Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
No joo. Joulupäivän lenkillä meni sitten neljäs sisäkumi tälle "talvelle". Ei ymmärrä. Nyt on puhkottu noita kovemmilla paineilla ja puolet pienemmillä. Laiskuuttani olen tähän asti vaihtanut uuden sisärenkaan, kun eivät niin kummia maksa. Nyt otin asiakseni paikata kaikki tallin seinällä roikkuvat. Kaikissa pistoreikä ulkokehällä. Kummit olen vaihtanut luettujen ohjeiden mukaan muovisia rengas"rautoja" käyttäen ja sisärenkaaseen ilmaa kasausvaiheessa pumpaten.

Nyt kun vaihdoin tuohon eturenkaaseen jo kolmannen kerran sisurin otin asiakseni tutkia vanteen ja renkaan sormin ja suurennuslasilla. Renkaasta löytyi kaksi selvää "läpi-reikää". Vanne nauhoineen on virheetön. Päällirenkaassakaan ei pyörinyt sisällä hiekkaa tai kiviä.

Kysymys: Onkos noissa sisärenkaissa eroja? Nyt olen laiskuuttani hakenut naapurin Motonetistä Continentalin valmistamia.
On niissä sisureissakin eroja, keveimmät kestävät huonommin, mutta tuskinpa motonetistä niitä ultra keveitä conteja edes saa. Enkä kyllä alkaisi sisärenkaan puolelta vikaa etsimään, jos päälyskumissa on reikä. Paremmin pistosuojattua rengasta, pistosuojanauhaa ja litkua sisurin sisälle. Tai sitten tubelesta ltikun kanssa.

Minulla on kestänyt vielä hyvin durano plussat sisureiden kanssa ja ardentit sekä gravdallit tubeleksina.