GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 181 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 81 131 171 179 180 181 182 183 191 231 281 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.401 - 5.430 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #5401
    Kiitoksia vastaukseen sisurista. Pitipä laittaa toi orkkis kumes takas paikalleen onzalla ku niitä vielä pari on. Ei kylä perkeleelläkään nouse vanteelle kunnolla. Aina jää venttiilin alueelta nousematta. En tiä vaikuttaako ku kompura on tollanen viimeistelynaulaimen pieni vehje. Se ei anna kerralla sitä ilmaa vaan joutuu kerään säiliön välillä täyteen. Talkit ja saippuavedet on pelissä mukana. Sillä se kuitenki meni aikasemmin. Liekö sisureissa eroo vai mikä lie. Isompi kompura odottaa viä nurkassa vuoroaan. Vai pitääkö se telttapatjan suikale virittää. Yks onza räjähti jo naamalle... Ei mikään maailman ihanin tunne.

  2. #5402
    Ja kyseessä siis whiten pro3 orkkislelut.

  3. #5403
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193

  4. #5404
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Lumet suli Tampereelta, mutta noi dillingerit pitää kyllä ihan v*tun hyvin märässä juurakossakin. Ja rullaa hyvin!

  5. #5405
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Mut niin pienet. Dille vitonen kuvassa vasemmalla, Lumikenkä 2XL verrokkina:

  6. #5406
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    D5 vs Bud, sama paine 100mm vanne:

  7. #5407
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Eihän ne tietysti isoimmat ja raskaimmat jyrät oo. Ja mullahan on viä d4:t. Mutta mä tykkään ajaa niillä.
    Niin köykäisesti rullaa menemään.
    Budia ois kyllä kiva kokeilla joskus.

  8. #5408
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    78
    Täällä vähän D5 asennus vastustaa... Etunen rupes pitään hyvin paineet ja muutama lenkki ajettu ja paineet pysyny. Takanen rupes vastustaan ihan kunnolla. Eka ei pitäny paineita ku laski paineet lähelle 0.5. Käytin renkaan pois ja siistin renkaan reunat ja takas paikalleen. Nyt ei pahemmin enää tihkunu litkua kyljistä va paineetki pysy 0.6 pinnassa. Sitten lenkille. Puoltuntia ok mutta sitten rupes puottaan paineita. Pumppailin muutaman kerran että pääsee kotiin. Viimeisellä kerralla laitoin reilummat paineet. Pikkusen alle baariin. Hetken ehin ajaa ku jumalaton pamahus ja rengas jysähti vanteelta 😬 no sisuri paikalle ja kotia. Tänään sitten sisuri pois ja uus yritys. Pistin kompuralla painetta ja ei ollu ku reilu baari niin ampu taas koko paskan vanteelta. Rengas tuntuu vanteelle aika löysältä. Kokeilin irrallaan olevaa D4:sta ja paljo tiukempi laittaa päälle. Onko muilla ollu vastaavia ongelmia?

  9. #5409
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Mikä vanne? Tuntuu olevan ongelmia jonkinverran 45 kumeksissa vaikka olis tubeless readyä muka. Ei oikeen hinta laatu täsmää aina noilta osin, tosin muuttujiakin on vanteen osilta reilusti.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  10. #5410
    Yhteenveto tämän ketjun lukemisesta ja useamman tunnin surffaamisesta punaviiniä nauttien: nastarenkaita saa viiden tuuman leveydessä vain kahta: Vee Rubber Snowshoe ja 45Nrth Dillinger 5. Kunpainenkin maksaa juuri nyt ihan vähän vajaa 200 euroa, mutta hinta vaihtelee siitä 250 euroon asti. Halvemmalla ei löydy Euroopasta.

    Eli joko itse nastoittamalla (kun ei ehdi eikä se edes tule juuri halvemmaksi kun nastat maksavat hitosti..) tai maksaa itsensä kipeäksi...

  11. #5411
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    No minä olen kyllä ollut lukevinani täältä että nastat voi hankkia aika edukkaasti ostamalla 26" tarjousnastakumin prismasta. Taisi olla kympin verran hintaa ja 300 nastaa. Tietty joutuu kiskomaan nastat ensin irti ja sitten vasta pääsee nastoittamaan mutta ei kyllä niin hitosti maksa.

    Sivulla 175 viesti 5227:ssä on kuvallinen esitys em tarjouksesta.

  12. #5412
    Ka, tuossahan on ideaa. Nastat taitaa irrota ruuvarilla vääntämällä.

    EDIT: okei, ilman nastoja hyvät (nimellisesti) 5-tuumaiset renkaat ovat tuossa 125€ kipale. Eli vajaat 130 euroa säästää parilta kun nastoittaa itse ja irrottaa nastat kympin maksaneista tavallisen fillarin renkaasta. Laatu sitten tuskin vastaa valmiina ostettua (ainakaan minun räpeltäminäni). Taidanpa kaivaa kuvetta ja tilata Dillingerit nastoilla.

  13. #5413
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jha Katso viesti
    Täällä vähän D5 asennus vastustaa... Etunen rupes pitään hyvin paineet ja muutama lenkki ajettu ja paineet pysyny. Takanen rupes vastustaan ihan kunnolla. Eka ei pitäny paineita ku laski paineet lähelle 0.5. Käytin renkaan pois ja siistin renkaan reunat ja takas paikalleen. Nyt ei pahemmin enää tihkunu litkua kyljistä va paineetki pysy 0.6 pinnassa. Sitten lenkille. Puoltuntia ok mutta sitten rupes puottaan paineita. Pumppailin muutaman kerran että pääsee kotiin. Viimeisellä kerralla laitoin reilummat paineet. Pikkusen alle baariin. Hetken ehin ajaa ku jumalaton pamahus ja rengas jysähti vanteelta 😬 no sisuri paikalle ja kotia. Tänään sitten sisuri pois ja uus yritys. Pistin kompuralla painetta ja ei ollu ku reilu baari niin ampu taas koko paskan vanteelta. Rengas tuntuu vanteelle aika löysältä. Kokeilin irrallaan olevaa D4:sta ja paljo tiukempi laittaa päälle. Onko muilla ollu vastaavia ongelmia?
    Kaikkeinparastaonkirjoittaakaikkiyhteenpötkööne ttäolismahdollisimmanvittumaistalukeakiitosjaante eksmuttaolipakko.

  14. #5414
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haaraldi Katso viesti
    Laatu sitten tuskin vastaa valmiina ostettua (ainakaan minun räpeltäminäni). Taidanpa kaivaa kuvetta ja tilata Dillingerit nastoilla.
    Semmoinen rengas jossa on valmiiksi nastan reiät, "spike ready" tms, on helpompi ja tuloksesta saa tasalaatuisemman myös helpommin.
    Snowshoen valmiiksi rei'itettyä kumia olen nastoittanut ja kun vielä aloittaa reunanastoista ja sieltä täältä niin ei tule "harjoitusnastat" samaan kohtaan kaikki, on vähemmälläkin kokemuksella mahdollista saada ihan käyttökelpoinen tulos.

    Ja jos ei käytä mitään nopeaa kovaa liimaa, vaikka Locktiten tuotteita, voi nastan asennusta korjailla kunnes näyttää hyvältä. Aikaa vaan pitää olla. Ja tässäkin sanonta: "Työ tekijäänsä neuvoo" pitää kyllä pitkälle paikkansa.

  15. #5415
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haaraldi Katso viesti
    Yhteenveto tämän ketjun lukemisesta ja useamman tunnin surffaamisesta punaviiniä nauttien: nastarenkaita saa viiden tuuman leveydessä vain kahta: Vee Rubber Snowshoe ja 45Nrth Dillinger 5. Kunpainenkin maksaa juuri nyt ihan vähän vajaa 200 euroa, mutta hinta vaihtelee siitä 250 euroon asti. Halvemmalla ei löydy Euroopasta.

    Eli joko itse nastoittamalla (kun ei ehdi eikä se edes tule juuri halvemmaksi kun nastat maksavat hitosti..) tai maksaa itsensä kipeäksi...
    Eikö juuri tuossa ylempänä tullut esille että Dillinger 5 ei ole kokonsa puolesta viittä tuumaa lähelläkään?
    Renkaan törkyisellä hinnalla odottaisi edes koon vastaavaan jollain tavalla ilmoitettua.
    Melkein sanoisin jo kusetukseksi. Imo.

  16. #5416
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haaraldi Katso viesti
    Laatu sitten tuskin vastaa valmiina ostettua (ainakaan minun räpeltäminäni). Taidanpa kaivaa kuvetta ja tilata Dillingerit nastoilla.
    Onhan ne paremmat nastatkin Dillessä, onttopäiset. Melko talkoot kaivella reilut 500 nastaa ja koittaa väännellä paikoilleen käsipelillä. En ees tajuu miten ne sinne saa menemään ilman pyssyä, kun eihän ne mitään ruuvinastoja oo.

  17. #5417
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    JKL
    Viestit
    38
    Dillinger 5:t tuli tilattua alkuviikosta Dudeen, jos nuo kapeudestaan huolimatta kuitenkin kevyen kuskin alla toimisi. Melkoisia kusetus tuumia taitaa olla koot ylläolevien kuvien mukaan, tosin eivät taida sivuillaankaan luvata 80mm vanteelle kuin 107mm rungolle...

  18. #5418
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Valmistaja väittää Dille 5:sta 4,8" kumiksi, joka olisi noin 12,2cm. Kuitenkin jo oma kokotaulukko kertoo, ettei se millään vanneleveydellä ole tuota, vaan esim. 80mm vanteella 11cm.

    http://45nrth.com/files/pages/13193_45N_Tire_Geo_Update_V3.pdf
    msuomal muokkasi tätä : 28.11.2015 at 10.27 Syy: Koska kosketusnäyttö...

  19. #5419
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    78
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Mikä vanne? Tuntuu olevan ongelmia jonkinverran 45 kumeksissa vaikka olis tubeless readyä muka. Ei oikeen hinta laatu täsmää aina noilta osin, tosin muuttujiakin on vanteen osilta reilusti.
    Jackalopen vanne.

  20. #5420
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    78
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MrValdemar Katso viesti
    Kaikkeinparastaonkirjoittaakaikkiyhteenpötkööne ttäolismahdollisimmanvittumaistalukeakiitosjaante eksmuttaolipakko.
    Sori jos meni yöunet sulla ton tekstin takia. Kännykällä sen näpyttelin ja ei tullu kiinnitettyä asiaa huomiota. Pitääpä olla tarkempi jatkossa.

  21. #5421
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    Miksi edes pitää katsoa jotain tuumalukuja, kun nuo kokotaulukot (Surly, 45) pitää melkeen millilleen paikkansa.

  22. #5422
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timppa H Katso viesti
    Miksi edes pitää katsoa jotain tuumalukuja, kun nuo kokotaulukot (Surly, 45) pitää melkeen millilleen paikkansa.
    Miksi ilmotetaan omituisia tuumalukuja, kun tiedetään melkein millilleen todelliset koot?

  23. #5423
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    En ees tajuu miten ne sinne saa menemään ilman pyssyä, kun eihän ne mitään ruuvinastoja oo.
    Mulla on omatekoinen reikäpäinen työkalu jossa on iso kahva. Vähän niinkuin lyhyt isokahvainen ruuvari. Sillä ne nastat menee esimerkiksi Snowshoen valmiisiin reikiin kun vaan painaa ja vähän samalla keikuttaa työkalua.

    Onhan teräväpäiset ja onttokärkiset nastat varmaan hyviä mutta esimerkiksi Nicetracin tylpät nastatkin auttaa huomattavasti liukkaalla. Läskissä uskon että takana menee hyvin.

  24. #5424
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jha Katso viesti
    Sori jos meni yöunet sulla ton tekstin takia. Kännykällä sen näpyttelin ja ei tullu kiinnitettyä asiaa huomiota. Pitääpä olla tarkempi jatkossa.
    Mulla meni kans yöunet. Koita oppia kirjoittaa silä älypuhelimella !!! Hemmetti ! Tänään ei jaksa treenata ku ei oo nukkunu yöllä ! Anna mulle se tillingeri ! Korvaukseksi ! Tai lähetä Valdemarille joulukortti !

  25. #5425
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    78
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Mulla meni kans yöunet. Koita oppia kirjoittaa silä älypuhelimella !!! Hemmetti ! Tänään ei jaksa treenata ku ei oo nukkunu yöllä ! Anna mulle se tillingeri ! Korvaukseksi ! Tai lähetä Valdemarille joulukortti !
    Ei oo älypuhelimet mulle tehty ku ei oo älyä perkele! Teen siitä sulle kengänpohjat tai ottapannan Mee reenaan että pysyt perässä! Miten tässä mitään korttejakaan lähettää ku postiki lakossa!

  26. #5426
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    😁😁 lahjota liukuesteitä Shellin ukkeleille siitä Diltsusta ! Afrikan juutuubista löytyy ohjeet!

    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

  27. #5427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sant Katso viesti
    Dillinger 5:t tuli tilattua alkuviikosta Dudeen, jos nuo kapeudestaan huolimatta kuitenkin kevyen kuskin alla toimisi. Melkoisia kusetus tuumia taitaa olla koot ylläolevien kuvien mukaan, tosin eivät taida sivuillaankaan luvata 80mm vanteelle kuin 107mm rungolle...
    Samoin tein ja pari sisäkumia varoiksi, yhteensä noin 430€ Bikeshopista. Halvemmalla ei taida löytyä. Toisaalta viime talvena oli pari kertaa polvilumpiot ja ranteet melko kovilla ja maksan tuon sen kokemuksen perusteella mieluusti jos sillä vaikka sattuisi välttämään polvileikkauksen tai ranteen lastoituksen.

  28. #5428
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^Itsellä saman suuntaisia perusteita nastakumeille.

    OT: Ja kevyet kyynär-ja polvisyndit on myös, ainakin minusta, ihan suositeltavat. Ei huomaa ajossa.
    Metässä ei läheskään aina osu kiveen mutta talvella kun lippaa niin jäätä on aina alla ja ei se jää paljon kiveä pehmeämpää tunnu olevan.

  29. #5429
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Onko kellään heittää snowshoe XL 4,8'' kumin leveyttä 80mm vanteella ilman sisuria? Tai sisurilla tuskin se nyt hirveästi vaikuttaa? Bulldozereista alkaa tulemaan litkut läpi kyljistä ja harkitsen vähän nastarenkaisiin sijoittamista mutta hirveän kapeaan kumiin ei huvittaisia vaihtaa ja toisaalta taas ihan järkyttävästi leveemmät ei mahdu pyörimään.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  30. #5430
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MrValdemar Katso viesti
    Mites nuo whiten alla tulevat snowshoet on kestäny hiekotussepeliä? Kellään kokemuksia tästä?
    Viikon verran tossa työmatkaa ja lenkkisiirtymiä ainakin ihan hyvin kestäneet.

    En oo tarkemmin ihmetelly että millasta sepeliä täällä Kotkan suunnalla käytetään, mutta ropisee niin perkuleesti. Eikä täällä ole kaikkia väyliä vielä keritty hiekoittamaankaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •