FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 194 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 94 144 184 192 193 194 195 196 204 244 294 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.791 - 5.820 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    Toimii, mut pikkuvaivalla ne toimis paremmin.

Riippuu tietty ajostakin, et onko sille viimiselle pidolle tarvetta ja mihin suuntaan. Ei se ero oikeasti mitenkään huima oo.
    Tällä hetkellä ajot lähinnä hiekkatiellä työmatkaa ja satunnaista metsärymistelyä. Pitää kääntää jos lipsuu ja lunta tulloo, mutta kokeillaan nyt noin. Päättelin vain tekstien tarkoituksen perusteella, että voisi sopia omaan ajoon noin päin molemmat paremmin.

Hyvä et joku muu kysy, huomenna tulee Bud/Lou combo hi5:ltä ja laitanpa sitten cornering/propulsion yhdistelmään ne.
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

Mites jos laittaa budit molempiin päihin ni noi suunnat? Nyt budi edessä cornering ja takana veetiren 4.5. Tallissa olis toinen budi paketissa.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Mites jos laittaa budit molempiin päihin ni noi suunnat?
    Mulla on 2xLou ja ainakin niillä toimii tuo samanen cornering eteen ja propulsion taakse. Uskaltaisin arvata, että se olis Budeillekin paras.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Bud & Lou hetkeksi alle. Cornering vai propulsion ? Ajelen pk-seudulla, joten luntahan täällä ei ole.
    Paremmin se Lou rullaa cornering-asennossa, keskipalassa tukiviiste menosuuntaan, pitokin riittää ainakin sulan maan aikaan.

Lumitilanne voipi olla viikon päästä jo aivan toinen. http://m.iltalehti.fi/uutiset/2015122820883759_uu.shtml

Lainaus Alkujaan tämän lähetti msuomal Katso viesti
    Saakos näitä nastoja jostain yhtään asiallisempaan hintaan?

http://www.snellmanstore.fi/producte...000-36856.html
    Viime talvena tilattiin kimpassa Ranskasta noita, en vaan muista enää kaupan nimeä mutta googlella sen silloinkin löysin ja hinta oli lähes puolet halvempi kun vähän isomman satsin osti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Mites jos laittaa budit molempiin päihin ni noi suunnat?
    Mulla tupla Budit ollu alun kokeilujen jälkeen aina molemmat cornering suuntaan.

Ok. Kiitoksia. Taidan koittaa het molemmat tohon cornering suuntaan. Pitoa ennen rullausta mulle. Mun 0.1 tonnia kylä vie ainaki alamäkeen. Mites muuten jos toi uus ennuste lumesta toteutuu, kun olis myös tollanen halpis 27 tpi nate tallissa. Mites budi vs nate menee takana jos ehkä lumi tulis?

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Voin mahdollisesti lähteä kimppa ostoon noin 200 nastan osalta, jos hinta järkeistyy isommalla satsilla. Ajattelin 120 etu Budiin ja 60 taakke mihinlie kumiin. Joku Viron kauppa oli 0.65 senttiä kipale 1000 satsilla, kun kerran pikasesti kuuklasin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Mulla tupla Budit ollu alun kokeilujen jälkeen aina molemmat cornering suuntaan.
    Mä taas pidän edessä cornering ja takana propulsionissa; saa hiukka enemmän vetopitoa. Rullailee noinkin päin ihan ok.
    Katsotaan nyt miten toi lumella menee takana, vai joutuuko Loun laittamaan. Jos sitä lunta joskus tulee..

Mä laitoin pikku aivopierusta johtuen budin propulsioniksi ja loun cornering suuntaan. (Sentään bud eteen/ lou taakse.)
    n.1400km ajettu noin kun en oo jaksanu kääntää kummeja. Kuluneetkin jo ovat ja väärin asennettu mutta silti noilla pääsee sieltä mistä muutkin menee..
    Kokonaiskilsat renkailla n.2200km

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeteeku Katso viesti
    Mä laitoin pikku aivopierusta johtuen budin propulsioniksi ja loun cornering suuntaan. (Sentään bud eteen/ lou taakse.)
    n.1400km ajettu noin kun en oo jaksanu kääntää kummeja. Kuluneetkin jo ovat ja väärin asennettu mutta silti noilla pääsee sieltä mistä muutkin menee..
    Kokonaiskilsat renkailla n.2200km
    Aluksi mullakin oli Budi edessä propulsionissa, toimii ihan hyvin. En mä kauheaa eroa huomannu kun corneringiin käänsin.
    Pito juurella ja kivellä ehkä hiukka parani vielä entisestään.
    Lou mulla on ollu aina takana cornering suuntaan, pito on ns. riittävä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Viime talvena tilattiin kimpassa Ranskasta noita, en vaan muista enää kaupan nimeä mutta googlella sen silloinkin löysin ja hinta oli lähes puolet halvempi kun vähän isomman satsin osti.
    Olisko se ollut tuolta http://www.best-grip.fr/Best-Grip_Fr..._Commande.html ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Voin mahdollisesti lähteä kimppa ostoon noin 200 nastan osalta, jos hinta järkeistyy isommalla satsilla. Ajattelin 120 etu Budiin ja 60 taakke mihinlie kumiin. Joku Viron kauppa oli 0.65 senttiä kipale 1000 satsilla, kun kerran pikasesti kuuklasin.
    Näitähän on siis Grip Stud 1000 http://www.gripstuds.com/1000_Tire_Stud.php
    http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw...31000&_sacat=0

ja

Bestgrip 1000 http://www.best-grip.com/pdf/tabella_EN.pdf
    http://www.tooriistamarket.ee/et/j%C...ip-1000-tkkarp

Ilmeisesti voi olla tismalleen samaa kamaa. Specsit ainakin ja hinta täsmää aikas lähelle.

Mä kans vähän ihmettelin tätä "grip studs" ja "best grip" brändäystä, että onko sama tuote vai ei... ihan samalta näyttää kyllä. Tuolla Viron kaupassa on sama kuva auton renkaasta, kun IKH:n sivuilla. Motonet myy myös best grip nimellä, mutta siellä hinta jo yli euron kappale 45€/40kpl. Paljonkohan noita änkis...? En ajatellu mitään 258kpl/rengas settiä vaan ehkä niin, että takarenkaassa olis keskilinjassa ja eturenkaassa enemmän ulkosyrjillä.
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

Mä kans vähän ihmettelin tätä "grip studs" ja "best grip" brändäystä, että onko sama tuote vai ei... ihan samalta näyttää kyllä. Tuolla Viron kaupassa on sama kuva auton renkaasta, kun IKH:n sivuilla. Motonet myy myös best grip nimellä, mutta siellä hinta jo yli euron kappale 45€/40kpl. Paljonkohan noita änkis...? En ajatellu mitään 258kpl/rengas settiä vaan ehkä niin, että takarenkaassa olis keskilinjassa ja eturenkaassa enemmän ulkosyrjillä.
    Mulla oli viimetalvena Dillinger 4:sissa etukumissa 4-riviä (laitimmaiset rivit tyhjänä) ja takakumissa kaks keskiriviä nastoitettuna, oli mielestäni ihan riittävä määrä.. (40 piikkiä/kierros)

Mulla oli noita viime talvena edessä noin 70kpl ja takana hieman vähemmän ja oli hyvinkin riittävä ratkaisu vetisillä jääkeleilläkin. Nuo Bestgripit puree aikalailla paremmin kuin normi Tikat tjsp nastat. Tänä talvena ollut molemmissa renkaissa (bud/Lou) joku 40kpl ja hyvin on riittänyt aika pahoissakin paikoissa.

Itse en näkisi tarvitseville yli 100kpl per rengas millään kelillä, mutta kai noita jotkut tykkää ruuvata ihan urakalla..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika K Katso viesti
    Tänä talvena ollut molemmissa renkaissa (bud/Lou) joku 40kpl ja hyvin on riittänyt aika pahoissakin paikoissa.
    Oisko laittaa mitään kuvaa, kuinka oot nastat "kaavoittanu tontille"? Jos 40kpl riittää, vois etuBudin vaikka laitella noilla.

Ja mulla on just 600 schwalben nastaa ostoskorissa...! :-)

Laitoinkohan kuvan tuonne ketjuun joskus kauan kauan sitten? Jokatapauksessa keskirivissä minulla ei ole nastoja eli siin seuraavissa riveissä ja joka toinen tyhjänä eli silleen vuorotellen per puoli. Hankala selittää, mutta vastaava periaate on käytössä takana Loussa eli siis jotenkin tuolla tavoin..

* - - - * - - - * - - - *
    ------------------------
    - - * - - - * - - - * - -

Vasta jokunen sivu taaksepäin taisi joku laittaa kuvan tänne, missä oli aika tiuhaan Bestgripeillä miinoitettu Bud. Siitä on hyvä spekuloida mallia, mihin tuossa nastat mukavasti uppoaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika K Katso viesti
    IKH:sta ostetuilla Best Gripin 6x8mm kierrenastoilla harvakseltaan nastoitettu Bulldozer oli tänään aika kovaa valuuttaa ja taisi pestä pidossa nuo a-o:n Dillingerit. Ainakin renkaiden soundi jäällä ja yleinen olemus pitkine nastoineen on ns. luottamusta herättävä ja kovin monesti ei tarvinnut jännittää onko pitoa, vai ei.

Nastojen asennus oli helppoa ja kohtuullisen nopeaa, tosin pitää olla varovainen, ettei ruuvaa liian syvälle ja saa nasten suunnilleen suoraan. Eturenkaassa on ollut itsellä nastat käytössä nyt reilun kuukauden ajan ja mitään ongelmia en ole havainnut. Eilen laitoin taakse vastaavat ja hyvin toimivat tämän päivän luikkailla poluilla vetiset jäärännit mukaanlukien. Ja huolimatta siitä, että näistä kolme, tai korkeintaan neljä nastaa on kerrallaan kontaktissa maahan. Jos siis Dilingerit ovat liian suolaisen hintaiset ja omaa renkaan, jossa on riittävän kookkaita nappuloita, niin näitä pystyn kyllä suosittelemaan..

Tässä.

Juu toi on siis viime vuodelta Bulldozereista, mutta nyt oli hakusessa tuore kuva Surlyn Bud/Lou kombosta ja sellaista en ole tainnut napata taikka tänne laittaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VSS Katso viesti
    Tuli lueskeltua mtbr:ää grip stud nastojen osalta. Ovat melkein samanlaiset kuin IKH:n BestGrip nastat.

Surly Bud 60 nastaa per rengas kuvio:

120 nastaa olisi varmaan maksimi mitä tuohon kannattaa laittaa. Sama kuvio mutta nastat jokaiseen nappulaan vs joka toiseen.

On-One Floater 140 nastaa (50/50 ruuvi/nasta) kuvio:
    ISO KUVA varoitus
    http://i1298.photobucket.com/albums/...ps20eff084.jpg

Itse laskin omasta renkaasta että tuohon floater kuvioon menisi vain 132 nastaa (66kpl reunanappuloita). Pitää tarkastaa uudestaan huomenna...

Moni kirjottelee että gripstud olisi jopa parempi kuin 45nrth Dillinger. Tiedä sitten noista nastojen määristä.
    "i'm in my 4th week w gripstuds on bud/lous. i'm running just shy of 100 total in 2 wheels and grip is better than my dillingers. haven't lost any either."

"I have the 180tpi escalators. I did 240 and 180. I'm not sure I would do it differently. I did pick up a pair of Dillinger for the wife and much prefer my combo to hers, even with 300 studs per tire."

"I purchased some studded dillingers and found them to be awesome. Then I was bored and studded my Husker Du up front and Nate in rear and found it to be even better."
    Nostetaas tääkin. Muita kuvia ei nyt heti tullut vastaan.
    Tuo näyttä etu Bud minimiltä IMO.

Edit. Tässä vielä linkki MTRB keskusteluun/kuvia http://forums.mtbr.com/fat-bikes/gri...ou-829883.html

Jesh. Mulla on omassani yhden pykälän harvemmin ja ihan hyvin toimii sekin, mutta tuo on varmaan vielä paree..

Hienoa, toi näyttää Budissa hyvältä!

Tässä vielä mun nastoitus jos joku etsi kuvaa:

Yksikään nasta ei ole irronnut vaikka nyt on tullut kivikossa ajeltuakin lunta odotellessa.

Jos tulee kimppatilaus, mä voisin about 120 nastaa ostaa.

Mistä saisi pari Budia halviten tilattua? Parissa paikassa myytiin vain Bud+Lou komboja...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Mistä saisi pari Budia halviten tilattua? Parissa paikassa myytiin vain Bud+Lou komboja...
    Lieköhän halvin, mutta Bike-mailorderissa 109,90€ tsipale ja toimituskulut kympin.

Täälläkin vois kimppatilaus nastoista kiinnostaa, jos hinta tippuu sopivasti...

Olipa Bud susihuono tubeless asennettava DT:n kehälle!! Rengas on tosi löysä vanteelle, meni heittämällä päälle ja tämä jo heti kieli tulevista hankaluuksista. Kuormaliina ei auttanu, lopulta sain sisurilla toisen puolen hyllylle, varovasti sisuri veks ja sittenkin meinas olla ongelmia saada lähtemään vaikka kääntelin kompurasta viimesetkin mehut irti. Taitaa Surlyn toleranssit olla Kiinan tehtaalla vähän sinne päin... Kenda lähti ykkösellä vetämään.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •