^ oisko lie se teräskaapeli (ja vielä 27tpi?)
^ oisko lie se teräskaapeli (ja vielä 27tpi?)
Laitoin teräväkärkiset alunastat eteen, kumina Floater. Pikaisen testilenkin perusteella toimii, jäiseksi kiillottuneella lumisella tiellä pysty vetään hallittuja pitkiä slaideja ja tuli hienoja naarmuja tiehenKnardi seuras perässä lipsuen... Tuli fillarista ihan enduromopon näkönen, kun on kapia nakki eessä ja iso takana.
Reiluun tuntiin tekee tommosen vähän alle 300 nastasen nastat akkukoneella paikalleen laittaen. Reiät tein nyt pylväsporakoneessa, terä pysy paikallaan ja nostin käsin kumea terää vasten, toimi hyvin ja on nopee systeemi reikien tekoon. Nastoja laittaessa pikku suihke mäntysuopavettä ja poralla pyörittää paikalleen niin, että pikkasen kuumenee/savuaa, on kiinni sen jälkeen kuin tauti.
Ai niin joo ja vihreestä muovista tehty tubeless-nauha näyttää kestävän kierrätystä. Käytin samaa ja ei mitään ongelmaa, se oli paineen alla muotoutunut hienosti vanteen muotoiseksi.
Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.
Tuskin niitä sisäpuolelta on porattu.
Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.
Kyll nuo barbinazit on saanu kyytiä, monesti käyny mielessä et nyt prkl loppu matkatteko, mut ei, paukkunut ja muljahdellut perkeleesti. Ei muuten ole tukkeutuneena ku puolikierosta, pitoa riittää ainakin mutavellikossa ihan hyvin. Viime talvella ajoin 29+ chroniclet alla 10 cm lumessa ja kyll ne piti.
Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
Ei oo läpi ne reiät vaan näin: https://www.youtube.com/watch?v=26xv...ature=youtu.be
Sen verran on tosta kehitytty, että:
- ei tarvi puukolla tehä viiltoja, nastat lähtee ilmankin
- reiät pylväsporakoneella, poraa vasten kumia käsin painamalla, nopee ja ei savua
- liukastetta asennusvaiheessa ja asennuspukki kumelle
4.8" ja 4.0" on kumet, sen verran on halkaisijassakin eroa, että kulmat muuttuu ja penkkiä pitää säätää.
Onko kellään kokemuksia Vee Rubber Snowshoe 26x4.5 renkaista,pitääkö miten lumella ja muuten sit märässä maastossa?
Kyseinen xl nastat odottaa kelejä.
fillari10.blogspot.fi
Itse yrittäjä
Konassa oli uutena kyseiset renkaat, itseohjautuvuus on järkyttävä alle 0.5 paineilla ja sivunappulan puute aiheutti talvella vähän jänniä tilanteita. Todellinen koko on lähempänä 4 tuumaista. Rullaavuus on heikko. Muuten ihan hyvä
Toki kaikilla pärjää ja kuskistakin kiinni...
Kiitoksia infosta.
Tällä hetkellä pyörässä Kenda K-1151 jugernaut sport 26X4,0 renkaat ja näyttäis ainakiin omasta mielestä nappulat siltä et ei varmaa kovin hyvä pito lumessa ole..
Mikä ois kevyt sisuri ku veikkaan et alkp, ei oo niin kevyet?
Onko normaalia että uusi renkas ois pykinyt pikkasen sivuilta..?
Sain takuuseen uudet renkaat koska edelliset oli pikkasen pykinyt niin nytten kun avasin noi uudet paketista nii ihan samaa pykimää sivuissa..
tonza85 muokkasi tätä : 12.12.2015 at 15.19
Anteeksi että palaan taas jo ketjussa käsiteltyyn aiheeseen eli painemittariin mutta:
Tulin tuossa ilman minkään näköistä läskipyöräkokemusta Trek Farley 6:n onnelliseksi omistajaksi ja homma löi vanteille jo heti kärkeen,
totesin että mulla ei ole mitään näppituntumaa näiden renkaiden paineisiin, en pysty nollakokemuksella arvioimaan näitä läskipyörissä käytettäviä paineita edes sinne päin...
SKS Rennkompressorin mittarikaan ei kyllä mihinkään hienosäätöön auta, ei edes karkeampaan.
Joten SKS aircheckerin ostoon vain huomatakseni että on kyllä sitten ihan kelvoton, kyllä siitä välillä lukuja saa joita voi sinällään pitää ihan luotettavina mutta kun mitattava paine menee alle 1.2 bar
tuo alkaa näyttää ihan omiaan, yleensä 0.30 bar. Välillä näyttää nollaa ja välillä ihan omiaan suuremmillakin paineilla. Ja onhan tuo ihan rihkaman tuntuinen rimpula.
Eli mikä olisi kelvollinen mittari tähän touhuun?
They said it couldn't be done. So I didn't do it.
Itse nappasin bike-discountin tilauksen yhteydessä schwalben vastaavan halpismittarin (n. 10€).
En väitä, että näyttäisi täysin oikeita paineita, mutta lukemissa suht vähän heittoa mittausten välillä. Paineet on ollut helppo pitää tämän avulla hyvällä tasolla, kunhan on ensin perstuntumalla löytänyt sen itselleen sopivan painemäärän.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Jostain ammattilaisten tarviketalosta (missä asut?) löytyy pneumatiikkapuolen mittari kierrelähdöllä, lukemat esim 0-2bar tai sinnepäin. Siihen kierteiden päälle sopivan kokoinen ja joustava 15cm pituinen letku, joka nipparilla kiinni. Letkun toiseen päähän vastaavalla kiinnityksella adapteri, jolla auton venttiili muutetaan fillariventtiiliksi, esim tällainen. Adapterin sisään esim fillarin sielusta sopiva tappi, joka paivaa venttiilin auki. Itsellä tuollainen setti kustansi 6€, kesti noin vartin rakentaa ja kulkee mukana runkolaukussa koko ajan. Äärimmäisen kätevä, tarkka ja helppo käyttää.
Toisena mittarina on tämä ja se näyttää ihan samat paineet (minulla 0,2-0,5bar) lukemina, eli toimii myös ihan ok läskikäytössä.
Kyllä mulla tuo SKS Airchecker toimii ja antaa toistuvasti samat lukemat matalistakin paineista.
Tein ite painemittarin, mittariosa hydrauliliikkeestä plus adapteri ja vanhan jalkapumpun lenkunpätkä ja suulake. Hinta 7€ ja toimii hyvin max 2,5 bar.
fillari10.blogspot.fi
Itse yrittäjä
Schraderit venttiileiksi niin loppuu nämäkin ongelmat.
Tämä toimii mulla, ei tartte patteria ja muutenkin paras:
http://www.singlespeed.nl/catalog/pr...oducts_id=1431
Mainittu SKS kävi talossa myös, mutta oli omaan makuun todella tumpelo.
Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen
No johan on mielenkiintoista. Mitähän teen väärin kun minulla toiminut täysin moitteetta. Minulle tuo 0,05 bar erottelu riittää hyvin, emmä niin tarkkaan paineita säädä. Ei rakenne mikään pomminkestävä kyllä ole, taitaa sininen Schwlabe olla samaa tasoa. Tuo analogi mittari näyttää kyl pätevältä.
Painemittaria haeskelin itekki mutta sitten totesin, että sormilla puristelemalla pääsee ihan hyvään tulokseen sen jälkeen kun on löytänyt sopivat paineet.
Nyt se on ollut hankalaa. Mulefüt - gorilla - BFL -yhdistelmä on ruvennut takana valskaamaan :/
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Mulla myös tuo Airchecker, eikä anna alle barin paineille edes lukemaa.
Mites tuo Pron mittari toimii jota esim motonetista saa?
Pro oli aikaisemmin. Loppui patteri ja yllätys, yllätys ei ole vaihdettavissa, vaan juotettu kiinni
Lähetetty minun GT-P5220 laitteesta Tapatalkilla
Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen
Nyt on, 110mm nappulasta nappulaan. Vaikuttaa erittäin hyvältä kumilta ensimmäisen kunnon lenkin jälkeen, oli märkää, mutaa, kalliota ja juuria. Eleettömästi meni joka paikasta. Ei myöskään "self steering" ilmiötä lainkaan, paineet edessä ja takana 0,45bar ja alemmaksikin olis voinut laskea, näillä paineilla ei kertaakaan kolissut vanteille.
Jotenkin musta tuntuu että toimii myös lumella, jos sitä joskus tänne etelään saadaan.
Jos ehdit niin vertaile vähän Jumbo Jimiin. Sullahan taisi olla niistä kokemusta. Jumbo Jimit on parhaita rullaajia. Onko parturinatsit samaa luokkaa?
Joo se on jännä että monikaan ei usko sitä gorillateipin liiman pidon heikkenemistä ajan kanssa. En minäkäön uskonut ensin. Parempiakin tubeless-vaihtoehtoja on.
Emmä tuosta rullaamisesta osaa sanoa juuta enkä jaata, metsässä alusta vaihtelee niin paljon että ihmettelen jos ylipäätään joku pystyy luotettavasti eroa huomaamaan.
Isoin ero 4" JumboJimiin on tuo isompi ilmatila eli voipi ajella pienemmillä paineilla ja eilisen lenkin perusteella parempi pito, JJ lipsahteli enemmän.
Pro on ainoa jota olen käyttänyt, mielestäni toimii ihan hyvin. Tuo kiinnijuotettu nappiparisto on kyllä erikoinen ratkaisu, yhden kerran olen hätäpäissäni joutunut ostamaan uuden laitteen, kun virta loppui. Tulee paristolle aikamoinen hinta. Pitänee jossain välissä hankkia tuo ilman paristoa toimiva vempain.
Ei varmaan ainakaan huomattavaa eroa ole jos et sitä havainnut. Ison eron huomaa kyllä. Maastossakin.
Toi lipsuminen märässä on JJ:n, sekä 4" että 4.8", isoin handikappi minusta. Sen takia ei ole ihan parhaita ainakaan edessä näillä keleillä.
Varmaan hyvä toi uusi Bontrager, eihän Hodagikaan huono ollut.
Kirjanmerkit