GiantGarminEfatElectrobike
Sivu 76 / 100 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 66 74 75 76 77 78 86 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.251 - 2.280 / 2984

Aihe: Mitä odotat?

tempokisu Guest

Punapää hyvät ja huonot puolet

^ Ei nyt ymmärtänyt tai lukenut mun vastaustani ilmeisesti ollenkaan??! Ei sinne työpaikkaan vaan "mennä".
    Mutta palkkani on paljon vähempi kuin mainitsemasi ( brutto) tosin mun kuukaudessa on työpäiviä 12...
    joka ainoassa työpaikassa on hyvät ja huonot puolet ( olen ollut myös terveyskeskuksessa, ja ei ihan hirveesti inspiroi..) mutta epätasa-arvoinen kohtelu harmittaa aina. Voisin kertoa terveyskeskus-ajoiltanikin tapauksia( kohtelu), jotka on paljo pahempia kuin mitä nyt on täällä meidän puljussa ollut.
    Mietipä, miten se terkkarissa nyt yhtäkkiä muuttuisi että olen heille "hirmuisen tärkeä ja arvokas", tai että saisin tasa-arvoista kohtelua - vaikea itekin uskoa.

Kyllähän mä olen tässä oikein kovasti yrittänytkin tuoda esille niitä työpaikkani hyviä puolia.. toivottavasti olet huomannut!
    Toiseksi, en tällä työkokemuksella tai - kokemattomuudellani voi ihan vaan valita, mun tilanteessani on kyllä otettava se mitä saa. Vaikea se on nuoruuden erehdyksiä enää nyt muuttaa, on vain pelattava niillä korteilla mitä on, mahdollisimman hyvin.

Huh. Ei tullut onneksi veroja.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Perhana. Ei tullut perintöäkään (vielä)
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Joko noi antibiootit vihdoin alkais vaikuttaa, hoh hoijaa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Miks Kisu kituttaa jossain yksityisellä puolella jos ei ole hommia? Olen ollut siinä uskossa että julkisella puolella terveyskeskuslääkäreistä olisi oikeaa pulaa ja hommia piisaisi varmasti?

Itse odotan teen hautumista ja lauantain Rauman MTB porukan pikkujoulu lenkkiä/saunaa.
    Kyllä niistä lääkäreistä onkin hirveä pula. Ja tulee olemaan niinkauan kuin lääkäriliitto on näin vahva edunajaja. Kiintiöt opiskelupaikkoihin pidetään tahallaan liian pienenä, jolloin lääkärien palkka voidaan hinnoitella yläkanttiin. Useampi kaveri opiskelee lääkiksessä loppuvaiheen opintoja, eikä niiden kyllä tarvi paljon sormea nostaa kesätyöhaussa tai mennä tekemään jotain hanttihommia opiskelun ohella niin kuin vaikka DI-opiskelijat. Viikonloppuna tekemään lääkärihommia vaan johonkin Mikkeliin. Kuntien kun on pakko järjestää kunnallisia palveluita ja noista päivysyksistä tienaa ihan järkyttävän hyvin. Parhaat päivystykset ovat viikonlopusta kun kaverit tekevät kolmen päivän tilin joka on nelinumeroinen...

Tämähän on täysin järjetöntä. Suomen pitäisi alkaa kouluttamaan vaikka 10-kertainen määrä lääkäreitä maksullisissa koulutuspaikoissa englanniksi. Esim Indoneesia ja Intia ovat ilmoittaneet halukkuudestaan ostaa tuhansia koulutuspaikkoja Suomesta, ja koulutusvienti voisi olla Suomen uusi nokia. Lääkäreitä kun tarvitaan aina, myös muita universaaleja koulutuksia tulisi alkaa kauppaamaan ulkomaille. Esim. kansainvälinen hallinnollinen koulutus Master of Business Administration tai lakimiehen koulutus.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

tempokisu Guest

Punapää hyvät ja huonot puolet

^ minulla on täysin eri kokemus. Pienten paikkakuntien viikonloppupäivystys loppui kuin seinään 1991. Vielä siinä vaiheessa kun olin juuri valmistunut, kyselin joka paikasta töitä mutta ei ollu ( tai ei ollut minulle). Jos ei kelpaa Mouhijärvelle, miten muka kelpaisi Mikkeliin?

Mutta kyseltiinhän sitä pari vuotta sitten töihin terveyskeskukseen; palkka noin 4500e( brutto) kuukaudessa, 5 päivää viikossa töitä ja 500 km viikossa autoilua ( 50km suuntaansa).
    Totesin että ei ole hyvä kauppa. Kyselin kyllä josko olisi viikonlopputöitä, mutta ei ollut.
    Jos vaakakupissa on kovasti rahaa muttei juurikaan vapaa-aikaa, ja toisaalla kohtalaisesti rahaa ja mahdollisuus hyvin harrastaa, niin onhan se selvä mitä mä valitsen. En minä työtäni rakasta eikä ala ole mitenkään elämäntehtävä tai kutsumus, se on vain pakko jotain tehdä elääkseen ja harrastaakseen.
    Tarttee aina myös miettiä tuo kokonaiskuva, 6750e/kk palkan veroprosetti on isompi kuin 30.

Nyt viimeaikaisen kokemuksen perusteella mietin myös läheisiäni. Mulle tärkeimmät asiat on jotain muuta kun raha.
    Riittää kun tulee toimeen, mutta juuriani en pysty repimään irti enkä halua luopua mulle tärkeimmistä asiosita.

Talvea .
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Vuoronron osumista kohdalle labrassa

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
    -- not fast but furious --

tempokisu Guest

Cool jännittää

..sopivaa hetkeä... jännittää!

^Deitti tulossa kotia ensitreffeille? Sulla jo nakit ja muusi tulella liedellä ja joku hempee musa taustalla soimassa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    ..sopivaa hetkeä... jännittää!
    Mitä?
    Ei aika kulu; me kulumme.

^Jos ei oo deitti, Ferrari tulossa postissa varmaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    ^Jos ei oo deitti, Ferrari tulossa postissa varmaan.
    Eli postia; tuskin Kisun kokemuksella deittiä tarvitsee jännittää.
    Ei aika kulu; me kulumme.

tempokisu Guest

Punapää sinnepäin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari H Katso viesti
    Eli postia; tuskin Kisun kokemuksella deittiä tarvitsee jännittää.
    Iso, mua nyt jännittää lenkille lähtö ja tänään ihan kuvaamaan lähtökin....mutta ei kiitos mitään "deittejä" ( en edes halua tietää mikä se on..).
    Mutta lähellä ootte....silti totuus on ankeempi; tilauksen teko tässä jännittää...huomena olis varaa maksaa niin tässä olisi nyt sopiva hetki.
    Silti vaan jännittää, että miten se nyt sitten menee..

Päivitys: ääk! sehän meni ja pankkisiirtolasku tuli samantein ( ajattelin että tulee myöhemmin..) no, tilaus on tehty ja huomena maksan.
    ( tulisikohan pakettikin yhtä nopeesti...)

Joulua. Saa taas syödä lihaa. Päätettiin neidin aloitteesta pitää lihaton kuukausi ennen joulua. Kala sentään on kosher. Ei minulla sinänsä asiassa mitään ongelmaa ole, mutta ainakin silloin tällöin pitää saada lihaa syödäkseen. Toisaalta menneet viikot on antaneet ajattelun aihetta ruokavalion suhteen.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

tempokisu Guest

Punapää isoja asioita ja pienempiäkin

No nyt, ISOA pakettia.
    Ja muutamaa pienempää, varsinkin sitä Istanbuliin juuttunutta nukenvartaloita-pakettia ( kun päät ja vaatteet odottaa tuossa).

Ja toki että äitee toipuisi ja pääsisi kotiin.

markettipyörämies Guest
    Tuulta..........

Odotan koiran pissaviljelyn tuloksia. Nyt alustavalla sticksitestillä löytyi tulehdukseen viittavia arvoja, mutta huomenna varmistuu ja saadaan vissiin antibiootti.
    Jos on pakko valita kahdesta pahasta niin soisin tuolle pissatulehduksen, joka kuitenkin hoidettavissa, ennemmin kuin pysyvän inkontinenssin.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Saakohan presidenttipari tänäkin vuonna joulukalaa Korppoosta? Toteutuisi taas vanhan kansan sananlasku; "Hauki on Haukion kala"

Edelleen odotan, että koira paranisi ja selviäisi varmasti mistä oireet johtuu. Se ei oireile päivällä, ainoastaan yöllä, siksi mennään huomenna ultralla katsomaan olisko sittenkin virtsakiviä, jotka siirtyilemällä aiheuttaisi välillä kovaakin epämukavuutta ja välillä ei mitään.
    4vrk jo valvonut, alkaa olla itse aika valmista kauraa vrk unille.
    -team Söpöshox

tempokisu Guest

Punapää iso paketti

Isoa pakettia, joka on jo Tanskassa.

Tuntuu hieman epätodellisesta ajatellakin, että se oikeasti on tulossa..

Currypossupadan valmistumista.

Aurinkoa, tekis mieli hommata lentoliput jonnekin, missä se edes leikisti paistaa.
    Tähän aikaan vuodesta pitäisi tosin mennä jo vähän kauemmas jos lämmintäkin haluaa, mutta kyllähän tuota aurinkoa näkee vähän paremmin jo lähempänäkin.
    Onkohan kavereilla vielä tönö Etelä Epsanjassa. Se oli kyllä aika korvessa. Oli huvittavaa kun kaveri oli ekaa kertaa siellä ja kuvitteli menevänsä jonnekin Costa Del Solin turistiparatiisiin ja ilme oli näkemisen arvoinen, kun automatka vain jatkui yhä kapenevia teitä pitkin loppuakseen viimein keskellä ei-paljon-mitään sijaitsevan pikkutalon pihaan.

Tästä tulikin mieleeni ikimuistoisin sairastumiseni. Olin Kreikassa. Olin ehkä 14v ja kävin omalla pikku vaelluksellani vuoristossa ottaen aivan liian vähän juotavaa kovaan paahteeseen. Niinpä päästyäni viimein aika korkealle, vaellettuani useamman tunnin ja otettuani paljon kuvia totesin, että nestehukka uhkaa pahasti, enkä ehdi enää palata alas asti. Mikä siis neuvoksi? No jatkoin toiveikkaana ainoaa tietä pitkin edemmäs ja saavuinkin pienen pieneen vuoristokylään, jossa ensitöikseni istuin katoksen alle varjoon. Kun näin kyläläisiä tervehdin heitä ja sönkkäsin ontuvalla kreikalla, että tarvitsen vettä, pian. Vieraanvaraiset kreikkalaiset toki hakivat vettä tuotapikaa, ainoa vain, että ainoa tarjolla oleva vesi oli kaivovettä. Join sen silti ja pääsin turvallisesti takaisin majapaikkaani, mutta sain vatsataudin siitä. Soitin lääkärille seuraavana päivänä ja odotettuani vajaan tunnin pihaan tuli hyyvin vanha valkopartainen mies aasia taluttaen. Hän oli lääkärini. Hän puhui vain kreikkaa ja käski mukaansa apteekkiin tehtyään ensin diagnoosin siinä pihalla aasin vierellä minut haastattelemalla. Perillä lääkäri kaivoi aasin satulalaukuista paperinsa ja tuli apteekkiin mukaan. Hän määräsi reseptit suoraan tiskillä ja toivotteli pikaiset paranemiset. Se oli vähän erilainen lääkärikäynti ja muu majapaikassani oleva seurue, jotka eivät olleet tajunneet sanaakaan koko keskustelustamme, eivätkä siis tienneet kenen papan ja sen aasin kanssa lähdin ja minne oli suht ihmeissään tultuani takaisin varsin järkevän antibioottisetin kanssa.
    -team Söpöshox

Että pääsee lähtemään Rukalle ja hiihtämään...

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Televisioitavien maantiekisojen ja varsinkin kevätklassikojen alkua.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Ensi viikon perjantaita. Työhaastattelun tapainen edessä. Lomautettuna uskaltauduin pistämään sähköpostia isohkoon paikalliseen firmaan, kun muutama viikko sitten firman TJ lehtihaastattelussa sanoi yrityksen kaipaavan peltialan osaajia.

A design for life

Että kello löisi 12 ja paikallinen siwa/posti avaisi ovensa. Kelloa ovat yrittäneet ilmeisesti tuoda huollosta jo kaksi päivää, eilen kusti viimein luovutti ja jätti kortin laatikkoon että hae romus.
    Totta joka sana!

Illemmalla olisi ohjelmassa "ryhmähenkeä kohottava" "escape room" -peli. Sitä pikkuisen jänskätyksellä oottelen.

Vaikka yleensä kaikki amerikanhömppä ärsyttää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Illemmalla olisi ohjelmassa "ryhmähenkeä kohottava" "escape room" -peli.
    Huoneen läskein tyyppi pieraisee keskellä huonetta ja kaikki yrittää paniikissa paeta huoneesta ennenkuin hajupilvi saavuttaa nenäontelot? Ja kaikilla on hauskaa ja ryhmähenki paranee!

Sitä että Nana saa pakettinsa CRC:stä ja tämä huikea spektaakkeli saa päätöksensä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •