HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 122 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 72 112 120 121 122 123 124 132 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.631 - 3.660 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

Onks tämä Jukkis joku provo. Ainut täpäri mitä nykyään pitää varmaan osata polkea ettei se keinu on joku bilteman kolmen sadan euron extreme.

^^ Olen antanut itseni ymmärtää, että takaiskarit ei kestäisi pakkasessa, menee puurot ja vellit sekaisin tmv. Pitääkö tämä paikkansa, pitääkö paikkansa vain tiettyjen iskarien osalta vai eikö se pidä lainkaan paikkaansa?
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Tasasin väliajoin tästä oikeasta pyörityksestä nousee juttu esiin. Ei nyt jaksettas enduro topicissa siitä jauhaa,ketään ei kuitenkaan ihan kauheesti kiinnosta miten enskaa pitää polkea.
    Liekköhän nanalle on se enska muutenkaan paras pyörä?Ennemmin ehkä joku traili täpäri?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Olen antanut itseni ymmärtää, että takaiskarit ei kestäisi pakkasessa, menee puurot ja vellit sekaisin tmv. Pitääkö tämä paikkansa, pitääkö paikkansa vain tiettyjen iskarien osalta vai eikö se pidä lainkaan paikkaansa?
    Hyvä nyrkkisääntö pyörän pakkaskestossa on että aina se enemmän pakkasta kestää kuin kuski. Varsinkin sun tapauksessa missä ilmeisesti säilytät sitä kuivissa sisätiloissa.

Joo, sisällä se ehdottomasti tulisi olemaan. Niin kauan kuin asustelen täälläpäin ei ole pelkoa, että asunnosta löytyisi oma lukittu ulkovarasto.
    -team Söpöshox

Ei siitä polkemisesta tarvitsekkaan mitään puhua. Siihen oppii parissa viikossa ja siinä se. Kumma vaan kun en oo bilteman pyöriä nähnyt kenelläkään täällä meidän lenkeillä silti niitä kaikkia on erilainen polkea kuin jäykkäperää. Koitin vain neuvoa Nanaa valitsemaan pyörän sellaisten ominaisuuksien mukaan jotka merkitsevät enemmän siellä alamäessä mennessä koska ylämäkeen ja tasaiselle kyllä oppii ajamaan pidempijoustoista ja "löysemmällä" geometriallakin olevaa pyörää, Varsinkin kun ei ilmeisesti ole tarkoitus voittaa xc kisoja vaan nauttia vaikeassa maastossa ajamisesta.

Kun yhtä pyörää vain pitää niin jonkinmoista kompromissia suuntaan tai toiseen joutuu väkisinkin tekemään. Esim tuon Mach 6 ja muiden pidempijoustoisten kanssa se olisi poljettavuudessa tasaisemmilla alustoilla, lyhytjoustoisella taas teknisemmillä alustoilla.

No kai nyt jokainen tietää että täpäriä on erillainen polkea kuin takajäykkää.Ei tarvitse olla kokemusta kauheasti sen tajutakseen.Ristus.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Minä kyllä ymmärrän jukkiksen mielipiteen ja olen samaa mieltä siitä, että tämä "menekauppaanjakokeile" ei vaan toimi, mikäli ei ole aiempaa kokemusta ostettavasta tavarasta.

Jos menet ostamaan ensimmäistä maantiepyörää, etkä ole ikinä sellaisella ajanut, niin valitset takuulla sen jossa ajoasento tuntuu parhaalta, eli pystymmältä. Jos menet ostamaan ensimmäistä järjestelmäkameraa, niin valitset pienimmän, koska se on vaan niin näppärä pitää kädessä. Sama pätee moneen muuhunkin ostokseen.

Suurimmalla osallla on kuitenkin sama määrä käsiä ja sormetkin ovat suht samoilla kohdilla. Jos jokin fillari on todettu hyväksi ammattilaisten mielestä, niin onhan se ihan varmasti hyvä myös kädettömällä, vaikka se ei heti siltä tuntuisikaan.

Itse en oikein tajua tuon tyylisen kommentoinnin ideaa. Etenkin kun joku muutaman viestin verran kirjoittanut kommentoi kärkevästi/provoavasti jne. niin tulee mieleen, että eikö tuota voinut sillä alkuperäisellä nimimerkillä sanoa. Mutta ylipäätään, oli uusi tai vanha, jos ei keskustelu onnistu ilman provoilua tai muita typeryyksiä jätän viestit yksinkertaisesti lukematta.
    -team Söpöshox

En ole mitään provonnut. Sinulla on selkeästi asenne että haluat kokeilla kaiken itse, Ostithan tonnilla renkaitakin että löytäisit sopivan. Kyllä monikin olisi osannut sulle kertoa minkälaiset renkaat toimivat kun kertoisit missä niitä käytät. Onko sinulla varaa tehdä sama homma pyörien kanssa?
    Renkaastakaan et tiedä yhden ajokerran perusteella onkon se nyt välttämättä hyvä vai huono. Pyörästä et saa aloittelijana irti oikeen mitään koeajolla. Ajoasennot saa kyllä muokattua ja suurin osa täysjoustopyörien geometrioista on kuitenkin siellä samoilla 73-75 asteen satulaputken tietämissä niin sieltä vaan katsoo että on tarpeeksi lyhyt satulaputki ja sopivan pituinen yläputki. Loput onkin sitten ratkaisevia juttuja onko se pyörä hyvä menemään maastossa vai onko se vaikkapa aloittelijalle helppo ajettava.

12cm on vaan liian vähän, 14cm on jo ok ja 16cm rupee jo tuntuun hyvälle.

Joo, sisällä se ehdottomasti tulisi olemaan. Niin kauan kuin asustelen täälläpäin ei ole pelkoa, että asunnosta löytyisi oma lukittu ulkovarasto.
    Oma empiirisesti haettu talvitäpäripyöräilypakkasraja on -12. Ukko ja pöörä kestää. Ja tietysti säilytys sisällä...

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

^ Kyllähän pakkanen aina voi vaikuttaa jonkinverran molempien päiden jouston toimintaan, mutta kunhan se ei olisi niin iso vaikutus, ettei ajaa pysty. Harvemmin toki yli 15 asteen pakkasessa ajelee, ellei nyt koko talven ole yli 15 astetta.

Onpas erikoisia stand over highteja Giantilla http://www.giant-bicycles.com/fi-fi/...9792/#geometry
    xs:llä on isompi soh kuin xl:llä
    -team Söpöshox

Näin noviisin näkökulmasta: haarukoi hintaluokka missä liikut (älä suotta mene ajamaan kalliimpia,mihin on varaa.),testaa montaa (ei se itsellekkään oikein selvinnyt mitä haluaa..) Tee päätös ja OSTA. Sen jälkeen elä päätöksesi kanssa. Tässä pyörähommassa on se hyvä puoli että ihminen kyllä sopeutuu äkkiä ja ajo maistuu uuden pyörän selässä. Ja parin vuoden päästä suunnittelet jo uutta pyörää kuitenkin..

Täällähän on viihdyttävää semi-OT:ta. Mulla meni yksi jäykkäperä ja kaksi täpäriä siihen, että aloin vähän tietää millaisen pyörän haluan. Enkä usko että kovin usein voi selvitä vähemmällä. Jokainen fillari oli edellistä passelimpi, kun kokemuksia oli tullut.

Ja kun oikein ajetaan, niin pyörää pumpataan, ei poljeta. Polkuosuudet on lähinnä pakollista pahaa, ennen kuin pääsee taas pumppaamaan.

Tähän asti on täpärit kestäneet talvea moitteetta, ainakin sinne -15 asteeseen saakka on testattu.

Joo, ajamallahan se hahmottuu mitä pyörältä haluaa, eikä siksi alussa voi kovin selkeää kuvaa ollakaan. Olen ollu erittäin tyytyväinen tohon X Caliin, se oli aika nappiostos siihen kohtaa. Saa nähdä mitä tulee alle seuraavaksi.
    -team Söpöshox

^ Kyllähän pakkanen aina voi vaikuttaa jonkinverran molempien päiden jouston toimintaan, mutta kunhan se ei olisi niin iso vaikutus, ettei ajaa pysty. Harvemmin toki yli 15 asteen pakkasessa ajelee, ellei nyt koko talven ole yli 15 astetta.

Onpas erikoisia stand over highteja Giantilla http://www.giant-bicycles.com/fi-fi/...9792/#geometry
    xs:llä on isompi soh kuin xl:llä
    väärät taulukot 2015 kohdalla. http://www.giant-bicycles.com/fi-fi/...1290/#geometry 2016 mallissa näyttäis olevan oikein. Trance vois olla sun ajoihin hyvinkin sopiva pyörä mutta itse trancella kesän ajaneena sanoisin että et jää mistään paitsi jos laitat vielä vähän lisää joustoa. Ehdottomasti hyvä vaihtoehto kyllä jos sopivaan hintaan löytyy.

Lueskelin eilen niin monen pyörän speksejä, etten enää muista oliko se Trance, joka oli melko painava, yli 13kg, mikä olisi kyllä iso miinus. Sensijaan huomasin, että mm. Kona Processilla on myös, ainakin joissain malleissa, matala soh. Niitäkin oli eri kokoonpanoilla.
    Jotain tämäntapaista

http://www.hi5bikes.fi/~zTTix0000001...04=KO-B16134PR
    -team Söpöshox

Ainakaan process 111 ei ole mitenkään erityisen kevyt. Taitaa paino mennä yli tuon 13 kilon.

Mites toi 134 ja 134 AL DL?
    -team Söpöshox

Mites toi 134 ja 134 AL DL?
    Taitaa olla ainakin saman painoinen. Kaverin 111stä punnitsin varusteiden kanssa ja vaaka näytti 16kiloa. Pelkkä fillarikin painaa varmaasti yli 14kg.

Voiko olla noin paljon? Jos pitää paikkansa niin ei ole mun tarpeisiin passeli.
    -team Söpöshox

Voiko olla noin paljon? Jos pitää paikkansa niin ei ole mun tarpeisiin passeli.
    http://www.shortnbike.co.uk/bikes/1x10-conversion/

^ Toki palikat vaihtamalla saa painoa paljonkin pois, mutta jos painoa haluaa reilusti pois siten voi tulla samanhintaiseksi tai jopa halvemmaksi ostaa se kalliimpi valmiiksi kevyempi pyörä.
    Paljos toi Pivot Mach4 painoikaan? Se lienee kevyin näistä

Mä toivon, että noissa pyörissä, mitä meen testailemaan on Shadow+ tai joku muu lukitus ketjussa. Mulla ei vaan pysy ketjut missään pyörässä ilman lukitusta, mikälie ketjukirous langetettu, mutta omaani päivitin +:n, kun ketjut tippui kokoajan, kaverin pyörästä tippui, joskus kesällä testaamastani täpäristä tippui, en siis oleta minkään ketjun pysyvän ilman lukitusta paikallaan.
    -team Söpöshox

Pivotista en tiedä, mutta 150mm joustava 27.5" cruzi painaa kevyimmällä vakio kokoonpanolla alle 12kg. Tuossa on tietysti myös hissitolppa. Onko se nanan budjetissa, on eriasia.

Se vaan kun noi Cruzit on poissuljettuja korkean stand overin vuoksi, myös niiden naisten mallit. Tottakai hissitolppa painaa jonkinverran ja on etenkin fs:n todella toivottava. Paino pitääkin laskea vähän sen mukaan onko sitä vai ei, ja jos ei, paljonko olisi sen kera.
    -team Söpöshox

^ Toki palikat vaihtamalla saa painoa paljonkin pois, mutta jos painoa haluaa reilusti pois siten voi tulla samanhintaiseksi tai jopa halvemmaksi ostaa se kalliimpi valmiiksi kevyempi pyörä.
    Laitoinkin linkin tuon mitatun painon vuoksi. Kona ei varmaankaan ole oikea valinta, jos on tarkoituksena saada kevyttä pyörää.

Mullehan tulee ne Crestit, joilla ajellaan kevyempiä ajoja tulevallakin pyörällä, joten ainakin niillä pitäisi painoa saada alas. Kyllä mä aion käydä kokeilemassa joitain, mitkä syystä tai toisesta arveluttaakin, kuitenkin ajaessa tuntee eri tavalla miten pyörä käyttäytyy ja miltä se tuntuu.

lis. mutta nuo Konat lienee tosiaan vähän turhan painavia minun tarpeisiini.
    -team Söpöshox

Giantteja aion käydä kokeilemassa, ainakin Bike Planetissa on niitä ja siellä siis myös noita Livejä, joita olen myös katsonut (keulakulma vaan 70 tms, sais olla vähän parempi), eli Vantaalla-Espoossa, saattaa olla myös Bike Companyssä joitain.
    -team Söpöshox

Pivot Mach 4 Carbonin saa rakennettua aika lähelle maagista 10 kg rajaa hissitolpalla. Rahaa kannattaa tosin varata sellaisen 7500 euroa.
    Pumafi muokkasi tätä : 30.11.2015 at 18.17 Syy: Väärä summa

Ihan niin paljon ei kyllä ilkeä laittaa. Mitähän se peruskokoonpanossa painaa?

Olen muuten Santa Cruzia testannut lyhyesti kun kaverit oli käymässä. En muista mikä malli ja liian isohan se minulle oli, mutta olihan se hieno peli. Oltiin aika koomisen näköinen seurue, kun kaveri ajeli Pivotilla, hänen kaverinsa Santa Cruzilla, molemmat tosi päräyttäviä, ja minä hikoilen perässä X Caliber 9:llä
    -team Söpöshox

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •