Jouduin boost-rungon loukkuun ihan tahtomattani ja alako sylettämään, kun ei vanhan liiton kiekot passaa. Sain yhden boost-kiekon malliksi, ja se näytti ihan ihmisen tekemältä.
Ei muutako sorvi laulamaan, ja kas ny passaa wanhatkin kiekot. Shimmasin 142mm. navan siten, et vaihteet natsaa just eikä melekein samoilla säädöillä kuin orkkis 148mm boost-kiekkokin. Pakkaa piti siirtää ulospäin 2mm. Jarrulevyä siirsin shimmilevyllä 2mm. ulospäin navasta, koska säätövara jarrusatulasta meni ihan tappiin. (o-renkaat ovat holkkien sisälle tulevia "lukkorenkaita" kuten orkkisholkeissakin)
Samoilla tulilla puottelin jonkun ylimääräisen, kun noita 142 kiekkoja on jemmassa.
e: testiajo suoritettu ja toimii kuin Hossan vessa
Pakan siirto 2 millillä mietitytti jonnii verran. Uritus mikä ottaa kuorman vastaan on 5mm pitkä. Nipistin siitä jo mainitun 2mm, joten uritus on nyt 3mm kantava. Se miksi lähdin pakan simmaukseen, johtuu siitä kun muuten ketjulinja ois menny turhan vinoksi suurimmalla rattaalla. Pakan puolen uusi sovitushollkki on myös 2mm alkuperäistä pidempi. Näinollen vaihteta ei tarvitse säätää, jos ja kun laittaa orkkis boost-kiekon haarukkaan. Jarrulevyn puolella levitys on 4mm. Laskennallisesti kiekko on millin sivussa keskilinjasta vs. 148 boost-kiekko. 3+3 millin simmauksella kiekko ois just keskellä, mutta vaihteita joutus säätelemään kiekkojen vaihdon yhteydessä, ja veis ketjulinjaa huonompaan suuntaan suurimmalla rattaalla.
Kirjanmerkit