Nyt on jonkinlainen teoria siitä, miksi hydraulivastus ei rasita samoja lihaksia kuin magneettivastus tai maantiepyöräily. Tämä koskee vain minua, joten kenenkään ei kannata suuttua. Teoria on sitäpaitsi luultavasti täysin metsässä, ainakin termistön osalta. (kitkakerroin)

Ajoin juuri Turbo Muinilla yhden jalan pyörityksellä. Toinen jalka ei ollut pedaalilla. Isompaa vaihdetta sisään ja kohta olivat lähes kaikki ne lihakset hapoilla jotka jäävät kahdenjalan pyörityksessä täysin paitsi, eli nostovaiheen lihakset:
https://nomorecheetos.files.wordpres...oke_large1.gif
Miksi en saa niitä kahden jalan pyörityksesä mukaan?

Hydraulivastuksessa kitkakerroin on pieni. Eli, kun ajan esim 300 watin teholla, kummankin jalan pitää työskennellä 300-299 watin sisällä. Jos nostossa olevan jalan teho on pienempi, se on vapaamatkustaja.

Magneettivastuksella kahden jalan pyöritys on paljon helpompaa, koska kitka-alue on suurempi. Kun ajan 300 watin teholla, nostoa suorittava jalka on pyörityksessä mukana vielä 285 watin teholla.