Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
Ja mikä siinä on väärin? No se että se opettaa jollekulle heikompilahjaiselle pyöräilijälle vääriä liikennesääntöjä. "Tässähän ne autoilijat väistää mua." (Voisko joku ajatella hei lapsia?)

Ja se heikentää liikenteen sujuvuutta.
Ehkä näin tai sitten se on vain kohtelias ele moottorin avulla liikkuvalta kuljettajalta. Ymmärrän pointtisi ja varmastikin ruuhkaisessa liikenteessä on kannatettavaa että mennään tarkasti liikennesääntöjen mukaan väistämistilanteissa niin ei aiheuteta vaaraa muulle liikenteelle, sen sijaan jos liikenne on hiljaista niin en mä ainakaan näe mitään vaaraa tai muun liikenteen häiritsemistä siinä että päästää pyöräilijän tien yli vaikka väistämisvelvollisuus olisi pyöräilijällä, enkä pahastu asiasta vaikka olisin pyöräilijänä saamassa tietä vaikka olisin väistämisvelvollinen. Tottakai pyöräilijänä varaudun väistämään aina, myös silloin kun olen etuajo-oikeutettu, se kun ei paljoa naurata vaikka olisin oikeassa jos auto on ajanut päälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
Kun säännön tunteva ja sen mukaan toimiva autoilija kohtaa pyöräilijän, joka olettaa autoilijan väistävän, on onnettomuuden riski erittäin suuri.
Tässä on se virhe että heikomassa asemassa kolarin sattuessa olevan pyöräilijän ei kannata olettaa mitään vaan katsoa AINA kohtaamistilanteessa että meinaako autoilija noudattaa mahdollista väistämisvelvollisuuttaan, tällä periaatteella ei myöskään väistämisvelvollisen pyöräilijän pitäisi olla kovinkaan suuren riskin alaisena joutua onnettomuuteen etuajo-oikeutetun auton kanssa.