ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 55 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 45 53 54 55 56 57 65 105 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.621 - 1.650 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

  1. #1621
    Lielahden XXL-liikkeessä 1 kpl litee ja 1 kpl scotin big johnia paikalla. Molemmat kokoa L.

    Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

  2. #1622
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Nyt on lite tilattu xxl -liikkeestä.
    Toivotaan et paremmat fiilikset jää ku inserasta...

  3. #1623
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jupe80 Katso viesti
    Mites noiden kahden väliltä?

    http://www.bikeavenue.de/b2c/navi.php?a=48766&lang=eng

    https://www.xxl.fi/white-3-fat-pro-f..._style#details

    Riittäköhän tuo white 19" 193cm:lle? Jalan sisämitta noin 90cm...
    About samoilla mitoilla, pieneltä tuntu. XL-kokoinen silverback on aika bueno

  4. #1624
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Nyt alkaa olla täysjouston painot kohdallaan. Maxx tarjoaa Huraxdaxin litkutettuna Mulefut vanteilla.

    Vanteiden vaihto BR710 -> Mulefut + litkutus, pudottaisi painoa 2.2kg. Voiko tämä vaikuttaa todellakin näin paljon?

  5. #1625
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Vanteiden vaihto BR710 -> Mulefut + litkutus, pudottaisi painoa 2.2kg. Voiko tämä vaikuttaa todellakin näin paljon?
    Mielenkiintoista kun BR710 on 155 grammaa kevyempi vanne kuin Mulefut.

  6. #1626
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Vanteiden vaihto BR710 -> Mulefut + litkutus, pudottaisi painoa 2.2kg. Voiko tämä vaikuttaa todellakin näin paljon?
    Ei voi. br710 kiekot napoineen pinnoineen painaa tuon noin 2.2kg. eli kun ne ottaa kokonaan pois lähtee 2.2kg pois...
    mulefut taitaa lisäksi olla painavampi kehä kuin br710

  7. #1627
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 7-spoke Katso viesti
    About samoilla mitoilla, pieneltä tuntu. XL-kokoinen silverback on aika bueno
    Kiitti. Onnex oli tuo pro loppu xxl:stä, en kerenny tilaamaan... Onko muita vaihtoehtoja heittää tuohon about 1000€ luokkaan kuin silveri?

    Fatit on ihan uus juttu mulle. Pyöräily taustaa löytyy menneisyydestä. Nyt alla perushybridi, ajattelin eka päivittää jäykkäperään, mut taitaa kääntyä fatin linjoille. Ehkä...

  8. #1628
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Ei voi. br710 kiekot napoineen pinnoineen painaa tuon noin 2.2kg. eli kun ne ottaa kokonaan pois lähtee 2.2kg pois...
    mulefut taitaa lisäksi olla painavampi kehä kuin br710
    Sisurien poisto kai vähän keventää mutta mistähän tuo painon kevennys tulee. Olisikohan kevyemmät navatkin?

  9. #1629
    Mistä painon kevennyksestä nyt on oikein kyse? Linkkiä tai tarkempaa speksiä?

    Kuten mainittu tuo Mulefut on painavampi kehä kuin BR710. Mulefut+litku vs BR710+sisuri (13J) ero on ehkä 150-200g per pää.

  10. #1630
    IncBuff Guest
    Tuolla Maxx:n konfiguraattorissa on näemmä painon pudotus 2.2kg kun vaihtaa nämä näihin. Erona on se, että noilla Mulefuteille on litkutettu Jumbo Jimit kun DtSwisseillä ne on sisurien kanssa. Pitää olla melkoiset norsun kortsut sisureina, että tuo kiekkosetin 500g otetaan takaisin ja siihen vielä 2,2kg päälle. Kusetusta sanon minä.

  11. #1631
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Bafangin keskiömoottori sopii läskeihin missä keskiön halkaisija on 34mm (ulkokehä?) ja leveys 100mm. http://www.greencycle.fi/files/conte...kiomitta-p.png

    Sattuuko kukaan tietämään olisko Dude, Pantzer, Scoop tms. ehkä keskiöllä mikä täyttäisi tuon ehdon?
    Tuo taitaa tarkoittaa 100mm BSA-keskiötä?

  12. #1632
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Tuolla Maxx:n konfiguraattorissa on näemmä painon pudotus 2.2kg kun vaihtaa nämä näihin. Erona on se, että noilla Mulefuteille on litkutettu Jumbo Jimit kun DtSwisseillä ne on sisurien kanssa. Pitää olla melkoiset norsun kortsut sisureina, että tuo kiekkosetin 500g otetaan takaisin ja siihen vielä 2,2kg päälle. Kusetusta sanon minä.
    Maxx:lla on aiemminkin ollut painolaksurissa vikaa. Rapatessa roiskuu. Tuollainen vajaa 14kg 4.8" tassuilla ja zBee jarruilla ynnä polkimilla olisikin ollut jo unelmaa. Noiden malefuttien etu siis ilmeisesti kutistuu puolen kilon painon pudotukseen sisurien myötä ja parempaan rullaavuuteen sisurien poistuessa.
    Onko malfutin ja BR710 välillä kestävyyseroa? BR710 näyttää aika heppoiselta.

  13. #1633
    Kaverin läskiä pääsin testailemaan (White 3 fat lite) pienen lenkin perusteella, niin ainut isompi miinus oli mielestäni jarruissa, muuten tuon tason pyörä tyydyttäisi tarpeeni, mutta jos suunilleen samalla rahalla saa parempaa osasarjaa, niin ehdottomasti sitten sellainen.

    Vähän alustavasti selaillut noita halvemman pään läskejä, ja nuo nyt on vähän ollut katselun kohteena. Olisiko suositella jotain noista tai mahdollisesti jotain muuta. Entäs, onko paljon eroa 4" ja 4,7" renkaan välillä, ja miten sen käytännössä huomaa? Budjetti suunilleen tuossa 1000€ hujakoilla.

    http://www.planetx.co.uk/i/q/CBOOFAT...assic-fat-bike
    https://www.xxl.fi/white-3-fat-lite-...112003_1_style
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ike-purppura-M
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...bike-oranssi-M

  14. #1634
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Kaikki Tossa hyviä..Whithe vaa 9 speed. .Muut 10..speed..Niistä valkkaat☝😊

    Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

  15. #1635
    Tuossa verkkokaupan halvemmassa optiossa olisi monta hyvää palikkaa jo vakiona:

    - shadow plus takavaihtaja eli jos haluat 1x10 muutoksen tehdä niin etuvaihtaja vain pois ja sopiva nw ratas eteen (esim XXL Litessä jos tämän haluaa tehdä menee lisäksi takavaihtaja, takapakka, triggeri ja ketju myös vaihtoon)
    - mulefut tubeless vanteet = helppo litkutus (XXL Liten vanteet erittäin paskat tubelesskäyttöä ajatellen)
    - maxxis mammoth exo renkaat = suht kevyet ja kestävät, hyväksi yleisrenkaaksi monen sedän toimesta todettu (XXL liten vakionakit toki toimii myös ja niissä on ihan ok ilmatilavuus, turhan painavat vaan ja rullaus heikko ja leveys sama kuin monessa 4" renkaassa)
    - M615 jarrut (XXL litessä M355)

    XXL Lite toki vahva optio jos sen saa alennuksella (eli jollain 700-750e hintalapulla) ja omaa mielenkiintoa osapäivittelyyn
    macci muokkasi tätä : 17.12.2015 at 14.35

  16. #1636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Tuossa verkkokaupan halvemmassa optiossa olisi monta hyvää palikkaa jo vakiona:

    - shadow plus takavaihtaja eli jos haluat 1x10 muutoksen tehdä niin etuvaihtaja vain pois ja sopiva nw ratas eteen (esim XXL Litessä jos tämän haluaa tehdä menee lisäksi takavaihtaja, takapakka, triggeri ja ketju myös vaihtoon)
    - mulefut tubeless vanteet = helppo litkutus (XXL Liten vanteet erittäin paskat tubelesskäyttöä ajatellen)
    - maxxis mammoth exo renkaat = suht kevyet ja kestävät, hyväksi yleisrenkaaksi monen sedän toimesta todettu (XXL liten vakionakit toki toimii myös ja niissä on ihan ok ilmatilavuus, turhan painavat vaan ja rullaus heikko ja leveys sama kuin monessa 4" renkaassa)
    - M615 jarrut (XXL litessä M355)

    XXL Lite toki vahva optio jos sen saa alennuksella (eli jollain 700-750e hintalapulla) ja omaa mielenkiintoa osapäivittelyyn
    Kiitos! erittäin kattava ja hyvä vastaus. Jos vielä haluat tietämättömälle selittää, niin mitä eroa on sitten käytännössä noissa verkkokaupan malleissa? hintaeroa 100€.
    Tänään sain maasturin myytyä, niin saattaa tulla yllättävänkin nopeasti eteen tämä läskin ostaminen

  17. #1637
    Nopeasti katsottuna tuossa kallimmassa mallissa on parempi etu ja takavaihtaja (näistä ehkä etuvaihtajassa voi olla käytännön eroa halvempaan malliin nähden, toisaalta jos aikoo tehdä 1x10 setupin niin tällä ei merkitystä). Takavaihtaja kalliimmassa XT sarjaa ja halvemmassa SLX - oleellista on se, että molemmat on plus mallia eli kitkalukolla varustettu eli toimii hyvin myös 1x10 setupilla.

    Kalliimmassa on renkaat ja vanteet myös isommat (ja hiukan painavammat) - isommilla renkailla enemmän kantavuutta ja mukavuutta/joustoa ja ehkä pitoakin mutta toisaalta tuon halvemman mallin renkaat kevyemmät ja hiukan ketterämmät (ilmatilavuutta ja leveyttä niissä toki vähemmän eli kuskin painosta riippuen voi olla hieman kovempi ajaa juurakossa/kivikossa).

    Jos tykkää muhkummasta niin oranssi ja +100€ (etenkin jos jatkossa aikoo laittaa vielä isompaa kumia alle), jos tuntuu, että 4" riittää ja etsitään keveyttä/ketteryyttä niin purppura.

  18. #1638
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Nopeasti katsottuna tuossa kallimmassa mallissa on parempi etu ja takavaihtaja (näistä ehkä etuvaihtajassa voi olla käytännön eroa halvempaan malliin nähden, toisaalta jos aikoo tehdä 1x10 setupin niin tällä ei merkitystä). Takavaihtaja kalliimmassa XT sarjaa ja halvemmassa SLX - oleellista on se, että molemmat on plus mallia eli kitkalukolla varustettu eli toimii hyvin myös 1x10 setupilla.

    Kalliimmassa on renkaat ja vanteet myös isommat (ja hiukan painavammat) - isommilla renkailla enemmän kantavuutta ja mukavuutta/joustoa ja ehkä pitoakin mutta toisaalta tuon halvemman mallin renkaat kevyemmät ja hiukan ketterämmät (ilmatilavuutta ja leveyttä niissä toki vähemmän eli kuskin painosta riippuen voi olla hieman kovempi ajaa juurakossa/kivikossa).

    Jos tykkää muhkummasta niin oranssi ja +100€ (etenkin jos jatkossa aikoo laittaa vielä isompaa kumia alle), jos tuntuu, että 4" riittää ja etsitään keveyttä/ketteryyttä niin purppura.
    Kiitoksia taas! Noilla perusteluilla tuo halvempi malli on minulle sopivampi.

  19. #1639
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    ICT runko noudettavissa. Eiköhän tuosta läski saada viimeistään kevääksi

  20. #1640
    Liittynyt
    12/2008
    Viestit
    405
    Aaargh, mä inhoan tätä Läskikuumetta. Kävin koeajamassa Spessun Fatboyta (SE), joka oli kyllä geometrian osalta oikein sopiva ja olihan tuossa jo ihan oikeat läskitkin alla (4,6"). Jos päätyy ostamaan Spessun, kuinka paljon alkaa ottaa päähän, että ei alkanutkaan rakentaa Jäätelöautoa tai ostanut tarjouksesta muutamaa satasta halvempaa Salsan Mukluk 3:sta, johon menis max 4-tuumaiset läskit alle? Kun kuitenkin ajatuksena on se, että sen Läskin pitää sopia loskatriatholoniin/työmatkojen taittamiseen hankalilla keleillä eli pitää sopia esim. 45nrth Dillinger 4:t nastoilla, tarakkamahdollisuuden ollessa plussaa muiden ajojen takia. Rajoittavana tekijänä valinnassa vielä runkokoko (pitää olla XS-S/14"-16"). Kuinka ylivoimainen 4,6 - 4,8-tuumainen läskirengas on verrattuna 4-tuumaiseen, että muklukit, pugsleyt ja deedeet pitää jättää sen takia kauppaan? Onko Jäätelöauto niin paljon parempi, että se kannattaa läskimmästä hinnasta huolimatta rakennella ja jättää Fatboy kauppaan? Voishan se olla, että muutaman vuoden päästä on taas lisää mistä valita, mutta Ice Spikerit vetelee jo viimeisiään, eivätkä ne loistavasta jääpidosta huolimatta ole ne renkaat, joilla haluan loskassa ja hangessa tulevina vuosina kiemurrella.

  21. #1641
    IncBuff Guest
    Kyllä kai siihen Muklukkiin menee leveämpikin kumi kuin 4"?

    Entä Trek Farley 5? Siitähän on 15.5" runkojakin. Feltin DD:hen menee melkein mikä kumi vaan, vaikka siinä onkin 4" vakiona.

  22. #1642
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Trek farley 5 2016 "15.5... Fillaritorilla just nyt jos on Lahden suunnalta.


  23. #1643
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuutio Katso viesti
    Onko Jäätelöauto niin paljon parempi, että se kannattaa läskimmästä hinnasta huolimatta rakennella ja jättää Fatboy kauppaan?
    Mun mielestä Jäätelöautoa ei kannata valita ellei välttämättä halua teräsrunkoa kuten minä. Etenkin 2016 malleissa on tosi paljon 190mm perällä olevia pyöriä johon menee 4.8" renkaatkin ja hinta on halvempi kuin Jäätelöautossa. Esim jo mainittu Trek Farley. Jos rakennella haluaa eikä teräs ole must niin sit kurkkaisin Salsan suuntaan.

  24. #1644
    TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avokid Katso viesti
    Mun mielestä Jäätelöautoa ei kannata valita ellei välttämättä halua teräsrunkoa kuten minä. Etenkin 2016 malleissa on tosi paljon 190mm perällä olevia pyöriä johon menee 4.8" renkaatkin ja hinta on halvempi kuin Jäätelöautossa. Esim jo mainittu Trek Farley. Jos rakennella haluaa eikä teräs ole must niin sit kurkkaisin Salsan suuntaan.
    Täysin samat ajatukset. Ei ICT ole mikään autuaaksi tekevä laitos, joutavaa hehkutusta sen ympärillä. Hyvä läskipyörä, parempiakin on olemassa. Jos en juuri jädeautoa olisi halunnut, niin Trek Farley 5 olisi ollut oma valinta. Omalla kohdalla tukeva ja jämäkkä teräsrunko oli kuitenkin toiveissa ja sen sain. Itse en painosta koe ongelmaa läskikäytössä, IMHO mieluummin jämäkkä ja painava, kuin kevyt notkuva rimpula.

  25. #1645
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuutio Katso viesti
    Aaargh, mä inhoan tätä Läskikuumetta. Kävin koeajamassa Spessun Fatboyta (SE), joka oli kyllä geometrian osalta oikein sopiva ja olihan tuossa jo ihan oikeat läskitkin alla (4,6"). Jos päätyy ostamaan Spessun, kuinka paljon alkaa ottaa päähän, että ei alkanutkaan rakentaa Jäätelöautoa tai ostanut tarjouksesta muutamaa satasta halvempaa Salsan Mukluk 3:sta, johon menis max 4-tuumaiset läskit alle? Kun kuitenkin ajatuksena on se, että sen Läskin pitää sopia loskatriatholoniin/työmatkojen taittamiseen hankalilla keleillä eli pitää sopia esim. 45nrth Dillinger 4:t nastoilla, tarakkamahdollisuuden ollessa plussaa muiden ajojen takia. Rajoittavana tekijänä valinnassa vielä runkokoko (pitää olla XS-S/14"-16"). Kuinka ylivoimainen 4,6 - 4,8-tuumainen läskirengas on verrattuna 4-tuumaiseen, että muklukit, pugsleyt ja deedeet pitää jättää sen takia kauppaan? Onko Jäätelöauto niin paljon parempi, että se kannattaa läskimmästä hinnasta huolimatta rakennella ja jättää Fatboy kauppaan? Voishan se olla, että muutaman vuoden päästä on taas lisää mistä valita, mutta Ice Spikerit vetelee jo viimeisiään, eivätkä ne loistavasta jääpidosta huolimatta ole ne renkaat, joilla haluan loskassa ja hangessa tulevina vuosina kiemurrella.
    Mulla on 2015 Fatboy Expert nyt toista "talvea", ja jättäisin sen kyllä kauppaan.
    Hinnassa on ison S:n lisä ja nykyään markkinoilla on parempiakin vaihtoehtoja. Imo.
    Trek, Salsa, Surly ym.
    Noissa on paremmat kiinnitysmahdollisuudetkin lisäromppeille.
    Ja Spessun runko on luvattoman löysä. Geokin lähempänä xc-pyörää.
    Siitähän(Crave) toi runko on kai levitettykin.

  26. #1646
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuutio Katso viesti
    Aaargh, mä inhoan tätä Läskikuumetta. Kävin koeajamassa Spessun Fatboyta (SE), joka oli kyllä geometrian osalta oikein sopiva ja olihan tuossa jo ihan oikeat läskitkin alla (4,6"). Jos päätyy ostamaan Spessun, kuinka paljon alkaa ottaa päähän, että ei alkanutkaan rakentaa Jäätelöautoa tai ostanut tarjouksesta muutamaa satasta halvempaa Salsan Mukluk 3:sta, johon menis max 4-tuumaiset läskit alle? Kun kuitenkin ajatuksena on se, että sen Läskin pitää sopia loskatriatholoniin/työmatkojen taittamiseen hankalilla keleillä eli pitää sopia esim. 45nrth Dillinger 4:t nastoilla, tarakkamahdollisuuden ollessa plussaa muiden ajojen takia. Rajoittavana tekijänä valinnassa vielä runkokoko (pitää olla XS-S/14"-16"). Kuinka ylivoimainen 4,6 - 4,8-tuumainen läskirengas on verrattuna 4-tuumaiseen, että muklukit, pugsleyt ja deedeet pitää jättää sen takia kauppaan? Onko Jäätelöauto niin paljon parempi, että se kannattaa läskimmästä hinnasta huolimatta rakennella ja jättää Fatboy kauppaan? Voishan se olla, että muutaman vuoden päästä on taas lisää mistä valita, mutta Ice Spikerit vetelee jo viimeisiään, eivätkä ne loistavasta jääpidosta huolimatta ole ne renkaat, joilla haluan loskassa ja hangessa tulevina vuosina kiemurrella.
    Sillon, kun on kantavuus on rajoilla tarvitset leveempää kumia tai haluat kesä ajossa lisää pehmeyttä, jos pinta ei kanna 4" menee siinä missä leveämpikin. Kuvio ratkaisee. Mukluk syö 4.6"tuumaa(n.110mm) taakse 1x voimansiirrolla. Eteen menee mitä vaan. Salsasta valkkaisin nyt kyllä tuon jämäkämmän Blackborown. ICT on varmasti kiva, mutta kyllä siinä kilon saa painoa helposti lisää alu pyöriin verrattuna. Trek ja Kona varmasti hyviä hintaluokassaan.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  27. #1647
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    41
    Nyt on läskikuume käynyt niin kovaksi, että pakko tehdä asialle jotain.

    1 vaihtoehto oli Silverback Scoop Fatty, mutta niitä ei tähän hätään ole saatavilla. Budjetti on about 1300€

    Nyt visa kädessä puntaroin kahta eri vaihtoehtoa.

    Stevens Bike Mobster

    Tai

    Rock Machine Avalanche 70

    Jos jollain liikaa aikaa, niin voi antaa vähän vinkkejä kumpaan kannattaa kallistua.

  28. #1648
    https://www.polebicycles.com/bicycle...country/taiga/


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  29. #1649
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LäskiRambo Katso viesti
    Siis mitä vittua tuo geometriataulukko? Reach ja Reach effective

    En osta vaikka foorumin sissimarkkinoinnin mukaan onkin maailman paras.

  30. #1650
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Pitkä chainstay ja akseliväli ja siihen vielä lisättynä noinkin loiva keulakulma niin tuskin ainakaan ketteryydestä voidaan puhua.
    Tämä siis ainakin numeroiden valossa ja yleensä nuo numerot ei juuri valehtele. Mielelläni olisin väärässä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •