Täältä linkin takaa:
https://www.polebicycles.com/bicycle...country/taiga/
Täältä linkin takaa:
https://www.polebicycles.com/bicycle...country/taiga/
Firma ostaa kaikille työntekijöilleen?
^^ korutaiteilija?![]()
QUOTE=PaH;2473783]Mr Pole- peukku ja hatunnosto tähänastisesta suorituksesta! Tällä hypellä ja tuolla tuotteella teette varmasti kauppaa tässä maassa (jossa kaikki myy mitä fätiksi kutsutaan...)
Muutama vinkki kumminkin näin joulun kunniaks - [/QUOTE]
Kiitos!
Downhill -pyörissä säätöjä näki vielä muutama vuosi sitten. Nyttemmin niistä on luovuttu miltei kokonaan. Harva kuski osaa säätää geometriaa, jotta haluttu ominaisuus saadaan aikaiseksi. Muutoksen hyödyn mittaaminen on hankalaa. Olen päättänyt jättää säädöt pois parista syystä: käyttäjän virheen mahdollisuus, ylimääräiset osat ja pieni hyöty.
Headtubet ovat sellaisia, johon saa ainakin Works Componentsin +-1.5°:n kupit.
Mielestäni less is more (klisee, mutta pätee edelleen). Vakio, jossa on riittävästi tilaa eri renkaille on mielestäni hyvä valinta. Esimerkiksi meiltä saa jatkossa myös joustokeulan lisäksi jäykän keulan, jossa on taakka- ja pullotelineelle paikat. Taakkatelineet tulevat myös myyntiin eteen ja taakse. Ajotyylistä ei Polella jää kiinni. Pitkä pyörä soveltuu vaikka minkäsortin revittelystä hitaaseen jyräämiseen. Tässä pari videota. Kemizti voi kommentoida jyräämistäKannattaa huomioida, että kaikissa meidän pyörissä on vastaavasti mietityt kulmat. Kohta alkaa tulemaan arvosteluja täysjoustoistakin. Itse olen jyystänyt XC-lenkit, trailia ja Malagassa DH-ränniä EVOLINK 140 29:llä aivan tyytyväisesti vaikka olisi meillä XC- ja DH-pyöriäkin tarjolla.
Tässä mennään 140mm joustolla DH-ränniä:
https://www.facebook.com/polebicycle...59426/?theater
https://www.facebook.com/polebicycle...15726/?theater
Tässä 140 menee todella jyrkkää alamäkeä. Kalansilmä latistaa, mutta äänistä voi päätellä jarrun määrän:
https://www.facebook.com/polebicycle...78584/?theater
https://www.instagram.com/p/_e44nlunZi/
Tässä pari kikkaa Taigalla:
https://www.facebook.com/polebicycle...39648/?theater
https://www.facebook.com/polebicycle...61224/?theater
Polen geometriaa ei ole kukaan tietääkseni aikaisemmin edes säädöillä toteuttanut fatbikessä ja foorumillakin geometria ihmetystä herättää. Syy ihmetykseen on luonnollisesti se, että muut pyörämerkit eivät ole vastaavaa geometriaa tehneet näin. Halusin tehdä asiat paremmin ja eritavalla tuottaen vaihtoehtoja. Polen pyörät testataan laajasti ennen kuin päätöksiä tehdään. Päätökset tehdään filosofian pohjalta, joka on määritelty ennen suunnittelua. Olemme tähdänneet helppouteen, turvallisuuteen ja tehokkuuteen. Pitkää reachia tukee esimerkiksi sellainen fyysinen tosiasia, että läskipyörä pyrkii itseohjaamaan renkaan leveydestä ja halkaisijasta johtuen. Lyhyellä stemmillä saadaan kääntämiseen enemmän voimaa ja efekti ei tunnu siis niin voimakkaalta. Myös loivempi ohjainkulma helpottaa tätä. Tämä jippo on kunkin helppo kokeilla ja moni onkin jo varmaan hankkinut itselleen ns. bumerangitangon (kenties tietämättään tästä faktasta), joka tekee saman asian kuin stemmin lyhentäminen. Tässä tulisi tietysti huomioida, että vahva backsweeppi tai stemmin lyhentäminen lyhentää ohjaamoa radikaalisti ja siirtää painopistettä takarenkaan päälle. Näin fillari esmerkiksi keulii helpommin.
-Leo
Olikos tota liikkeellä hypisteltävänä, ja missä koossa?![]()
Polen läski poikkeaa monen muun geometriasta niin selvästi että jos itse olisin hankkimassa tai vaihtamassa läskiä niin kyllä varmasti pyrkisin koeajamaan yhtenä mielenkiintoisena vaihtoehtona.
Hyvä että tulee erilaisia vaihtoehtoja. Eikä tuo kotimaisuuskaan ainakaan huono seikka ole.
Ja todetaan myös että en tunne em tuotteen takana olevia henkilöitä mitenkään tai saa mitään etua heiltä.
Hieno pyörähän tuo. Onneksi on ymmärretty nimetä jotenkin fiksummin kuin muut firman tuotteet. Vaikka olisihan "Pole Laardi Mehevä" ollut kyllä aika jees. Peukut Polelle.
Ok. Noita tuotteita vaan on meilläkin aika paljon ja nytkin pukinkontissa
![]()
Ok. No ei siinä mitään. Kuitenkin tilanne on se, että hankala tuota on esim. allekirjoittaneen verrata muihin geoltaan hyväksi totuihin pyöriin parilla silmäyksellä ja se on sitten siinä kun ei etelään koeajollekaan pääse. Ohjaamon pituus on kuitenkin sellainen seikka, josta alan jo näillä harrastevuosilla jotain tietää ja mikä minulle sopii.
Vois olla, monta sivua nyt samaa. Mäpä aloitan kun ei kukaan muu teistä näyttänyt saavan aikaiseksi.
Edit: Pole-jutut tonne: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...-Taiga-Fatbike
Vaikuttaa sen verran mielenkiintoiselta että pitää ihan kysyä miten tuo Answerin tanko toimii teknisemmässä maastossa ?Kun kulmat kuitenkin aika lailla poikkeavia perinteisistä ?
Täh, ajattelenko jotenkin väärin, kun mun päässä lyhyt stemmi eli vipuvarsi tarkoittaa että saadaan vähemmän voimaa kuin pitkällä stemmillä? Lyhyt stemmi, nopea ohjaus, raskaampi kääntää, pitkä stemmi, hidas ohjaus, kevyempi kääntää? Vai kääntääkö itseohjaava rengas juurikin pitemmällä vipuvarrella pitkän stemmin kanssa ohjastaessa? Pää sekoo.
Itse mittailin painoa etupyörän alta omista läskifillareista ja se jossa on huomattavasti enemmän painoa edessä menee kyllä junamaisesti verrattuna takapainoiseen. Toisaalta ylämäkeen keulimisen kanssa ei kummassakaan ole ongelmia, lienee enemmän kapearenkaisten ongelma? Keulasta kevyt taas tuntuu paljon ketterämmältä vaikka siinä on aavistuksen pitempi akseliväli.
Olisi kyllä mukava päästä testaan. Onnea, menestystä ja karvalakinkin otan kunnioituksesta pois päästä, kun joillakin on tarmoa ja osaamista tällainen projekti toteuttaa!
Ok. Kiitos kommenteista. Pikaisen googlailun perusteella Answer onkin saanut tällä aika lailla hehkutusta.
Google sanoo myös että On One OG saattaisi täyttää samat kriteerit.
Jos jollain kokemusta molemmista niin kiistäköön tai vahvistakoon arvaukseni.
Tomacin kuiturunko + haarukka -setti tänään aika sopuhinnalla
http://www.planetx.co.uk/i/q/FRTOMHE...n-fat-frameset
-20% tuosta vielä koodilla
PRMERRYXMAS
olikohan näitä vielä kukaan foorumilainen testaillut?
^^Og liian kapea omaan makuun Answer täydellinen ja pehmeä tanko jumpata.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
^ noin 800€ (posteineen, tulleineen ja veroineen) näyttää olevan icanin setti ebayssä, noin 200€ siis eroa
^Se on 579,99€ tuon alekoodin kanssa.
Tomacin hinta 725€ -20% = 579,99€
^Kilikalilla se äkkiä muuttuu. Eniten perseestä on, ku keula ei ole 150/15mm läpipultti ja missään ei ole oikeen mainintaa minkä levynen kumi runkoon mahtuu. 824€ olis On-Onen omien kiekkojen kera toimitettuna, eli halpa kuitu peli tulis.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Ältsin mageehan tuo on! Muistelisin, että vain 4" on tuettuna :/
TheMiklu muokkasi tätä : 26.12.2015 at 17.53
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Kirjanmerkit