Kiitos avusta. Taidan mennä pyöräliikkeeseen.
Kiitos avusta. Taidan mennä pyöräliikkeeseen.
Kannattaa kirjoittaa ylös/painaa mieleen mitkä vanteet on alla. Tämän perusteella osaavat liikkeessä neuvoa mitä tarvitset tubeless asennusta varten.
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
Todellakin Nana. Menen sisään koko fillarin kanssa hyväksyivät tai eivät. Luulisi saavan hyvän ratkaisun.
Weldtiten pistosuojanauha pitää kyllä sepelin loitolla mutta syö sisuria: https://www.youtube.com/watch?v=IR70...7iZ2Lx&index=2
Pyöräilyvideoita * Vuoden pyöräilyteko 2015 * www.velogi.com * www.youtube.com/velogi
Viime vuonna näihin aikoihin tuli sepeli kivasti tuon pistosuojanauhan läpi.
Mulla kinnerissä kävi niin, että tuo sama nauha (leveänä versiona) söi ulkorenkaita sisältäpäin paskaksi. Kinnerissä kun tulee takapyörään vielä paljon sideloadia niin ongelma korostuu. Rengas vääntyilee vanteella sivusuunnassa. Nauha kulutti kumin renkaan sisäpinnalta pois, ja söi sitten kudoksia poikki ja lopulta aina rengas repesi.
Minulla oli Prolinen nauha käytössä hetken. Hidastivat varmaan 10 % keskinopeutta, eikä ajotuntumakaan varsinaisesti parantunut. Flatteja ei tullut, mutta ei niitä ole tullut Continental Touring Plussilla muutenkaan. Nopeasti otin nauhat pois.
http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/
http://www.panaracer.com/urban.php Olen"testannut" vuosia renkaita jotka kestävät TAPPAJA SEPELIÄ. Kestäviä riittää mutta ei erikoisesti rullaavia ja keveitä. Kunnes laitoin alle Panracerin RIBMOT. Kuvio,paino ja hinta osuu kohdalleen. Kyseistä rengasta saa vielä taittuvana eli entistä keveämpänä. Voin suositella. Yhtään flättiä ei ole tullut ja kumin pinta on yllättävän siisti . Takana kohta 1000 km sepeli teitä ajettuna.
Kuitupunosmallinen suojaus, ei siis tuollainen sisäänleivottua pistosuojanauhaa (à la Marathon, Marathon Plus, Durano Plus) muistuttava.
Vanhoihin, epäluotettaviin ja vääristyneisiin arvoihin perustuvalla pikaisella arviolla vierinvastus voisi olla jossain Marathonin ja Marathon Plussa välimaastossa. Paremmalla tuntemuksella varustetut korjatkoon.
http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/
Aina petollista tuo sepeli kun syyshämärässä olen monesti huomannut sellaisessa ajavani vasta, kun kuulen sen narskuvan nappuloissa. Edelleenkään ei ole onneksi kivet onnistuneet nappuloiden väliin tarrautumaan. Alkaa kyllä pikkuhiljaa nyppimään tuo pimeys. Lunta please, senttikin riittäis ja 1 aste pakkasta.
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
Luulenko vain vai onko läskeillä ajavat selvinneet tappajasepelin kanssa selvästi pienemmillä tappioilla?
Se on pieni paine, mikä säästää tappajasepelin puremilta, toki kumiseoksellakin on merkitystä.
Onko havaintoa Itäväylän (tie 170) soratilanteesta?
Ei aika kulu; me kulumme.
En ole varma oliko tämä viime talven uutinen täällä.
http://yle.fi/uutiset/rengasvalmista...hteita/7875238
Valmistaja Schwalbe lupaa korvata takuuna kaikki Marathon Plus -renkaat, jotka menevät puhki. Suomen maahantuoja ei lähde tähän mukaan, vaan toteaa että ”Tämä on heillekin sanottu Saksaan, että puhkihan ne menevät.” No hyvä tietää, että tarvitsee ostaa kestävämmät renkaat. Vielä kun tietäisi mistä saa umpikumisia. Ja mistähän se johtuu, että puhkeamattomat renkaat puhkeavat täällä.
Turhaa kitinää. Ei ne usein puhkes. Onko esim rengasrikko kymppitonnin kilsoilla kohtuutonta.
Ja esim litkuttamalla saa lisäturvaa.
Kumiseoksella on tosiaan väliä. Ja jos seos on likellä muovia, niin aina vaan parempi. Monet B-kaupan renkaista on sellaista seosta, ettei kivi niille pärjää. Eikä ne edes kulu. Ja on myös järkyttän raskaita polkea. Mutta yhtään kertaa ei ole tarvinnut kaivaa kiviä niistä, kun kaikista muista on joutunut kaivelemaan murto-osan ajosuoritteella.
Niin, ja pistin kumit lopulta ilmasella kiertoon, koska kovuus, rullaamattomuus ja paino.![]()
Tämän viikon saldo: 29" Nobby nicistä (snakeskin) ilmat pihalle. Litkut olivat kadonneet ilmeisesti edellisen 10 kilometrin aikana sattuneiden sepelihyökkäysten vuoksi. Tämä kausi on kyllä koetellut erityisen paljon.
Aloin muistella, että ainoa rengas joka on minulla kestänyt 100% tappajasepelikaudella on Schwalben ISP. Näillä on tullut ajettua tuhansia kilometrejä. Nyt vain pitäisi saada jäätä ja lunta tänne etelään.
Nyt on viikon työmatkat menyt Schwalben Marathon Plussien kanssa ja tuntuisi hyvin kestävän. About yhtä painavat ja epämukavat kun Marathon Winterit, mutta eipä ainakan vielä ole joutunut renkaanvaihtopyyhiin.
4seasonit puhkesi useamman kerran viikossa.
Olipa tilanne tänään, kun ajeltiin kahden kaverin kanssa sepelöityä kelviä pitkin. Oli ilmeisesti erityisen terävää sepeliä osunut yhteen kohtaan, kun ensin toiselta tyhjeni kumi ja heti perään toiselta. Rocket Ronit kestivät yllätyksekseni tämänkin, mutta enpä ole ennen nähnyt ihan noin perättäisiä rengasrikkoja.
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
^^ Mara Winterit ovat melko raskaat. Durano Plussilla (25 mm, kuvan pyörä) ajellaan, koska kevyempi suojaus ei näytä riittävän. Jos tulee liukasta, on sitä varten nastat toisessa pyörässä.
10k-kerhon jäsen - #kilometrikisa 2016
Mä olen myös ajellut krossi-Grifoja loppuun sepelirenkaina. Sekä normeja että Open Pro -versioita. Grifojen nappulat on ilmeisen kovaa seosta, kun ne ei märällä kalliolla ja juurilla pidä yhtään. Nyt on ollut WTB:n Cross Bossit alla pari viikkoa, eikä ole sepeliflättejä tullut niidenkään kanssa (kopkop).
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Olen jo aiemmin mainostanut täällä ja muuallakin Contin TourRide:n olevan maailmankaikkeuden hitain nastaton rengas. Kyllästyin flätteihin ja ns. laatumerkkien hintavuuteen, joten laitoin sellaiset kun olivat vielä halpaa kuin saippua. Ei ole flättejä niillä ollut. Lisäksi niiden ajotuntuma ja rullaavuus muuttui dramaattisesti parempaan suuntaan kun tein niistä tubelekset. Nousivat nätisti aksiumissa vanteelle, aksiumin oma vannenauha pitää ilmat sisällä, ja paineitakin saa olla 5 bar jos kovahkolla haluaa ajella.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Ostin yhdet Grifot aikanaan luettuani että olisivat hyvät. Ostotapahtuman jälkeen havaitsin, että kyseistä rengasta on niin monella eri merkinnällä, että en enää pysynyt merkintöjen ja mallien perässä. Ostin siis väärät renkaat. Omani (kuva aukeaa suuremmaksi klikatessa) ovat jäykkäkylkiset ja niiden kyljessä lukee Challenge Grifon lisäksi Comp series. Näytä ei löydy hirveästi netin syövereistä, mutta sentään bike24 sivuilta. Tosin sielläkin kuvassa on aivan toinen Challengen rengas kuin mitä sitten tuli pakettina kotiin.
En ole koskaan ajanut yhtä huonoilla cycloiluun tarkoitetuilla renkailla. Esimerkiksi puusilloilla ei cyclo suostunut menemään millään suoraan. Vaihdoin vanhat gummit tilalle yhden reissun jälkeen. Yleensä annan renkaalle sentään toisen mahdollisuuden. Mutta jos ovat hyvin pistosuojatut (eivät kyllä näytä siltä), niin se voisi selittää surkeat ajo-ominaisuudet.
Laittakaapa, please, linkki vaikkapa Challengen sivuille niistä Challengeista, joihin olette olleet tyytyväisiä ja joilla olette onnistuneet vastustamaan ilkeämielistä sepelisetää.
Omat pyörän mukana tulleet Challenge Grifo Pro:t (wired versio) pitivät pintansa sepelisedän kanssa ja olivat mukavat ajaa vähän kaikkialla. Minulla ei tosin rehellisyyden nimessä ole paljoa kokemusta cyclorenkaista, joten kamalan hyvää vertailua en voi antaa, enemmän tuli ajettua maantiekumeilla.
Jos joku haluaa noita kokeilla niin ne ovat tallessa vielä, hyvin vähän ajetut ja saa nimellistä korvausta vastaan noutaa täältä, sillä minulla ei enää ole pyörää, mihin niitä voisi laittaa.
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
On sitä näköjään olemassa myös autojen tappajasepeliä.
"Länsi-Teiskossa Ylöjärvellä kahdesta soratiestä on tullut tänä vuonna autoilijan painajainen. Alkukeväästä urakoitsijan kyytiin tuli erehdyksessä liian karkeaa ja kivilajiltaan aivan liian kovaa mursketta. Yhdeltä asukkaalta meni autoista kymmenen kertaa rengas, useitakin yhtä aikaa.
Puikkomainen, terväväkulmainen kivikerros ehti puhkoa autoista yli sata rengasta. Myös autojen helmapeltejä vaurioitui. Taksit eivät enää suostuneet ajamaan Länsi-Teiskoon ennen kuin tielle tuli oikea murskekerros.
- Renkaansa menettäneet ovat saaneet korvauksia ely-keskukselta, mutta päähän ottaa kaikkia."
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1195...siin+asti.html
Ei tuotakaan moskaa saa kylvää teille, mutta pyöräteille kelpaa mikä vain.
Parhaat krossarin renkaat maantielle prioriteettina ( pistosuojaus, rullaavuus, pito märällä tiellä ) slicksin koko max 32mm. Gatorskin,marathon onko jotain muita vaihtoehtoja ?
Onko noita noin 30mm maantierenkaita saatavina tubeless käyttöön soveltuvana johonkin järkevään hintaan ?
Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.
Kirjanmerkit