ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 315 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 215 265 305 313 314 315 316 317 325 365 415 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.421 - 9.450 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

^^
    Ei nuukaksi, mutta tottahan jokainen kohdallaan miettii mihin on omasta mielestä järkevä sijoittaa. Itse en ole toistaiseksi nähnyt hyötysuhteen nousevan kalliimmissa lampuissa. Jos hintataso olisi niissä lähempänä (reilusti) esim nykyistä lamppuani, sitten ehkä näkisin, mutta noilla hinnoilla on niin hurjasti ilmaa hinnoissa, että ostaisin mieluummin vaikka ne kakkoskiekot sillä rahalla, kevyet sellaiset, tai jotain muuta ajamiseen liittyvää. Mutta tämä on minun mielipiteeni. Niinkun sanoin, jokainen laittaa rahansa just siihen, mihin haluaa. Ei sillä ole mitään väliä onko se minun tai jonkun muun mielestä paras kohde.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Onko tuossa BC30R ilmennyt käyttäjillä mitään ongelmia? Ainakin joku palautti omansa liian keltaisen valon vuoksi. Vaikuttaisi muuten ihan pätevältä cyclokäyttöön, kun erillistä akkua en halua. 135€ näytti saavan tuota.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Burana Katso viesti
    Koetin aikani googletella mutta en aivan selvää vastausta löytänyt, siksipä kysynkin.

Tarkoituksena on päivittää vanha työmatkavalo polkupyörään ja harkinnassa on ollut kypärävalo. Tämä siitä syystä, että voisi sitten ruveta myöhemmin temuamaan vaikka tuolla maastossakin. Mutta toisaalta työmatka on lyhentynyt muutamaan kilometriin eli onko kypärävalo mitenkään käytännöllinen? Saako esimerkiksi Lumonite Air 1500 settiä akkuineen pelkän kypärän varaan vai onko se käytännössä niin raskas että akut on pidettävä repussa tai taskussa? Kannattaisiko ennemmin hankkia kaksi eri tuotetta - toinen maastoon ja toinen työmatkalle?
    Tuo 6 kennon akku on turhan painava kypärään. En välttämättä lähtisi sille tielle, vaikka hyvin istuvalla kypärällä meneekin.
    Mulla on kyllä erimallinen vastaavan painoinen akku kypärässä ja muutaman tunnin ajeluilla ei ns tunnu missään, mutta jotkut valittaa jo kypärän yksinään painavan liikaa

Samahan se olis kyseinalaistaa Nanan rengas leikki onko mitään järkeä, jos ei esim. sitten ole varaa ostaa kakkos kiekkoja jos niitä tarvitsee....semmosen mielikuvan vaan saa, mutta mitäpä kyseinalaistamaan kun ei ole omista pois.
    Henk.koht. kun tuota Pikoa mietin niin niin mietin et onko se nyt niin kallis kun kumminkin tarvitsen otsalamppua syksystä kevääseen töissäkin joka päivä?
    Itselläkin priorisointi menny siihen että käytän rahani ennemmin esim. fillariin kuin autoon, nyky tilanne fillari 1.5x vs auto ja fillari ehkä keskiluokkaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Onko tuossa BC30R ilmennyt käyttäjillä mitään ongelmia? Ainakin joku palautti omansa liian keltaisen valon vuoksi. Vaikuttaisi muuten ihan pätevältä cyclokäyttöön, kun erillistä akkua en halua. 135€ näytti saavan tuota.
    Tyytyväinen itse ollut omaani. Väri ei mielestäni ole mitenkään erityisen keltainen. Varmaan häiritsisi jos kypärässä olisi huomattavsi kylmempi valo. Pimeään metsään tuossa ei valoteho ihan riitä, mutta hiekkateille ja työmatkalle oikein hyvä. Akku tuntuu kestävän ainakin pienemmillä tehoilla sen mitä on luvattu.

Itseä eniten harmittava ominaisuus on että tuota ajoaikaa ei oikein voi pidentää lisävirtalähteellä vaan lampun teho on lisävirtalähteen kanssa rajoitettu pienimmälle teholle.

^onko tuo BC30R avattavissa ja akku/akut siten vaihdettavissa? Siis joskus ~kymmenen vuoden päästä jos hiipuu.

Toisaalta klv- ja hiekkatieajelut on sujunut ihan hyvin vanhalla PD30:lla joten varsinaista tarvetta ei olisi... mutta oikealla pyörävalollakin voisi olla puolensa.

BC30:een ilman R:ää menisikin taas noi olemassaolevat CR123-akut niin voisikin olla oma valinta, ehkä. R:ssä houkuttaisi tuo valotehon vaihto kumpaankin suuntaan, ei tarvitsisi aina kelata kaikkia moodeja läpi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SvaR Katso viesti
    Samahan se olis kyseinalaistaa Nanan rengas leikki onko mitään järkeä, jos ei esim. sitten ole varaa ostaa kakkos kiekkoja jos niitä tarvitsee....semmosen mielikuvan vaan saa, mutta mitäpä kyseinalaistamaan kun ei ole omista pois.
    Henk.koht. kun tuota Pikoa mietin niin niin mietin et onko se nyt niin kallis kun kumminkin tarvitsen otsalamppua syksystä kevääseen töissäkin joka päivä?
    Itselläkin priorisointi menny siihen että käytän rahani ennemmin esim. fillariin kuin autoon, nyky tilanne fillari 1.5x vs auto ja fillari ehkä keskiluokkaa.
    Nana osaa kertoa parin viikon? kokemuksella Biltema-valostaan, että on se on ihan yhtä laadukas tekele kuin Lupine, joten meillä on nyt kuules mennyt rahat hukkaan kun ollaan nuo Pikot menty ostamaan.

Kyllä kannatti taas lukea tätä foorumia niin ei tule lyötyä käsiään enää tuollaiseen paskaan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Onko kukaan bongannut mitään hyviä Black Friday-tarjouksia pätevistä otsalampuista ?

Edit. Erikoistekniikka.fi:ssä näytti Lumilight 2500 olevan BF:n kunniaksi säälittävässä -5% tarjouksessa...

Pientä inffoa lamppujen lumeneista ja akkujen kapasiteeteista.
    kannattaa muistaa että ledien hyötysuhde on luokkaa 100lm/W, eli jos luvataan 5000lm, lamppuun pitää syöttää 50W teho ja kun näissä yleensä käytetään kahta litium kennoa sarjassa on jännite luokkaa 8V eli vähän reilu 6A virtaa. Nyt jos tällaiselle lampulle luvataan 2H käyttöaikaa maksimiteholla on akussa oltava vähintää 12Ah(=12.000mAh). Todellisuudessa hakkuvirtalähteessä on häviöitä eikä akkua voi purkaa aivat tyhjäksi joten virtaa pitäisi 2H käyttöön löytyä luokkaa 14Ah.
    5000lm lampussa ei kuitenkaanole 14Ah akkua vaikka sille luvataan 2h käyttöaika maksimeteholla.

Yleensä akkujen luvattu kapasiteetti pitää paremmin kutinsa joten sitä kautta kannattaa laskea lampun teho. Eli jos laitteessa on 6Ah akku ja luvataan 2h aikaa täydellä teholla, akusta voidaan ottaa 3A virtaa, eli 24W tehoa mikä tarkoittaisi ilman häviöitä 2400lm, todellisuudessa ehkä 2000lm.

Lamppujen luvatut lumenit on käytännössä ledien datalehdiltä kaivettu maksimi teho. vakiovirtalähde millä ledejä syötetään ei kuitenkaan ole mitoitettu antamaan maksimaalista ledien kestämää virtaa joten tehokin jää vajaaksi.

Lampun hinta ei korreloi oikein mitenkään muun kanssa kuin merkin brändin kanssa. Lamppujen tekniikka on kuitenkin hyvin hyvin yksinkertaista.

Lisäys: niin ja mitä kylmempää sen heikommin litium akuista saa energia ulos. Ei tarvita kummoistakaan pakkasta kun akun kapasiteetti on puolet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Nana osaa kertoa parin viikon? kokemuksella Biltema-valostaan, että on se on ihan yhtä laadukas tekele kuin Lupine, joten meillä on nyt kuules mennyt rahat hukkaan kun ollaan nuo Pikot menty ostamaan.
    Missäs minä niin sanoin? Sanoinkohan kumminkin, että mielestäni esim 800e lampussa ei voi hyötysuhde nousta samaa tahtia hinnan kanssa, vaan siinä maksaa paljolti nimestä tms, mikä sinänsä ei ole väärin, jos itse on tyytyväinen ostokseensa se on onnistunut, olin minä mitä mieltä tahansa.
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Tuo 6 kennon akku on turhan painava kypärään. En välttämättä lähtisi sille tielle, vaikka hyvin istuvalla kypärällä meneekin.
    Mulla on kyllä erimallinen vastaavan painoinen akku kypärässä ja muutaman tunnin ajeluilla ei ns tunnu missään, mutta jotkut valittaa jo kypärän yksinään painavan liikaa
    Mutta sen akun saa kuitenkin kiinnitettyä kypärään suht vaivatta ja tarvittaessa irtikin? Kun tuo työmatka nykyään vain 2km yhteen suuntaan, niin voisin pikkuisen raskaampaakin viritystä miettiä. Olettaen että se olisi helppokäyttöinen eli kypärä lamppuineen käyttöön, kustannuspaikalla kaappiin säilytykseen ja iltapäivällä paluu kotiin. Tarvittaessa akkujen lataus kotona.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gaastra Katso viesti
    Onko kukaan bongannut mitään hyviä Black Friday-tarjouksia pätevistä otsalampuista ?
    Tuossa yksi: http://www.erikoistukku.fi/pakettita...ri-p-4440.html

Vihdoinkin halpoja laatuakkupaketteja, tehty Panasonicin NCR18650B (3400mAh)-kennoista, ilmaiset postit Suomeen.

4-kennoinen
    http://www.kaidomain.com/product/details.S024442

6-kennoinen
    http://www.kaidomain.com/product/Details.S024443

8-kennoinen
    http://www.kaidomain.com/product/details.S024616

2-kennoinen tulossa (niin kevyt, että voi kiinnittää kypärään)

Keskusteluketju aiheesta:
    http://forums.mtbr.com/lights-night-...ce-995303.html

Jos haluaa laittaa akkupaketin taskuun tai reppuun, niin hyväksi osoittautunut jatkojohto

http://www.dx.com/p/5-4mm-male-to-fe...1#.VliTz7-NDwY

Sanokaapas miten noiden joidenkin laatulyhtyjen akunvaihdot pitäisi hoitaa, esim. Exposure Diablo?

Siis se vehje on lähetettävä Britteihin valmistajalle akun vaihtoa varten (itse sitä ei saa auki) mutta Suomen posti ei sitä kuljeta, vaan se jää viimeistään kiinni Seutulan tullipostissa koska lähetys sisältää li-ion tai vastaavan akun. Kokemusta asiasta siis on. Kuriirifirma toki voisi kuljettaa, mutta kustannukset ovat hirveät!

Viestiin # 9434. Samoja akkupaketteja on Gearbestillä. Kaidomainin malli testattu Kaderkkin linkissä mtbr...
    Vaikuttaa hyvältä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaderkki Katso viesti
    Vihdoinkin halpoja laatuakkupaketteja, tehty Panasonicin NCR18650B (3400mAh)-kennoista, ilmaiset postit Suomeen.

4-kennoinen

6-kennoinen

8-kennoinen

Jos haluaa laittaa akkupaketin taskuun tai reppuun, niin hyväksi osoittautunut jatkojohto

Kiitos vinkistä, näyttää asialliselta todella! Mites, onko postissa mitään ongelmia akkuja tilatessa?

E. Tai tulleja, Kiinasta kun tulee?

Nyt on lähellä painaa liipaisinta Lumilight 2500 kohdalla. Onko tuo parasta mitä 300€:llä saa vai onko vielä joitain muita vaihtoehtoja?

^ Enpä sano onko parasta tuolla rahalla tai edes hinta/laatusuhteelta mutta hyvä se on ja se riittää mulle ;-)

Perkele. Tätä lamppuasiaa pähkäillessä tuli taas mieleen että enhän mä edes pidä lampunvalolla ajamisesta. Mutta olisihan joku lumonite aika kiva silti..

Tää on nyt vähän sama kun Suomessa sukeltaminen. Mitään ei oikeesti näe.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    aloittelevatriathtleetti.blogspot.fi

Kyllä sitä pimeässäkin alkaa näkemään kun tarpeeksi valoa, ei nyt ihan päivää tee mutta melkolailla kaiken oleellisen huomaa.

Itsellä 2x Fenix BC30 tangossa ja MacigShine MS-616C kypärässä, oikein synkkinä päivimä voi vielä tankoon lisätä MacigShine MJ-872:n. Yhteensä siis noin 5500-7000 lumenia. Ei tarvitse pelätä että yksi lamppu jostain syystä hyytyy matkalla ja jos paloaikaa tarvitsee enemmän on varaa tiputella lamppujen tehoja alaspäin ilman että näkökyky tipahtaa kokonaan.

Fenixien 1800 lumenin burstin toteutus on kyllä luokattoman huono, pitäisi kokoajan irroittaa yksi sormi sitä varten pahimmissa paikoissa jossa valoa tarvitsee enemmän...

Tulis lumi nyt vaan maahan niin buustaa näkemistä enemmän kuin 1000 lisäluumenia

Bc30 nimellislumenit täysillä on 1200. Burstilla sitten 600 lisää. Ainakaan mun silmille tuo ei kummoinen tehostus ole,
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaderkki Katso viesti

4-kennoinen

6-kennoinen

8-kennoinen

Hankkisin jos vain saisi toisenlaisella liittimellä, nuo ei käy uuteen ms-620 lamppuun, onko kellään tietoa löytyisikö sovittimia johtojen välille?
    I've been around

https://www.motonet.fi/fi/tuote/4874...ros-vesitiivis
    esim. Motonetist ym. vast. liikkeest hakees vedenpitävii liittimiä riittävästi (akut,lamppu,laturi) ja saat mieleises,ehken jopa kohtuu hintaan.Varovaisuutta sit akun johtojen katkaisus...
    SSGT-92 muokkasi tätä : 28.11.2015 at 21.46 Syy: linkit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Bc30 nimellislumenit täysillä on 1200. Burstilla sitten 600 lisää. Ainakaan mun silmille tuo ei kummoinen tehostus ole,
    Kuitenkin tuon 600 lumenin lisäyksen huomaa, kahdella bc30:llä olisi siis sama kuin lisäisi yhden BC30:n lisää tankoon. Paremmin toteutettuna, kuten 60s burst painalluksesta, tuo olisi ihan käyttökelpoinen toiminto hetkiin jolloin valotehoa oikeasti tarvitsee.

Joo, näkee kaikki montut, esteet ja polut. Tarkoitin lähinnä maisemia
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sant Katso viesti
    Kyllä sitä pimeässäkin alkaa näkemään kun tarpeeksi valoa, ei nyt ihan päivää tee mutta melkolailla kaiken oleellisen huomaa.

Itsellä 2x Fenix BC30 tangossa ja MacigShine MS-616C kypärässä, oikein synkkinä päivimä voi vielä tankoon lisätä MacigShine MJ-872:n. Yhteensä siis noin 5500-7000 lumenia. Ei tarvitse pelätä että yksi lamppu jostain syystä hyytyy matkalla ja jos paloaikaa tarvitsee enemmän on varaa tiputella lamppujen tehoja alaspäin ilman että näkökyky tipahtaa kokonaan.

Fenixien 1800 lumenin burstin toteutus on kyllä luokattoman huono, pitäisi kokoajan irroittaa yksi sormi sitä varten pahimmissa paikoissa jossa valoa tarvitsee enemmän...
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    aloittelevatriathtleetti.blogspot.fi

noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Onko tuossa BC30R ilmennyt käyttäjillä mitään ongelmia? Ainakin joku palautti omansa liian keltaisen valon vuoksi.
    Minä ainakin palautin omani juuri tuon valon värin takia. Kun vertasin vanhaan PRO Illume 300 valoon, niin Fenix ei kovin paljon tuonut maastoon valotehoa, vaikka valokuvio onkin fiksumman muotoinen. Luultavasti tuohon valon väriin olisi tottunut melko pian, mutta rinnakkaisvertailussa oli vähän väsähtäneen oloinen.
    Sittemin ostin Planet-x:stä tuon Smartin, jota pari sivua aikaisemmin olen varovasti täälläkin hehkuttanut, on tehoiltaan aika lähelle tuon Fenixin veroinen. Tosin valokuvio on aika pyöreä, joka saattaa vastaantulijoita arsyttää. Itse kun ajelen pimeitä maalaisteitä, ei tuolla ole merkitystä.

Tuollainen kiinteäakkuinen (vai miksi noita sanotaan), on myös erittäin hyvä backuppi kun mahtuu helposti takataskuun, ja silti valoteho riittää vaikka varsinainen päävalo kokisikin hasardin.

Ja edellä käytyyn vielä lisäyksena: Pikohan on todellinen laatulamppu, joten ilman muuta sellainen kannattaa ostaa jos tarvetta on. Itse yritän Nanan tavoin kanavoida pankkitilini valuuttapakoa omien prioriteettieni mukaan, ja pimeässä ajelu ei ole top10 -listallani. Joten vähemmän PRO -tuikku kelpaa kunhan sillä vaan näkee.

Cateye GVolt 80, mielenkiintoinen uutuus teillä ajaville tai muuten vaan saksanmielisille.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Missäs minä niin sanoin? Sanoinkohan kumminkin, että mielestäni esim 800e lampussa ei voi hyötysuhde nousta samaa tahtia hinnan kanssa, vaan siinä maksaa paljolti nimestä tms, mikä sinänsä ei ole väärin, jos itse on tyytyväinen ostokseensa se on onnistunut, olin minä mitä mieltä tahansa.
    Lupinen Piko ei maksa 800 euroa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

^ Eihän kukaan niin sanonutkaan. Minä en silti sijoittaisi edes Pikoon, mutta ei näistä väitellä kannata, sillä ainoa asiahan, jolla on merkitystä on mitä se lamppua ostava pitää tärkeänä, mistä on valmis maksamaan ja mitä pitää hyvänä kauppana.
    Sanoin tästä lähinnä siksi, ettei porukalle käy niinkuin kaverilleni, joka osti kalliimman lampun ja harmitteli myöhemmin, kun olisi mielestään saanut riittävän valotehon paljon edullisemmin.
    Ei minua häiritse millään tavalla jos joku muu ostaa superkalliin lampun. Ei se ole minun rahoistani pois. Parempi onkin, että arvotamme vähän eritavalla asiat. Muutenhan ajaisimme kaikki samaa pyörää, samoissa kuteissa ja sama ...tanan lamppu päässä. Se olis aika hemmetin tylsää. En siis missään nimessä kannusta ostamaan juuri sitä, mitä itsekin, vaan ennemminkin juuri sen, mikä sinun mielestäsi on hyvä ja kannattava ostos.
    -team Söpöshox

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •