Tyhjiömuovi tai joku muu lämmöllä liitettävä muovivannenauha on toiminut tässä kylässä hyvin. Rengskeskustelussa on linkki videoonkin. (Super light rim strip for fatbike)
Tyhjiömuovi tai joku muu lämmöllä liitettävä muovivannenauha on toiminut tässä kylässä hyvin. Rengskeskustelussa on linkki videoonkin. (Super light rim strip for fatbike)
Onko ketään kumimaalia kokeillut tubeless hommiin? Niitä alkaa löytyä jo aika monelta valmistajalta, plasti dip, biltema, maston ym.
Vois ehkä toimii vannenauhan päälle...?
Ilmeisesti tämä: https://youtu.be/KUr5LDjBi_s
Näyttää kyl varsin mielenkiintoselta vaihtoehdolta..![]()
^no nyt on viimosen päälle Hi-Fi tekniikkä läskiin![]()
^^ Rumat, mutta mielenkiintoiset...Ilmeisesti kuitenkin liian painavat ja leveät itselle (kuituvanteiksi)...
No ny on kiekko! Miten tommosen jäykkyys ja paino vs perinteisempi toteutus? Ei noi kauheen painavat tainnu olla.
Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.
Tuosta kiekot ja Lauf keulaksi niin tulee niin ruma et on melkein hieno![]()
Kauanko tuollaisen väsäämiseen noin käytännössä menee? Ja kestääkö nuo reunat useampaa renkaan vaihtoa?
Gorillan liimojen kanssa ei kyllä ole tähän mennessä ollut mitään ongelmia, hyvin on kestänyt ainakin puoli vuotta. Toki gorilla tuppaa herkästi irtoamaan reunoilta, kun rengasta joutuu mulefuteissa vääntämällä välillä voimallakin irti.
Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.
Onko toi zipolla hyppysissä vai netistä kaapattu kuva?
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Nettikuva,kun ei ole tällä hetkellä fatbikea.Pakon edessä uutta fläsää speksaillessa kaikenlaista osuu silmiin.
Aikaa menee ton läpinäkyvän väsäämiseen vartti kunhan on harjoittelukappaleen tehnyt. Painosäästö on hirmuinen.
Vaikka en tubeless-kehistä hirveästi ymmärräkään niin silti luulen että toi Zipon löytämä on ensimmäinen todellinen tubelessready. Ei tarvi paljoa teippailla. Eikä varmaan isommin rihtaillakaan.
Mites tolle kuitukiekolle käy kun vapaaratas turahtaa oikein kunnolla? Vai pystyyks tollasessa vaihtaa ton navan jotenkin?
Päivitetäänpä Knard -havaintoja:
Nuoskalumella pitää esimerkillisen hyvin. Samaten tän päiväisessä pakkaslumessa pito oli kutakuinkin rajaton. jos tuo toimii vielä irtonaisella pakkaslumimuhjulla, niin saattaa Lou jäädä varastoon.
Kun nuo Lou:t tuntuu olevan ihan kuraa, niin vähän arveluttaa jakaa tätä omaa prokkista... Enivei, mutta mulle saa kyllä lähetellä, jos tuntuvat happanevan varastoon!
Noin puolet 430:stä nastasta on paikallaan. Melko persettä hommaa eikä kyllä pääse tuntipalkoille. Tymäkän oloisesti tarttuvat nastat loctitella, vartin päästä on turha enää repiä irti. Mutta hitaasti valmistuu, saapa nähä, ehtiikö talvi ajaa ohi ennen kuin projekti on maalissa ja kumit alla.
![]()
Minä en usko ainakaan.Ei voi 3 mm nappula pitää niin hyvin kuin vaikka Loun 6 mm tai mun 2XL:n 8.5 mm reunappulat.
Markettipyörämiehen Knardijutut kuulostaa paljon realistisemmilta.
^ Budiin kannattaa laittaa reunoille niin nastoja kuin saa. Loussa reunojen nastoittaminen on helpompaa kuvion takia, mut takarenkaassa niillä reunanastoilla ei tee juuri mitään. Itse jätin Budin keskirivistä nastat pois koska viereiset rivit on kosketuksessa koko ajan kuitenkin. Jäällä ongelma on enemmän se, että nastoille ei tule tarpeeksi painetta per nasta vaikka niitä nastoja olisi ihan pirusti.
Joo tässä vaiheessahan se on parasta saada ne tärkeimmät ohjeet...Noh, menee nyt noilla. Onneksi on kuskilla reilusti ylipainoa, niin saadaan ne ylimääräisetkin nastat paineistettua!
![]()
Eräs, mun mielestä aika kova, ajomies totesi että pito on supjektiivinen jutska. Siinä on kyllä perää.
Knardin keskinappulat on n. 4,3-4,4mm ja se tuntuu paremmin pitävältä märissä ja kuraisissa paikoissa kuin Jumbo Jim(4.8) 3,7mm keskinappulat.
Tosin on niissä kumeissa sitten muitakin eroja kuin nappulan korkeus.
Edelleen Barbegazia on kehuttu myös pitävyyden suhteen. Taannoin kaupassa poiketessa muun asian ohessa vähän mittasin niin n. 4,5mm oli nappulan korkeus.
Jotenka en itse ainakaan yleistä sellaista ajatusta että jos on vaikka alle 6mm nappulat=pito aivan kelvoton.
Kyllähän sillä että valitsee renkaan sieltä kaikkein karkeimmasta päästä, luultavasti saa pitoa joissain olosuhteissa. Mutta ei joka paikassa. Ja sit saa helposti sellaista mitä kaikki ei halua.
Mulle on tärkeää että sama kumi toimii jokapaikassa edes kohtuullisesti. Kompromissia siis.
Mulla kun ei riitä mielenkiintoa /rahaa rengasrumbaan.
IsoKnardi kiinnostaa kyllä. Mitä saisin sitten vs. Bud ja mitä en, eihän se selviä kuin kokeilemalla.
Tällä haavaa vaan en oikein löydä suuria sormin osoitettavia puutteita Bud/Bud-komposta.
Ja itsensä kun suggestoi siihen ajatukseen,
että jatkuvasti kumia vaihtamalla et pääse sisään yhdenkään renkaan ominaisuuksiin kunnolla voi hyvillä mielin ajella aina samalla rengastuksella.![]()
Sanokaas onko normaalia uusissa renkaissa noi halkemat ku liike väittää et ei oo mitään merkitystä käyttöön..
![]()
^^Kyllähän noi halkeamat voi aiheuttaa ennen aikaisen nappulan irtirepeämisen. Toimiihan ne varmasti, mutta onko pitkä-ikäiset, jos kumi on jo halkeillut uutena on kesto???
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.
Sitä tässä mietin kans et kestävätkö..
Uuden pyörän ku tilasin niin siinä oli jo renkaissa halkeamat ja lähettivät uudet renkaat tilalle jossa sama homma et halkeamia löytyy..
Mitäs mieltä ootte pitääkö mun tyytä mukamas noihin virheellisiin renkaisiin vai.?
Sain tarjouksen joka kyl aika omituist tälläses tilanteessa jossa uusissa renkaissa vikaa jo uudesta asti, tarjosivat Jumbo Jim SnakeSkin renkasta oma kustanne hintaa....
Eihän mun mielestä asiakkaan pitäisi maksaa renkaista jos alkp,uudet renkaat on jo vialliset..
Kirjanmerkit