Itse 188 pitkä ja 92 inseam pyörän koko 19,5"
Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
182cm 19.5" on just sopiva 35mm stemmillä ja 780mm tangolla. 180cm ostaisin ehkä 17.5" rungolla, pitäisi olla sopiva vakiopalikoilla. Omaan makuun stemmi jää vaan liian pitkäksi.
Itse olen 180 cm ja inseam 82-83 cm. Vatuloin pitkään 17.5" ja 19.5" välillä päätyen pienempään ja valinta oli oikea.
Juuri äsken suvala:sta farley 5 rouvalle joululahjaksi. Taka-ajatuksena omat talvi ajot![]()
Hyvä valinta!
Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla
Eka työmatka farleylla tehty ja on kyllä järkyttävän huono rullaamaan, edellinen läskini on one fatty bfl kumeilla suorastaan lensi verrattuna tähän.
^Vaikea uskoa, onkohan kaikki kondiksessa?
Paljonko Farley 5 painaa vakiona? Google ei osannut kertoa tai sitten en vain osaa..
En usko. Onkoha kaikki kohillaa
Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
Pitää huomena tutkia, pysähdyin kaksi kertaa kympin matkalla katsomaan että mikä helvetti tätä vehjettä vaivaa, aikaa meni 56min kun normaalisti menee talvella 30-40min.
Onko kukaan Farley 9/9.6/9.8 omistaja kokeillut ajaa pyörällä 26" kiekoilla ja n. 4.0" renkailla? Meneekö pyörä liian matalaksi maastoajoon?
EDIT: Myöskin kokemukse pienempien renkaiden toimivuudesta Farley 5:ssä kiinnostaa.
Onko kukaan kiinnittänyt huomiota hodagin "27,5" pitoon esim. Tasaisella jäisellä tiellä tai polulla. Kovasti hakee ja muljuaa.
Laskin rengaspaineita 0.8->0.6 niin alkoi tekemään tuota.
Takavanteessa pieni painauma, lieköhän ensihuollossa saa oikastua.
En oo muljuamista huomannut. Paineet mitattu vain kerran ja takana oli jossain 0.4 ja 0.5 välillä. Kokoajan oon ajanut rajoilla, että lyö vanteelle. Pyörä tuntuu vain huononevan kun lisää painetta renkaisiin. Trekin pitäisi tehdä 4.4" 27.5 hodag, tuo mahtuisi vielä pyörimään ainakin kuitusessa.
No eipä oo mulla yhtään eturengasta ollu mikä ei kovalla ja tasasella muljuais ku paineet laskee muljurajan alle. Maastossa taas ei huomaa mitään.
Hodag ei oo poikkeus vaikka on yks parraimmista millä oon ajanu.
Eipä tuo oma pumppu ja sen mittari ole kyllä luotettavimasta päästä, voi olla ettei ole ihan passissa nuo paineet.
Jos renkaan keskimmäisten nappuloiden vieressä olevat nappulat olisivat vähän eri järjestyksessä(toinen taaempana ja toinen etempänä) niin tuo puoltamisefekti luultavasti jäis pois.
Eipä tuo maastossa olekaan millään tavalla häirinnyt. Hyvä rengas on pidoltaan ja rullaavuudeltaan.
Ja mitä nyt tulee tuohon hakemiseen niin se mitä tuommosella kovalla alustalla(esim.autotie)tulee ajettua on kyllä todella vähäistä.
Mutta hyvä tietää että en ole ainut joka on kokenut tuon pienen hapuilun.
Käytin farleyn ensihuollossa, jossa vaihdettiin vapaarattaaseen notkiammat rasvat. Huomaa heti eron. Muutenkin Oulun paikallinen teki loistotyötä. Vaihteet ja kiekot loistotikissä.
onko tietoa mahtuuko farley 5:seen vee snowshoe 2xl 26"x5.05 kumet alle?
^Vahva arvaus, että ei ainakaan 100mm vanteella. Orkkis 80mm voipi olla hiinä ja hiinä?
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kirjanmerkit