Listaan voi lisätä renkaan leveyden, käytetyt paineet ja sisäänajon toteutustavan. Ja miksei myös jarrutustavan.
64 kg, Helsinki, NA, 30 mm (SchwW) ja 35 mm (SchwMW), 3,0-3,5 bar ja 2,5-3,0 mm. 60-80 km puhtaalla asfaltilla lähes jarruttamatta, Pehmeä, lukittamaton, slaidaamaton. Ei rengasrikkoja, W:eistä yksi nasta per rengas, MW:eistä yksi edestä ja kaksi takaa kolmannen talven alkaessa.
Mä en ole ihan varma ymmärränkö mitä porukan kitisemisellä yllä tarkoitetaan tai halutaan sanoa. Whatever. En minäkään kyllä kitisisi pitkittäispidosta (vaikka etenkään W:eillä ei esim noustakaan kaikkia hiekkatietöppyröitä jos alla on autonrenkaiden kiillottamaa kovaa jäätä) enkä pidosta pääkallokelillä (sillä silloin joko ei ajeta tai ajetaan suosiolla kieli keskellä suuta), mutta en myöskään haluaisi väittää että rengas aina normaalitalvikelillä normaaliajossa yllättävässä paikassa varoittaa ennen kuin lähtee alta pois.En ymmärrä mitä porukka kitisee noiden pidon riittämättömyydestä, pääkallokelillä ajetaan kelin mukaan eikä syytetä renkaita jos ollaan nurin. Pitkittäissuunnassa noissa 240-nastaisissa marawinttereissä on omasta mielestä ihan uskomaton pito kovaksi tamppautuneella / puhtaalla jääpinnalla ja kantatessakin rengas varoittaa rohinalla ja lievällä luistolla ennen kuin lähtee alta pois.
Tosin voi olla että tämä(kin) on enemmän kuskin kuin kaluston ominaisuuksiin liittyvä juttu - eli en vain itse osaa tai ehdi huomata kun rengas varoittaa.









Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit