HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 43 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 41 42 43 44 45 53 93 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.261 - 1.290 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

  1. #1261
    markettipyörämies Guest
    ^ Luulis, voi tietysti joutua laittaan jotain shimmiä väliin, mutta muuten? Jos kerran RF-kammet toimi e13-laakerilla.

    Menin puihin ton Hopen kampisetin kanssa. Katoin asennusohjeet ja tajusin, että se shimano-tyyppinen kiristyssysteemi on vanhemmissa kampimalleissa.

    Eli olisko se sitten BOR? Vai pitääkö oottaa, että simppa sais ne kammet tehtyä? Jotenkin tuntuu väärältä laittaa rahaa kolmasosa fillarin hinnasta kampiin... Kiinasta sais kanssa 24mm akselilla ja siihen kun sitten laittas sen supistuslaakerisatsin. En tiiä, ajelen Mongoosella, kun se on niin sympaattinen peli.

  2. #1262
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    RF Cinch on yksinkertaisesti paras. Ei ole mitään syytä muuta odotella.

  3. #1263
    noniinno Guest
    ^ainakin noissa on akselin suuntaisen välyksen poisto tehty fiksusti.

  4. #1264
    markettipyörämies Guest
    Omaan mieleen shimanon systeemi on vaan paras, ei tarvi mitään typeriä välyksenpoistovirityksiä, eikä jatkovartta kiristykseen ja on nopee ottaa kammet pois ja laittaa tilalle uudet HALVAT laakerit.

    Jos nyt jostain sais hommattua halavalla käytetyt simpan kammet niin kokeilisin jatkaa niitä ja laittaa läskiin. Kohta kyllä lähtee täpäristä kammet tähän kokeiluun...

    Mulle tolla Cinchin monikäyttöisyydellä ei ole mitään käyttöä, kun käytän kampia vain yhdessä fillarissa kerrallaan.

  5. #1265
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Duden rukoon vaan Shimanolle laakerit tulevat olemaan kalliimpia, kuin Cinch.

    Surlyn kammissa vasemman kammen kiinnitys on sama, kuin Shimanolla.

  6. #1266
    markettipyörämies Guest
    Joo, varmaan ihan OK vehjes toi Cinch. On vaan tullut RF:ltä turpiin pari kertaa niin hyvin, että ihan henk.koht. syistä en sen firman tavaraa enää osta.

  7. #1267
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    142
    purin nuo rohisevat keskiölaakerit, vesi päässyt tupaan ulkosyrjästä..



    Takuuseen tulleet uudet oli hieman erilaiset rakenteeltaan, pitävät ehkä paremmin rasvan sisällä. Tosin muovinen sisäholkki kammen akselia vasten HIEMAN arveluttaa..
    Nämä kyllä jää pakettiin, huomenna pitäisi olla uudet paremmat laakerit paikallaan.

    edit: linkki uusiin lakruihin: http://www.ebay.com/itm/THE-HIVE-BB-...-/301393147762

  8. #1268
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Off-topiccia kai, mutta pakko todeta että näköjään ihan sama mikä fläsä on kyseessä, samoja ongelmia kaikissa. Keskiölaakereita, vapaaratasta jne. Olen tätä Dude keskustelua seuraillut silmä kovana vaan eipä saksanmaaltakaan ole tullut kaikenkestävää ajokkia Ps. Tutunnäköiset laakerit tuossa linkin takana.

  9. #1269
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Penang, Malaysia
    Viestit
    195
    Onko noi laakerit alkaneet oireileen jotenkin vai muuten vaan huoltomielessäkö ootte noita purkaneet?
    Nimimerkillä: tarttisko tehrä jotain

  10. #1270
    markettipyörämies Guest
    Ei ainakaan mulla ole oireelleet, ajan edelleen rohisevilla laakereilla. Vian huomaa alkuvaiheessa vasta kun kammet on irti, jos ne sattuu lähtemään, olen aika vakuuttunut että näissä on jotain toleranssiongelmia eli jotkut yksilöt on tosi tiukassa...

    Mutta tollanen laakeri laukeaa kokonaan enemmin tai myöhemmin ja se näkyy jo ihan klappina akselissa. Ja kyllähän tohon jo tehojakin häviää, kun ei pyöri smoohtisti ja ainakin ite olen sen myös ollut aistivinani kun aieminnin olen vastaavia uusinut.

  11. #1271
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Penang, Malaysia
    Viestit
    195
    En ole tollasta koskaan avannut enkä omaa työkaluja, mutta olen pohtinut pitäiskö ne hommata ja ottaa härkäöä sarvista tai canyonia kammesta.
    Toisaalta noi huolestuttavat tarinat on pistänyt pohtiin tyyliin: älä tee sitä tänään minkä voit jättää huommennakin tekemättä, ja veivaan niin kauan ku lahoo ko paska

  12. #1272
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti

    Mutta tollanen laakeri laukeaa kokonaan enemmin tai myöhemmin ja se näkyy jo ihan klappina akselissa. Ja kyllähän tohon jo tehojakin häviää, kun ei pyöri smoohtisti ja ainakin ite olen sen myös ollut aistivinani kun aieminnin olen vastaavia uusinut.
    Näinhän se on. Jos ihan mikä vaan laakeri alkaa rohinaa pitämään niin ei se välttämättä heti hajoa, jos ei ole raskaasti kuormitettu, mutta kyllä silloin on syytä alkaa korjausta suunnittelemaan. Ja ajoneuvoissa ja koneissa rohiseva laakeri useimmiten alkaa lämpenemään kunnossa olevaa enemmän joten ihan niinkuin markettipyörämies toteaa niin kyllä se tehoja hukkaa ja polkeminen alkaa tuntua raskaalta.

  13. #1273
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Penang, Malaysia
    Viestit
    195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Näinhän se on. Jos ihan mikä vaan laakeri alkaa rohinaa pitämään niin ei se välttämättä heti hajoa, jos ei ole raskaasti kuormitettu, mutta kyllä silloin on syytä alkaa korjausta suunnittelemaan. Ja ajoneuvoissa ja koneissa rohiseva laakeri useimmiten alkaa lämpenemään kunnossa olevaa enemmän joten ihan niinkuin markettipyörämies toteaa niin kyllä se tehoja hukkaa ja polkeminen alkaa tuntua raskaalta.
    Selväähän tuo on, siksi kyselinkin et onko noi lakerit alkaneet oireilla vai onko kyseessä ennakoivasta huollosta.
    Vielä on ollut omat laakerit terveen tuntuiset mutta olen tiedostanut et ongelmia saattaa tulla.
    Eikä toi laakerin uusiminen kai kallis kustannus ole, enemmän hirvittää mitä muuta joutuu samalla vaihtaan.

  14. #1274
    markettipyörämies Guest
    Jos ei ala kampi suosiolla irrota, veisin itse huoltoon ihan sillä taktiikalla, että jos menee ulosvetokierteet pas2 niin saa huolto hoitaa. Jos ite rikot kierteet niin eipä tarvi paljon takuun perään kysellä, artisti maksaa.

    Näissä suoraan runkoon tulevissa laakereissa on vielä sekin, että saa pelätä rungon laakeripesien horoksi menoa. Joku laakerin irrottanut voisi kertoa, onko suoraan kuitua vasten vai onko siellä jokin metalli-insertti siellä rungossa? Vai olikos tästä jo puhetta, ei taho muistaa enää mistä on hölisty, vanhuus tulee?

  15. #1275
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    71
    ei ole metalli-inserttiä - laakerikuppi prässätään suoraan kuitua vasten

  16. #1276
    Ainakin CF8.0 hinta päivittinyt tänään tuossa n. 2h sisällä -200€ - nyt 2.199€. Muista en tiiä.

    eli nyt:
    9.0 SL 2.899€
    9.0 Un 2.699€
    9.0 2.499€
    8.0 2.199€

  17. #1277
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tarmou Katso viesti
    Ainakin CF8.0 hinta päivittinyt tänään tuossa n. 2h sisällä -200€ - nyt 2.199€. Muista en tiiä.

    eli nyt:
    9.0 SL 2.899€
    9.0 Un 2.699€
    9.0 2.499€
    8.0 2.199€
    Nuo on ainakin Saksan hinnat. Kun vaihtaa maaksi Suomen niin hinnat ovat edelleen normaalit.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  18. #1278
    No voi helvetti. En tiiä kumpi harmittaa enempi. Se etten osannu laskea 2.299-2.199 = 100 vaiko se etten innostuksissani tajunnu vaihtuneen saksalle

  19. #1279
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    142
    Ei noissa mun laakereissa vielä klappia ollut kuin ihan aavistus, mutta rohinan ja karhean pyörimisen kyllä kuuli/huomasi kun kampia pyöritti ilman ketjua.
    Vaihdoin ennekuin hajosivat kokonaan. Ainakin polttomoottorivehkeissä laakerin hajoaminen yleensä tarkoittaa laajempaa vauriota.

  20. #1280
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Joo. Jos on semmoinen tilanne että on suurempia pyöriviä massoja tai enempi voimaa niin voi laakeri kiinnileikatessaan tai jumiutuessaan pyöriä pesässään ja siinä kyllä tulee nopeasti vahinkoa. Helposti isompaakin.

  21. #1281
    markettipyörämies Guest
    Mulla hajos kerran yhet RF:n kampien laakerit niin, että jäi matka kesken. Oli silloin niiden kallein malli. Ja ihan paskaa.

  22. #1282
    30t nw 104bcd (eli parin millin offset vs 32t 104bcd) + isoKnard + 100mm clownshoe + dude 8.0 (145mm akseli) -kombo testattu tänään ja toimi hienosti. Päivän keliin tuo 30t oli myös ehdottomasti parempi kuin 32t.


  23. #1283
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    ^Onko sulla vakiota lyhyemmät ketjut tuossa? Laitoin omaan Dudeen 28 ovaalin ja ketjut on aika löysällä, ajattelin kyllä kääntää taka-akselin pidempään asentoon joten en vielä rupea lyhentelemään.

  24. #1284
    Enpä ole verrannut nykyisen ketjun pituutta vakioon. Nyt siis 11spd XT pakka (josta 10spd 13-42 käytössä) ja 11-ketju jonka lyhensin sopivaksi.
    28 ovaalilla ja 11-36 pakalla taisin lenkin tai kaksi ottaa vakioketjusta pois (silloin oli tosin takapää etuasennossa).

    Modasitko spideriä että eturatas asettuu kunnolla eikä jää kantamaan reunoista (oletuksella että absolutebläkin 64bcd ovaali)?

  25. #1285
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    ^En viitsinyt alkaa modaamaan kun näytti siltä että jää reilusti tilaa renkaan ja ketjun väliin, on siis AB:n 64bcd ovaali. Jotain kuitenkin tapahtuu välillä putkelta runtatessa, oletan että löysä ketju käy kiinni renkaassa?

  26. #1286
    Ketju ja rengas siellä varmaankin ottaa välillä kontaktia. Oliko muuten Barbegazin sovitus miten tiukka runkoon nähden kun takapää on etuasennossa?

    Dudella on kiva ajaa talvella kun tietää, että laakerit on hyvin suojattu:



    "mikä tässä voisi mennä vikaan?"

  27. #1287
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Hyvin mahtuu Barbegazi pyörimään. Kokeilin siirtää taka-akselin taaemmas mutta itseasiassa silloin ketju tulee vielä lähemmäs, ehkäpä otan pari lenkkiä ketjuista pois. Spiderin modauksella sais rattaan uppoamaan sen puolitoista milliä syvemmälle mutta onko sen väärti?

    Ei taida olla petikosta noi kuvat..

  28. #1288
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.613
    Sattuisiko olemaan tietoa mikä on L-kokoisen Duden akseliväli(t)? Sitä kun web-sivulla ei mainita.

  29. #1289
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Sattuisiko olemaan tietoa mikä on L-kokoisen Duden akseliväli(t)? Sitä kun web-sivulla ei mainita.
    1104/1120

    Katsottu Canyonin webbisivuilta.

  30. #1290
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.613
    Tuo arvo on M-kokoiselle. M ja L on eroa reach mitassa 30mm ja kun keulakulma on sama niin kaippa L-kokoisella on pidempi akseliväli vai onko jotain mitä en ymmärrä?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •