-511. Nyt on paketissa oikeat! Vannenauhat valmiiksi asennettuina painoa 1640g.

    Napojen rakenteen kun tutkin ihan DtSwissin manuaalista ja pienellä ropelointisysteemillä. Näissä on akselien päätyholkit ihan vaan painamalla eli ei minkäänlaista laakerivälyksen säätömahdollisuutta. Hmm, nää vanteet ja Ultegra 6800sarjan navat ois aika mieluinen paketti. Sain toki mitä halusin ,sisäleveyttä 18mm ja tubelesslailliset.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  5. #3395
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    http://www.bike-discount.de/en/buy/d...6756/wg_id-511. Nyt on paketissa oikeat! Vannenauhat valmiiksi asennettuina painoa 1640g.

    Näissä on akselien päätyholkit ihan vaan painamalla eli ei minkäänlaista laakerivälyksen säätömahdollisuutta.
    Noissa on konelaakerit, eikä konelaakereissa ole välystä mitä säätää, jos laakerit on ehjät.

    Hyviltä nuo kyseiset keikot on yhden kesän ajoilla tuntuneet, mutta vapaaratas on kyllä aika äänekäs Shimanon Ultegra-navan jälkeen.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  6. #3396
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Uudet kiekot maantiepyörään

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Noissa on konelaakerit, eikä konelaakereissa ole välystä mitä säätää, jos laakerit on ehjät.
    Vaan kun sellaisiakin konelaakerillisia napoja on olemassa, joissa akselin päätykupeissa on kierteet sivusuunnan välyksen poistamiseen akselilta. Periaate sama kuin perinteisen kartiokuulalaakerin kartiomutterissa ja lukkomutterissa vaikkei konelaakereissa sitä välystä olekaan.

    Esimerkkinä Easton R4:

    Esimerkkinä Easton R4
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  7. #3397
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565

  8. #3398
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Kas vain, ei kyllä avaudu minulle miksi moisia säätöjä pitää olla.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  9. #3399
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Otappa Kuntoilija kiekosta lempeä ote ja väännä vanteesta sivusuuntaan, toki pikalukko kunnolla kiinni. Sitten kun alat klappia eli väljyyttä huomaamaan niin palataan asiaan.

    Käytin uusia DtSwissejä rihtauspukilla ja koestin kiekon pyörimistä sekä pikalukko auki että voimalla kiinni. Empä onnekseni eroa huomannut. Tää tarkoittaa jotta laakerinvaihto on normihomma.

    Mun Campa Ventoissa ynmä Sciroccossa ynnä vanhemmissa konelaakerikiekoissa on minusta aivan fiksu välyksen säätösysteemi. Toki klassisesta systeemistä taija uskaltaa puhua. Sen verran että uusimman Dura-Acen vetopuolen lukkomutteria ei saa ihmisvoimin auki, ja se on
    hyvä homma!
    I väntan på ännu dåligare tidet

  10. #3400
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    AB, jos konelaakerinavassa esiintyy tuolla tavalla klappia, niin silloin musta on valmistajalla valmistustoleranssit hakusessa
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  11. #3401
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    AB, jos konelaakerinavassa esiintyy tuolla tavalla klappia, niin silloin musta on valmistajalla valmistustoleranssit hakusessa
    Ei toki uutena mutta kuluvia osia laakerit ovat... Sciroccot on nyt kolmatta vuotta ajossa ja takasesta on laakerit sen verran kuluneet ettei enää välyksensäätö auttanut.

    Jos joku rivien välistä lukee jotta pikkasen petyin uusimpien kiekkojen napoihin on täysin oikessa. Minä kyllä kylällä printtasin napamanuaalin mutta arkistoin niin hyvin että paketin avattuani vasta nivaskan etsin ja ajatuksella luin.

    Asemoin noille MaraWinterit litkujen kera ja vuoden päästä lienen taas pikkasen tietävämpi. Paino sanalla pikkasen... Kiitos Camonille ja SSGT:lle hyvistä linkeistå.

    Hyvää joulua kuiten kaikille!
    arctic biker muokkasi tätä : 23.12.2015 at 14.15
    I väntan på ännu dåligare tidet

  12. #3402
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    [QUOTE=TERU;2469151]Kyllä, tuleeko nuo Felttiin vai krossareihin vai sekä että? Onko noissa sisäleveys 17 mm? Onko rullaluistinlaakerit? Tartteeko nuo vannenauhat?

    Hyvältä näyttävät]
    R23 By DtSwiss aloitti maallisen vaelluksensa raadollisesti Mara Winterrenkailla. Litkutus oli todella helppo nakki. Mitoin kuinka nää nastakumit isonee, niin turhaan . Tää 15-18mm vanteen sisäleveydessä on niin pieni ettei se vaikuta renkaan mittoihin , ainakaan minun mauseritarkkuudella.

    Huomaan että tuolla pätevämpien ja vissiin viisaampien säikeellä navat ei tarvii mitään huoltoa, minä ny olen huomannut jotta jollain kilsakertymällä omat kiekkoni pientä laakerikiristystä kaipaavat.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  13. #3403
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    "R23 By DtSwiss aloitti maallisen vaelluksensa raadollisesti Mara Winterrenkailla. Litkutus oli todella helppo nakki. Mitoin kuinka nää nastakumit isonee, niin turhaan . Tää 15-18mm vanteen sisäleveydessä on niin pieni ettei se vaikuta renkaan mittoihin , ainakaan minun mauseritarkkuudella.

    Huomaan että tuolla pätevämpien ja vissiin viisaampien säikeellä navat ei tarvii mitään huoltoa, minä ny olen huomannut jotta jollain kilsakertymällä omat kiekkoni pientä laakerikiristystä kaipaavat."/ arctic biker

    Hienoa, onnea ja vauhdikasta Uutta Vuotta! Kiitokset omasta puolesta joulutervehdyksestä.

    Molemmat asiat kokematta, sisärenkaattomat ja konelaakerit navoissa, jos ajovuosia riittää tiedä vaikka noitakin vielä.
    Pystyykö noita napoja "säätämään" edes saman verran kuin ht2 keskiötä tai integroitua ohjauslaakeria, siis lonksuminen juuri pois? Noille hieman leveämmille vanteille MW 35 asentuu mukavamman näköisesti omankin kokemukseni mukaan.

  14. #3404
    sledgehammer Guest
    Visionilla on muuten vielä semmonen kiristettävä systeemi, joka estää laakerin liiallisen kiristyksen pikalinkulla. No ei kai kukaan niitä apinanraivolla kirraa, vai voiko ne vahingossakin saada liian tiukalle?

    Edit:
    Se olikin PRA-system.
    https://youtu.be/4YCtodWV2Yc

    Sent from my SM-T315 using Tapatalk

  15. #3405
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Visionin systeemi on ihan sama kuin Campa/Fulcrumeilla näissä halvemmissa Terun sanaan rullaluistinlaakeroiduissa. Näistä omista DtSwisseistä en tosiaan tiedä voiko välystä säätää, tutkin asiaa mutta epäilen.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  16. #3406
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    [QUOTE=arctic biker;2473318

    Asemoin noille MaraWinterit litkujen kera ja vuoden päästä lienen taas pikkasen tietävämpi. [/QUOTE]

    Oliko litkutus R23+Marawinter kombolla helppo homma, istuuko rengas miten tiukasti - uskaltaako lähteä metsäänkin tolla yhdistelmällä?
    https://www.instagram.com/xtranza/

  17. #3407
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Kuuleppa Antti oikein helposti istuivat, niin uusi kuin 2 vuotta vanha. Tuohon metsään menoon uskalla sanoa muuta kuin luulen kyllä systeemin toimivan burbbaamatta. Sulla on ajovauhti sen verran kovempi kuin minulla. Mutta lienee kombinaatio kiekot/litkutus/ teräsrunko kokonaisuudessaan asiaan vaikuttava mutta sanoisinko että MaraWintereistä tuli minusta ihan mukavat ajettavat.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  18. #3408
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Ainakin contin GP4000S2 istuu niin tiukkaan R23 vanteelle, että litkutus tuskin on mikään ongelma.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  19. #3409
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    492
    Nyt kilahti kolme kesää (~230h) ajetuista Mavic Ksyrium Elite S:stä vapaarattaan laakeri. Laakeri ei ole vaihdettavissa, mutta vapaarattaita näyttäisi ainakin joissakin paikoissa olevan hyllyssä (40€+postit). Mietin nyt vain tässä, että onko sama vaihtaa takakiekko/kiekkosetti vai uusiiko vain vapaarattaan. 230h nyt ei niin tolkuttomasti ole kiekoille, mutta kuskilla on massaa ~100kg, joten kohtuu lujilla nuo ovat olleet. Nuo R23:t 359,39€:lla olisivat olleet ok hintaiset, mutta tietenkin ne ovat juuri nyt loppu. 6800 Ultegraa olisi, mutta onko niissä mitä huonoja puolia vs R23?

    Dt Swissin navoista olen tykännyt, joten periaatteessa tuohon voisi ostaa jonkun 350s navoilla varustetun setin, kun vain keksisi, että mitkä olisivat järjevät.

  20. #3410
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    174
    Sanoisin että molempi parempi, jos niistä kiekoista saa vielä kalun 50 eurolla, niin jättää ne sit vaikka kakkoskiekoiks!

  21. #3411
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    492
    Ei kyllä huono vaihtoehto ole tuokaan. Jättäisi trainerikiekoiksi ksyriumit ja laittaisi kesäksi sitten toiset alle. Zonda, Ultegra vai R23. Argh.

  22. #3412
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    43
    Tuli sitten tartuttua guntherin tarjoukseen vuoden 2016 ksyrium elite s kiekoista 25mm nakeilla. Väri oli pyörään sopimaton sininen mutta menköön kun on treenikiekoista kysymys. 399 oli mielestäni hinta/laadun suhteen käypä. 84kg nakupainolla oletan noiden kestävän.

    Aiemmista mavicin kiekoista taannoin omistamani ksyrium sl oli kevyt ja jäykkä setti. Paksut alumiiniset pinnat tosin olivat tuuliherkemmät kuin 50mm dura-acet.

  23. #3413
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Ei kyllä huono vaihtoehto ole tuokaan. Jättäisi trainerikiekoiksi ksyriumit ja laittaisi kesäksi sitten toiset alle. Zonda, Ultegra vai R23. Argh.
    Zondat, kestää ison ukon alla hyvin.
    Imatra MTB
    imatramtb.fi / facebook.com/imatramtb

  24. #3414
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Kuusankoski
    Viestit
    299
    Mie aattelin hommata ens kesäksi maantielle Fulcrumin Racing Zerot. Ja vielä 2wayfitit. Veikkaisin ihan hyväksi valinnaksi. Niille vielä hyvät tubelessit, vaikkapa Schwalben pro one 25, niin hyvin luulis rullaavan. Ja kun vaan harrastuskäyttöön tulee, niiin enpä usko parempia tarvitsevani.

  25. #3415
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924
    Itselläni on tällä hetkellä kisavanteina Fast Forward F5R:ät tuubeina, mikä olisi NYT sinun valintasi jos hankinnassa olisivat kiekot tasavauhtiseen ( + - 35 km/h) triathloniin ?

    Itseäni kutkuttais (kokohiilariset) F4R:ät avoversioina.
    I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

  26. #3416
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    http://www.swissside.com/shop/catego...on-collection/

    Pari triathlonistia on tuommoiset hankkinut, pitäisi olla testienkin mukaan hinta/aerosuhde hyvä.

  27. #3417
    sledgehammer Guest
    Itselläni on tällä hetkellä kisavanteina Fast Forward F5R:ät tuubeina, mikä olisi NYT sinun valintasi jos hankinnassa olisivat kiekot tasavauhtiseen ( + - 35 km/h) triathloniin ?
    Viime kesän kokemusten perusteella en vaihtaisi alla olevia Citec 6000CX kiekkoja mihinkän. Ei kai sunkaan kanata noita nykyisiä mihinkään vaihtaa, ajat vaan niillä (vai alkaako ne olla ehtoopuolella kilsojen puolesta?). Päivittele vaikka runkoa kiekkorahoilla

  28. #3418
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti steelmän Katso viesti
    Itselläni on tällä hetkellä kisavanteina Fast Forward F5R:ät tuubeina, mikä olisi NYT sinun valintasi jos hankinnassa olisivat kiekot tasavauhtiseen ( + - 35 km/h) triathloniin ?

    Itseäni kutkuttais (kokohiilariset) F4R:ät avoversioina.
    Eipä tuosta ainakaan mitään suorituskykyhyötyä saa. Sitten tietysti perusteltua jos ne vanhat lähestyy jollain tapaa elinkaarensa lopussa, tai jos välttämättä haluaa vaihtaa rengastyyppiä. Kiekkosetin hinnalla saa myös FFWD:n levykiekon taakse, joka vaikuttaa ajamiseen tuolla 35km/h keskarilla sekä positiivisesti että negatiivisesti reitistä riippuen.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  29. #3419
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924
    Noi Hardron:it iski jo jossain vaiheessa eteeni, olisivat passelit noin värityksensäkin puolesta ( kun muu set up on musta/puna/valkoista :-) .


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Eipä tuosta ainakaan mitään suorituskykyhyötyä saa.
    Ei varmaan suoranaisesti, toisaalta taas kun pääasiallisin haaste on täydenmatkan kisa on tietty rullaavuus ja mukavuusaspekti tervetullutta, ja tähän tietääkseni 25 mm. avorengas sopivalla vanteella antaisi avaimet, nyt ainakin kokee että nuo tuubit ovat jossain tilanteissa äärimmäisen kovat/ epämiellyttävät.
    I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

  30. #3420
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Tctic , noita Mavicin vapaarattaiden laakereita on ennenkin mytistelty täällä.Se sisäpuolen nailonpusla on se kuluva ja valystä aiheuttava osa siellä.JackOja on asiaa käsitellyt tuolla vapaarattaiden huolto-osiossa viesteissä #62 ja 63 . http://www.ebay.com/itm/NEW-HUBDOCTO...item4cfe74b164

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •