Oli pakko pudottaa marawintereistä paineet n 2.5 bariin, koska kovemmilla paineilla nastat eivät vaan gripanneet vesijään pintaan (suosituspaineet lähti 2 barista tuolle leveämmälle 26" renkaalle). En ole huomannut että sepeli pureutuisi kulutuspinnasta sen kummemmin läpi matalammallakaan paineella. Jos tänä talvena koskaan päästään tilanteeseen jossa kelveillä on oikeaa pakkaantunutta lunta, pumppaan paineet kovemmiksi.

Rullausvastus toki kasvoi, mutta polanteille jäätynyttä kelviä ei pysty ajamaan paineilla joilla sisempi nastarivi ottaa vain kevyesti tien pintaan. Ylläreitä tulee varsinkin tilanteessa jossa vino polanne lähtee viemään eturengasta sivulle, eikä ulompi nastarivi ota kovan rengaspaineen takia lainkaan siihen kiinni ts. rengas ei "kiipeä" ylös urasta. Pelisilmähän kehittyy liukkaalla ajaessa jolloin nuo paikat näkee jo kauempaa, mutta aina joku jää huomaamatta varsinkin jos on vauhtia.

Fillarin sulattamisesta sellanen huomio että jos talvella pyörän vie lämpimään tilaan, pitää varata riittävästi aikaa että kaikki kosteus ja kondenssi oikeasti ehtii kuivua. Muuten tilanteen tekee helposti vain pahemmaksi. Yön yli vähintään, luultavasti sekään ei riitä suljetuille osille kuten vaijerinkuorille tai napavaihteen tapaisille.