GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 56 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 46 54 55 56 57 58 66 106 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.651 - 1.680 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

  1. #1651
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Siis mitä vittua tuo geometriataulukko? Reach ja Reach effective

    En osta vaikka foorumin sissimarkkinoinnin mukaan onkin maailman paras.
    Maailman parhaassa fatbikessä effective reach -termi vastaa "top tube" -termiä. Effective reach on hieman ammattimaisempi termi vastineellensa. Käytämme effective reach -termiä, koska Polen pyörissä top tube ei mene perinteisesti vaakataasosssa ja näin ollen nimi antaisi väärän kuvan mitoituksesta.

    Polen pyörissä ei mitata pyörän kokoa satulaputken pituuden mukaan, vaan reachin mukaan. Reach ja effective reach kertovat paremmin pyörän koosta, eli siitä, miten pitkä matka on polkimilta tai satulasta tankoon.

  2. #1652
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Pitkä chainstay ja akseliväli ja siihen vielä lisättynä noinkin loiva keulakulma niin tuskin ainakaan ketteryydestä voidaan puhua.
    Tämä siis ainakin numeroiden valossa ja yleensä nuo numerot ei juuri valehtele. Mielelläni olisin väärässä.
    Jätit yhden oleellisen numeron huomioimatta, joten saatat olla väärässä

    Tuu koeajolle..

  3. #1653
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Vähän kallis musta tuo "kotimainen" vaihtoehto, saa siinä sissimarkkinointia tehdä ihan tosisaan.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  4. #1654
    IncBuff Guest
    Ihme kikkailua. Kaikki muut valmistajat pystyvät käyttämään "effective top tube" ilmaisua, mutta ei kai siinä jos haluaa hämmentää asiakkaita, jotka vertaavat mitoitusta vanhoihin pyöriinsä tai muiden valmistajien vermeisiin.

  5. #1655
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Pitkä chainstay ja akseliväli ja siihen vielä lisättynä noinkin loiva keulakulma niin tuskin ainakaan ketteryydestä voidaan puhua.
    Tämä siis ainakin numeroiden valossa ja yleensä nuo numerot ei juuri valehtele. Mielelläni olisin väärässä.
    En ole vielä tavannut yhtään asiakasta, joka olisi uskonut Polen pyörän ketteryyttä ilman koeajoa. Onhan se erilainen ja epäilyyn on varmasti sen takia ihan pätevät syytkin, koska ei näin isoja pyöriä ole saatavilla. Ketteryys on myös hassu termi, koska sitä ei kukaan oikeastaan ole määritellyt. Monelle ketteryys tarkoittaa manuaalin tekemistä, mutta harva etenee maastossa manuaalilla kovinkaan montaa metriä lenkin aikana. Olemme siirtyneet koko ajan pidempään mitoitukseen ja kaikki muutokset pidempään suuntaan ovat olleet vain positiivisiä. Ketteryys lienee sitä, että pyörällä pääsee joka paikkaan helposti. Ylämäet, alamäet, runkojen ylitykset tms. Kaikissa näistä on pitkästä pyörästä hyötyä. Alamäkeen mentäessä satula ei ole tiellä läheskään niin herkästi tiellä kuin lyhyessä pyörässä. Satulan sijoitus auttaa myös polkuajossa, jossa tarvitsee nousta satulasta useammin. Edempänä sijaitseva satula säästää jalkoja.

    Kokeajojen jälkeen yleisimmät kysymykset ovat: "Paljonko maksaa, onko muita värejä ja milloin saatavilla"?

  6. #1656
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^+1

    @Pole. Onko chainstay lenght "effektive" mitassa joku mysteeri vai onko arvo verratavissa oleva muiden valmistajien Chainstay mittaan?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  7. #1657
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pole Bicycles Katso viesti
    En ole vielä tavannut yhtään asiakasta, joka olisi uskonut Polen pyörän ketteryyttä ilman koeajoa.
    Minä puolestani en ole tavannut yhtään ihmistä, joka olisi uskonut läskipyörän ylipäätään olevan ketterä ilman koeajoa.

  8. #1658
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Minä puolestani en ole tavannut yhtään ihmistä, joka olisi uskonut läskipyörän ylipäätään olevan ketterä ilman koeajoa.
    Onks toi raskas polkea..?! hih! kyllä kuumottais tollanen pole, mutta lompakkoon kurkistaminen estää vielä klikkaamasta osta nappia. Pitää kyl koeajaa, niin helpottanee päätöksen tekoa.

  9. #1659
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^^+1

    @Pole. Onko chainstay lenght "effektive" mitassa joku mysteeri vai onko arvo verratavissa oleva muiden valmistajien Chainstay mittaan?
    Ei ole mysteeriä. Effective chainstay on siis Taigassa 467 ja chainstay on 470. En voi ottaa kantaa muiden mitoitukseen. Yleensä käsittääkseni chainstay on effective chainstay, koska se on lyhempää mittaa halutaan yleensä hehkuttaa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ihme kikkailua. Kaikki muut valmistajat pystyvät käyttämään "effective top tube" ilmaisua, mutta ei kai siinä jos haluaa hämmentää asiakkaita, jotka vertaavat mitoitusta vanhoihin pyöriinsä tai muiden valmistajien vermeisiin.
    Me käytämme niitä termejä, jotka ovat mielestämme selkokielisimpiä. Reach on mielestäni kuvaavampi termi kuin Top Tube. Sivulla on kuva, josta näkee mittojen merkityksen.

  10. #1660
    TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Jätit yhden oleellisen numeron huomioimatta, joten saatat olla väärässä

    Tuu koeajolle..
    Offsettia meinaat? Pistäny itte merkille, että jo muutos 44mm -> 51mm (toki samalla A-C 483 -> 490) tekee huomattavan eron juuri siinä, minkä miellän ketteryydeksi. Tai no, kokemattomana voin toki olla ihan lepikossakin.

    Oliko näitä missä koeajettavissa? Kuinka geometriat menee jäykällä keulalla?

    Snow-versio kiinnostaa, saako tätä ostaa runkosettinä? Vari kelpaa oikein mainiosti!

  11. #1661
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Jätit yhden oleellisen numeron huomioimatta, joten saatat olla väärässä

    Tuu koeajolle..
    Niinhän se on. Suosittelen koeajoa kaikille, eniten itselleni. Joskus voi yllättyä.

    Minulle kävi niin viimeksi kun kokeilin 29 plussaa Stache 5, hämmästyttävän ketterä, tosin siinä myös geometrian numerot tuki noita fiiliksiä.

    Mutta joka tapauksessa propsit Polelle jo pelkästä kotimaisuudesta. Hienoa että joku uskaltaa lähteä rohkeasti yrittämään.

  12. #1662
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Pitkä chainstay ja akseliväli ja siihen vielä lisättynä noinkin loiva keulakulma niin tuskin ainakaan ketteryydestä voidaan puhua.
    Tämä siis ainakin numeroiden valossa ja yleensä nuo numerot ei juuri valehtele. Mielelläni olisin väärässä.
    Kyse on tietysti myös kuskin skilleistä, mutta ei taivu Fatboy samojen kivien ohi kivutta mistä Kemizti kiemurteli.
    Takavaihtaja meinas jäädä kiveen kun Pole käänty niin kivuttoman näköisesti. Mä menin tietty perässä..
    Toki voihan se olla että Fatboy on kankea, kuten kuskikin.

    EDIT: ylläoleva on mun huomio. Ei siis sissimarkkinointia.
    Omaa ajokokemusta ei Polesta ole parkkispyörittelyä enempää.

  13. #1663
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Tarkootin satulakulmaa, kun satula on edempänä (kun totuttua) ei ajoasento lähde kaatumaan, vaikka kääntäis eturenkaan poikittain, johtuen loivasta keulakulmasta, pyörä ohjautuu näppärästi.. Eli yritän sanoa että vaikka on loiva ja pitkä, niin taipuu todella pienessä tilassa, olematta kiikkerä..

    Raskas polkea, no jos olit tosissas niin ei kai oo, vaan tuski olit..

    Tampereella sijaitsee minun protoyksilöni, joulun jälkeen pääsee ajoille taas..

  14. #1664
    Mun mielestä Polen pitäisi nyt ensi tilassa pyytää anteeksi aivan kaikkea ja erityisesti olemassaoloaan.

    Ihme saatanan nillittäjiä tätä nykyä läskiketjut täynnä.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  15. #1665
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Takavaihtajan paikka lienee senverran vakio suhteessa taka-akseliin, että kiveenosuminen lienee kuskista kiinni enempi kuin pyörästä. Vaik se pyörä ois tandemi? Äkkiä vertailtuna omaan M-koon fatboyhin, M-kokoisessa polessa olis 12mm pidempi takahaarukka, 40mm pidempi reach, mut pystymmän seat-tuben takia toptube/efective reach vain 3mm pidempi ja sit kokonaiset 4,5astetta loivemman keulakulman (ja varmaan pidemmän keulan?) ansioista kokonaiset 129mm pidempi akseliväli. Ton luulis huomaavan koeajolla jo minunkin "taidoilla". Hyvin mielenkiintoista. Ja tosi makeeta, ettei kaikki pyörät oo toistensa kopioita geometrioiltaan, vaan tässä on esim jotain todella erilaista, joka pitää sit koeajolla testata.

  16. #1666
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Raskas polkea, no jos olit tosissas niin ei kai oo, vaan tuski olit..
    Joo se oli sarkasmia kysymyksestä johon pitää ite vastata abaut joka ajokerralla tolla fatboyllä..!

  17. #1667
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^^Pakkohan se on nillittää, kun ei ole vielä koe-ajolle päässy. Onhan Pole tehnyt pöörän missä on hyviä perus ominaisuuksia mitä muut karsii -> ISCG 05 Tabit, kierre keskiöö pitäisi ymmärtääkseni olla ja akselistohan on sitä ainoaa oikeaa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  18. #1668
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Mun mielestä Polen pitäisi nyt ensi tilassa pyytää anteeksi aivan kaikkea ja erityisesti olemassaoloaan.

    Ihme saatanan nillittäjiä tätä nykyä läskiketjut täynnä.
    Hyvää joulua sinullekin.

  19. #1669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Hyvää joulua sinullekin.
    Kiitos! Samoin sinulle.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  20. #1670
    Tuota Pole Taigan geometriakuvaa vois fiksata. Kaikki, myös pystysuuntaiset mitat ovat kuvassa vaakatasossa, eikä siten selvennä vaan sekoittaa lukijaa. Näin ainakin Firefoxilla. Lisäksi totutusta poikkeava Reach(effective) puuttuu kuvasta kokonaan.

    Jännä olis testa noinkin erilaista geometriaa, vaikken ole ostamassa Onko "Stack" tosiaan jokaisessa koossa sama 633mm?
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  21. #1671
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Joo, vähän oli sekava kuva myös mun ruudulla.. Mites tuo tuleva tuotantomalli eroaa noista protopyöristä? muistan jostain lukeneeni että renkaille enempi tilaa? oliko jotain muuta eroa?

  22. #1672
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Takavaihtajan paikka lienee senverran vakio suhteessa taka-akseliin, että kiveenosuminen lienee kuskista kiinni enempi kuin pyörästä. Vaik se pyörä ois tandemi? Äkkiä vertailtuna omaan M-koon fatboyhin, M-kokoisessa polessa olis 12mm pidempi takahaarukka, 40mm pidempi reach, mut pystymmän seat-tuben takia toptube/efective reach vain 3mm pidempi ja sit kokonaiset 4,5astetta loivemman keulakulman (ja varmaan pidemmän keulan?) ansioista kokonaiset 129mm pidempi akseliväli. Ton luulis huomaavan koeajolla jo minunkin "taidoilla". Hyvin mielenkiintoista. Ja tosi makeeta, ettei kaikki pyörät oo toistensa kopioita geometrioiltaan, vaan tässä on esim jotain todella erilaista, joka pitää sit koeajolla testata.
    Just näin. Sitäpaitti nykytrendi on pidempään runkoon (reach) päin ja lyhyempään stemmiin. Täm äon fiksua maastossa.
    Jos pyörä ei taivu kyllä se on kuskista kiinni. itsekään en mikään virtuoosi ole mutta sentään keulaa osaa siirtää paikallaan (jalat polkimilla) ja siitä on joskus apua. Jos vielä saisi treenattua perän siirtoa ja mieluusti vielä vauhdissa (eli ajaa eturenkaalla perä sivulle heilauttaen) niin paikka kuin paikka menisi ilman jalkakosketuksia.
    Itse kannatan vähän pidempää ketjuväliä ja myös pidempää akseliväliä mutta mielipiteeni koskeekin vain isompia runkokokoja. Pyörien akseliväli ja geometria ei nimittäin noudata runkokokoja. Lyhyille jampoille pienet rungotkin on suhteessa pidempiä kuin isot rungot pitkille jannuille. Lyhyt runko on väistämättä kiikkerä ylä- ja alamäissä. Mikä järki siinäkin on että ketjuväli on sama kaikissa runkokoissa?

  23. #1673
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Sen verran herätti Pole mielipiteenvaihtoa, että vaatisi ehkä oman keskustelunsa?

  24. #1674
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Tuota Pole Taigan geometriakuvaa vois fiksata. Kaikki, myös pystysuuntaiset mitat ovat kuvassa vaakatasossa, eikä siten selvennä vaan sekoittaa lukijaa. Näin ainakin Firefoxilla. Lisäksi totutusta poikkeava Reach(effective) puuttuu kuvasta kokonaan.

    Jännä olis testa noinkin erilaista geometriaa, vaikken ole ostamassa Onko "Stack" tosiaan jokaisessa koossa sama 633mm?
    Geokuva on pöllitty vielä toistaiseksi täysjoustojen puolelta. Voi olla heittoa helposti. Päivitetään pyhien jälkeen esteettisemmäksi
    For all cycles of life - www.polebicycles.com

  25. #1675
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Just näin. Sitäpaitti nykytrendi on pidempään runkoon (reach) päin ja lyhyempään stemmiin. Täm äon fiksua maastossa.
    Jos pyörä ei taivu kyllä se on kuskista kiinni. itsekään en mikään virtuoosi ole mutta sentään keulaa osaa siirtää paikallaan (jalat polkimilla) ja siitä on joskus apua. Jos vielä saisi treenattua perän siirtoa ja mieluusti vielä vauhdissa (eli ajaa eturenkaalla perä sivulle heilauttaen) niin paikka kuin paikka menisi ilman jalkakosketuksia.
    Itse kannatan vähän pidempää ketjuväliä ja myös pidempää akseliväliä mutta mielipiteeni koskeekin vain isompia runkokokoja. Pyörien akseliväli ja geometria ei nimittäin noudata runkokokoja. Lyhyille jampoille pienet rungotkin on suhteessa pidempiä kuin isot rungot pitkille jannuille. Lyhyt runko on väistämättä kiikkerä ylä- ja alamäissä. Mikä järki siinäkin on että ketjuväli on sama kaikissa runkokoissa?
    Ketjuväliä olis kiva muutella, mutta lyhyet kuskit hyötyvät itse asiassa nyt eniten tuosta geometriasta. Heille on suhteessa paras painojakauma.

    Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla
    For all cycles of life - www.polebicycles.com

  26. #1676
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Tuota Pole Taigan geometriakuvaa vois fiksata. Kaikki, myös pystysuuntaiset mitat ovat kuvassa vaakatasossa, eikä siten selvennä vaan sekoittaa lukijaa. Näin ainakin Firefoxilla. Lisäksi totutusta poikkeava Reach(effective) puuttuu kuvasta kokonaan.

    Jännä olis testa noinkin erilaista geometriaa, vaikken ole ostamassa Onko "Stack" tosiaan jokaisessa koossa sama 633mm?
    Stack on tosiaan sama kaikissa. Halusin tehdä korkeamman stackin isoihin kokoihin, mutta putkista loppuu mitat kesken. Kyseessä on pisimmät putket, mitä löysimme. Isoin koko voisi siis olla reippaasti suurempi.
    For all cycles of life - www.polebicycles.com

  27. #1677
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Mun mielestä Polen pitäisi nyt ensi tilassa pyytää anteeksi aivan kaikkea ja erityisesti olemassaoloaan.

    Ihme saatanan nillittäjiä tätä nykyä läskiketjut täynnä.
    Aivan samaa olen kanssa ihmetellyt.

  28. #1678
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pole Bicycles Katso viesti
    Ketjuväliä olis kiva muutella, mutta lyhyet kuskit hyötyvät itse asiassa nyt eniten tuosta geometriasta. Heille on suhteessa paras painojakauma.
    Mr Pole- peukku ja hatunnosto tähänastisesta suorituksesta! Tällä hypellä ja tuolla tuotteella teette varmasti kauppaa tässä maassa (jossa kaikki myy mitä fätiksi kutsutaan...)
    Muutama vinkki kumminkin näin joulun kunniaks -
    - chainstayn / ketjuvälin mitta => yks pitää lyhyestä, toinen pidemmästä - jokainen siitä mihin on itse tottunut tai mikä itsellä on. Tuskinpa moni täällä on päässyt tuota testaamaan niin että cs-mitta on muutettavissa / muuttuu mutta muut muuttujat on vakiot, et se sit niistä kommenteista. Amuliinirunkoihin on fatback/ventana/whatever, jopa salsa/trek toteuttanut säädön - tehkää tekin se, sit joskus, jotenkin.
    - keulakulma teiltä hyvä veto; pitäkää huoli että headtubet (jatkossa) on mitoitettu tukemaan markkinoilla olevia anglesettejä.

    Ne jotka hankkii toista tai kolmatta fättiään, alkaa pikkuhiljaa haluamaan enempi säädettävyyttä - meitä on eri ulottuvuuksilla olevia ja ajamme eri tyyleillä / tekniikoilla / taidoilla, kehäkoot vaihtelee, samoin kumien koot. Niinkus myös ajomaastot ja -alustat. Siks "vakio", oli se sit millainen vaan, ei enää jatkossa voita. Ne voittaa, jotka tarjoaa enemmän.

  29. #1679
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Aivan samaa olen kanssa ihmetellyt.
    Sama täällä.
    Kannattais nyt edes malttaa mielensä tuossa haukkumisessakin siihen saakka että näkisi tuotteen vaikka valmiina tai pääsisi jopa ajamaan sillä.
    Monet (niinkuin minäkin) eksyvät näihin keskusteluihin kuitenkin hakemaan ostohalukkuutta herättäneestä tuotteesta jotain kokemuksia.

  30. #1680
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Missä näistä Polen läskeistä on kuvia ja speksejä? Niiden world wide web-sivulta en löydä ainakaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •