Joo, kyllähän SID on perinteisesti ollut kevyempi kuin Foxin xc-keula, ja siksi olikin vähän yllätys, että ovat saaneet tuosta Foxistakin alle puolitoistakiloisen. Rokkarin ehdottomana etuna taitaa edelleen olla, että vaimenninpuolikin on itse huollettavissa kohtuullisen vaivattomasti. Foxin FIT-patruunasta ei taida voida sanoa samaa... Vai onko joku foorumilainen huoltanut FIT:n kotikorjaamolla?
Jos haluaisi saada reippaasti grammoja pois iskaripuolelta, keulaksi pitäisi hankkia tuo ilmavaimenteinen German-a ja takaiskariksi joko samaa puljua tai DT:n kuituiskari. Keulan ilmavaimenteisuus kuulostaa tietenkin vähän pelottavalta, mutta kyllähän esimerkiksi Cane Creek sai aikanaan takaiskarinsa sekä joustamaan että vaimentumaan ihan kelvollisesti pelkällä ilmalla. Ihan ongelmatonta German-a:n keulan valmistaminen ei ole tainnut kuitenkaan olla, sillä alunperin marraskuulle 2015 luvattu tuotanto on nyt siirtynyt alkuvuoteen 2016... Kiinnostava laite joka tapauksessa.
On muuten vatkaimien high-end-mallin laatikko mennyt huonoon suuntaan vuosien saatossa! Ohessa on alimmaisena kiiltävässä metalliboxissa Triple Ti, joka oli aikanaan ykkösmalli, johon Uskokin sitten _hyvää hyvyyttään_ teki mulle akselit katkenneen tilalle. Edelleen ja ikuisesti oon siitä kiitollinen.Kuka tahansa ei pysty titaanista moisia veistämään! Keskellä on edelleen metallilaatikossa 4Ti, jotka on periaatteessa vieläkin ehjät. Noissa on kuitenkin jo liikaa kilsoja takana, ja jousista on lähtenyt paras puhti pois. Yritin viime kesänä Korson XCM:n noilla ajaa, mutta ihan liikaa irtoili jalat polkimista, vaikka klossit oli uudet... Mutta erinomaisesti toimivat monta vuotta! Ja ylimpänä on uusimman vatkainmallin tylsä pahvilaatikko.
Toivottavasti polkimet on silti hyvät.
![]()

Kuka tahansa ei pysty titaanista moisia veistämään! Keskellä on edelleen metallilaatikossa 4Ti, jotka on periaatteessa vieläkin ehjät. Noissa on kuitenkin jo liikaa kilsoja takana, ja jousista on lähtenyt paras puhti pois. Yritin viime kesänä Korson XCM:n noilla ajaa, mutta ihan liikaa irtoili jalat polkimista, vaikka klossit oli uudet... Mutta erinomaisesti toimivat monta vuotta! Ja ylimpänä on uusimman vatkainmallin tylsä pahvilaatikko.
Toivottavasti polkimet on silti hyvät.
Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit