LostInLaplandBikeshopElectrobikeGiant
Sivu 24 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 1292

Aihe: Tee Itse

Toi näyttää hyvältä 😊✌

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

^^ Haha, pupun naama ja ponin häntä, totally badass

Multaa, havua, nirhamia. One+¹|Tapatalk
    multaa, havua, nirhamia

lehtijussi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PuffySticker Katso viesti
    ^^ Haha, pupun naama ja ponin häntä, totally badass
    Heh. nostin ne siihen ihan sinua varten, arvasin että joku tarttuu... Harmi kun en löytäny mitään pinkkiä.

Saako tosta liukurista tarpeex pitkän ettei heitä silti selkään kuraa...tietty jos jättää ihan pystyyn niin lyhyempikin toimii..
    Oma orkkisloksu jäi Himokselle ja nyt hommaa hoitaa alumiinin pala...

Lähetetty minun GT-P5100 laitteesta Tapatalkilla

lehtijussi Guest
    Sais tuo pisempi olla, antaa kuitenkin paremman suojan ku joku roiskeläppä. Kelit meni pakkaselle niin otin pois...

Lokareita en tartte mutta noissa kuvissa pyörätelineet näytti fiksuilta. Taidan pölliä idean ja kopioida itelle..
    Krapula on helppo välttää olemalla juomatta krapulaa edeltävänä päivänä. -Lihastohtori-

TomiKoo Guest
    Tarakoista kun täällä puhuttiin, niin tällasta synty tänään. Huomenna sit läskiin vastaava. Matskuna 8x1mm hydeputki 316, kiinnikeholkeissa 10x2. Painoa tuolle kertyi 470g.

^ Pätevän ja tukevan näköinen. 👍 Tee mullekki.

TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    ^ Pätevän ja tukevan näköinen. 👍 Tee mullekki.
    Kiitos! Joo, teen toki, laitetaan vaan hintalappu kohdalleen!

Tänne kanssa yksi ja taakse ja!
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Mistäpä hommasit putket?

TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Mistäpä hommasit putket?
    Paikallisesta hydrauliikka kaupasta (ei se erotiikkaan liittyvä). On useimmissa varmaan hyllytavaraa.

Tänään syntyi hieman simppelimpi versio läskiin. Kun sai säädöt kohdalleen ja tatsi löytyi, tuli vähän parempaakin saumaa. Siis minun mittapuulla parempaa, kaukana noista oikeasti hyvistä... Mutta meni mukavasti ilman täytelankaa. Yksi 6m kanki riitti näihin kahteen ja myös kahteen satulalaukun tukeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomiKoo Katso viesti
    Paikallisesta hydrauliikka kaupasta (ei se erotiikkaan liittyvä). On useimmissa varmaan hyllytavaraa.

Tänään syntyi hieman simppelimpi versio läskiin. Kun sai säädöt kohdalleen ja tatsi löytyi, tuli vähän parempaakin saumaa. Siis minun mittapuulla parempaa, kaukana noista oikeasti hyvistä... Mutta meni mukavasti ilman täytelankaa. Yksi 6m kanki riitti näihin kahteen ja myös kahteen satulalaukun tukeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Tää nykyinen setuppi on periaatteessa v.2.0 retkisetuppista, ennen ollu pakkarit molemmissa päissä ja niihin kun sitoo kamaa kiinni niin kamat pomppii siinä missä pyöräkin. Nuo nykyiset Relevaten pussukat tuo painon lähemmäksi pyörän keskustaa eli on ajettaessa ketteräämpi. Lisäksi käyttäytyminen töyssyissä on huomattavasti parempi kun kamat pääsee elämään toimien eräänlaisina iskunvaimentimina. Satulalaukun sivusunnassa eläminen on putkelta ajettaessa loistava asia, toimii vastaheilurina.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    Kiitos infosta, pitänee yrittää välttää noita tarakkatelineitä.. eipä käyny mielessä että vois olla huonompi kuin esim. tollanen "satulalaukku". Huolettaa vain ettei mahdu kaikki kamat kyytiin ilman takatelinettä..
    Juuri kun olen hankkinut tarakat sekä taakse että eteen, niin tulee tuommoinen tieto.

Nyt on kyllä hieman ristiriitainen olo noiden tarakoiden suhteen, kyllä vai ei?

TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    Juuri kun olen hankkinut tarakat sekä taakse että eteen, niin tulee tuommoinen tieto.

Nyt on kyllä hieman ristiriitainen olo noiden tarakoiden suhteen, kyllä vai ei?
    En kyseenalaista mitenkään HC:n mielipiteitä, mutta eiköhän tässäkin ole samalla lailla käyttäjäkohtaista tilaa, kuten esim läskipyörien rengasvalinnoissa. Monesta voi tykätä ja eri vaihtoehdoille on paikkansa. Ulkomaan foorumeita jos on uskominen, on HC:n tapa suosittu ja "uusi musta", se tuleva suuntaus.

Henk koht tarakat oli nyt tehtävä, koska myöhemmin ei ole paikkaa ja mahollisuuksia samalla tapaa. Minulla on hyvä telttä, joka on vähän painava (noin 4kg). Halusin sille tukevan telineen kumpaankin pyörään. Onko tarakka oikea vaihtoehto, jää nähtäväksi. Makuupussin ja vähän vaihtovaatetta meinasin laittaa satulalaukkuun, jolle halusin tukea estämään HC:n mainitsemaa heilumista. Kokeilen sitten aikanaan, onko heiluminen mukavampi. Laukut ompelen tässä talven aikana itse. Kuunnellaan niidenkin osalta muiden kokemuksia, mutta teen silti ihan oman näköiset.

Eli kysymykseesi minun vastauksena, tee juuri niin kuin huvittaa! Kokeile ja etsi lakkaamatta sinulle parasta! Tule sitten monen kokeilun jälkeen kertomaan ilolla oma tapasi ja anna meidän ihmetellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomiKoo Katso viesti
    Eli kysymykseesi minun vastauksena, tee juuri niin kuin huvittaa! Kokeile ja etsi lakkaamatta sinulle parasta! Tule sitten monen kokeilun jälkeen kertomaan ilolla oma tapasi ja anna meidän ihmetellä.
    Jep, kokeillaan.

Olisiko tässä tarpeeksi tee-se-itse -henkeä:

Viritelmässä on luonnollisestikin käytetty telttapatjapalasen kiinnittämiseen sekä nippusidettä että paperiniittejä. Toimii kyllä silti oikein hyvin!

Itellä samanlainen pienin poikkeuksin. Nippusiteen tilalla on velcro ja koko komeuden oon joutunu peittämään satulasuojalla piiloon kateellisilta silmiltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti FillaRilla Katso viesti
    Prismasta löytyy takuuvarmasti lokasuojaksi sopivaa tavaraa. Tenavien liukureita, alle 2€ kpl. Ja alle vitosella kahden hengen liukureita kahteen lokariin. Itse osti sellaisen vihreänä Liten väriin sopivaksi .
    Vihdoinkin sain aikaiseksi kahden hengen liukurista etulokarin teosta jäljelle jääneestä palasta takalokarin levikkeen läskiin. Lokari oli myös Prismasta 10€:lla ostettu Polisport.
    Eli leikkasin muovin mattoveitsellä auki niin että sain lokarin reunat tuonne alle. Olisi voinut leikata tiukemmaksikin, koska lokarin voi pujottaa takakärki edellä ja se mahtuu ja kiilautuu hyvin uriin. Lisäksi levikkeen häntään olisi voinut leikata poikittain viillon, josta kärjen olis voinut pujottaa levikkeen alle. Alapuolelta jeesusteipillä varmistin paikallaan pysymisen.

[IMG][/IMG]
    onks pakko, jos ei haluu

Enduran sadehousujen saumojen teippaukset alkaa irtoilla. Millä noi kannattaa liimata kiinni, konulla?. Entä saumat jotka eivät ole noin pahassa jamassa vaan alkavat vasta repsottaa? Ongelma johtuu myyjän mukaan siitä että olen konepessyt näitä. Tyhmä minä.

^ itälläkin alkanu saumateipit irtoilee ja ei oo konepesty koskaan. Korjattu on ihan tavallisel jesaril. 😉

Tee Itse

^^ Jos silitysrauta pysyy kädessä, niin shelbyltä saumateippiä http://www.shelby.fi/catalog/default...80&language=fi

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tarkistin juuri omasta Mt500-takista sekä helium-housuista pesulaput. Niissä ei kyllä kielletä tuota konepesua. Jos konepesu olisi kielletty, pitäisi pesulapussa olla kuva "pesuämpäristä jossa on käsi sisällä".

Mä oon aina pessy mun kaikki kuorivaatteet 40 asteessa nikwaxin pesuaineella ja käsitellyt aina perää dwr-aineella. Aikaisemmin ei oo mitään ongelmia ollut, mutta nyt mt500 takin saumat on ruvennyt ihan pikkusen repsottaan (takana kai 2-3 pesua), jos ongelma pahenee vielä seuraavassa pesussa niin pitää olla myyjään (bikeshop) kanssa yhteydessä.

Kyllähän nyt kuorivaatteita on pakko pystyä peseen koneessa, jotta niiden omaisuudet pysyy hyvänä.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Ei mullakaan ole nämä saumausteipit pysyneet paikollaan juuri missään vaatteessa, oli stten kallista Gore-Tex:ia tai jotain muuta texiä. Yhdet Enduran vedenpitävät trikootkin löytyy, joista yllättävän vähällä käytöllä on kesinyt kaikki saumat haarojen ja perseen alueelta. Jollain nekin tarttis korjaa, kun muuten ovat vielä ulkoa uuden veroisen näköiset. Näissä teippi on ulkopuolella ja sisällä laminoitu ohut fleecepinta, joka on siis irronnut pintakankaasta saumoista alkaen.
    Ehkä ihan läpi ompelemalla vois koittaa, kun eivät nämä kauaa pysyneet oikeasti vedenpitävinä kaliista hinnasta huolimatta.

Tää menee nyt ihan off topikiksi, mutta nyt pitää sitten ruveta miettii tuotteen ikää. Jos esim tosta mun yli 200€ takista rupeaa saumateipit irtoamaan reilummin vaikka vuoden käytön jälkeen, niin kyllä se mun mielestä on ihan selvä tuotevika josta myyjä/valmistaja on vastuussa. Kannattaa siis pyytää myyjän (ja enduran) mielipide asiasta ennen kun lähtee liimaushommiin.

Kuorivaatteita kuuluu pestä melko säännöllisesti, jotta kangas pysyy hyvänä ja hengittänä. Likainen hiestä tukossa oleva kangas ei hengitä kunnolla.

Pesuohjeet voi vielä tarkistaa enduran sivulta, joista löytyy myös sähköpostiosoite, josta voi pyytää tarkemmat tiedot.

http://www.endurasport.com/support_general_care.asp

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Jollain nekin tarttis korjaa, kun muuten ovat vielä ulkoa uuden veroisen näköiset. Näissä teippi on ulkopuolella ja sisällä laminoitu ohut fleecepinta, joka on siis irronnut pintakankaasta saumoista alkaen.
    Onko kukaan kokeillut esim. saumateipin sijasta Nokon konstia, eli silikoniliuosta?
    Tärpättiin liuotetaan (lasi?)silikonia. 5-10% silikonia, loput tärpättiä, ja sitä sivellään pensselillä. Kun edellinen on kuivunut/kovettunut niin tarvittaessa uusi sively.

Ei ehkä pysy jossain PVC muovissa tai Core-Texissa, mutta luulisi pysyvän materiaaleissa, joihin imeytyy.
    Itse kokeilisin - jos viitsisin (laiskuus on eräs harvoista hyveistäni).

Hi5:ssä sanottiin että näitä housuja ei saisi pestä koneessa. Samalla sanoi että myös RaceFacen sadekamoja ei saisi pestä koneessa kun saumat ei kestä.

Edit: tsekkasin pesuohjeen uudelleen ->Konepesu sallittu 40ast. Eli takaisin Hi5:seen mutisemaan.
    Lare muokkasi tätä : 03.02.2016 at 19.45

Ensisijaisesti kaikissa teknisten vaatteiden pesuissa tulee noudattaa tuotteessa olevaa pesuohjetta. Eli jos vaatteessa on normaalin 30/40C lämpötilan konepesun symboli niin koneeseen vain. Jos koneesta löytyy herkkien/teknisten vaatteiden pesuohjelma niin ehdottomasti sillä pyörimään. Manuaalisäädöllä voi rajoittaa ainakin linkouksen kierroksia, joka vähentää mekaanista kulumista. Yhtä yksittäistä takkia ei kannata pestä irrallaan, pääsee hankaamaan koneessa paljon enemmän yksinään.

Jokaisen lenkin jälkeen vaatteita ei kannata pestä ihan jo mekaanisen kulumisen takia. Säännöllinen pesu on suositeltavaa tuotteen ominaisuuksien säilymisen kannalta, mutta kurakelin jälkeen usein riittää pintapuolinen huuhtelu. Huuhteluaine on kaikkien teknisten vaatteiden kohdalla ehdoton ei, kannattaa katsoa ettei ole jäänyt koneen huuhteluainelokeroon jämiä muiden vaatteiden pesusta.

Jos suhteellisen uusista tuotteista alkaa saumat hajoilemaan niin myyjään vain yhteyttä ja jokainen tapaus tarkastellaan merkin edustajan kanssa tapauskohtaisesti. Tuotteen kestolle on mahdotonta antaa aikarajaa pesun suhteen, joku saattaa pestä kerran kuukaudessa tai kahdessa ja toinen pyörittää kaksi kertaa viikossa. Arkijärjen käyttöä siis pesun tiheyteen, kuoritakkia ei tarvitse pestä ja vaihtaa kuin kalsareita, jos siis kalsareita ei vain kääntele

-Visa, Bikeshop.fi / Ajopyörä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bikeshop.fi Katso viesti
    Ensisijaisesti kaikissa teknisten vaatteiden pesuissa tulee noudattaa tuotteessa olevaa pesuohjetta. Eli jos vaatteessa on normaalin 30/40C lämpötilan konepesun symboli niin koneeseen vain. Jos koneesta löytyy herkkien/teknisten vaatteiden pesuohjelma niin ehdottomasti sillä pyörimään. Manuaalisäädöllä voi rajoittaa ainakin linkouksen kierroksia, joka vähentää mekaanista kulumista. Yhtä yksittäistä takkia ei kannata pestä irrallaan, pääsee hankaamaan koneessa paljon enemmän yksinään.

Jokaisen lenkin jälkeen vaatteita ei kannata pestä ihan jo mekaanisen kulumisen takia. Säännöllinen pesu on suositeltavaa tuotteen ominaisuuksien säilymisen kannalta, mutta kurakelin jälkeen usein riittää pintapuolinen huuhtelu. Huuhteluaine on kaikkien teknisten vaatteiden kohdalla ehdoton ei, kannattaa katsoa ettei ole jäänyt koneen huuhteluainelokeroon jämiä muiden vaatteiden pesusta.

Jos suhteellisen uusista tuotteista alkaa saumat hajoilemaan niin myyjään vain yhteyttä ja jokainen tapaus tarkastellaan merkin edustajan kanssa tapauskohtaisesti. Tuotteen kestolle on mahdotonta antaa aikarajaa pesun suhteen, joku saattaa pestä kerran kuukaudessa tai kahdessa ja toinen pyörittää kaksi kertaa viikossa. Arkijärjen käyttöä siis pesun tiheyteen, kuoritakkia ei tarvitse pestä ja vaihtaa kuin kalsareita, jos siis kalsareita ei vain kääntele

-Visa, Bikeshop.fi / Ajopyörä
    Tämä on muuten juuri se syy miksi "paikallista" toimijaa kannattaa tukea, todella esimerkillistä toimintaa Bikeshopilta!

Mulla on tosiaan ollut tuo MT500-takki (2016 versio) nyt reilut 3kk käytössä ja sitä on pesty n. 1kk välein koneessa nikwaxin aineilla. Aina ensiksi 40C pesu Nikwax-pesuaineella ja perään nixwax-kyllästys DWR-aineella, toisinaan suihkin vielä Nixwaxin DWR-suojan olkapäille ja selkään suihkepullosta. AEG:n kennorummillinen pesukone on reilut vuoden vanha, eikä siinä ole ikinä käytetty mitään huuhteluainetta, myös pesuainelokeron olen aina pessyt ennen teknistä pesua. Synteettisten ohjelmaa olen käyttänyt ja linkouksen olen ottanut kokonaan pois.

Tämän lisäksi oon lähes joka lenkin/hyötyajon jälkeen huuhdellut takin suihkussa sekä sisältä, että päältä vedellä ilman pesuainetta. Tästä jatkuvasta huutelusta huolimatta takki rupeaa haisemaan todella pahalle, joten konepesu on tarpeen. Samassa koneellisessa pesen aina myös kaikki muut kuorivaatteet (helium 3/4 -housut, toinen kuoritakin sekä usein myös kuorihousut).

Pitää nyt seurata noita takin teippejä tarkasti. Ongelma tuntuu olevan se, että teipit joiden päät eivät pääty toisen teipin alle alkavat pikkuhiljaa repsottamaan. Kaikki ne teipit, jotka päättyvät sauman tai toisen teipin taakse/alle ovat täydellisessä kunnossa. Olen tästä toki yhteydessä tarkemmin, jottei minun tapaustani tarvitse ruveta täällä foorumilla käsittelemään.

Tästä tuli nyt "Tee Itse pyykinpesu" ketju, mutta mielestäni asia on niin tärkeä, että se kannattaa käsitellä.
    Speksausta ja Pyöräilyä.

Viimekesänä reverbin kytkin otti itseensä OTB:n yhteydessä ja ajattelin ettei kannata korjata, kun mäntä vääntyi ja männän ohjainholkki murtui.
    Noiden lisäksi kytkin pitäisi muutenkin olla toisen kätinen, jotta sen saa tangon alle.
    Myös sylinterin sisällä oli naarmuja, joiden takia en raaskinut ostaa uutta nappia, kun en ollut varma sen toimimisesta.

1x10 voimansiirron myötä tangon vasemmalla puolella on nyt tilaa ja sen lisäksi olen toisella fillarilla todennut kytkimen sijainnin paremmaksi sillä puolen.
    Nyt kun on tullut mahdollisuus käyttää 3D tulostinta, aloin miettimään josko tuon vanhankin saisi korjattua.

Ensin suoristin männän ruuvipenkissä (oli muuten melko tukevaa kamaa) ja sitten mittasin ja mallinsin tuon sovitteen.

Unohdin ottaa huomioon 3D tulostimen kappaleiden "turpoamisen", joten tarvittiin muutama iteraatio ennen kuin mäntä mahtui sovittimen läpi.

Lopputuloksena oli toimiva kytkin sillä puolen tankoa johon sitä kaipasin
    Aika näyttää, että aiheuttaako sylinterin sisäpuolella olevat naarmut vuotamista.

En viitsinyt kaikkia kuvia tunkea tähän ketjuun, joten enemmän kuvia ja lontoon murteella kirjoitettu teksti löytyy mun blogista: http://t3mppu.kapsi.fi/2016/02/05/fi...roken-bushing/

Onko kukaan tehny tai jossain törmänny seuraavanlaiseen ideaan. Kuivasäkki mallia iso, ja siihen kiinnitystyylillä x olkahihnat. Lopputulos vesitiivis kevytreppu.
    I don't want to break these chains

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •