Bontragerin valmis nastarengas Gnarwhal on pyöriny Syötteen maastoissa erinomaisesti![]()
Bontragerin valmis nastarengas Gnarwhal on pyöriny Syötteen maastoissa erinomaisesti![]()
Jos Budiin laittaa 60 Bestgrip nastaa (^Plussan postaama harvempi kuvio) niin pito on vähän pätkivä kääntyessä. 120 on paljon parempi.
Hoidin yhden kimppatilauksen viime talvena täältä: http://www.2rteam.fr/2RTeam/2RTeam.fr.html
Osaavat hyvin englantia ja hinta oli 560€ @ 1000kpl ovelle tuotuna. Vaativat kyllä tilisiirron (kortti ei käynyt).
Nastat on erittäin hyviä ja toimivat Budin kanssa täydellisesti.
Pitäis bud ja lou nastoittaa schwalben teräväkärkisillä nastoilla kunhan saapuvat. Saiskos nastoituskonkareilta kertauksen vuoksi vinkkiä asenteluun. Lähinnä tuo asennustyökalu kiinnostaa, jostain ruuvaristahan sen tekis kait helpohkosti, vai mitä ootte käyttäneet? markettipyörämiehellä oli akkukoneessa joku kärki, onko vaan terästappi jossa nastalle kolo? Säästäkö akkukone hermoja vs manuaalinen asennus? Niin ja alkurejän koko, syvyys vissiin nastan rungon verran tai milli päälle, mut minkä halkaisijainen terä laitetaan dremeliin? Kyl mää yritin tästä ketjusta kaivaa tietoa, mut jotenkin hajallaan info tuhansien viestien seassa.
Oliko Plussalla Budeissa normi nastat vai Bestgripit?
Minä otan kimpasta heti 200kpl tuolla 0.56€ kipale hinnalla, jos joku parempi kielitaitoinen tilaa. Tuskin tuota noin 0.60€/kpl hintaa halvempaa kannattaa metsästää. Tosin voishan piruuttaan kysyä paikallisen edullisen rengas kauppiaan hinnan. Tuon 1000 erän luultavasti vaatii, että hinta putoaa siedettäväksi.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kemizti : sulla kun oli viime kesänä 65mm vanteella sekä BFL yhdistelmä ja BFK yhdistelmä, niin kumpi mielestäsi rullasi metsä/maantie-ajoissa paremmin? Pitäisi pikkuhiljaa hankkia ensi kesän tavaroita valmiiksi....
Tuossa jokuaika sitten laittelin tubelesit clownshoe, bud+lou, surlyn vannenauha, gorilla sekä stanin venttiili ja litku. Paineita pitänyt 0,5-0,7. Hyvä on ollut mutta jostain syystä ajan kuluessa teipin alle pääsee ilmaa ja vannenauha alkaa pullistelemaan jostain kohtaa kuin vesirakkoonko mulla huonot vannenauhat vai jotain tehnyt väärin ? Ilmat kyllä muuten pysyy sisällä eikä vuoda yhtään. Toisen tein kertaalleen uusiksi kun ajattelin että huonosti teipattu mutta sama homma.
En lue itseäni konkareihin, mutta tungen silti oman reseptin mukaan: Mulla oli käytössä Schwalben oma asennustyökalu, joka on vaan "ontto ruuvari", onnistuu varmaan tehdä vastaava jollain tapaa. Manuaalinen asennus oli perseestä, jos siihen saisi porakoneen avuksi niin voisi olla jees. Toki jos haluaa liiman kanssa sotkea, niin pora voi olla hankala. Enivei, ei tuo ole kuin ilta-pari telkkarin edessä, kun painelee menemään... Dremeliin mulla oli 3,2mm sylinterin mallinen terä, jonka katkaisin tyvestä niin, että menee koneen sisään juuri sopivasti. Ulos taisi jäädä nastan rungon verran. Tuolloin pystyi painamaan huoletta nappulaan reiän pohjaan saakka. Liimana Loctite 480 tuntuu olevan todella hyvä, myös kontaktiliimasta on raportoitu hyviä kokemuksia. Jos ilman liimaa laittaa, niin varmaan kaipaa vähän syvemmän reiän.
EDIT: Myyntiosio poistettu.
TomiKoo muokkasi tätä : 30.12.2015 at 12.38
BFK tänään 0,2bar edessä ja hulvatonta vetelyä. Pito oli kyllä lumettomilla pakkaspoluilla uskomaton.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Tää kärki kiinnostais kanssa, millainen tarkalleen? Mulla on about 300 Schwalben teräväkärkistä asennettuna GC:lle, ja samaan hommaan en käsin enää ala.
Ei nimittäin voi ajaa pariin viikkoon kun parantelee sitä rakkoa kämmenessä.
Budiin vois harkita eteen nastoja, jos noita enää GC:sta irti saa, on nimittäin mustalla Loctitellä avitettu paikalleen.
EDIT: Paras konsti irroittaa noi nastat? Se asennutyökalu ilmeisesti? Vai poltanko GC:t ja kerään nastat hiilloksesta?![]()
brilleaux muokkasi tätä : 30.12.2015 at 11.13
Kyllä rupes Barbegazikin veteleen kun paineet pudotti 0,3bar, ei silti lyönyt vielä vanteille.
Kiitti vinkeistä tomikoo! Mä meinasin kokeilla rc auton rengasliimaa kun sitä ois tossa hollilla, sehän on kyllä todella pitävää kunhan ei oo vaan liian nopeeta. Pitää tallilla värkätä asennustyökaluja porakoneeseen ettei oo näpit ruvella. Toisaalta kontaktiliiman hitaus ja liukkaus vois olla hyväkin juttu, eikä tulis liimattua sitä asennustyökalua renkaaseen..! Oliks teillä rengasta varten joku asennuspukki vai teittekö vanteelle asennettuna? Mä kattelin että ehkä onnistuis kivasti myös asennettuna, mut en haluais kyl laittaa mitään himopaineita renkaaseen edes asennuksen ajaksi (jos se nastoitus semmosta vaatii) niin vois vertailla noihin nykyisiin venyneisiin B&L renkaisiin, että pysyykö nää pienempinä jos paineet on aina 0,5-0,6 maastopaineet.
Tikan tylppäkärkiset nastat, muodoltaan ja mitoiltaan samanlaiset kuin Schwalben nastoitustyökalun mukana tulevat nastat.
Dremelissä ~3mm terä jonka syvyys rajoitettu pienellä hylsyllä ja kierroksia reilusti niin että terä uppoaa kuin kuuma veitsi voihin. Näin tulee siistit reiät... Sopivalla reiän syvyydellä nastan kannan saa juuri muljautettua Budin nappulan sisään ja nasta runko on about samassa tasossa kuin nappulan pinta. Budin nappuloissa on keskiuurre joka tekee hommasta vähän hankalampaa mutta hyvin ne pysyy. Liimana/liukasteena Loctite 480.
Kierrenastojen käytölle en näe syytä ainakaan Budeissa.
Löysin virolaisen myyjän noille bestgripin nastoille.
http://www.motohoov.ee/
Kysyin tarjousta 1000 kpl BG1000 nastoja toimitettuna.
Hinta on 578 € posteineen.
Jos tässä on jonninlaista kimppatilausta syntymässä, niin minäkin voisin osallistua 150 nastalla.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Mä 200
Antza44 200
Sakkey 120
chenti 150
Nyt ois siis kasassa 670 nastaa.
https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä
Isoa Knardia ynnä muita Surlyn kumeja tulee maahantuojalle 11.1. jos joku sellaisia vielä havittelee.
Lisätääs mun tilaukseen 80 nastaa eli yhteensä 280KPL
Eli kokonais saldo on nyt 750 Nastaa.
Tuli muutes mieleen asunnus. Ilmeisesti tämmöisen kalun vaatii? 4000 on tämän nastan työkalu numero http://www.best-grip.com/pdf/tabella_EN.pdf
Pitäskö noita kysyä samasta mestasta, jos tilaus tehdään? Olis varmaan edukkaampia.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Pieni korjaus tuohon, 750 yhteensä nyt. Ei tartteis ku yhden 200-250 ostajan (mä voin ottaa tarvittaessa 50 lisää).
https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä
^No näköjään matikka 4.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Voin ottaa 200, ton työkalun tietty tarvii kans..
Jaha, sielläkin RC-harrastaja!Eiköpä se ole kanssa ihan käypästä liimaa. Tuo Loctite on pikaliimaksi kohtuu hitaasti kuivuva. Ja liukasteenakin se pelaa hienosti. Minä tein reiät ja ensimmäiset nastoitukset paljaalla renkaalla "asennuspukkia" vasten. Oli siis ruuvipenkissä lankun pätkä, johon teipattuna noin renkaan profiilin mallinen mytty. Pelasi ihan ok, lopulta kuitenkin painelin käsipelissä suurimman osan, siis toisella kädellä renkaan sisältä painoin vastaan. Sai tehdä olkkarissa. Jo aika kohtuullisella paineella tuntuisi rengas sen verran jämäkältä, että asennettuna paikallaan lienee kuitenkin kaikkein järkevin, kuten Mutiksen videossa oli.
Onko kukaan nastottanu Lou:ta noilla bestgripeillä? Kuin monta ruuvia per rengas? Vois kiinnostaa pieni satsi myös..
Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla
Mun menekki arvioitu alakanttiin. Vaihdetaan 120 --> 200 nastaa.
Työkalu varmaan jokaiselle myös kannattaisi tilata.
Tällähetkellä olis kasassa:
sakkey 200
msuomal 200
Antza44 280
chenti 150
teemui 200
yht. 1030
Ekke:n Louhun esim 60 nastaa?
Paljonkohan Nate/Nate yhdistelmään kannattais pistää nastoja jos itsekin tulis messiin?
Jos saadaan toinen tonni mastoja kasaan, niin mulle menis varmaan tulevaisuutta ajatellen se 200kpl![]()
Krossikommuuni / Syöte MTB
Mitenhän nyt suut pannaan ku JJ 4.0 päihitti kelekkareitin puurolumessa Dillingerin ja Naten ?????
![]()
oikein
![]()
Kirjanmerkit