HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 52 / 59 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 42 50 51 52 53 54 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.531 - 1.560 / 1751

Aihe: MTB-kiekot

  1. #1531
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Jep, vaikka minä tässä "katselen" uutta pyörää, en halua/tunne tarvetta kiirehtiä, etenkään nyt, kun tuo kevenikin vielä. Katselen mieluummin rauhassa sopivia ja ostan uuden sitten, kun ostan. Se voi olla jo hyvinkin pian tai sitten siinä voi mennä tovi, siksi minusta oli järkevää ostaa nuo jo tohon.

    ja onhan tämä tosi mielenkiintoista ja opettavaistakin nähdä miten pyörä muuttuu, kun siihen vaihtaa osia, vertailla ajoa eri kiekoilla jne. Odotan kyllä innolla, että pääsen paremmin tutustumaan näihin kiekkoihin.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  2. #1532
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Eikös nuo Stanin navat ole adaptereilla konvertoitavissa edessä pikalinkusta 15mm läpiakselille ja takana pikalinkusta 12x142mm läpiakselille vai muistanko ihan väärin?

    EDIT: Ainakin jos ovat nuo 3.30: http://www.notubes.com/330-Hub-Conversion-Kit-C205.aspx
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  3. #1533
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.182
    On. (täyteteksti)


  4. #1534
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^^
    Jep, 3.30 löytyy. Sitä muistelinkin. Olin vain vähän kipeänä vielä niitä puuhatessa ja siksi piti 2 kertaa miettiä sanoiko kasaaja minulle, että "laitetaan semmoset, että saa sitten myöhemmin laitetettua myös läpiakselille" vai olenko vain hieman kuumeisena kuvitellut näin. Mutta siis siksi en ollut huolissani. Eikä tällasten kiekkojen kanssa voi ollakaan kuin hymyssäsuin. Hymyilyttää pelkkä niiden katsominenkin.

    Minusta kokemattomamman kiekkoshoppailijan, joka ei välttämättä osaa ottaa kaikkea tarpeellista huomioon, on ihan hyödyllistä hommata kiekot paikasta, jossa otetaan tämmöisetkin asiat huomioon, vaikket itse älyäisi sitä erikseen vaatiakaan. Erikseen on sitten ne, jotka itse kasailevat kiekkonsa vaikka atomeista.
    Nana muokkasi tätä : 12.12.2015 at 14.02
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  5. #1535
    Pitäisi löytää edulliset 27.5 enska kiekot. Sais tubelekset olla ja riittävän jäykät 95kg kuskille. Oon näitä selannu ja edullisemmasta päästä on löytynyt dt swiss e1900 ja mavic crossroc xl. Onko jollain näkemystä näistä?

    E1900 vaikuttais muuten hyvältä mutta jossain haukuttiin "pawl system" napaa. Onko tästä enempää ymmärrystä?

    Crossrocit on vaan 21mm leveet ja edelliset 21mm on burbannut useaan otteeseen. Onko ust vanne kuitenkin vähemmän altis tälle ilmiölle?

  6. #1536
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SasBy Katso viesti
    Pitäisi löytää edulliset 27.5 enska kiekot. Sais tubelekset olla ja riittävän jäykät 95kg kuskille. Oon näitä selannu ja edullisemmasta päästä on löytynyt dt swiss e1900 ja mavic crossroc xl. Onko jollain näkemystä näistä?

    E1900 vaikuttais muuten hyvältä mutta jossain haukuttiin "pawl system" napaa. Onko tästä enempää ymmärrystä?
    E1900 vaatii omissa asennuksissani 2-3 kierrosta gorillaa, jotta rengas nousee hyllyille ja jos paineet päästää pois niin nätisti tuppaavat tippuvat takaisin - ei siis parhaat tubeless-käyttöön Vapaarattaasta sain hammaskehän murtumaan (kynnet säilyi ehjänä), mikä hoitui kyllä takuun kautta kuntoon. Ihan ok kiekot kuitenkin

  7. #1537
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ben Katso viesti
    E1900 vaatii omissa asennuksissani 2-3 kierrosta gorillaa, jotta rengas nousee hyllyille ja jos paineet päästää pois niin nätisti tuppaavat tippuvat takaisin - ei siis parhaat tubeless-käyttöön Vapaarattaasta sain hammaskehän murtumaan (kynnet säilyi ehjänä), mikä hoitui kyllä takuun kautta kuntoon. Ihan ok kiekot kuitenkin
    Mainostavat kuitenkin tubeless readynä omilla sivuillaan.. Eli ei tule valmiiksi teipattuna? Kuitenkin venttiilit lähettävät paketissa.

  8. #1538
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Meneekö Stanin Flow EX:t liian kalliiksi? Siinä ainakin yks perushyvä vaihtoehto, itellä on toiminut ja kuulemma muillakin.

  9. #1539
    Juu oon niitäki kattellu, jos saan rahat käärittyä niin ne olis ykkös vaihtoehto. On vaan vähän tiukilla tällä hetkellä ja edelliset kiekot kesän jäljiltä vähän solmussa

  10. #1540
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SasBy Katso viesti
    Mainostavat kuitenkin tubeless readynä omilla sivuillaan.. Eli ei tule valmiiksi teipattuna? Kuitenkin venttiilit lähettävät paketissa.
    Omat kiekot tuli fillarin mukana ja muistaakseni jotkut vannenauhat toki oli, mutta ei tuollaiset netistä löytyvissä kuvissa näkyvät. Eiköhän niiden kanssa homma pelaa ok?

  11. #1541
    Okei kiitos tiedoista!

  12. #1542
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SasBy Katso viesti
    E1900 vaikuttais muuten hyvältä mutta jossain haukuttiin "pawl system" napaa. Onko tästä enempää ymmärrystä?

    Crossrocit on vaan 21mm leveet ja edelliset 21mm on burbannut useaan otteeseen. Onko ust vanne kuitenkin vähemmän altis tälle ilmiölle?
    Pawl systeemi siis on melkeen kaikkien muiden valmistajien navoissa käytössä. DT swissin paremmissa kiekoissa on ratchet systeemi jossa ei ole siis kynsiä vaan kaksi vinohampaista ratasta vastakkain jousien puristamana. Onhan se dt:n kynsinapa paljon huonompi kuin ratchet mutta ei alle 300e kiekoissa muillakaan valmistajilla niin kummoisia taida olla.. E1900 on aika iso ero 2015 ja 2016 malleissa kun aiempi on vain 22mm sisäleveydeltään ja toinen 25mm.

    Mavicin ust vanteella pysyy kyllä burppailematta ihan eri malliin kuin "ei-ust" kehällä. Mulla tosin kokemusta vain 2.35" leveistä hans dampfeista ja ispeistä 19mm mavicin ust:lla. Siinä on vähän työtä että saa ne irti "hyllyltä" vaikka on ilmat laskettu pois

  13. #1543
    Omat renkaat olis myös 2,35 hans dampfit, eli hyvältä kuulostaa. Oliko ongelmia saada tubeless ready rengas ust vanteelle vai meneekö se ihan helposti?
    Kiitos jo saaduista tiedoista, tästä on paljon hyötyä!

  14. #1544
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    Nousee todella nätisti kunhan ei ota suoraan paketista vaan antaa hakea pyöreyttään vaikkapa päivän. Siis lattiapumpulla. Kompuralla voi heittää ihan suoraan paikalleen tai jos omaa jonkun high volume pumpun niin silläkin varmasti nousee hyvin. Jokatapauksessa paljon helpommin nousee kuin normaaleille vanteille. Erona on lähinnä se että vaatii isomman paineen että pamahtaa paikalleen hyllylle, Hansit vaati jopa 3.5bar mutta en kyllä käyttänyt mitään liukasteita vaan ihan kuivana laitoin, Varmasti pienemmällä paineellakin menee jos hieman voitelee jollain fairyvedellä.

  15. #1545
    Liittynyt
    02/2010
    Viestit
    91
    Millon kannattaa tehdä ensimmäinen pinnojen kiristys maasturin vanteille? Tähän mennessä kilsoja tullut 430km ja ajattelin että voisi olla kohta hyvä aika käydä nuo tsekkauttamassa. Radon zr team 7.0 29er kyseessä.

  16. #1546
    ^aikastalailla nyt ois sopiva tsekata.

  17. #1547
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Mä Rr..rrrakastan noita uusia Crestejäni. Ei noissa Mustangeissakaan mitään vikaa ole, mutta tuon painokevennyksen huomaa kyllä.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  18. #1548
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.300
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Mä Rr..rrrakastan noita uusia Crestejäni. Ei noissa Mustangeissakaan mitään vikaa ole, mutta tuon painokevennyksen huomaa kyllä.
    Sinulle jos jollekkin, siitä painonkevennyksestä on hyötyä, ilman haittapuolia.
    Nuo crestit kestävät sinulla varmaan ikuisesti suorina.
    Seuraavaksi pyöräksi jokin scott sparkin tapainen kevyt fillari.

  19. #1549
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Sinulle jos jollekkin, siitä painonkevennyksestä on hyötyä, ilman haittapuolia.
    Nuo crestit kestävät sinulla varmaan ikuisesti suorina.
    Seuraavaksi pyöräksi jokin scott sparkin tapainen kevyt fillari.
    Jep, uskon kans, että kestävät varmaan aika hyvin. Tosi hyvä, että tuli nämä valittua.
    Saa nähdä mikä pyörä seuraavaksi tulee. Kevyt olis hyvä, mutta kevyimmissä ei aina ole kokoja, mutta saahan näistä onneksi painoa pois just kiekonvaihdoilla yms.
    Tää X Calikin on huomattavasti parempi mulle näillä kiekoilla, joten sinänsä ei kiirettä ole. Joustoa olis tietty välillä kiva olla enempi, mutta jäykkäperässäkin on puolensa.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  20. #1550
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Jep, uskon kans, että kestävät varmaan aika hyvin. Tosi hyvä, että tuli nämä valittua.
    Saa nähdä mikä pyörä seuraavaksi tulee. Kevyt olis hyvä, mutta kevyimmissä ei aina ole kokoja, mutta saahan näistä onneksi painoa pois just kiekonvaihdoilla yms.
    Tää X Calikin on huomattavasti parempi mulle näillä kiekoilla, joten sinänsä ei kiirettä ole. Joustoa olis tietty välillä kiva olla enempi, mutta jäykkäperässäkin on puolensa.
    Jäykkäperä on kyllä monikäyttöinen fillari ja talvella vielä parempi. Mukava ajella turvallisesti kun GC ja Butcher pitävät pyörän hallinnassa. En kyllä lähtisi näillä keleille 25mm slicksin kanssa lenkille vaikka lunta ei olekkaan.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  21. #1551
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    On se ja taipuu niin kevyesti kelvisprintteriksi tarvittaessa. Onhan se meno erilaista kuin täpärillä, yhtään ei voi teknisessä maastossa löysäillä vaan pitää kokoajan tehdä töitä pyörän kanssa, katsoa ajolinjat tarkemmin jne, mutta on siinä silti oma viehätyksensä ja tosiaan, talvella melkein parempi, mitä vähemmän on joustoja, mitkä voisi kärsiä pakkasessa. Kyllä välillä on tullut kesken portaiden tai dropista alastullessa mieleen, että entä jos keula ei toimikaan. En ole edes ilmaa siihen lisännyt vielä talveksi.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  22. #1552
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Selittäkääs tietämättömälle mikä idea näissä erikoko kiekoissa on? Siis tämäntyyppisissä, missä edessä on vaikka 29" ja takana 27.5". https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-maastopyora-M
    Tuleeko pyörästä ketterämpi vai mitä?
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  23. #1553
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902

  24. #1554
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^ Tänks! Pitääpä lukaista, kun ehtii.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  25. #1555
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.562
    Maasturin takakiekko on alkanut pitää sen verran epäilyttävää kuolonkorinaa, että se lienee pikkuhiljaa entinen. Voi se vielä yllättää, mutta kyselen siltä varalta, että tarvitsee pikaisella aikataululla laittaa uudet osat tilaukseen.

    Uudeksi takanavaksi tulee Hope Pro 4, koska paras ja kustomoitavissa eri akseleille, mutta vanne mietityttää.

    Eli mikä olisi tällä hetkellä järkevän hintainen äärimmäisen kestävä maastovanne rotevalle (100+kg) miehen kokoiselle kuskille? Ajelu on pääasiassa jäykkäperäilyä mukavilla poluilla, mutta mä en myöskään hiljentele alamäissä, joten kestävyys on ensisijainen kriteeri.

    Stanin vanteet on kehuttuja, flow voisi toimia, mutta onko se todella tarpeeksi kestävä (ei esim. holkitettuja pinnareikiä) ?

    Harkitsin myös Andran (entinen rigida) Big Bull -vannetta, mutta 29erina painaa 800 grammaa, eli ehkä hiukan liian tuhti, vaikka ei kyllä pahan hintainen 50 euroisena. Ja Andra on tunnettu täysin tuhoutumattomista vanteistaan.

  26. #1556
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Eiköhän se Flow EX ole aika varma valinta. Kevyehkö, kestävä ja helppo litkuttaa.
    Spankin Subrosat on itsellä olleet aika pomminvarmat ja muutkin mallit vaikuttaa hyvältä. Tuntuu olevan vähän parempaa seosta kuin monet muut vanteet.

  27. #1557
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Stanin vanteet on kehuttuja, flow voisi toimia, mutta onko se todella tarpeeksi kestävä (ei esim. holkitettuja pinnareikiä) ?
    Holkitetut pinnanreiät eivät vahvista vannetta, päinvastoin. Itse tarkastaisin Spankin malliston ennen ostopäätöstä.

  28. #1558
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    268
    dt swiss EX471, 530g/29" Aaron Gwin ajoi Leogangin DH-rännin melkein koko matkan ilman kumia, pelkällä takavanteella ja hyvin ex471 kesti..

  29. #1559
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.562
    Kiitos ehdotuksista. Näköjään Bike Componentsista saa Flowta, Spankkia ja DT Swissin EX 471.

    DT Swississä lähinnä mietityttää nuo mukana tulevat alumiiniset Squorx nipplelit ja prikat. Vihjaa vahvasti, että noita pitäisi käyttää kiekkoa kootessa. Ja vaikka Squorxeja saa messinkisinä, niin 0.30e hinta per nippeli on aika suolaista.

  30. #1560
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    968
    Tuli hankittua Salsan Fargo-runkosetti ja nyt pitäis löytää kiekot suunnilleen 200-300€ hintaluokassa. Renkaina tulee olemaan jotain 35mm - 2.4. Edessä on 15mm läpipultti ja takana perinteinen 135mm pikalinkku. Pitäisi olla vielä 6-pulttikiinnitys jarrulevyille. En ole järin raskas eikä tuolla varmaan ihan hirveää pommitusta tulla harrastamaan mutta kehien pitäisi kuitenkin kestää jonkinlaista retkikuormaa. Tuollaisessa käytössä mulla on kestänyt Open Pro:kin mutta mitäs arvon raati ehdottaisi.
    Kiekkojen kasaus on tuttua joten irto-osiakin voi ehdottaa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •