GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 12 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 1424

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #331
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    166
    Vaihdoin juuri Nordic Spiket Contin Cyclocross Speedien tilalle ja ero on omasta mielestä yllättävän pieni, hyvin niillä ajaa. Isompi ero oli kun vaihdoin 28mm 4 seasonista noihin välikausirenkaisiin vaikka Speedit rullaakin aika mukavasti.

    Epäilen että ollaan tosiaan makuasioiden ja ehkä vähän henkimaailman asioidenkin puolella, tärkeintä on että pääsee eteenpäin ja pysyy pystyssä.

  2. #332
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    No nyt on toinenkin gravdall nastoitettu. Parhaiten tuo näyttä onnistuvan käsissä, niin että vasen käsi tukee alapuoleta ja oikea muljauttaa nastan paikalleeen. Tuntee hyvin milloin nasta on pohjassa. 7kpl/min näytti olevan tahti.

  3. #333
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No nyt on toinenkin gravdall nastoitettu. Parhaiten tuo näyttä onnistuvan käsissä, niin että vasen käsi tukee alapuoleta ja oikea muljauttaa nastan paikalleeen. Tuntee hyvin milloin nasta on pohjassa. 7kpl/min näytti olevan tahti.
    Hyvä, että homma etenee, itsekkin painelin noista osan käsissä ja osan tollasta tuolinselkänojaa vasten.

    Mulla tuli vähän takapakkia ton tubeless homman kanssa, kun meinaa noi renkaat vähän hörppiä "happea" tosta vannenauhan ja vanteen välistä. Oon nyt lisännyt noihin molempiin kiekkoihin gorillateippiä jo pari kierrosta vanteen hyllyn korottamiseksi, mutta ei toi vieläkään kovin napakasti istu, vaikka nyt ne jo vähän "napsahtaa" noustessaan hyllylle. Noi nyt menee rauhallisessa ajossa vielä joten kuten, mutta lenkille näiden kanssa ei kyllä uskalla lähteä. Pitää nyt vielä miettiä, että koittaako tota hyllyä korottaa vielä jotenkin lisää vai laittaako noihin nyt sitten kuitenkin suosiolla litkutetut butyl-sisurit ja ajelee niillä sitten tyytyväisenä.

    Jos arvon foorumilaisilla on hyviä tipsejä tuon vanteen hyllyn korottamiseksi, niin niitä otetaan vastaan, oon valmis näkemään jopa hieman vaivaan sen eteen, että saan nämä kunnolla toimimaan.

    Harmi sinänsä kun nää renkaat on ollut tubelessina ihan huikeet tuntumaltaan ja pidoltaan. Voisin jopa sanoa, että vähän sellainen "miniISP" fiilis näissä on. Tosin kyllä noi 29er maasturin evo ISP:t hakkaa nää gravdalit pidossa vielä aika reilusti, vaikka nastat noissa onkin jo pari vuotta vanhat. Yleistuntumaltaa ja pidoltaan nää gravdalit ISP-nastoilla (onko nää nyt sitten GISP:it?) on kuitenkin jo erittäin hyvät. Ainoat oikeesti pahat paikat on ollut sellaisia joissa tiellä on jäistä loskaa tai semitiukkaa lunta sellainen 2-5cm kerros, silloin renkaan kuvio ei enää riitä ja rengas rupeaa kiemurtelemaan ikävästi. Ihan samaa käyttäytymistä oon tosin huomannut ton maasturin kanssa, joskin sillä pääsee suorempaa ja kovempaa samoissa olosuhteissa. Tämän nyt ei sinänsä tullu mitenkään yllätyksenä. Fiilis on kuitenkin vahvasti se, että cyclolla tulee ajeltua ne "nopeat" talvikelit ja maasturi kaivetaan sitten pahemmille keleille käyttöön.

    Tulis nyt vaan sitä lunta ja pakkasta oikein kunnolla, tekis mieli jo AJAAAN.
    Kalle H muokkasi tätä : 26.11.2015 at 21.52
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  4. #334
    Mulla oli viime talvena Contit 120 nastalla. Ei oikeen pitäny eikä hirveen hyvin rullannutkaan. Takana hipoi chainstayta, joten tilasin nyt taakse 35mm Schwalbe Marathon Winterin ja eturenkaaseen toiset 120 nastaa lisää. Melkonen teräskylki tuo Schwalbe tuntuis olevan, kyljet vielä jäykemmät kuin Contissa ja painaa suunnilleen saman. Kuvio vähän menevämmän oloinen, mutta tuskin paljon paremmin rullaa.

    Pihan jäätiköllä pysyi noilla kohtuudella pystyssä, joten eiköhän niillä muuan kuukausi pakolliset hikoilla. Liekkö Gravdalit ainoot paremmat renkaat krossariin. Sais Schwalbe tehdä ISP:stä version krossariin.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  5. #335
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    No nyt on ensimmäinen oikeasti huonon kelin työmatka ajettu gravdaleilla. Mitään vertailukohtaa fillarin nastarenkaistahan minulla ei ole, mutta parempaakaan en osaa vaatia.
    Rengas pitää kuin tauti paikoissa, joissa jalankin olisi todella hankalaa kävellä. Jäiset uratkaan eivät aiheuta ylimääräistä ohjelmaa. Ajoin oikeastaan samalla tavalla mitä katurenkailla märällä asfaltilla.
    Kunnon loskassa sain kyllä pienen vesiliiron aikaiseksi, mutta vauhtia oli tosiaan alamäessä suunnilleen sama mitä kuivallakin. Yhtään leveämpi ei kyllä näin hyvin rullaava rengas voisi olla.
    Isoa ratasta saa näköjään käyttää talvellakin ahkerasti. Jarrutuspitokin yllätti. Dropeilta ajaessa pitää puristaa oikeasti lujaa kahvasta, jos aikoo saada eturenkaan lukkoon.

    Painetta oli jotain 2-3 kilon väliltä latexi sisureilla. Huomenna koettamaan tubelesta, jotta pumppaustalkoot loppuisivat. Renkaat rullaavat niin hienosti, että tulen varmaankin ajamaan kohtuullisen pienillä paineilla.

  6. #336
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Mitäs noi gravdalit kustantaa?

  7. #337
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Mitäs noi gravdalit kustantaa?

    Reilun satasen ne oli pari, kun itse nastoitti halvemmilla nastoilla. Ihan tarkkaan en laskenut hintoja.
    Taitaa olla 130e/kpl valmiina.

  8. #338
    noniinno Guest
    Kalle H, osta Bontragerin rim stripit, helpottaa tubeless -elämää huomattavasti.

  9. #339
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Kalle H, osta Bontragerin rim stripit, helpottaa tubeless -elämää huomattavasti.
    Noita voisi koittaa, jos ne oikeasti nostavat vanteen hyllyä reilusti teippiä enemmän.

    Mulla on nyt edessä ja takana ~3 kierrosta gorillateippiä ja ilmat on pysyneet renkaissa ongelmitta. Oon tykitellly näillä meneen nyt ihan normaalisti kaikki lenkit ja hyötyajot eikä ongelmia ole ilmennyt, mutta parempi ratkaisu kyllä kiinnostaa edelleen. Kesärenkaitakaan ei saa enää venytettyä tuohon tohon teippi korotuksen päälle enää paikalleen, joten kovin kätevä tämä ratkaisu ei ole.

    Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  10. #340
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    166
    Krossari viimein uudessa talviasussa.

    Alle mahtui leveämmät nakit kuin odotin, eteen 42mm Nordic Spike ja taakse 47mm Nokia W240 lokareiden kanssa.

    Lokarit on Zefal Paragon C50, takana piti 1 pätkä poistaa että sai kiinni. Kun vaan pääsisi ajamaan...

    https://www.dropbox.com/s/lvq87kvwtx...03.27.jpg?dl=0

  11. #341
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No nyt on ensimmäinen oikeasti huonon kelin työmatka ajettu gravdaleilla. Mitään vertailukohtaa fillarin nastarenkaistahan minulla ei ole, mutta parempaakaan en osaa vaatia.
    Rengas pitää kuin tauti paikoissa, joissa jalankin olisi todella hankalaa kävellä. Jäiset uratkaan eivät aiheuta ylimääräistä ohjelmaa. Ajoin oikeastaan samalla tavalla mitä katurenkailla märällä asfaltilla.
    Kunnon loskassa sain kyllä pienen vesiliiron aikaiseksi, mutta vauhtia oli tosiaan alamäessä suunnilleen sama mitä kuivallakin. Yhtään leveämpi ei kyllä näin hyvin rullaava rengas voisi olla.
    Isoa ratasta saa näköjään käyttää talvellakin ahkerasti. Jarrutuspitokin yllätti. Dropeilta ajaessa pitää puristaa oikeasti lujaa kahvasta, jos aikoo saada eturenkaan lukkoon.

    Painetta oli jotain 2-3 kilon väliltä latexi sisureilla. Huomenna koettamaan tubelesta, jotta pumppaustalkoot loppuisivat. Renkaat rullaavat niin hienosti, että tulen varmaankin ajamaan kohtuullisen pienillä paineilla.
    Nuohan kuulostaa hyvältä. Pitääpä jossain välissä hommata, jos koen vielä tarpeelliseksi. Crossari on liikkunut nyt ehkä 20km talvikelillä kun Nordic Spikeillä ei oikein huvita ajaa.

  12. #342
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Talven ensimmäinen lenkki takana 35mm mara wintereillä ja voi veljet sitä rullaamattomuutta. Tuntuu, että vauhti pysähtyy samantien jos lopetti polkemisen vaikka kelvi oli aurattu ja renkaissa kovat paineet. Koko lenkin sai puuskuttaa, ettei ihan juoksuvauhtia edennyt. Kaupunkipyörässä noi menisi hyvin pistosuojauksenkin kanssa, mutta eivät kyllä paljoa innosta lähteä yksin ajamaan pelkkää lenkkiä. Viimesimmästä ulkoajosta oli tosin vierähtänyt lähes pari kuukautta niin katsoo jos vähän edes helpottaisi jatkossa.

    Gravdaleissa puistattaa hinta jo niin paljon ettei viitti edes harkita vaikka varmasti ajokokemus parantuisi moninkertaisesti. Jos sitä vaikka ens talvena olis potentiaalisia vaihtoehtoja markkinoilla.

  13. #343
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Mara wintereillä täällä myös eka työmatka takana, vajaa 19 km meni noin 4 min. keskimääräistä hitaammin, 23,3 keskarilla, mutta oli myös jääpaikkoja missä syviä uria ja piti hidastaa huomattavasti. Kokonaisuutena ihan tyytyväinen. Olisi tietty kiva koittaa noita kalliimpia, mutta eiköhän noilla pari kuukautta mene ihan kivasti.

  14. #344
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    No nyt on gravdallit tubeleksena ja ensimmäinen lenkki ajettu. Toivottavasti paineita on vielä huomennakin.
    Aika pitkään sai litkuja pyöritellä, ennenkuin kupliminen reunoilta loppui. Työpaikan kompuran tuotto pääsi myöskin yllättämään. Rengas pamahti kohtuullisen iloisesti reunan yli Onneksi oli earit päässä ja suojalasit silmillä.

    Yhtään ei kyllä gravdallien hankinta kaduta, jos noiden kanssa jaksaa talven polkea töihin. Ainakin vielä talvipyöräily on hauskaa. Pyörä kulkee eikä lipsumisesta ole tietoakaan.

  15. #345
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.223
    Gravdaleissa on sen verran väljä reunanauha, että tubeleksena kannattaa olla afaltilla kurvaillessa varovainen. Tulee lonkka kipeäksi, kun edestä blurppaa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #346
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Gravdaleissa on sen verran väljä reunanauha, että tubeleksena kannattaa olla afaltilla kurvaillessa varovainen. Tulee lonkka kipeäksi, kun edestä blurppaa.
    Tosi tiukasti tuo hyllyllä istuu sun ringlen kehillä, vanteelle vääntäminenkin on kohtuu jäykkää puuhaa. Ei kai tuo ajaessa voi tulla laidan yli?
    No, voi olla, että leuka on kipeänä jo huomenna.

  17. #347
    Nordic Spiket ovat ihan ok, vaikkakin kieltämättä vähän raskaantuntuiset.

  18. #348
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Itellä ei leveemmät renkaat mahtuneet pyörimään lokarien kanssa niin laitoin 45NRTH Xerxesit. Vaikuttavat asiallisilta kahden päivän jäisillä teillä ajelun perusteella.

  19. #349
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Hyvin tieteellinen empiirinen koe on ny tehty. Wattimittarilla tänään mitattuna noin samoilla tehoilla (NP 211, avg 174) pääsee kesärenkailla hieman vajaa 26 km/h vauhtia ja Mara wintereillä reilu 23 km/h. Tämä siis keskinopeus vajaan 19 km työmatkalla. Eli noin suunnilleen yleistäen marat syö keskinopeudesta 2-3 km/h pois.

  20. #350
    Jatkotutkimusaiheena vertailu mäkisellä ja tasaisella reitillä?

  21. #351
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Kuva Gravdaleista nastoineen näemmä kadonnut, oisin väittänyt että nastat liian syvällä, ei niinkus hyötyä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  22. #352
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Talvirenkaat krossariin?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe Katso viesti
    Hyvin tieteellinen empiirinen koe on ny tehty. Wattimittarilla tänään mitattuna noin samoilla tehoilla (NP 211, avg 174) pääsee kesärenkailla hieman vajaa 26 km/h vauhtia ja Mara wintereillä reilu 23 km/h. Tämä siis keskinopeus vajaan 19 km työmatkalla. Eli noin suunnilleen yleistäen marat syö keskinopeudesta 2-3 km/h pois.
    Vähän saman suuntainen tuntemus Nokian A10 35mm:stä. Nämä kyseiset renkaan on nimenomaan Nokialaiset A10:t - kotoisin varmaan 90-luvulta ja päässeet nyt vasta hyötykäyttöön, eli ominaisuudet tuskin on samat kuin tuoreemmassa vastaavassa. Mitään mittauksia ei ole heittää, mutta näppituntuma on että matalanappulainen WTB Cross Boss 35mm litkutettuna menee "normaalia PK-vauhtia" 27-28km/h ja A10 sisärenkailla vastaavalla rasituksella 24km/h.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  23. #353
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    421
    Menin minäkin litkuttamaan Gravdalit. Alustana Fulcrum CX 7. Vanteen ja renkaan välin tiivistäminen otti monta kierrosta pomputtelua, mutta nyt pitää. Muuten asennuksessa ei ongelmia - paitsi gorillateipin kaventaminen vanteeseen sopivaan leveyteen. On kyllä ylivoimaisesti parhaat krossarin nastakumit tähän mennessä, vertailukohtana Nicetrack 200, Nokian W240, W106 ja A10.

  24. #354
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Minulla nuo vuotavat hiljakseen edelleen, vaikka jo veden kanssa näyttivät pitävän.

  25. #355
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Kuva Gravdaleista nastoineen näemmä kadonnut, oisin väittänyt että nastat liian syvällä, ei niinkus hyötyä.
    Mihinkä kuvaan viittaa tuolla kommentilla? Onko näiden kanssa ollut jotain nastan painumisongelmia vai mistä tässä on kyse?

    ISP:n nastat istuu tuohon ainakin tuohon täydellisesti, kuvassa juuri asennettu nasta. Nyt sisäänajon jälkeen nappulan runko on painunut täydellisesti samaan tasoon nappulan rungon kanssa. Googlella kun selailin kuvia vakio Gravdaleista niin ihan hyvin ne näyttää kaikissa istuvan.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nipa5 Katso viesti
    Menin minäkin litkuttamaan Gravdalit. Alustana Fulcrum CX 7. Vanteen ja renkaan välin tiivistäminen otti monta kierrosta pomputtelua, mutta nyt pitää. Muuten asennuksessa ei ongelmia - paitsi gorillateipin kaventaminen vanteeseen sopivaan leveyteen
    Toi teipin kaventaminen on muuten erittäin helppoa kun antaa vaan pienen alun puukolla/saksilla teipille niin sitä pystyy repimään/vetämään suoraan rullalta sopivan levyisenä. Käytännössä tuolla 48mm leveällä rullalla saa kätevästi molemmat vanteet teipattua ja rullalle vain ylimääräistä soiroa muutaman millin leveydeltä.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Minulla nuo vuotavat hiljakseen edelleen, vaikka jo veden kanssa näyttivät pitävän.
    Vuotaako toi sulla renkaan kyljestä/rungosta vai renkaan ja vanteen välistä? Mulla ei tullu rungosta tai kyljistä mitään läpi, mutta renkaan ja vanteen välistä pihisi vähän ilmaan/litkua ennnen kun sain hyllyt nostettua sopivalle korkeudelle tuolla teipilä, kun hyllyt sai sopivalle korkeudella poistui tuokin ongelma.
    Kalle H muokkasi tätä : 17.12.2015 at 20.54 Syy: lainauksen fiksaus
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  26. #356
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tapna Katso viesti
    Jatkotutkimusaiheena vertailu mäkisellä ja tasaisella reitillä?
    Empiirinen tutkimus Marathon Wintereistä: tasaisella keskinopeus 3km/h alempi ja mäkisessä maastossa (Salpausselän harjun nousuja) putoaa nopeus 5km/h normaalista. Rengas ei todellakaan ole mikään rullausihme (ei Shcwalben speksienkään mukaan) ja paino tuntuu - yksi rengas painaa enemmän kuin kesäiset Sammy Slickit yhteensä... Mutta tämän viikon liukkailla pito on ollut ihan hyvä, joten näillä mennään talven yli.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  27. #357
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Vuotaako toi sulla renkaan kyljestä/rungosta vai renkaan ja vanteen välistä? Mulla ei tullu rungosta tai kyljistä mitään läpi, mutta renkaan ja vanteen välistä pihisi vähän ilmaan/litkua ennnen kun sain hyllyt nostettua sopivalle korkeudelle tuolla teipilä, kun hyllyt sai sopivalle korkeudella poistui tuokin ongelma.
    Kiitos taas. Tuostahan se tietenkin johtuu. Siinä renkaan sivussahan on sellaista pysty "rimoitusta" joka ei tosiaan taida tiivistyä millään.
    Eli vuotaa vanteen ja renkaan välistä.

    Minullakin schwalben nastat asettuvat kyllä täydellisesti renkaaseen.

  28. #358
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kiitos taas. Tuostahan se tietenkin johtuu. Siinä renkaan sivussahan on sellaista pysty "rimoitusta" joka ei tosiaan taida tiivistyä millään.
    Eli vuotaa vanteen ja renkaan välistä.

    Minullakin schwalben nastat asettuvat kyllä täydellisesti renkaaseen.
    Kyllä ne luultavasti saa hyvin tiivistimään mikäli vaan rengas istuu vanteen hyllylle napasti. Perus kikkahan noiden kanssa on se, että antaa renkaan olla aina pari tuntia kyljellään vaakatasossa vaikka ämpärin päällä jolloin litku pääsee tiivistämään tuon välin, jos jaksaa vielä välillä käydä ravistelemassa rengasta niin aina parempi. Kannattaa tietysti varmistaa, että litkua on renkaassa tarpeeksi. Itse löin näihin aika reilusti litkua, niin ei tarvitse sitä sitten talven aikana lisäillä/tarkistella sepelireikien jne. takia.

    edit: niin juu, sitä Stanin litkupulloa kannattaa kanssa ravistella oikein kunnolla, jotta niitä litkussa olevia "partikkeleita" saa myös sinne renkaaseen hoitaamaan hommansa. Joskus oon laiskana laittanu litkua ravistelematta ja huomannu, että ei se pinnalta valuva "lörö" oikein mitään tiivistä yksinään.
    Kalle H muokkasi tätä : 17.12.2015 at 22.49
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  29. #359
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    421
    Kalle H:lle kiitos teippivihjeestä, kas kun en hoksannut kokeilla. Ja juuri Kallen kuvaamalla tavalla tein minäkin, siis rengas kyljellään vaakatasossa muutaman tunnin, minkä jälkeen saippuavaahdolla tsekkasin mahdolliset vuotokohdat, tarvittaessa pompottelua vuotokohdalla ja taas rengas makuulle. Litkua saa olla reilusti, toiseen renkaaseen sitä lisäsinkin venttiilin kautta. Alunperin laitoin litkua summamutikassa noin 3/4 Stanin mittaviivasta.

  30. #360
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Alkoihen se rengas pitämään. Litkun lisäys ja molemmin puolin rauhassa vaakatasossa seisottaminen oli toimiva kikka. Laitoin litkut ensimmäisen kerran töissä, jolloin piti lähteä suunnilleen heti ajamaan.
    Hyvin nämä gravdallit minusta sun ringeillä pysyvät. Rengas pysyy vanteella kuin tauti, vaikka venttiili on poistettu. En usko, että mitään blurbbaus ongelmia tulee.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •