ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 53 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.561 - 1.590 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

  1. #1561
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    402
    Läski on alkanut kuumottamaan täälläkin etupäässä työmatkapyöräilyä ajatellen. Muutenhan läski lienee omiaan ihan ympärivuotiseen käyttöajeluun, mutta millainen on pito jäisellä asfaltilla, jollaista on jokunen päivä tarjoiltu ainakin täällä Oulun seudulla? Viekö normi maasturi Ice Spiker Proilla voiton? Tokihan uraherkkyys on sitten taas toinen juttu.

    Ja speksailunöösinä kiinnostaa semmonen, että mikä on se tavallisin syy läpiakselikannatuksen takana etenkin läskien kohdalla? Liittyykö se vain siihen, että on vaikeampi pitkäkyntisen purkaa fillaria osiin vai onko siinä jotain muutakin?
    Mies ja pyörä ovat silloin yhtä kun molemmat pestään samalla sudilla.

  2. #1562
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    Läskiä en (vielä) omista, mutta läpiakselissa on minusta suurin etu sen jäykkyys ja sitten luotettavuus pysyä kiinni.

  3. #1563
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Penseilijä Katso viesti
    Läski on alkanut kuumottamaan täälläkin etupäässä työmatkapyöräilyä ajatellen. Muutenhan läski lienee omiaan ihan ympärivuotiseen käyttöajeluun, mutta millainen on pito jäisellä asfaltilla, jollaista on jokunen päivä tarjoiltu ainakin täällä Oulun seudulla? Viekö normi maasturi Ice Spiker Proilla voiton? Tokihan uraherkkyys on sitten taas toinen juttu.
    Jos oletetaan, että läskissäkin nastat, niin ei vie. Rullaavuus Dillinger 5 ja ISP:llä on samaa suuruusluokkaa. Pito Dillingerillä heikompi pienemmän nastamäärän takia, mutta riittävä kuitenkin. Parasta läskissä on sen tunteettomuus jään epätasaisuuksille. Samoin leveän renkaan alle mahtuu enemmän hiekoitussepeliä. Sileällä kovalla pinnalla (esim betoni, uusi asfasltti) pito parempi, koska enemmän nastoista vapaata kumipinta-alaa. Juuri jalankulkijan taallaama lumi, joka on muuttunut muhkuraiseksi jääksi on alusta, jossa läski on parhaimmillaan. Matalat paineet ja iso rengas mukailee hyvin pintoja ja hakee vähäisemmälläkin nastamäärällä riittävästi pitoa. Mukavuus on puolestaan läskissä ihan omaa luokkaansa. Oli aika epätodellista päätyä ko alustalle ekaa kertaa läskillä ja todeta kuinka hyvin se toimii.

    Taas jos meinaa ajella läskillä ilman nastoja, niin sileällä jäällä pito ei ole yhtään sen parempi kuin maasturikaan ilman nastoja....

  4. #1564
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ÖvetDaBar Katso viesti
    Mitäpä mieltä tästä?:
    onko jotain mikä kannttaisi ottaa huomioon? Renkaat taitaa olla maksimissaan 4" leveät tähän.

    http://www.planetx.co.uk/i/q/CBTOHES...m-x01-fat-bike
    Olen ihmetellyt mikseivät nämä kelpaa kelleen. Jenkkipatrioottiväritys ahistaa? 15x135 etuakseli tietenkin asettaa päivitysrajoitteita.

    197mm perä, pitäisi mennä isompikin kumi.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  5. #1565
    Oma haku loppui kun laitoin ekan fattyni tilaukseen. Feltin DD30 on tulossa. Saas nähdä..

  6. #1566
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    645
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ÖvetDaBar Katso viesti
    Oma haku loppui kun laitoin ekan fattyni tilaukseen. Feltin DD30 on tulossa. Saas nähdä..
    Hyvä ketterä runko mutta kiekot vaikea litkuttaa ja vapaaratas heikko, itsellä nyt kolmas vapaaratas menossa ja rutisee taas... Huntterilta onneksi nopeasti varaosat takuuna. Ja kyllä, mulla on se teräksinen vapaaratas, minkä piti kestää.

    Ainoastaan tangon olen vaihtanut 25mm raiser tankoon ja 1x10 vaihteet piti väkästelle ruuvaamishimoon.

  7. #1567
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mvu Katso viesti
    Hyvä ketterä runko mutta kiekot vaikea litkuttaa ja vapaaratas heikko, itsellä nyt kolmas vapaaratas menossa ja rutisee taas... Huntterilta onneksi nopeasti varaosat takuuna. Ja kyllä, mulla on se teräksinen vapaaratas, minkä piti kestää.

    Ainoastaan tangon olen vaihtanut 25mm raiser tankoon ja 1x10 vaihteet piti väkästelle ruuvaamishimoon.
    ok. Kiitos näistä tiedoista Mvu.
    1x10 taitaa vaihtua itsellekin.

  8. #1568
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Penseilijä Katso viesti
    Läski on alkanut kuumottamaan täälläkin etupäässä työmatkapyöräilyä ajatellen. Muutenhan läski lienee omiaan ihan ympärivuotiseen käyttöajeluun, mutta millainen on pito jäisellä asfaltilla, jollaista on jokunen päivä tarjoiltu ainakin täällä Oulun seudulla? Viekö normi maasturi Ice Spiker Proilla voiton? Tokihan uraherkkyys on sitten taas toinen juttu.
    Jäätä nyt on monenlaista ja enimmäkseen läskin rengas pitää jäällä.
    Märällä sileällä jäällä ilman nastoja pito on huono. Toinen haastava tilanne on vasta satanut lumi jään päällä. Muuten näkisin että nastattomalla läskillä pärjää pyöräteillä.
    Rypyläisellä jäällä, jota jokunen päivä sitten oli täällä, niin paljon mukavempi ajettava kuin normimaasturin ISP. Tossa mun normi maasturissa on jäykkä keula, mutta en usko että mikään jousitus pystyy vaimentamaan tommoista nopeaa tärinää. Lisäksi ne urat.

  9. #1569
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    221
    Komppaan Poyta. Tympäsi, kun läski on remontissa, ja piti täpärillä ajella liukkaat kelit. Koko ajan meinaa olla perusnastoilla turvallaan. ISP:t muuttaa tilanteen absoluuttisen pidon suhteen paremmaksi, mutta läski taasen on täysin tunnoton urille ja muille, siinä missä kapea hakee jokaiseen mahdolliseen uraan. Ehkä vielä joskus tulee tehtyä läskirengas Schwalben teräväkärkisillä nastoilla...

  10. #1570
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mazza Katso viesti
    Ehkä vielä joskus tulee tehtyä läskirengas Schwalben teräväkärkisillä nastoilla...
    Valmistin Ground Controlista viime talveksi. Toimii. Pitoa on ns. riittävästi.

  11. #1571
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    511
    Mitä mieltä foorumilaiset?
    Kannattaisiko tilata kinkkilästä hiilarirunko ja hiilari vanteet, voimansiirto jarrut ym kilkkeet löytyisi omasta tallista. Tulli ja alvit tietysti päälle.
    I've been around

  12. #1572
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    221
    En kinkkirungoista tiedä, mutta Norjassa(?) on yks 1*11 hiilariläski, jolle vaaka näyttää karvan alle 8kg, joten hiilari kyllä himottais!

  13. #1573
    markettipyörämies Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti WetWillie Katso viesti
    Mitä mieltä foorumilaiset?
    Kannattaisiko tilata kinkkilästä hiilarirunko ja hiilari vanteet, voimansiirto jarrut ym kilkkeet löytyisi omasta tallista. Tulli ja alvit tietysti päälle.
    Tätä laskeskelin itsekin, mutta Canyonin Dude tuli halvemmaksi ja takuut sun muut on toiminut OK. Nyt tosin on hinnat noussu kanjonilla... Ja kun hommas kokonaisen pelin ei tarvinnut arpoa eri kampien, napojen yms. yhteensopivuuden kanssa.

  14. #1574
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mazza Katso viesti
    En kinkkirungoista tiedä, mutta Norjassa(?) on yks 1*11 hiilariläski, jolle vaaka näyttää karvan alle 8kg, joten hiilari kyllä himottais!
    Onko linkkiä tuohon? Kiinnostais nähdä millasilla osilla tuo on rakennettu. Esim Salsa BG runko painaa vähemmän kuin moni läskikumi, joten pelkällä rungon keventämisellä ei alle 8 kg:n pääse
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  15. #1575
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Joo, aika sama painaako se runko hiilarisena reilun kilon vai alumiinisena 2. Mulla painaa jo kehät renkaineen napoineen kilkkeineen yli 8 kg.

  16. #1576
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Tätä laskeskelin itsekin, mutta Canyonin Dude tuli halvemmaksi ja takuut sun muut on toiminut OK. Nyt tosin on hinnat noussu kanjonilla... Ja kun hommas kokonaisen pelin ei tarvinnut arpoa eri kampien, napojen yms. yhteensopivuuden kanssa.
    Totta, no täytyypi tutkia.
    I've been around

  17. #1577
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    221
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Onko linkkiä tuohon? Kiinnostais nähdä millasilla osilla tuo on rakennettu. Esim Salsa BG runko painaa vähemmän kuin moni läskikumi, joten pelkällä rungon keventämisellä ei alle 8 kg:n pääse
    Nextietä, kendaa, hiilariputkiosaa, kevyttä kampea...



  18. #1578
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Onko linkkiä tuohon? Kiinnostais nähdä millasilla osilla tuo on rakennettu. Esim Salsa BG runko painaa vähemmän kuin moni läskikumi, joten pelkällä rungon keventämisellä ei alle 8 kg:n pääse
    Vahva veikkaus että puhe tästä:
    https://www.instagram.com/p/8xR3c1PqZe/
    Kemizti muokkasi tätä : 10.12.2015 at 19.38 Syy: mazza oli nopeempi..

  19. #1579
    No on laite! Oon mä ton joskus vilaukselta jossain interwebissä nähnytki.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  20. #1580
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Mä en oikein tiedä miten kahdeksaan kiloon pääsee, jos tommonen Trek 9.8 painaa ajokunnossa lukkopolkimilla 11.4 kg. Aika vaikee se on kolmea kiloa tuosta enää alentaa muuten kuin poistamalla vaihteet ja jarrut :P

  21. #1581
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Eipä oo tämäkään mikään painava läski, 8.8 kg tehdaskuosissa: http://www.nakamura.no/sykler-2016/f...6/big-bob-ltd/

  22. #1582
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Onkohan niillä norjassa omat painoyksiköt?

  23. #1583
    Paljonko vaaka kevenee, jos renkaat täyttää vedyllä?

  24. #1584
    Jokainen osa vähän (osa paljonkin) keveempi niin siitä se kertyy. Onhan joku ajokunnossa 6,8kg painava maantiefillariki periaatteessa kevyt ja kohtuu keveitä osia siihenki pitää käyttää. Sit kun laitetaan keveintä mahdollista niin paino onkin 5 kg.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  25. #1585
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Onhan se tietty kun mulla oli tossa painossa litkut mukana, ja en tiedä kuinka kevyet noi noiden renkaat on, niistäkin saattaa saada aika paljon painoa alas. Siltikin vielä ihmetyttää noin alhainen paino, joku vajaa 10 kiloa vielä menis käkättimeen.

  26. #1586
    Noi Kendat on alle 800g kipale.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  27. #1587
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Jokainen osa vähän (osa paljonkin) keveempi niin siitä se kertyy.
    Ite saisin puolittaa joka ikisen osan painon että 8:lla alkais paino. Kuulostaa aika utopialta ja ennen kaikkea kalliilta. Mut eipä esim. tuo Big Bob LTD mikään halpa olekkaan.

  28. #1588
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Eipä oo tämäkään mikään painava läski, 8.8 kg tehdaskuosissa: http://www.nakamura.no/sykler-2016/f...6/big-bob-ltd/
    On nakamura panostanut ✌☺

    Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

  29. #1589
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    402
    Kiitokset marmarille, Poylle ja Mazzalle kommenteista. Itse siis ajatuksissani vertasin normijäykäperää Ice Spiker Proilla läskiin ilman nastoja.
    En itse asiassa edes ollut jostain syystä ajatellut, että läskiinkin saisi nastat. Mutta mikä ettei tietysti.

    Pullukka tulisi pääasiassa työmatka-ajoon (about 10 km suuntaansa), joten täytyy vielä selvitellä mihin fillarin saisi piiloon paksukyntisiltä
    (kohta alkaa varmaan osa pyörävarkaista erikoistumaan paksupyöriin, joten onpahan termi jo valmiina). Eniten kutkuttaa tällä hetkellä
    Farley 9.6 ja Fatboy Comp Carbon, mutten ole vielä uskaltautunut koeajolle
    Mies ja pyörä ovat silloin yhtä kun molemmat pestään samalla sudilla.

  30. #1590
    Mikäs se täältä on tulossa? Sähköläski 250W keskimoottorilla 1290 euroa?

    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...atbike-26-2016

    Työmatkat nyt ajeltu 599,- GoZero taittopyörällä toukokuusta ilman isompia ongelmia. Tuo Urban Rambler on kyllä jo siinä hintaluokassa ettei Verkkiksen takuu- ja huoltomuistelot ainakaan kannusta ostelemaan, mutta muuten on kyllä hinta kohdallaan. Kuvaa odotellessa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •