GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 21 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 71 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

Haluan tehdä kunnon "monsteri" pyörästä sen takia kyselen. Kuinka isot renkaat olette laittaneet alle 80 ja 100 vanteille?

Nyt polttelee farley 9.6. Mitä rengas valikoimaa on tolle 27.5 tuuman vanteelle saako leveämpää kuin toi 3.8 ja mistä niitä voi ostaa?

^Eipä noita 27.5" läski kumeja muita ole.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oivu Katso viesti
    Nyt polttelee farley 9.6. Mitä rengas valikoimaa on tolle 27.5 tuuman vanteelle saako leveämpää kuin toi 3.8 ja mistä niitä voi ostaa?
    Tällä hetkellä ei tosiaan taida olla muita vaihtoehtoja. Itse ratkaisin vaihtoehtojen vähyyden hankkimalla lisäksi 26-tuumaiset vanteet, mutta eniten kilsoja on kuitenkin kertynyt Hodageilla.

Tuli sitten hommattua Farley 9.6. 15.5" koko tuntui kertalaakista osuvan nappiin tämmöselle 168 cm kärpäselle. Tuolla jääloskassa tuli ajattetua 10 km matka kotiin ja seuraavan kerran ehtii ajeleen joulun jälkeen, mutta ensipuraisu maistui kyllä. Onhan tuo kevyt peli jyhkeyteensä nähden ja rullas kyllä ihan mielettömän hyvin. Etujarru vaan rupes kuulostamaan laumalta nälkäsiä tipuja about 5 kilsan jälkeen, mutta sehän on vaan säätökymysys

Yllättävän hyvin nuo Hodagit piti kunhan oli vähän hiekkaa jään päällä. Alkuun vähän hirvitti jäätikkö, mutta kun sai tatsia ja uskaltautui ajamaan, niin suupielet nous korviin Vaimokin katteli sitä sillä silmällä, että voi tulla vielä kalliiks ;D

Ainakin Farleyt näytti olevan Pyörä-Suvalassa ~15% alennuksella.
    Mies ja pyörä ovat silloin yhtä kun molemmat pestään samalla sudilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oivu Katso viesti
    Leveämpiä 27,5 tulee mutta onhan tuo 4.0 todella loistava vaihtoehto 90% ajoon missä tahansa.
    Ja kuten edellä on mainittu, talveksi alle 26 vannesetti ja silloin menee ihan tarpeeksi leveää.
    Tuo malli rullaa ja kulkee ja on jäykkä ja kätevä. Kaikki samassa paketissa.
    Hyvää Joulua !

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Onko kokemuksia takahäksän yms. telineiden sopivuudesta Farleyhyn? Pitäisi lähteä ens kesänä retkeilemään 9.6:n kanssa ja tavaraa ois kiva saada hiukan enempi kyytiin.

Bilteman tarakka ollu mulla ja monella, ei oo kallis, kokeiles. Hyvää Joulua !

Olisko jollain tarjota jotain pro tippiä millä nuo Avid DB3:t saisi pelittämään edes jokseenkin laahaamatta? Uudella Farley 9.6:lla ajettu noin 20 km ja about 5 km kohdalla alkoi sellainen viserrys etujarrusta, että ihmiset kääntyy 50m edenpänä katsomaan, että "taivas varjele, mikä sieltä tulee?" Takajarru toimii moitteitta.

Koitin painaa kahvasta erilaisilla voimakkuuksilla samalla kiristäen sylinterin ruuvit, niin kun olen kaikki aiemmat levarit keskittänyt, mutta ei auta. Parhaimmillaankin etukiekko pyörähtää ehkä kierroksen samalla voimalla kun takakiekko 5. Otin myös palat irti ja männät näyttää olevan hyvin sisässä.

Sylinterin sisään kurkkiessa näyttäis siltä, että pala tykkää laahata renkaasta ulompana olevaa mäntää joko takaa tai yläpuolelta katsottaessa tai molemmista. Yritin myös tunkea männän ja palan väliin jotain lappusia, mutta en saanut sinne mitään menemään (paperi taittuu ja pahvin tapanen liian paksu).

Onko tuo normaalia, että tuo on tommoinen ränkkä joka hoituu sisäänajolla? Ei ole aikaisemmilla Formulan, Hayesin ja Shimanon levareilla ollut moisia ongelmia.

Mulla samat jarrut omas pyöräs (ei trek) Rasvasin männät ja Hion palat santapaperilla sekä tein viisteen päihin..putsas in asetooni lla sit paikalle nyt toiminut hyvin..☺
    Kumpi vinkuu pahemmin etu vai taka. .märällä toki pikkusen vielä. .mut sisään ajossa. .vielä. .
    Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Penseilijä Katso viesti
    Olisko jollain tarjota jotain pro tippiä millä nuo Avid DB3:t saisi pelittämään edes jokseenkin laahaamatta? Uudella Farley 9.6:lla ajettu noin 20 km ja about 5 km kohdalla alkoi sellainen viserrys etujarrusta, että ihmiset kääntyy 50m edenpänä katsomaan, että "taivas varjele, mikä sieltä tulee?" Takajarru toimii moitteitta.

Koitin painaa kahvasta erilaisilla voimakkuuksilla samalla kiristäen sylinterin ruuvit, niin kun olen kaikki aiemmat levarit keskittänyt, mutta ei auta. Parhaimmillaankin etukiekko pyörähtää ehkä kierroksen samalla voimalla kun takakiekko 5. Otin myös palat irti ja männät näyttää olevan hyvin sisässä.

Sylinterin sisään kurkkiessa näyttäis siltä, että pala tykkää laahata renkaasta ulompana olevaa mäntää joko takaa tai yläpuolelta katsottaessa tai molemmista. Yritin myös tunkea männän ja palan väliin jotain lappusia, mutta en saanut sinne mitään menemään (paperi taittuu ja pahvin tapanen liian paksu).

Onko tuo normaalia, että tuo on tommoinen ränkkä joka hoituu sisäänajolla? Ei ole aikaisemmilla Formulan, Hayesin ja Shimanon levareilla ollut moisia ongelmia.
    Samat ongelmat omassa 9.6. Nuo tuntuu laahaavan vähän AINA. Kitinään jarruttaessa on auttanut levyjen ja palojen putsaaminen brake cleanerilla. Sellainen juttu tuli mieleen, että voisiko vika olla laakereissa? Satuloiden keskittämisen jälkeen on vähän aikaa hiljaista, mutta yksi kalteva kohta niin laahaaminen alkaa.

Omat jarrut on hiljaiset jarruttaessa, mutta etujarrusta kuuluu karmea viserrys normiajossa. Jarrutuksen jälkeen viserrys lakkaa ehkä 5 sekunniksi ja jatkuu taas pikkuhiljaa voimistuen. Ja tuo laahaus on niin voimakasta, että ei hirveästi viitsisi ajella. Pikkulaahaus nyt ei haittaa, mutta tuo ei ole enää pientä. Takajarrussa ei tosiaan mitään ongelmaa. Täytynee koittaa puhdistaa levyt ja palat.

Joo ymmärrän. ..itsekkin Aatelin vaihtaa toiset talvex. .Mut nyt peittää tosin kuivaahan nyt märällä vinkuu enimmäkseen. .ja kokeile tota viistettä päihin ..

Eikö ne jarrut vois keskittää ihan silmällä keskelle jos eivät muuten keskity?

^Kokeilin sitä, mutta jos katson sylinterin sisään sivulta ja keskitän levyn palojen väliin, niin levy hinkkaa ulompaan palaan päältä katsottuna. Jos keskitän päältä katsottuna, niin se hinkkaa sisempään palaan sivulta katsottuna. Vaikka kiristän pultin niin kevyesti kun pystyn ja toinen pultti on ihan löysällä, niin sylinteri ei meinaa liikkua enää mihinkään löysältäkään puolelta, että vois kohdistaa puolen kerrallaan. Vaikea katsoa että ne olis yhtäaikaa kohdillaan.

Mites sillai löysää ne satula pultit purista kahvasta pidä siinä ja kiristä pultit. .☺

Lainaus Alkujaan tämän lähetti janne kuivakangas Katso viesti
    Mites sillai löysää ne satula pultit purista kahvasta pidä siinä ja kiristä pultit. .☺

Tais olla jo kokeillu, ainakin näin lukee tuolla ylempänä.

Okei. ...

Ei tosiaan auta tuo pulttien kiristäminen samalla kun painaa kahvasta. Aiemmilla jarruilla toiminut tuo ongelmitta. Eipä auttanut puhdistuskaan, joten alkaa näyttämään siltä, että laitan kalastustarvikefirman jarrut tilalle.

Mulla on jäykkäperässä XT:t ja kommuutterissa Deoret olleet muutaman vuoden ja kerran olen joutunut ilmaamaan (sekin oma vika, kun unohdin fillarin kovaan pakkaseen pariksi päivää ylösalaisin ) ja muuten satunnaisilla keskityksillä toimineet pommin varmasti liejusta 20 asteen pakkaseen.

On ehkä vähän paradoksaalista, että pitäis ajaa 50-150 kilsaa kipeästi huoltoa kaipaavalla pyörällä, että vois viedä ensihuoltoon

Rasvaa ne kupukantaprikat satulan kiinnitysruuvien alta, kyllähän ne satulat nyt keskelle ja suoraan saa kiinni jos haluaa. Ei ne palat voi sieltä omia aikoja mennä vinoon laahaamaan jos osat on kerran paikoilleen kunnolla laitettu ja jouset on välissä niinku kuuluuki.

^Täytyypä koittaa vielä tuota. Kiitos tuosta ja muistakin vinkeistä. Ei nuo jarrut kyllä ihan tikissä ole, kun kahva on kumipallomainen ja sillä kestää hetki palautua takaisin, kun painaa pohjaan. Ihan kun vaatisivat ilmausta. Vai liekö vain sisäänajamattomuutta. Samassa kylmässä tallissa on kaikki pyörät ja muiden fillareiden levarit toimii nätisti.

Niin on mullakin kylmässä varastossa. .ei oo kiva kyl kun tekee tota vinkunaa koko ajan johtusko siitä kun kastuu vai mistä lie oon päikäillyt monesti. .kuivalla on mulla toiminut hyvin on Tehokkaat kin. .no toivottavasti saat kuntoon 👍☺

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Penseilijä Katso viesti
    Ei nuo jarrut kyllä ihan tikissä ole, kun kahva on kumipallomainen ja sillä kestää hetki palautua takaisin, kun painaa pohjaan. Ihan kun vaatisivat ilmausta.
    Kyllä tuo kumipallomaisuus vaikuttaa siltä, että systeemi vaatisi ilmausta. Se voi aiheuttaa sitä laahaustaipumustakin.

SISSIMARKKINOINTIA !!!!

Voi myhnä. Katteeks käypi. Suurta peukkua. (y)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Voi myhnä. Katteeks käypi. Suurta peukkua. (y)
    Joo ei voi ku ihmetellä luonnon kauneutta. Kaikenlaista erilaista valoa, ja heijastusta ja reittiä !

Kohta tuonne taas partaa valkasee !

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    SISSIMARKKINOINTIA !!!!

Näyttää reitit olevan kunnossa, viikonlopuksi ennustetaan hyvää säätä... Hmmmm....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Kyllä tuo kumipallomaisuus vaikuttaa siltä, että systeemi vaatisi ilmausta. Se voi aiheuttaa sitä laahaustaipumustakin.
    Voi tosiaan olla että joku kupla änkee mäntiä ulos vaikka periaatteessa paineettomana oliskin.

On se nättiä pohjosessa, on! 😎👍

Oliko niin että farley 9.6 saapi bluton ja menee heittämällä paikalle ilman mitään ylimääräistä vempulointia?
    Ja mikähän bluto on parhain. Eikö nuitakin ole jo liuta tarjolla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Han$a Katso viesti
    Oliko niin että farley 9.6 saapi bluton ja menee heittämällä paikalle ilman mitään ylimääräistä vempulointia?
    Ja mikähän bluto on parhain. Eikö nuitakin ole jo liuta tarjolla?
    Mulle myyjä ainakin sanoi että Bluto menee heittämällä ysikutoseen. Parin ekan lenkin jälkeen olen kaivannut täysjouston jälkeen tosin enemmänkin takajoustoa kuin etujoustoa Katsotaan miten sitä innostuu etujoustosta, jos sitten keväämmällä pääsisi testaamaan Blutollista läskiä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •