GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 189 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 89 139 179 187 188 189 190 191 199 239 289 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.641 - 5.670 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

markettipyörämies Guest
    a-o, en tiedä auttaisiko sulla, mutta oman Mongoosen vanteen laitoin eilen tubeleksiksi roskapussilla, vuoteli vähän vanteen ja kumin reunasta. Tarpeeksi kuitenkin, että olis päässyt tänään tubelesskäveleen.

Ennen tuo on korjaantunut, kun on laittanut lisää stäniä, mutta kun ei ollut kuin ruokalusikallinen jäljellä ja sekin kierrätettyä. Kokeilin sitten huvikseen laittaa vanteen ulkoreunoihin normaalia ikkunatiivistettä sen roskapussin alle, mistä on kuva muutama viesti sitten. Ja katso, pitää täydellisesti ilmat sisällä Vois toimia muillakin vähän horoilla vanteilla?

Ei jumakekka mikä kikkailu oli asentaa Barbegazi tuolle DT BR2250 kehälle tubeleksena. Oli lähellä, että joutuis kirjoittamaan "pahoja tubeless ongelmia" ketjuun. Voitin taistelun kuitenkin kuormaliinan avustamana. 114mm nappula leveys ja 111mm kylki.
    Antti_S muokkasi tätä : 17.12.2015 at 23.02

IncBuff Guest
    Kerrotko lisää? Eikö meinannut nousta?

Jumppa JeeJee 4.8 lumella ja jäällä.
    Aamulla joka reitti umpijäässä ja päällä 1cm kerros pakkaslunta. Kertaakaan ei sutaissut?! Eli vetopito mahtava vaikka odotin jotain ihan muuta.
    Sivuttain sitten lipsuikin reippaasti. Ei tarvinnut kummoistakaan polannetta kun pomppas sykkeet kattoon ja tuppas lähtemään lapasesta. Odotettua...
    Iltapäivällä jään päällä 2-3cm nuoskalunta ja pito kuin hiekkatiellä.
    Kaikenkaikkiaan jännää oli ja lämmöllä ajattelin talliin aamulla jättämääni 29 täpäriä ISP nakeilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Kerrotko lisää? Eikö meinannut nousta?
    No se! Kuormaliinalla puristaen ja vähän käsineen nosteli hyllylle helmoja niin lopulta nousi. Napakasti kyllä asettui kun sai nousemaan ja kesti myös vaikka ilmat laski pois.

Toveri Grandi raportoi eilen, että Mulefutille tuo oli noussut pumpulla. Nyt vois lähteä testaamaan..
    Imatra MTB
    imatramtb.fi / facebook.com/imatramtb

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Onnistu tubelessrinkula jätesäkilläkin ihan hyvin:
    Onko antaa jätesäkin merkkiä/mallia/kokoa? Näyttää just sopivan napakalta kehän ympärillä.

Onko väki kokeillut yhdistellä eri mallisia kumiksia paljon keskenään? Itse laitoin taakse naten ja eteen BFL:n ja ainakin itse tykkäsin paljon tästä yhdistelmästä kun pääsi lumella vähän kokeilemaan! Piti emännän pyörään sama setti laittaa kiinni ja hyvin emäntäkin sillä pääsee etenemään!

Paljon ei vielä renkaista kokemusta, nyt testattu: Nate/Nate, BFL/BFL, Snowshoe/Snowshoe, Snowshoe/BFL ja JJ/JJ

markettipyörämies Guest
    ^^......^^ Isoin valkoinen jätesäkki Tokmannilta. Pituussuuntaan halki ja päät yhteen kuumasaumaajalla. On niin ohutta, että pitää olla aika tarkkana, kun laittaa kumea paikalleen ettei tee reikiä. Mahtaa olla kevyt, en punninnut mutta veikkaisin että ei montaa grammaa paina.

markettipyörämiehen esimerkkiä seuraten vaihdoin vakuumipussituraamisen säkityskalvoon ja onhan tuo ihan suvereenia kamaa ruokapusseihin verrattuna. Ainakin noilla FoodSaver putkilla sai aina taistella sauman kestävyyden kanssa ja lisäksi on röpelöä ja tasaista puolta jne. Säkityskalvo on tasaista ja saumasta tuli erittäin napakka. Lienee muutenkin kestävämpää kamaa.
    Oman siivun hommasin Kevrasta. 1 x 4m oli vähän reilu kymppi.

Ensitesti BR2250 + JumboJim (vanhat teipit jätin pohjalle joten noin 30g tuli turhaa painoa). Mukana myös läskinapsautin (joka toimi mallikkaasti). Selvästi kapeampikin siivu olisi riittänyt.

markettipyörämies Guest
    Tossa säkityskalvossa on vielä sekin hyvä puoli, että se painuu ajan kanssa vannetta vasten ja ainakin itellä onnistu renkaan vaihto samalla muovilla ilman ongelmia. Ja mulla oli vielä leikattuna tarkasti vannetta myöden ylimääräiset pois eli vihreetä ei ollut näkyvissä ollenkaan...

Joku vois kyllä testata sitä kumimaalia, itelläkin on purkki sitä odottamassa, harmi kun en muistanut kokeilla kun äsken laitoin tolla roskapussilla.

(Zefal: )

Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
    Signaturesta ostin kesällä sitä litkutukseen ja on kyllä ihan paskaa tavaraa. Ei tukkinut edes pistoreikiä uusista renkaista kuin päivien vuodatuksella ja litkutus vuoti kuin seula.
    Harmi ettei sinulla toiminut. Minulle myytiin samaa tavaraa, ja enkä tuota nyt osaa moittia kun ei paremmastakaan tietoa ole. Hiukan oli alussa vaikeuksia kevennysreikien tiivistymisessä, kun toisessa vanteessa litku pääsi jostain reiästä teipin alle. Mutta kun lopulta lähdin ajamaan ja laskin paineet kahdesta barista läskitasolle, niin sen jälkeen on ollut tiiviimpi kuin sisureilla. Litkun tiukka haju kyllä tulee renkaan/teippien läpi vielä kahden kuukauden jälkeenkin.

Kesäksi rengasta. Onkohan hinnoissa ollut rajusti ilmaa vai tuliko paikallisella kauppiaalla hinnoitteluvirhe
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Kassillinen kyytiin ja tiliä tekemään.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rockverb Katso viesti
    Onko väki kokeillut yhdistellä eri mallisia kumiksia paljon keskenään?
    Mulla talvella edessä Bud ja takana Lou, tykkään kun on edessä sivuttaispito ja takana vetopito kohdillaan. Enkä itse ole huomannut että olisi raskas ajaa tai rullaisi huonosti, johtuneeko siitä kun olen tälläinen kuivankesänorava, ajokamoissa ehkä just 70 kg menee rikki. Eihän mulla paineitakaan koskaan yli 0,4 barin ole. Kesäksi olen pyöräyttänyt Budin taakse ja BFL:n eteen. BFL tuntuu hiukan luistavan tai sortavan kantatessa, en tiedä kumpi, mutta alta se ei ole lähtenyt. Se on kuin autossa Nokian talvirengas, luisto on hallittua. Bud antaa kesällä mulle riittävän vetopidon takana vaikka olisi vähän mutaisempaakin. BFL-BFL yhdistelmästä en oikein perustanut, BFL ei pehmeällä soralla eikä pluikkaalla mudalla tarjoa ainakaan mulla vetopitoa. Tilanne voi olla toinen painavammilla kuskeilla.

Millä värkillä teit sauman tuohon muoviin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    markettipyörämiehen esimerkkiä seuraten vaihdoin vakuumipussituraamisen säkityskalvoon ja onhan tuo ihan suvereenia kamaa ruokapusseihin verrattuna. Ainakin noilla FoodSaver putkilla sai aina taistella sauman kestävyyden kanssa ja lisäksi on röpelöä ja tasaista puolta jne. Säkityskalvo on tasaista ja saumasta tuli erittäin napakka. Lienee muutenkin kestävämpää kamaa.
    Oman siivun hommasin Kevrasta. 1 x 4m oli vähän reilu kymppi.

Ensitesti BR2250 + JumboJim (vanhat teipit jätin pohjalle joten noin 30g tuli turhaa painoa). Mukana myös läskinapsautin (joka toimi mallikkaasti). Selvästi kapeampikin siivu olisi riittänyt.

Imatra MTB
    imatramtb.fi / facebook.com/imatramtb

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka T L Katso viesti
    Mulla talvella edessä Bud ja takana Lou, tykkään kun on edessä sivuttaispito ja takana vetopito kohdillaan. Enkä itse ole huomannut että olisi raskas ajaa tai rullaisi huonosti, johtuneeko siitä kun olen tälläinen kuivankesänorava, ajokamoissa ehkä just 70 kg menee rikki. Eihän mulla paineitakaan koskaan yli 0,4 barin ole. Kesäksi olen pyöräyttänyt Budin taakse ja BFL:n eteen. BFL tuntuu hiukan luistavan tai sortavan kantatessa, en tiedä kumpi, mutta alta se ei ole lähtenyt. Se on kuin autossa Nokian talvirengas, luisto on hallittua. Bud antaa kesällä mulle riittävän vetopidon takana vaikka olisi vähän mutaisempaakin. BFL-BFL yhdistelmästä en oikein perustanut, BFL ei pehmeällä soralla eikä pluikkaalla mudalla tarjoa ainakaan mulla vetopitoa. Tilanne voi olla toinen painavammilla kuskeilla.
    Mulla on 2xLou, jos se nyt lasketaan erimallisten yhdistelyks? On ne ainakin eripäin eessä ja takana. Ja väärinkäyttöähän se ainakin on, kun pitäis olla Bud+Lou. Ja sisuritkin on noissa, sehän vasta väärin onkin.

Paineet aika samoissa, ei oo mittari kovin tarkka noin alhaalla. Painoa paketilla reipas 100kg. Mun perstuntumalla ei oo maastossa sen raskaampi ku 2xNatekaan, mut mä ajelenkin lähinnä hitaasti möyrien ja tietä pitkin ei tartte ajaa yhtään. Ainoat vauhdit tulee alamäessä ja nekin melkein aina jarrua vasten aikamoisessa röykytyksessä.

Ite tykkään, mut eihän nuo varmasti kaikille sovi, kun ajoja on niin erilaisia. Onneks on valikoimaa.

^Sama setti miullakin, paitsi tubelexena,eikä oo ollu tarvetta muuttaa. Omaan tarpeeseen lou toimii edessäkin ihan jees...
    ( vaikka ei vissiin yleisesti hyväksytty yhdistelmä olekaan )

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Kassillinen kyytiin ja tiliä tekemään.
    Joo Ei kun kyllä ne (Special Bike, Oulu) ihan facebookissa mainosti tota hintaa. Tuota luokkaa ne sais kaikki olla.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    Tämän videon mukaan olen nastoitellut omia renkaitani. Hyvin sujuu ja mainittu kontaktiliima tuntuu erinomaiselta tähän(kin) tarkoitukseen.

Laitoin aluksi eturenkaaseen 80 kpl Prismassa myynnissä olevien halpiskumien nastoja. Sitten tuli mieleen, että mitenkähän toimisi "ruuvinkärkinasta". Ostin reilusti 5x16mm ruuveja, joista sahasin irti noin 8mm mittaisen pätkän. Sitten 3,2mm urajyrsimellä reikää läskikumin nappuloihin ja kontaktiliiman kanssa kiertäminen paikalleen. Ruuvin kärki on lähes "neulanterävä", joten napsaisen siitä pienen pätkän pois. Molemmissa renkaissa on nyt 120 nastaa, laitan vielä 80 lisää kumpaiseenkin. Mielenkiinnolla odotan kuinka nuo pysyvät kiinni, pitoa ainakin tuntuu löytyvän.

Noin kuukauden olen nyt ajanut noilla ruuvinastoilla ja tämänpäiväinen tarkistus tuotti tuloksen, että eturenkaasta on irronnut 1kpl/120kpl ja takaa 6kpl/200kpl. Lisäksi takarenkaassa on muutama nasta vinossa ja irtoamassa. Vielä ei ole kiirettä korjauksiin.

^kuinka kuluminen näkyy noissa nastoissa

Mitenkä nämä uudet bontrager barbegazzit on pelannut lumi olosuhteissa? Kenellä näitä käytössä!
    rouvalle laitoin trekin joululahjaksi, mietin vaihtaako tuohon valmiiksi nate 120tpi taakse ja dillinger 5 keulaan. Nuo löytyisi kuiten ylimääräisenä hyllystä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti_S Katso viesti
    Millä värkillä teit sauman tuohon muoviin?
    Virallisella läskisaumaajalla eli Tokmannin tyhjiöpakkausaparaattilla https://www.tokmanni.fi/ruuan-sailyt...38114900451/dp

näitä vastaavia toki löytyy monesta muustakin paikasta. halvin minkä olen nähnyt oli lidlissä alelaarissa 15€

http://fattystripper.com/index
    näitä voi kysellä myös hi5bikes ehkä myöhemmin luulisin

mutanaama Guest
    15 minuutin video.. huoh..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    Mulla on 2xLou, jos se nyt lasketaan erimallisten yhdistelyks? On ne ainakin eripäin eessä ja takana.
    Mites Loun sivuttaispito edessä? Mä tykkään enemmän Budista takana(kin), sivuttaispito tekee renkaasta jotenkin vakaamman ja ennustettavamman.
    Lou saatto viskoa perää sivulle, samalla meni vetopito.
    Mulla nyt ei eri renkaista kokemuksia ole, satuin onnekseni vaihtamaan GC:t ensimmäisenä Budiin ja Louhun. Nyt on Bud/Bud ja toivomuslista renkaan ominaisuuksien kohdalla on tyhjä. Ei siis tarvetta vaihtaa. Paitsi jos kokeiluhalu joskus yllättää.
    Ai niin olihan mulla hetken Flowbeisti, se vaan ei tykänny toimia tubeksena. Meni kiertoon. Siitä uupui Budin patjamaisen pehmeä fiilis.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Mites Loun sivuttaispito edessä? Mä tykkään enemmän Budista takana(kin), sivuttaispito tekee renkaasta jotenkin vakaamman ja ennustettavamman.
    Lou saatto viskoa perää sivulle, samalla meni vetopito.
    Häviää kyllä Budille sivuttaispidossa molemmissa päissä, varsinkin lumella saa olla tarkkana, ettei aja ylinopeutta mutkaan.

Tutuissa paikoissa vertaillessa mulla häviää Budista vetopito ensin, ihan vaan siihen vetopidon häviämiseen, että alkaa sutia, eikä lopulta etene edes sutien. Loulla möyryää paljon helpommin liukkaita paikkoja.

Jyrkät alamäet on kuitenkin mulla se juttu, miks Bud on jääny hyllyyn. Loulla pystyy paremmin ottamaan vauhtia ja pito säilyy pidemmälle ja pyörän saa vielä pyssättyäkin ennen mäen loppumista. Budin kanssa joutuu matelemaan enemmän, kun vauhtia ei tahdo enää saada pois, jos sitä menee ottamaan. Ehkä kaikkein ilkein on semmonen tosijyrkkä alaspäin pudotus, missä paino on melkein täysin eturenkaalla, vaikka yrittää hilata persusta miten taakse. Loulla pystyy ajamaan hallitusti lumellakin, Budin kanssa on vaan pakko rullata alas.

Sit taas joku sivullepäin kalteva kallio lumella, niin kyllähän Bud menee siinä paljon paremmin ja Lou lipsuu helpommin alaspäin.

Nämä siis lähinnä mäissä liukkailla alustoilla, mutavellissä ja lumessa. Kuivemmalla/kovemmalla/tasasemmalla Budissa ei olis mitään vikaa. Jos jaksais vaihdella, ni varmaan itekin laittaisin Budia alle sillon, kun en oo menossa maastoon möyrimään, mut kun ei jaksa, niin noilla mennään aina. Että varmastihan nää mieltymykset on kiinni ihan omista ajotyyleistä ja -reiteistä.

On varmaan budi parempi sivupidoltaan,sitä ei käy kiistäminen. Pikkusen ku lipsuu, niin oppiipahan ajamaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jakke81 Katso viesti
    Mitenkä nämä uudet bontrager barbegazzit on pelannut lumi olosuhteissa? Kenellä näitä käytössä!
    rouvalle laitoin trekin joululahjaksi, mietin vaihtaako tuohon valmiiksi nate 120tpi taakse ja dillinger 5 keulaan. Nuo löytyisi kuiten ylimääräisenä hyllystä.
    Itse ajellu barbegazzeilla ja irtolumessa sivuttaispito on huono. Mutta muuten olen ollut tyytyväinen. Varmaan Dillinger on yhtä huono irtolumessa. Muuten kyl on pitoa löytynyt tampatulla polulla ja lumettoman aikaan.

Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla

Sivuttaispito on tietty tärkeä edessä mutta miltä Barbagazi takana tuntui? Tuntuiko että takanakin oli liian vähän sivuttaispitoa?

Onko minkälainen vetopito Barbegazissa sulanmaan aikana märissä paikoissa?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •