HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 184 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 84 134 174 182 183 184 185 186 194 234 284 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.491 - 5.520 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #5491
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Tänään pitkän flunssan jälkeen eka lenkki isoilla Knardeilla Trekillä 80mm vanteilla. Erinomaisestihan noi tuntuu rullaavan, mutta märässä juurakossa ainakin uutuseltaan aika liposet oli, luultavasti paranee kunhan hieman saa kilsoja alle. Ajotuntuma oli hyvä, ja noin 0.4 bar paineilla ei ainakaan esiintynyt vielä mitään selfsteeringiä.
    Jatkoon, hyvät kumekset on!

  2. #5492
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Isoista knardeista jatkokokemusta, part II.
    Edessä pyöriny nyt ~100 ajotuntia, edelleenkin paras kumi mun ajoihin mitä oo ajanu. Ihampaska ohjattavuus liejussa ja savessa,
    mut muuten hyvin jees. Paineet ~0,6bar ja kehä 52mm. Pysyy etusena niin pitkään kun levee kumi miellyttää.
    Takana ajoa nyt 20+ tuntia, rullaa kokoisekseen vähintäänkin hyvin ja vetopitoa kaikkialla pl. savikko / lieju ihan tarpeeks.
    Ainoa negatiivinen puoli on kumin paino, toi nykyinen on karvan alle 1400g ja kun pitkään on ajanu takakumeilla joiden paino
    on 300-400g pienempi, huomaa massan lisimisen. Paine 0,6 - 0,7bar, edelleenkin 52mm kehällä.
    Enihau - lystein ton kokoluokan takakumi, mut vaihtunee kepoisempaan kumminkin jos olosuhteet sallii ajelun normiajomaastoissa
    lähitulevaisuudessakin.

  3. #5493
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    589
    Kovasti kuulostaa samanlaiselta, mitä neljän tuuman knardit. Kovasti pidin niistä kesäkeleissä varsinkin kuivalla, mutta talveksi ne oli pakko ottaa pois, kun lumessa kuvio täyttyy ja renkaista tulee sukset, jotka liukuu joka suuntaan.

  4. #5494
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Sanokaas sellanen hyvä perusrengas joka pitäis suht hyvin talvella ja kesällä,en siis oo hakemassa mitään nastarengasta?leveys min 4.0"

  5. #5495
    Nate 120 Tpi
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  6. #5496
    mutanaama Guest
    Tänään oli GFBD lenkillä noin 14 erilaista settiä, ja kaikki toimi. Eli suosittelen läskirengasta.

  7. #5497
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Tänään oli GFBD lenkillä noin 14 erilaista settiä, ja kaikki toimi. Eli suosittelen läskirengasta.
    kääk !

  8. #5498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Tänään oli GFBD lenkillä noin 14 erilaista settiä, ja kaikki toimi. Eli suosittelen läskirengasta.
    Ei voi pitää paikkaansa. Varmastikin jokin niistä lipsahti.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  9. #5499
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Ei voi pitää paikkaansa. Varmastikin jokin niistä lipsahti.
    Aivan. Ja jos vielä olisi kaikille vaihdettu kaverin pyörä eri renkaineen niin ei olisi kukaan pysynyt pystyssä;-)

  10. #5500
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    36
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti konaworld Katso viesti
    Rikup, kuituvanteita saa suoraan kiinan ihmemaasta tilaamalla ihan järkihinnalla. Omaan Salsaan tilasin Icanbikes.comista 65 milliä leveet kohtuupainoisen setin (vähän reilu 2 kg napoineen) hintaan 620€ tulleineen. Vanteet hyvin kasattu, en tosin vielä ole päässyt kokeileen kun ajattelin keventää kerralla kunnolla ja tuli tilattua Tunen navat.
    Vähän samanlaisia suunnitelmia Rikup:n kanssa. Jos sisärenkaatonta meinaa, niin eikö silloin hookless olis parempi kuin clincher?

  11. #5501
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lauttis Katso viesti
    Kovasti kuulostaa samanlaiselta, mitä neljän tuuman knardit. Kovasti pidin niistä kesäkeleissä varsinkin kuivalla, mutta talveksi ne oli pakko ottaa pois, kun lumessa kuvio täyttyy ja renkaista tulee sukset, jotka liukuu joka suuntaan.
    Ei noissa oo muuta samaa kun nimi ja nappulan muoto. Pikkuknardilla ajelee sujuvasti kuivaa pururataa, mut siihen se jää.
    Toi iso on eri eläin. Mun kommentit tosta isosta on sulan maan ajoista, tuskin tuo lumihötössäkään kummoinen on.

  12. #5502
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Tänään oli GFBD lenkillä noin 14 erilaista settiä, ja kaikki toimi. Eli suosittelen läskirengasta.
    Näkemäni perusteella yhdyn tähän.
    Kaikki kumekset/kombot Tampereen GFBD lenkillä näyttivät toimivan mainiosti.

    EDIT: Toki omat oli paskat kun ei jokapaikka menny ajamalla.

  13. #5503
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Meillä oli V-kosken Global fatbike lenkillä: Bud/Lou. Bulldozerit, Floaterit, Hodag, Jumbo Jim ja kaikki pääsivät eteenpäin. Itsellä 4.8 JJ:t ja on ihan eri kumit kuin aiemmat 4.0. Pitää hyvin ja rullaa hyvin. Sen mitä lumella ehti ajella niin helposti tukkeentui ja meno hyytyi.

  14. #5504
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Olisko keli ollut sellainen että mikä tahansa tukkeutuu? On kyllä niin harvahampainen tuo JJ ettei siinä mun mielestä varsinaisesti mitään "kuviota" oikein ole mikä tukkeutuis...

  15. #5505
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Kun se siniharmaa liimasaviolkimutakko iskee niin siinä ei etene edes tela-alustainen konelapio. Tähän mennessä kokeilemistani paksukkikumeista tuo Isoknardi on se kaikkein monipuolisin yleiskompromissi.
    Jos ei ajamalla etene niin sit tunkataan, ei se mkn häpeä ole.
    Sadan vuoden päästä kukaan ei enää muista kuka tunkkas missä....

  16. #5506
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Lumikeli oli erittäin märkää ja nuoskaa. Eli tod.näk mikä tahansa olis tukkeentunu. Puuterilumessa meni ihan jees ja kyllähän tuo leveys antoi paljon lisää kantopintaa.
    4.0 oli paljon pyöreämpi kun taas 4.8 on ihan kunnon hartiat ja näin ollen pito on paljon parempi.
    Molemmissa 80mm vanne.

  17. #5507
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    32
    Olisko kellään mitään tietoa löytyykö noita Jumbo Jimejä jostain tällä hetkellä? Kaikkialta tuntuisi olevan loppu.

    Lähetetty minun SM-T700 laitteesta Tapatalkilla

  18. #5508
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mollki Katso viesti
    Olisko kellään mitään tietoa löytyykö noita Jumbo Jimejä jostain tällä hetkellä? Kaikkialta tuntuisi olevan loppu.

    Lähetetty minun SM-T700 laitteesta Tapatalkilla
    Ostaa Kanjonilta, Konalta tahi Kannondeililtä (kellä lie muilla vakiona) renkaat, nii saa koko pyörän kaupanpäälle. Ei vissii missään vielä irtona ainakaan isompaa?!

  19. #5509
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    MOBSTERI XL tosiaan täällä niin sai kumien mukana fillarinkin...

  20. #5510
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193
    Maahantuojalle oli 4.8" JJ tulossa muistaakseni helmikuussa.

  21. #5511
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Näkemäni perusteella yhdyn tähän.
    Kaikki kumekset/kombot Tampereen GFBD lenkillä näyttivät toimivan mainiosti.

    EDIT: Toki omat oli paskat kun ei jokapaikka menny ajamalla.
    Yleensä alkulenkistä renkaat toimii mulla paremmin, sit pikkuhiljaa alkaa huononee ja sitte ku kuski on ihan loppu, on renkaatkin ihan paskat! :-)

    Vantaan GFBD reissulla oli muuten pari kovapohjaista kurakkoa missä parhaiten näytti toimivan kapea 27,5" rengas... meni pohjia myöten kun fättirenkaat halus kellua, löllyä ja muljahdella. Melko älytöntä!

  22. #5512
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Vaihdoin pimeässä metsässä Schwalben 13F sisurin, kun puhkesi rengas. Ilmankos hieman pompotti teillä Ei veny tarpeeksi venttiilin kohdalta.
    Paljonko tuossa on painetta kuvanottohetkellä?

  23. #5513
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuupo Katso viesti
    Paljonko tuossa on painetta kuvanottohetkellä?
    Minimit, mutta ei se tilanne parane vaikka sen pumppaa täyteen. Heitin roskiin kevennyssisurit ja ostin tilalle kunnon sisurit!

  24. #5514
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Akaa
    Viestit
    88
    Onko tälläisistä nastarenkaista ollut puhetta, kokemuksia? http://www.suomenurheilupyora.fi/tuo...ke-nastarengas , katso linkin tuotteen lisätiedot mm. sivun alareunasta arvostelut niin näet videon.(suora linkki https://www.youtube.com/watch?v=trDXt83JgFE)

  25. #5515
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^^Kuten joku paremmin tekniikasta perillä oleva on selittänyt niin sisärengas painaa ulkorengasta voimalla joka muodostuu sisärenkaan sisällä olevasta ilmanpaineesta vähennettynä sisärenkaan venyttämiseen tarvittavalla voimalla.

    Tästä johtuu että kohdassa tai kohdissa joissa sisärenkaan venyttämiseen tarvitaan enemmän voimaa, jää ulkorengasta painava voima pienemmäksi. Tämä ilmiö ei poistu painetta lisäämällä. Toki sisärenkaan venyttämiseen vaadittava voima jää suhteellisesti pienemmäksi nostettaessa painetta.

    Käytännössä tämä voi johtaa ajossa pompottamiseen. Ja jos on tuntuakseen, tuntuu enemmän matalalla paineella.

  26. #5516
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bucinebikers Katso viesti
    Onko tälläisistä nastarenkaista ollut puhetta, kokemuksia? http://www.suomenurheilupyora.fi/tuo...ke-nastarengas , katso linkin tuotteen lisätiedot mm. video
    Tossahan ne toisilla vanteilla oottaa kelejä.. Hyvän oloinen kumi käpistellä, pikaisella testirullailulla (sillon ku masessa oli hetken lunta/jäätä) pito on vähintäänkin riittävä.. Ja tubelessredi piti paikkansa, oli helpot..

    edit: Ennenku joku taas kysyy, 112,2mm tubelessina, jonkunaikaa turvottuaan @DTSwiss br2250

  27. #5517
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    266
    Näemmä XXL:ssä taas erä Dillinger nelosia kohtuuhintaan. https://www.xxl.fi/45nrth-dillinger-..._style#details

  28. #5518
    markettipyörämies Guest
    Menee hermot lumessa Isolla Knardilla ajellessa. Puhutaan etukumesta, menee suoraan OK, mutta muuttuu ohjauskelvottomaksi sukseksi jos sarvia käännetään, on jotain uraa kelkkojen yms. jäljiltä tai kuljettaja kallistaa pyörää.

    Nyt kyselenkin jo talvia ennenkin ajaneilta, toimiiko oman pääkopan ajatus, että eteen voisi laittaa kapeamman ja neliskulmaisen profiilin omaava kumi? Luulis etenevänkin nätimmin, jos kovan pohjan päällä pehmeätä lunta? Saisi sellaisen kombon, jossa kantavuus loppuu yhtäaikaa molemmista päistä, takana kuitenkin painoa enemmän -> tarvii leveempää kumea. Omassa pyörässä myös veto on takarenkaasta.

  29. #5519
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Tuo Veetire Snowshoe XL kaverilla painoi nastoittamattomana versiona mitattuna 1615g, kun paketin kyljessä taitaa olla 1380g. Eli painon perusteella ei kannata tuota valita, muuten kai itse renkaassa ei suurta valittamista ole ollu.
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

  30. #5520
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Markettipyörämies on oikeilla jäljillä, talvella mahdollisen laakea profiili toimii parhaiten. Eturenkaassa saa olla vahva pitkittäinen kuvio, puree pehmeään lumeen parhaiten. Mutiksen vanha kikka niiltä ajoilta kun etelässä vielä oli lunta oli Larry edessä ja Bfl takana, itse pärjäsin hyvin niihin aikoihin 3,8" molemmissa päissä.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •