GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 59 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 49 57 58 59 60 61 69 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.741 - 1.770 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #1741
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Bike Components kauppaa suht halvalla noita Scotin muovirunkoja...

    Esim.
    http://www.bike-components.de/produc...ufmodell-.html

  2. #1742
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    Bike Components kauppaa suht halvalla noita Scotin muovirunkoja...

    Esim.
    http://www.bike-components.de/produc...ufmodell-.html
    Eih, ei tällaisia linkkejä

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #1743
    http://www.bikeradar.com/mtb/gear/ca...29-rc-12-46191
    Onkohan näissä uudemmissa Scotteissa jousitusratkaisu jotenkin "parempi"?
    Tuon arvostelun mukaan rungosta saa paljon enemmän irti toisenlaisella iskarilla.

  4. #1744
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Subzero Katso viesti
    Onkohan näissä uudemmissa Scotteissa jousitusratkaisu jotenkin "parempi"?
    Tuon arvostelun mukaan rungosta saa paljon enemmän irti toisenlaisella iskarilla.
    Eiköhän 2013-Sparkit oo edelleen ihan samoja kuin tuossa Bikeradarin testissä ollut 2012-yksilö. Näitä takajousitukseen liittyviä moitteita on löytynyt muualtakin, eli ilmeisesti nykyisen 29-Sparkin perä ei oo kovin aktiivinen. Juiden ja izmon kisakäyttöön ko. runko kuitenkin lienee likimain ideaalinen.

  5. #1745
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> K. Visto

    Maalaamaton runko on hieno! Mun tiimimallissa näyttää sen sijaan olevan tolkuttoman paksu maalikerros, joten massaeroa tulee helposi ainakin 100 g...

    Siltä se nyt tosiaan näyttää, että 9.x-kiloinen 29-täysjousto on vielä rakennettavissa kestävillä järkiosilla, mutta 8.x-osasto vaatii jo järjen kadottamista. Aika tarkasti kilogramma tulee väkisinkin lisää massaa (isompi runko, isompi keula, isommat kiekot, läpiakselit, jne...) kakskutosiin verrattuna.

  6. #1746
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    -

    Siltä se nyt tosiaan näyttää, että 9.x-kiloinen 29-täysjousto on vielä rakennettavissa kestävillä järkiosilla, mutta 8.x-osasto vaatii jo järjen kadottamista.
    Ei se ole niin vaikeaa? Ihan tehdasvakio Spessun S-works Epic WC 2014' on 8,9kg. Siihen kevyet petaalit, ja sippoisempi penkki....ja kai renkaiksikin löytyy sippoisemmatkin makkarankuoret. Tietty tanko/stemmin kun viä vaihtaa ihan himmeisiin....tietty siinä fillareissa on Brain-iskarit, eli jos keulan vaihtaisi johonkin himmeliin siitä saa viä varmaan jotain pois. 2013' Brain-SID painoi töydellä putkella 1480g.

    No, minä saattaisin vaihtaa siihen lähinnä vain Tuubi-Envet....kestävillä DT240 navoillakin 1250g ja 140kg pinnankireyttä, eli ei notku.

  7. #1747
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Ei se ole niin vaikeaa? Ihan tehdasvakio Spessun S-works Epic WC 2014' on 8,9kg.
    Aika harvassa on alle 9kg tehdasvakiot.. Cannondalen Scalpel Ultimate 29" punnittu vakiona 9,61kg, tietty tuosta saisi viilailtua varmaan aika helposti putkiosista ja yhden eturattaan systeemillä alle 9kg: http://www.bikerumor.com/2012/02/28/...lt-up-weighed/

    Mielestäni aika "painavaa" tehdassetupilla vaikka onkin Envet.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  8. #1748
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Voi olla, ettei 8.9kg ole todellinen paino, mutta vielä hurjeempaa on tuon perusteella laskettu jäykkäperän paino. Samat osat ja runko oli vähintään 1100g kevyempi, joten 7.8kg pakasta vedettynä? Sellanen peli alkaa olla jo aika hurja laite kiivetä alashan kaikki tulee..
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  9. #1749
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Mattamusta 2013 malli painaa 2280g satulapannalla, iskarilla ja ehkä akselilla? LÄHDE: http://www.bikerumor.com/2012/07/16/...ctual-weights/
    Ja uus malli on Bikeradarin mukaan 50g kevyempi, LÄHDE http://www.cyclingnews.com/reviews/s...st-ride-review.
    Joten painoksi jäisi 22XX grammaa riippuen maalin määrästä. Valkonen on varmasti painavempi kuin musta.

    Järki taitaa olla kaukana, kun aivan kalleimpia pyöriä ostetaan
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  10. #1750
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    Järjettömän hieno pyörä ja melkoinen kuitusuunnittelijan taidonnäyte kun sarjatuotantofillarista puhutaan.
    On muuten. En ollut aiemmin syventynyt mutta todella upea ja monia hienoja yksityiskohtia kuten kammet. Kevyt on myös kaunista!

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  11. #1751
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    Voi olla, ettei 8.9kg ole todellinen paino...
    Täytyy punnata kun saapuu. Tulossa on.



    Uusi S-works Epic WC on kyllä enemmän kuin 50g kevyempi (JA yhä jäykempi takahaarukka). Pelkkä iskari on vissiin jo sen verran sippoisempi. Uusi linkkusysteemi oli kanssa ihan hienosti funtsittu, mitä ei ehkä ihan pikkukuvista näe.

    Jos olisi aikaa ajella maasturilla enempi, se olisi äkkiä hankintalistalla. Livenä hiplattuna paino ei vaikuttanut ihan virtuaaliselta. Saan nährä. Nyt , kohta päivitetty, 7kg Open saa kelvata. Rotor kun viä saa pihalle siihen XX1 Q-ringin...tulossa sellainenkin on.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 16.08.2013 at 08.05

  12. #1752
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    ...kammet.
    Nyt lipashtaa vähän ohi aiheen, mutta kun keveistä komponenteista on ollut puhe niin: aamulla kun heräsin, niin tuli sellainen mysteerillinen aavistus, että onko noi Spessun uudet S-Works-kammet samalla Sramin uudet XX-kammet. Kun niissä on kiinteä spideri, tuon jutun mukaan sekä yhden että kahden rattaan mahdollisuus sekä normaali Sramin kampien lyhyen avaimen 8mm kammenpultti. Saa nähdä. Jos joku haluaa lähteä 5€ vedonlyöntiin, olen valmis. Veikkaan siis että on samat kuin tuleva uusi XX.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  13. #1753
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    Mattamusta 2013 malli painaa 2280g satulapannalla, iskarilla ja ehkä akselilla? LÄHDE: http://www.bikerumor.com/2012/07/16/...ctual-weights/
    Ja uus malli on Bikeradarin mukaan 50g kevyempi, LÄHDE http://www.cyclingnews.com/reviews/s...st-ride-review.
    Joten painoksi jäisi 22XX grammaa riippuen maalin määrästä. Valkonen on varmasti painavempi kuin musta.

    Järki taitaa olla kaukana, kun aivan kalleimpia pyöriä ostetaan
    2013 Epic Swörkki M-kokoisena, polkimilla, tanko, sputki, satula, renkaat, R1 jarrut, levyt jne. vaihdettuna 9,6 kg ja ei liiku vieläkään itsestään, joten kokeillaan ensi vuoden kevyempää mallia jospa sitä ei tarvitsisi polkea. Jäykkäperäinen Swörkki runkosetti tulee Syyskuun lopussa kasaukseen, saa nähdä millainen rukki siitä tulee.

  14. #1754
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Jos teiltä (Lehisj, K. Visto, Gazza, ...) löytyy kuvia näistä 29-kisatäysjoustoista, laittakaahan niitä vaikka tähän ketjuun.

    En oo muuten vielä koskaan nähnyt sellaista valmismaasturia, josta olisi jo valmiiksi otettu turhat ja halvat grammat pois. Cubestakin lähti parisataa grammaa pelkällä riisumisella ja pulttivirittelyllä. Mutta ehkä toi Epic WC on tässäkin suhteessa erilainen...

  15. #1755
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Jos teiltä (Lehisj, K. Visto, Gazza, ...) löytyy kuvia näistä 29-kisatäysjoustoista
    Tuossa muutama kuva omasta konkelista. Tosin noissa kuvissa se on "Pivot Cup-varustuksessa" eli tolppana hissiversio sen ultrakevyen Smud Carbonin sijaan. Niin ja renkaina on myös Maxxiksen Beaverit RoRon sijaan.




  16. #1756
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Huh, komee Epicci! Ilmeisesti kiinalaiset kuitukehät kestää hyvin myös Pivot-cupin ryskettä...?

  17. #1757
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Huh, komee Epicci! Ilmeisesti kiinalaiset kuitukehät kestää hyvin myös Pivot-cupin ryskettä...?
    Kiinalaiset kuitukehät ovat olleet positiivinen yllätys. Toistaiseksi niissä ei ole ollut mitään ongelmia, vaikka muutama kisastartikin on niillä takana eikä aina niissä kaikista helpoimissa maastoissa (Pivot Cup Märynummi sekä XCO-cupit Lieto ja Märynummi). Tosin minun vauhtini kisoissa löytyy sieltä jatkumon toisesta päästä verrattuna Henkaan. Toisaalta kuskikaan ei ole mikään höyhensarjalainen yli 80 kilon kisapainollaan.

  18. #1758
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Onpa kevyen näköinen Cube omaani verrattuna, vaikka palikat on pitkälti aika lailla vastaavat... Kevyempi ulkonäkö johtunee sekä värityksestä että pienemmästä rungosta. Tarttee napata omasta pyörästä kuva lähiaikoina.

  19. #1759
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    974
    Laitan tähän topiciin, kun täällä jo aiheesta on ollut puhetta:

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Subzero Katso viesti
    http://www.bikeradar.com/mtb/gear/ca...29-rc-12-46191
    Onkohan näissä uudemmissa Scotteissa jousitusratkaisu jotenkin "parempi"?
    Tuon arvostelun mukaan rungosta saa paljon enemmän irti toisenlaisella iskarilla.
    Hankin tohon Sparkiin Foxin kaukosäädettävän Kashima CTD-kepin bike-discountista erittäin hyvään hintaan. Pyörä tosiaan muuttui ihan toiseksi. Ero originaaliin DT iskariin on todella suuri. 100mm joustoa keulassa tuntuu aivan liian lyhyeltä, täytyy kyllä pidentää Reba heti 120-milliseksi kun joutaa. Perä ei mene samalla tavalla täysin lukkoon kuin DT iskarilla, mutta hidasta sisäänvaimennusta tulee selvästi lisää jolloin keinuminen vähenee.

    Ainoa harmi vaan se, että Fox iskarin kaukosäätö- ja rebound-nuppi ovat niin ulkonevia, että 0,7 pullon käyttö M-kokoisessa rungossa on mahdotonta, ja pikkupullokin vaatii sivusta ladattavan telineen ja hieman ujuttamista. Iskari kuitenkin voisi mahtua paikalleen toisin päin, tällöin vaan lukitusvaijeri täytyy vetää "pidemmän kaavan kautta".

    Ja tätä seuraavaa tietoa on kyselty netissä ennenkin eri palstoilla, niin vastauksena että Fox iskarin kaukosäätö toimii Scotin Twinlock-vivulla!

  20. #1760
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    71
    Cube AMS 100 Slt carbon 29" paino oli 1880g runko siihen iskari 230g koko 19" mattamustana.

  21. #1761
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Edellinen viesti katosi bittiavaruuteen tai tuli poistetuksi?

    Alla kuva 2014 Sworks Epic World Cupista. Koko L ja paino 2,23kg.
    Painoon sisältyy vaihtajankorvake ja kaapeleidenläpivienti lätkät.
    (ei sisällä satulatolpan clampiä, taka-akselia, ohjainlaakeria eikä keskiölaakeria.

    2012/2013 malli painoi suurinpiirtein saman, ehkä 10-20g enemmän.
    Toisaalta tässä uudessa ei taida olla vanhaan verrattuna muuta samaa kuin merkki.
    Eli jos painossa ei ole hirveästi eroa niin jäykkyys painosuhde on varmasti eri luokkaa.

    www.hypy.fi

  22. #1762
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kepeäksi on aivollinen 29" S-Works näköjään saatu... Ja jäykkäkin kuulemma vielä. Onko toi p-olkusimen maratykkinä ens kaudella?

  23. #1763
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Ei ilmeisesti, kun ko. runko on torilla kaupan: http://www.fillari-lehti.fi/tori.aspx
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  24. #1764
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Tarkoitus olisi ajaa Pivot 429lläja ensin kasata siitä hieman enskapainotteinen TransVesubienneen ja myöhemmin modata kevyempään suomiajeluun sopivaksi.
    www.hypy.fi

  25. #1765
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Pohjois-Pohjanmaa
    Viestit
    906
    Tää topic taisi karata 29" tontille?

    Anyway: 29" -13 Spark PR, 15mm läpiakselilla takana ja DT:n takaiskarilla heilauttaa puntarin tauluun numerot 1921g. Kunhan keskiölaakeri suvaitsee saapua, niin pääsee ruuvaileen osia paikoilleen.
    Peikkomainen flaksi

  26. #1766
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Laitetaas tälle wanhalle säikeelle vähän jatkoa, kun tuli nipistettyä nykyisestä 29-täpäristä turhat grammat pois. Aika vaikea on nykyään päästä alle kahdeksan kilon, mutta 8,5 kg alittuisi kisakelpoisuuden suuresti kärsimättä, jos oikein intoutuisi viilaamaan. Komponenttilista löytyy tästä. Pahoittelut suttuisesta kuvasta, täytyy ottaa parempia, jos aurinko vielä joskus elämäni aikana paistaa.


  27. #1767
    noniinno Guest
    On kevyt runko kun iskarin kanssa alle 2,1kg. Onko akseli rungon/keulan painossa mukana? Mitäs tykkäät noista 1.95" gumeista?

  28. #1768
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Akselit on listalla erikseen, eli ne eivät ole rungon tai keulan lukemissa mukana. Runko on "endurohenkiseksi" xc-pyöräksi melko kevyt, mutta kyllä nyky-Sparkki olis varmaan kepeempi... Foxin keula oli positiivinen yllätys, jotain 1480 g ilman ylimääräisiä hilppeitä. Vielä jokunen vuosi sitten Foxin xc-keulat oli muistaakseni vähän ankkureita.

    Renkaista ei oo vielä ajokokemusta, mutta Light-Bicyclen kehällä ne on ehkä 2 mm kapeemmat kuin Crestin kehälle asennetut 2.25" Racing Ralphit. Renegade 1.95" on siis kokomerkintäänsä nähden leveä rengas. Ja rullaa kuulemma ihan loputtomasti!

  29. #1769
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Tässä on vielä kuva Renegade 1.95" -renkulasta. Ja tuo vertailurengas on Racing Ralph 2.25" Crestin kehällä. Yllättävän vähän on eroa... Kuinkakohan paljon noita Renegadeja on jäänyt myymättä ihan vaan sen takia, että kokomerkinnässä lukee tuo 1.95"...? Itse en aiemmin edes harkinnut rengasta, jossa luki alle 2.1", mutta sitten Ju$$i vinkkasi, että Renegade on käytännössä aika leveä.


  30. #1770
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Nonnih!! Kunnon meno. Mistäs noi puuttuvat 250g viilataan helpoiten?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •