ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 10 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 542

Aihe: Surlyville

TomiKoo Guest
    Elekää nyt jätkät hermoilko, antakaa kun setä kertoo... Ei vaan, tulihan tämä jo itse kertaalleen opiskeltua aika kattavasti. Siis ensinnäkin miksi Tepoililla väärin kasattu, niin eihän siitä ottanut pirukaan selvää, miten tuo pressfitin asennus kuului tehdä. Lukitteella vai rasvalla vai kenties kuivana. Asiantuntevia mielipiteitä yhtä paljon, ko persreikiä... Mutta siis laitoin Solidilla ja on pelannut hyvästi.

Itse en löytänyt mistään 24mm kammille sopivaa speiser-settiä. 100mm BSA keskiölle ne sopisi, mutta ei tuohon. Eli näkisin, että vain RF cinch kammet tai Surlyn omat OD:t voivat toimia ICT/BB keskiössä valmiista sarjoista. Speiseri renkaat tarvitaan, jotta välys on just eikä melkein. Homma perustuu siihen, että kammet vedetään tiukkaan ja silloin välys asettuu just oikein, jolloin hienosäädön kiristys toimii. Milli pieleen on joko liian kireällä tai jää klappia. Koitin monet eri versiot kasauksen yhteydessä ja vain tuo speiserisetti toimi oikein. Cinch kammissahan on muutaman kiereteen verran kiristystä ei-vetopuolella, mutta sillä saa vain pienen välyksen lopuksi pois.

IncBuff Guest
    Kiitos.

VMP etten sanoisi. Tieto ei vähentänyt tuskaa. Mulle riittäis nuo Aeffectit ihan hyvin, mutta jos niitä ei saa kiinni niin...

Hi5bikesilta tuli hyvä vastaus kun kyselin asiasta:
    Kyllä nuo Aeffect kammet ovat mahdolliset asentaa kyseiseen runkoon, mutta spacereiden löytäminen voi olla toinen kysymys…

Merkittävin ero Turbine ja Aeffect kampien välillä on paino, jäykkyys ja viimeistely.
    Turbine on hienommin koneistettu, mutta olennaisin ero on kammen jäykkyydessä.
    Eli kuten todettua, Turbinen suuntaan pittää mennä jos haluaa ICT:hen jotain monipuolisempia kampia.

Tosin, jos löytäis jonkun geneerisen 24mm spacer-setin, niin luultavasti aeffectitkin saisi kiinni ihan nätisti.
    Avokid muokkasi tätä : 14.12.2015 at 17.52

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avokid Katso viesti
    Hi5bikesilta tuli hyvä vastaus kun kyselin asiasta:

Eli kuten todettua, Turbinen suuntaan pittää mennä jos haluaa ICT:hen jotain monipuolisempia kampia.

Tosin, jos löytäis jonkun geneerisen 24mm spacer-setin, niin luultavasti aeffectitkin saisi kiinni ihan nätisti.
    Ok. Hyvä tietää. Jos tuuttais sitten nuo Surlyn O.D:t kiinni mistähän revit 5x94 NW-rattaan. Todennäköisesti ei mistään. Mikähän perkele tuonkin pulttijaon takana on...

Wolftoothilla on. http://www.wolftoothcomponents.com/p...r-5-arm-cranks
    Noillakin vain vähän typerästi, että minimissään 28t ratas. Surlyltä löytyy sit iteltään se 26 hampainen sinkularatas.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ok. Hyvä tietää. Jos tuuttais sitten nuo Surlyn O.D:t kiinni mistähän revit 5x94 NW-rattaan. Todennäköisesti ei mistään. Mikähän perkele tuonkin pulttijaon takana on...
    Wolftooth tekee: http://www.wolftoothcomponents.com/p...r-5-arm-cranks

Miksei voi laittaa surlyn 4-pultti spideria?

IncBuff Guest
    Näyttää kovin kiinteältä tuo 5-pultti spideri...

Ok, mulla jääny nurkkii pyöriin (tai vissii menossa kaverille) yhet Surly Mr.Whirly OD kammet joissa vaihettava spideri.. 100mm keskiölle siis nuo, ajattelin että kaikissa surlyissa ois vaihettava..

IncBuff Guest
    Wolftoothilla on. http://www.wolftoothcomponents.com/p...r-5-arm-cranks
    Noillakin vain vähän typerästi, että minimissään 28t ratas. Surlyltä löytyy sit iteltään se 26 hampainen sinkularatas.
    Jaa tuo Wolftooth jäi tsekkaamatta. Mulle piisaa 30t ku voimaa on niin paljon, jotta ei ole ongelma.

http://www.hopetech.com/product/crankset/ kaippa nuokin sais jotenkin taiottua kiinni. Halvat ne ei kyllä ole.

Sportaxissa Kauppias oli sitä mieltä, että myös Aeffectin saa runkoon kiinni. Joten melkein ulkoistan tuon kammen asentamisen sinne kun hintakin oli kilpailukykyinen.

IncBuff Guest
    Kysyin asiaa Toikalta ja saa ne kiinni. Valmista speiserisettiä ei ole mutta shimmaa tapauskohtaisesti. Näin oululaisena tuo ei tietenkään onnistu niin taidan kääntyä Turbineihin.

TomiKoo Guest
    Stragglerin tilatut palikat saapuivat, joten tein pikaisen koekasauksen. Paljon tuosta vielä puuttuu lopullisia osia, mutta raavin jämiä varaston perältä malliksi, niin sai ajoasennon kokeiltua ja kaiken mallattua. Tankosuunnitelmat menivät munilleen, ei saanut tilatusta kippurasarvesta leikeltyä sopivaa. Niinpä laitoin vanhan risertangon, josta saanee kaventamalla ihan hyvän, joku 550mm lienee lopullinen leveys. Stemmi on nyt 90mm ja voisi kaivata vielä hieman lisäpituutta. Satula ja tupet taitaa päätyä Cambium-linjalle. Etuhampiksi mietin vielä 40 piikkistä ovaalia, kun sellanen ilmeisesti löytyisi maailmalta. Täytyy loput osat tilailla, kunhan pahin joulukaaos on ohi. Saa sitten niputtaa pelin valmiiksi kevättä varten.

Tutustupa piruuttais FSA Metropolikseen. Saa myös mustana.

Toimii molemmin päin.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Tutustupa piruuttais FSA Metropolikseen.
    Mulla tuo ei jostain syystä innosta, en kylläkään tuomitse kokeilematta. Mikä tuossa on sinun makuun hyvää? Tuntuu että tykkäisin Stragglerissa noin 50cm tangosta jossa olisi nousukahvan tyyliset ulokkeet, mallia bullhorn-tanko tai jotain vastaavaa. Tuohon alunperin pyrin ajatuksella katkaistusta 46cm droppitangosta käännettynä. Vaikuttaa edelleenkin mieleiseltä idealta, tilattu tanko (Deda RHM02) vaan ei sovi tuohon hommaan koska tasainen osa on muotoiltu. Ilmeisesti olisi pitänyt ottaa 01-malli, jossa ei ole muotoilua tasaisella osalla.

Muissa pyörissä Ergon GS2 ja GS3 tupet ovat olleet oikein mieleinen hankinta. Ovat aiheuttaneet halua kaventaa otetta. Nyt tangot ovat läskissa ja Instigatorissa noin 710mm ja siihen tupet tuovat hieman lisää leveyttä, noin 740mm päästä päähän. Tuntuu, että ennemmin ottaisiin läskiin vielä kokeiluun tuollaisen vähän suuremmalla sweepillä olevan tangon, tyyliin OnOne OG ollut harkinnassa.

En mä tiedä. Se vaan toimii. Siis mulle. Reilusti swiippiä ja luonnollinen asento ranteille. Ja toimii siis mulle molemmin päin, pyörän luonne hieman käännöllä muuttuu. En koskaan tottunut ajamaan droppitangolla. Tällainen käännetty viiksitanko tuo ajamiseen kaivattua urheilullisuutta. Putkelta ajaminen on vakaata ja luontevaa, toisin kuin Crosswreckillä kiemurtelu aikoinaan. Poluilla ylämäkeen tuosta on parempi kiskoa kuin suorasta tangosta, joskin suora toisi varmaan teknisiin kohtiin vakautta ja varmuutta.

Miten Jonesin H-tanko? Ei sillä, ei riserissä mitään väärää ole.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

TomiKoo Guest
    Jones voisi olla kans kiinnostava, varsinkin retkimeiningeissä Instigatorissa. Täytyy nyt miettiä vaihtoehtoja ja tilata sopivia kokeiluun. Ihan perinteinen kapea cyclo-kippura-droppi ei kyllä innosta, sen vähän mitä olen sellaisia kokeillut aiemmin. Ajattelin, että bullhorn-tyylinen leveästä päästä oleva olisi ollu ehkä siinä rajoilla. Toisaalta ei tuo riser huono ole, vähän kaventaa vaan ja miettii vielä GS2 tuppia kaveriksi.

Cool

Tuli vihdoin se lumi eteläänkin. Sain eilen asennettua Surly Paceriin Nokian W240 nastat.
    Koolstopin lohipalat vielä asentamatta jarruihin mutta eiköhän noi Trektron mustatkin pysäyttele maanantain työmatkatempo kisoissa

Chuck Norris’ hand is the only hand that can beat a Royal Flush.

^ on hieno. Mulla haaveissa kokopäiväsatulassa-vaihdepyörä ja Pacer on vahvasti ehdolla.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    ^ on hieno. Mulla haaveissa kokopäiväsatulassa-vaihdepyörä ja Pacer on vahvasti ehdolla.
    Kyllä, ajatuksena itselläni oli testata tuota paceria allround pyöränä. Toimii, nyt cyclocross ja retrokilpuri vahvasti myyntipalstalle menossa kun tuolla tulee ajettua suurin osa. Ainoa miinus on ettei saa levyjä ja sit tuo paino on hiukan korkea, keula painaa sen 1 kg.

Tuossa pyörässä kannattaa ottaa tuo headtube huomioon. Itselläni tuo 52 tuli ekaksi mutta se headtube oli vain 10cm korkea joten jouduin tilamaan tuon 54 jossa spacer stäkki oli maltillisempi vähän rennompaan ajoasentoon 1cm lyhyemmällä stemmillä. Laita privattia jos haluat testata Pk seudulla. En aikaisemmin ole kyllä hehkutanut mitään pyörää mutta tää on 13v harrasteaikana aika bueno.
    Chuck Norris’ hand is the only hand that can beat a Royal Flush.

TomiKoo Guest
    Jaetaanpa tännekin. Sain pitkäaikaisen haaveeni toteutettua, pääsin tekemään fillaritarakoita. Tänään syntyi Straggleriin etutarakka ja taakse isolle satulalaukulle tukirauta. Huomenna jatkan Jädeauton vastaavat valmiiksi saakka.

Laitanpa tännekin kun kerran tämä sama Trolli on tässä ketjussa aikaisemminkin näkynyt. Tällä kertaa hieman eri muodossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomiKoo Katso viesti
    Huomenna jatkan Jädeauton vastaavat valmiiksi saakka.
    Eikös noihin saa ihan virallisiakin Surlyn tarakoita?

Ei tainnut straggleriin käydä ainakaan suoraan, voi olla väärääkin tietoa ja mukavahan noita on askarrella!
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kyrdis Katso viesti
    Ei tainnut straggleriin käydä ainakaan suoraan, voi olla väärääkin tietoa ja mukavahan noita on askarrella!
    On varmasti. Itekin askartelisin mielelläni jos olisi tilat ja joku joka voisi vähän opastaa alkuun.

TomiKoo Guest
    Eikös noihin saa ihan virallisiakin Surlyn tarakoita?
    Saa kait kaupasta mitä vaan, mutta ei se ole mitenkään sama asia. Tuo nyt sattuu olemaan (laukkujen ompelun ohella) niitä harvoja asioita, joita pystyi itse mieleisekseen tekemään. Minä jättäydyn vuoden vaihteessa pois mopokerhosta, jossa noita on voinut tehdä ja omakin tig tuli myytyä kesällä. Niinpä nyt on viimeiset päivät mahdollisuus edes tehdä noita, sitten joutuu tuonkin osalta jättäytymään kaipallisten varaan.

Harmi sinänsä. Sai näitä tehdessä ylittää itseä moneen kertaan, sitä ei saa rahalla. Mahtava fiilis, kun onnistuu tekemään juuri sellaista, kuin ajattelee. Toki saumat voisi olla vielä parempaa jne mutta tuon on kelvattava. Eikä tuollai tehden tullu edes pahan hintanen, jos vapaapäivän tunneille ja laitteille ei laske kulua. Neljä omaan tarpeeseen sopivaa yhden Tubuksen hinnalla suunnilleen. Harmittais noita ostella ja sitten koittaa sovitella sinnepäin.

@Enzio
    Kiits tarjouksesta. Kun kuu ja tähdet asettuvat kohilleen niin voisin poiketa potkimassa renkaita. Vaikkakin luulen että ko. punainen on mulle pahasti pieni, mutta kuitenkin

Mulla aivo jymähtänyt kiinteäksi. 4. vko menossa ja hyvälle ja oikealle tuntuu. Tänään 3h paikalliispoluilla con Strgg, ihanan kevyt 36/21. Zen.
    Anatole France

TomiKoo Guest
    Jädeauton tarakka viimeistelyä vaille valmiina.

^ komee. Ei ihan Nitto, mutta kuitenkin
    Anatole France

TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    ^ komee. Ei ihan Nitto, mutta kuitenkin
    Kiitos! Joo, ei mikään Nitto vaan ehta TomiKoo-special!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •