FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 186 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 86 136 176 184 185 186 187 188 196 236 286 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.551 - 5.580 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #5551
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    ^ oisko lie se teräskaapeli (ja vielä 27tpi?)

  2. #5552
    markettipyörämies Guest
    Laitoin teräväkärkiset alunastat eteen, kumina Floater. Pikaisen testilenkin perusteella toimii, jäiseksi kiillottuneella lumisella tiellä pysty vetään hallittuja pitkiä slaideja ja tuli hienoja naarmuja tiehen Knardi seuras perässä lipsuen... Tuli fillarista ihan enduromopon näkönen, kun on kapia nakki eessä ja iso takana.

    Reiluun tuntiin tekee tommosen vähän alle 300 nastasen nastat akkukoneella paikalleen laittaen. Reiät tein nyt pylväsporakoneessa, terä pysy paikallaan ja nostin käsin kumea terää vasten, toimi hyvin ja on nopee systeemi reikien tekoon. Nastoja laittaessa pikku suihke mäntysuopavettä ja poralla pyörittää paikalleen niin, että pikkasen kuumenee/savuaa, on kiinni sen jälkeen kuin tauti.



    Ai niin joo ja vihreestä muovista tehty tubeless-nauha näyttää kestävän kierrätystä. Käytin samaa ja ei mitään ongelmaa, se oli paineen alla muotoutunut hienosti vanteen muotoiseksi.

  3. #5553
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Laitoin teräväkärkiset alunastat eteen, kumina Floater. Pikaisen testilenkin perusteella toimii, jäiseksi kiillottuneella lumisella tiellä pysty vetään hallittuja pitkiä slaideja ja tuli hienoja naarmuja tiehen Knardi seuras perässä lipsuen... Tuli fillarista ihan enduromopon näkönen, kun on kapia nakki eessä ja iso takana.

    Reiluun tuntiin tekee tommosen vähän alle 300 nastasen nastat akkukoneella paikalleen laittaen. Reiät tein nyt pylväsporakoneessa, terä pysy paikallaan ja nostin käsin kumea terää vasten, toimi hyvin ja on nopee systeemi reikien tekoon. Nastoja laittaessa pikku suihke mäntysuopavettä ja poralla pyörittää paikalleen niin, että pikkasen kuumenee/savuaa, on kiinni sen jälkeen kuin tauti.



    Ai niin joo ja vihreestä muovista tehty tubeless-nauha näyttää kestävän kierrätystä. Käytin samaa ja ei mitään ongelmaa, se oli paineen alla muotoutunut hienosti vanteen muotoiseksi.

    Onko kyllä aikamoinen tuo renkaiden kokoero! onko tuo edessä oleva 3,8" ja takana 4,8 " ? Suojaatko kumin sisäpintaa teipillä kun olet porannut nastat sisäpuolelta läpi ?
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  4. #5554
    Tuskin niitä sisäpuolelta on porattu.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  5. #5555
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Kyll nuo barbinazit on saanu kyytiä, monesti käyny mielessä et nyt prkl loppu matkatteko, mut ei, paukkunut ja muljahdellut perkeleesti. Ei muuten ole tukkeutuneena ku puolikierosta, pitoa riittää ainakin mutavellikossa ihan hyvin. Viime talvella ajoin 29+ chroniclet alla 10 cm lumessa ja kyll ne piti.



    Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  6. #5556
    markettipyörämies Guest
    Ei oo läpi ne reiät vaan näin: https://www.youtube.com/watch?v=26xv...ature=youtu.be

    Sen verran on tosta kehitytty, että:
    - ei tarvi puukolla tehä viiltoja, nastat lähtee ilmankin
    - reiät pylväsporakoneella, poraa vasten kumia käsin painamalla, nopee ja ei savua
    - liukastetta asennusvaiheessa ja asennuspukki kumelle

    4.8" ja 4.0" on kumet, sen verran on halkaisijassakin eroa, että kulmat muuttuu ja penkkiä pitää säätää.

  7. #5557
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Onko kellään kokemuksia Vee Rubber Snowshoe 26x4.5 renkaista,pitääkö miten lumella ja muuten sit märässä maastossa?

  8. #5558
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Kyseinen xl nastat odottaa kelejä.

    Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  9. #5559
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Onko kellään kokemuksia Vee Rubber Snowshoe 26x4.5 renkaista,pitääkö miten lumella ja muuten sit märässä maastossa?
    Konassa oli uutena kyseiset renkaat, itseohjautuvuus on järkyttävä alle 0.5 paineilla ja sivunappulan puute aiheutti talvella vähän jänniä tilanteita. Todellinen koko on lähempänä 4 tuumaista. Rullaavuus on heikko. Muuten ihan hyvä


    Toki kaikilla pärjää ja kuskistakin kiinni...

  10. #5560
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Konassa oli uutena kyseiset renkaat, itseohjautuvuus on järkyttävä alle 0.5 paineilla ja sivunappulan puute aiheutti talvella vähän jänniä tilanteita. Todellinen koko on lähempänä 4 tuumaista. Rullaavuus on heikko. Muuten ihan hyvä


    Toki kaikilla pärjää ja kuskistakin kiinni...
    Kiitoksia infosta.
    Tällä hetkellä pyörässä Kenda K-1151 jugernaut sport 26X4,0 renkaat ja näyttäis ainakiin omasta mielestä nappulat siltä et ei varmaa kovin hyvä pito lumessa ole..
    Mikä ois kevyt sisuri ku veikkaan et alkp, ei oo niin kevyet?

    Onko normaalia että uusi renkas ois pykinyt pikkasen sivuilta..?
    Sain takuuseen uudet renkaat koska edelliset oli pikkasen pykinyt niin nytten kun avasin noi uudet paketista nii ihan samaa pykimää sivuissa..
    tonza85 muokkasi tätä : 12.12.2015 at 15.19

  11. #5561
    Anteeksi että palaan taas jo ketjussa käsiteltyyn aiheeseen eli painemittariin mutta:

    Tulin tuossa ilman minkään näköistä läskipyöräkokemusta Trek Farley 6:n onnelliseksi omistajaksi ja homma löi vanteille jo heti kärkeen,
    totesin että mulla ei ole mitään näppituntumaa näiden renkaiden paineisiin, en pysty nollakokemuksella arvioimaan näitä läskipyörissä käytettäviä paineita edes sinne päin...

    SKS Rennkompressorin mittarikaan ei kyllä mihinkään hienosäätöön auta, ei edes karkeampaan.

    Joten SKS aircheckerin ostoon vain huomatakseni että on kyllä sitten ihan kelvoton, kyllä siitä välillä lukuja saa joita voi sinällään pitää ihan luotettavina mutta kun mitattava paine menee alle 1.2 bar
    tuo alkaa näyttää ihan omiaan, yleensä 0.30 bar. Välillä näyttää nollaa ja välillä ihan omiaan suuremmillakin paineilla. Ja onhan tuo ihan rihkaman tuntuinen rimpula.

    Eli mikä olisi kelvollinen mittari tähän touhuun?
    They said it couldn't be done. So I didn't do it.

  12. #5562
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    21
    Itse nappasin bike-discountin tilauksen yhteydessä schwalben vastaavan halpismittarin (n. 10€).

    En väitä, että näyttäisi täysin oikeita paineita, mutta lukemissa suht vähän heittoa mittausten välillä. Paineet on ollut helppo pitää tämän avulla hyvällä tasolla, kunhan on ensin perstuntumalla löytänyt sen itselleen sopivan painemäärän.

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk

  13. #5563
    TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Homelite Katso viesti
    Eli mikä olisi kelvollinen mittari tähän touhuun?
    Jostain ammattilaisten tarviketalosta (missä asut?) löytyy pneumatiikkapuolen mittari kierrelähdöllä, lukemat esim 0-2bar tai sinnepäin. Siihen kierteiden päälle sopivan kokoinen ja joustava 15cm pituinen letku, joka nipparilla kiinni. Letkun toiseen päähän vastaavalla kiinnityksella adapteri, jolla auton venttiili muutetaan fillariventtiiliksi, esim tällainen. Adapterin sisään esim fillarin sielusta sopiva tappi, joka paivaa venttiilin auki. Itsellä tuollainen setti kustansi 6€, kesti noin vartin rakentaa ja kulkee mukana runkolaukussa koko ajan. Äärimmäisen kätevä, tarkka ja helppo käyttää.

    Toisena mittarina on tämä ja se näyttää ihan samat paineet (minulla 0,2-0,5bar) lukemina, eli toimii myös ihan ok läskikäytössä.

  14. #5564
    Kyllä mulla tuo SKS Airchecker toimii ja antaa toistuvasti samat lukemat matalistakin paineista.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  15. #5565
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Tein ite painemittarin, mittariosa hydrauliliikkeestä plus adapteri ja vanhan jalkapumpun lenkunpätkä ja suulake. Hinta 7€ ja toimii hyvin max 2,5 bar.

    Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  16. #5566
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Schraderit venttiileiksi niin loppuu nämäkin ongelmat.

  17. #5567
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Kyllä mulla tuo SKS Airchecker toimii ja antaa toistuvasti samat lukemat matalistakin paineista.
    Kuin myös, tosin harvoin tulee mitattua, perstuntumalla ajellaan.

  18. #5568
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Tämä toimii mulla, ei tartte patteria ja muutenkin paras:
    http://www.singlespeed.nl/catalog/pr...oducts_id=1431

    Mainittu SKS kävi talossa myös, mutta oli omaan makuun todella tumpelo.

  19. #5569
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Tämä toimii mulla, ei tartte patteria ja muutenkin paras:
    http://www.singlespeed.nl/catalog/pr...oducts_id=1431

    Mainittu SKS kävi talossa myös, mutta oli omaan makuun todella tumpelo.
    Mulla kävi SKS myös kokeilussa. Kelvoton alle 1 bar mittauksissa ja kovemmillakin paineilla isot heitot perättäisillä mittauksilla. Hain tuon accu-gage mittarin Turun Foxcompista parin kympin hintaan. On hyvä.

    Lähetetty minun GT-P5220 laitteesta Tapatalkilla
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

  20. #5570
    No johan on mielenkiintoista. Mitähän teen väärin kun minulla toiminut täysin moitteetta. Minulle tuo 0,05 bar erottelu riittää hyvin, emmä niin tarkkaan paineita säädä. Ei rakenne mikään pomminkestävä kyllä ole, taitaa sininen Schwlabe olla samaa tasoa. Tuo analogi mittari näyttää kyl pätevältä.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  21. #5571
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Painemittaria haeskelin itekki mutta sitten totesin, että sormilla puristelemalla pääsee ihan hyvään tulokseen sen jälkeen kun on löytänyt sopivat paineet.
    Nyt se on ollut hankalaa. Mulefüt - gorilla - BFL -yhdistelmä on ruvennut takana valskaamaan :/
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  22. #5572
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193
    Mulla myös tuo Airchecker, eikä anna alle barin paineille edes lukemaa.
    Mites tuo Pron mittari toimii jota esim motonetista saa?

  23. #5573
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.081
    Pro oli aikaisemmin. Loppui patteri ja yllätys, yllätys ei ole vaihdettavissa, vaan juotettu kiinni

    Lähetetty minun GT-P5220 laitteesta Tapatalkilla
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

  24. #5574
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kärrä Katso viesti
    Onkohan kukaan mitannut Barbegazin todellista leveyttä 65mm. vanteella?
    Nyt on, 110mm nappulasta nappulaan. Vaikuttaa erittäin hyvältä kumilta ensimmäisen kunnon lenkin jälkeen, oli märkää, mutaa, kalliota ja juuria. Eleettömästi meni joka paikasta. Ei myöskään "self steering" ilmiötä lainkaan, paineet edessä ja takana 0,45bar ja alemmaksikin olis voinut laskea, näillä paineilla ei kertaakaan kolissut vanteille.

    Jotenkin musta tuntuu että toimii myös lumella, jos sitä joskus tänne etelään saadaan.

  25. #5575
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Jos ehdit niin vertaile vähän Jumbo Jimiin. Sullahan taisi olla niistä kokemusta. Jumbo Jimit on parhaita rullaajia. Onko parturinatsit samaa luokkaa?

  26. #5576
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Joo se on jännä että monikaan ei usko sitä gorillateipin liiman pidon heikkenemistä ajan kanssa. En minäkäön uskonut ensin. Parempiakin tubeless-vaihtoehtoja on.

  27. #5577
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Jos ehdit niin vertaile vähän Jumbo Jimiin. Sullahan taisi olla niistä kokemusta. Jumbo Jimit on parhaita rullaajia. Onko parturinatsit samaa luokkaa?
    Emmä tuosta rullaamisesta osaa sanoa juuta enkä jaata, metsässä alusta vaihtelee niin paljon että ihmettelen jos ylipäätään joku pystyy luotettavasti eroa huomaamaan.

    Isoin ero 4" JumboJimiin on tuo isompi ilmatila eli voipi ajella pienemmillä paineilla ja eilisen lenkin perusteella parempi pito, JJ lipsahteli enemmän.

  28. #5578
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti peruspertti Katso viesti
    Pro oli aikaisemmin. Loppui patteri ja yllätys, yllätys ei ole vaihdettavissa, vaan juotettu kiinni

    Lähetetty minun GT-P5220 laitteesta Tapatalkilla
    Pro on ainoa jota olen käyttänyt, mielestäni toimii ihan hyvin. Tuo kiinnijuotettu nappiparisto on kyllä erikoinen ratkaisu, yhden kerran olen hätäpäissäni joutunut ostamaan uuden laitteen, kun virta loppui. Tulee paristolle aikamoinen hinta. Pitänee jossain välissä hankkia tuo ilman paristoa toimiva vempain.

  29. #5579
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Joo se on jännä että monikaan ei usko sitä gorillateipin liiman pidon heikkenemistä ajan kanssa. En minäkäön uskonut ensin. Parempiakin tubeless-vaihtoehtoja on.
    Viittaatko halkaistuun sisuskumiratkaisuun vai johonkin muuhun?

  30. #5580
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Emmä tuosta rullaamisesta osaa sanoa juuta enkä jaata, metsässä alusta vaihtelee niin paljon että ihmettelen jos ylipäätään joku pystyy luotettavasti eroa huomaamaan.

    Isoin ero 4" JumboJimiin on tuo isompi ilmatila eli voipi ajella pienemmillä paineilla ja eilisen lenkin perusteella parempi pito, JJ lipsahteli enemmän.
    Ei varmaan ainakaan huomattavaa eroa ole jos et sitä havainnut. Ison eron huomaa kyllä. Maastossakin.

    Toi lipsuminen märässä on JJ:n, sekä 4" että 4.8", isoin handikappi minusta. Sen takia ei ole ihan parhaita ainakaan edessä näillä keleillä.

    Varmaan hyvä toi uusi Bontrager, eihän Hodagikaan huono ollut.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •