Tuossa ikäväkseni pääsin koestamaan Fenix BC30 lampun kolarikestävyyttä. Kuskilla luita poikki ynnä muuta harmia. Fenixin rungosta repesi puolet kiinnityskiskosta irti. Itse lamppu ehyt ja toimii iloisesti. Tankokiinnitettä en ole jaksanut kattoa mutta maahantuoja lupasi toimittaa varaosan ja varuiksi yhden tankokiinnikkeen järkihintaan. Vastaavassa mällissä tää Ixon Premium ois lamppuvainaa.
I väntan på ännu dåligare tidet
Olen moista yhdistelmää muuten koestanut enkä oikein valoa moisessa nähnyt! Kelle tää yksinään piisaa ja ei tiputa eli patterikotelon kansi kestää ja on erillinen laturi akuille niin soiva lamppu. Sitten kun valoa tarvii oikeasti enemmän niin vaikka Fenix Bc30. Ugh.
Niin Seppo , pyörä on ok, noin silmämääräisesti katsottuna. Tommonen kevyt vaan ei aivan kaljatölkkiseinämillä tehty Poison Opium on varsin sietävä kapistus. Ja jos oikein huonosti käy niinnei uus runkokaan aivan maltaita maksa. Kuiturungon kyseessä ollen kaivan luupin ja 5000 lumenia valoa.
Magicshine ms-610 näyttää syövän akkua sammutettunakin. Oli tuossa täyteen ladattuna palttiarallaa viikon pyörässä paikallaan, nyt ei lähtenyt edes päälle. Täytyy vissiin tuostakin irrotella piuha aina kun pitempään seisoo tallissa...
Myös, ainakin joidenkin, akkukoteloiden suojapiirit vie vähän virtaa vaikka ei käytä. Huonoin yhdistelmä on suojatut kennot ja suojattu akkukotelo. Joissakin USB out vie virtaa koko ajan jos on päällä vaikka ei käytössä.
Kennot kannattaa ottaa ulos kotelosta jos jää käyttämättä.
Akkupaketissa johto irti.
Joo, mulla on kans tuommonen akkupaketti toisessa lampussa, sekin oli yhtäaikaa "valmiudessa " testimielessä tuon Magicshinen kanssa. Kyllä siinäkin varaus vähän laski, mutta huomattavasti vähemmän vaikka lampussa palaa varaustilaa osoittavat leditkin koko ajan.
Vähän pettymys tuo 610:n lepovirta. En oo kyllä siitä vielä päässy testaamaan akun kestoa käytännössä, toivottavasti ei oo vikaa.
Eilen tuli Magicshine Eagle F3 kiinnitettyä pyörään.
Kypärään sopi hienosti kiinni kaksi Solarstorm X2 valoa kun ennen oli yksi.
Illalla kokeilemaan.
Magicshine MJ-880:n voisin hommata uuden akun, kun nykyinen kestää puolella teholla reilu 2h, mutta millainen ja mistä? Akku matkustaa aina repussa, joten akkukotelon ei tarvise olla varsinaisesti vedeltä ja iskuilta suojattu.
Moi
Kerroppa, millaisia käyttökokemuksia sait..
Itse sain noin viikko sitten kyseisen valon ja pari kertaa testanneena olen ollut tyytyväinen etenkin valotehoon.
Huonona puolena olen löytänyt ns kaukosäätimen kiinnityksen, joka tuntuu jäävän löysäksi, vaikka kuinka yrittäisi kiristää.
Moneen kertaan täälläkin mainittu Akkula on nopea ja kohtuu hintainen, jos kolvi pysyy kädessä sen verran, että saa liittimen tinattua .
Lähetetty minun ONE E1003 laitteesta Tapatalkilla
Tuli sitten verrattua Lumonite navigator 2500 lamppua ja XXL:stä ostettua Magicshinen "5000lm" lamppua.
Alempi täplä on lumonite täysteholla ja ylempi Magicshine täysteholla. Vaikka täplä on laajempi, niin en silti jaksa uskoa että lampusta tulisi lähellekkään 5000 lumenia. On tuo alempi 2500 lm täplä sentään niin paljon kirkkaampi. Ihan papereista ja tehonkulutuksista arvioitunakin 2500 lm olisi realistisempi arvo.
Mutta joo täplän muoto ja valokeilan tasaisuus yllätti positiivisesti.
Nyt on kypärässä Magicshine, tangossa lumonite. Ei tarvii pimessä synkässä mettässäkään ihan täysteholla polttaa tuota yhdistelmää![]()
Eagle F3 valokuvio on oikein miellyttävä. Tasainen ja leveyttä löytyy tarpeeksi mutta myös tehoa keskellä.
Kaukosäätimen kiinnitys on onneton ja ei se pysy paikoillaan. Harmi sinänsä kun napit ovat isot ja niitä on helppo painaa hanskalla.
Eilen oli vaan tosi sumuinen ja tihkuinen keli joten kun käänsi nupit kaakkoon niin ei nähnyt enää mitään kun sumu häikäisi, kypärävaloja ei pystynyt käyttää ollenkaan.
Lisää kommentteja lampusta kun pääsee ajamaan lissä.
Tähän voi mennä vähän aikaa kun etuhaarukka antautui. Mietin kun lähdin että milloin oli viimeksi haarukka huollossa.)
Nyt kun jonkinverran päässyt testailemaan tuota Bilteman 1600 lumenin valoa niin ei voi muuta sanoa kuin että suosittelen. Valo on todella kirkas, sillä on helppo ajaa myös pilkkopimeitä teitä tai polkuja. Toki ainakin itselle polulla ajo pimeässä hyvällä valollakin on haastavampaa, mutta tämän kanssa onnistuu niin hyvin kuin mahdollista.
Usean kymmenen metrin päähän eteenpäin näkyy valo ja edellä loistava heijastinliivin kanssa juokseva koira loistaa kuin hehkulamppu. Se kuvitteli joku päivä voivansa jäädä huomaamattani syömään jotakin, mutta paljastui pitkältäkin kun valokeila osui siihen. Samoin kaikki heijastimella varustetut ihmiset loistavat kuin joulukuuset, myös heijastimettomat erottaa tällä valolla, vaikkei lähimainkaan yhtä hyvin kuin asianmukaisesti varustetut.
En ole kellon kanssa akun kestoa seurannut, mutta lamppu on kestänyt kaikki lenkit ja siinä on akunvarausilmaisin: vihreä, sininen ja punainen valo. Punaiselle mennessäkään se ei ole sammahtanut, eli ainakin jonkin aikaa toimii silloinkin vielä.
ja valokuviosta, en ole tehnyt vertailevaa tutkimusta eri lamppujen välillä, mutta tämä valaisee varsin hienosti sekä sivulle, että eteen. En ole osannut kaivata mihinkään suuntaan enempää.
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
Pitäisi saada akku vaihdettua vanhempiin Exposure Diablo MK2 ja MK3 lamppuihin. Siis se Exposure Brittifirma vaihtaa kohtuu hintaan akut, kun sinne toimittaa fikkarin. Mutta ongelma onkin tämä postitus! Siis Suomen posti ei suostu ottamaan kuljetettavakseen noita lamppuja, koska sisältävät Li-Ion tai vastaavat akut. Ei auta vaikka ei totuutta postikonttorissa kerrokaan, homma narahtaa viimeistään lentoaseman tullipostissa!
Varmaan kuriirifirman kautta onnistuisi, mutta sen kuljetushinnalla ostaisi varmaankin jo liki uuden MK6 tai MK7 lyhdyn!
Osaisiko joku vinkata miten tuon Exposure Diablon (MK2 ja MK3) saisi itse aukaistua ja siten voisi akun vaihtaa? Lyhdyt kun tuntuu olevan täysin yhtä puuta!
Yks vaihtoehto on ostaa tämmönen kiinakotelo ja valkata siihen sopivat akut. Noita löytyy eri kokosiakin, jos 6kpl on huono.
http://www.ebay.co.uk/itm/DIY-6x-186...t/171547271793
Tai vaikka valmis setti: http://www.ebay.com/itm/321299552684
http://www.valostore.fi/tuote/pyoran...ht_biker_2500/
Lumilight Biker 2500, onko tuo nyt sitten se tehokkain pyöränvalo mitä tuohon 300 euron hintaan on saatavilla? XXL:n norjan sivuilla on Magicshinen pyöränlamppu jossa väitetään ainakin olevan 8000 lumenen valo voima. Ja taitaa mennä hinta alle 300 euron. Ei vaan tunnu tulevan tuota 8000 lumenen lamppua Suomen XXL:n sivuille millään. En ole erillisten akkujen suurin ystävä, mutta kaiketi on tultava toimeen jos sillä saadaan noin paljon tehokkaampia lamppuja aikaiseksi.
Wanha, mutta mä ajan kyllä Philipsin ActiveRidellä kunnes tämä tulee saataville
http://urly.fi/wOT
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Tuota Smarttia on nyt muutama kuukausi testattu ja tykkään kovasti. Luvattu paloaika täydellä teholla pitää hyvin paikkansa. Valokeila on kohtuullisen laaja ja pyöreä ilman hotspotteja. Teho riittää polullekin. Helppokäyttöisyydessään esimerkillinen.
http://www.planetx.co.uk/i/q/LISMRT7...sb-front-light
Tuossa hetki sitten hehkuttamani Philips Activeride otti ja kyrvähti, en vielä mitannut akkupaketti vaiko laturi antautui. Vuoden vanha ja valehtelematta vain 20-30 lataussykliä takana. Automaattisesti oletin, että kun Philips poisti tuon mallistostaan jo aiemmin + takuuehdoissa sanotaan, että akkujen takuu on 6 kk, on peli pelattu. Ovh tuolla on himpun alle 220 €, itse maksoin kampanjassa siitä 131 € ja nyt myydään loppuja reilulla 70 €:lla. Koska olen kuitenkin ollut tuohon (tähän asti) kaikin puolin tyytyväinen, koska siinä on yks maantieajomoodi, jossa valo heijastetaan hallitusti sinne minne pitää eikä päin vastaantulijan naamaa ja kaks maastoajomoodia, ajattelin piruuttani laittaa Motonettiin postia. Alta tunnin sieltä vastattiin, että haluanko rahat takaisin vai että tilaavatko mulle uuden
Tapatalkista iKälättimellä
Tosiaan propsit tästä Motonetille, sillä tarkennuksena tuohon tekemääni reklamaatioon (Philipsille piti se ensin tehdä, mutta huolellisen webbilomakkeen täyttämisen jälkeen "Lähetä"-nappi antoi ilmoituksen, että vastaanottajan päässä on serveri kontallaan), että lähetin webbilomakkeella viestin Motonettiin 13:06 ja vastaus Motonetistä tuli 14:39
Ja siis samana päivänä !!
Valo pitäisi ostaa. Onko joku lumonite air 1500 mitä valostore myy hintansa(200€) väärti vai saako halvemmalla parempaa hintalaatusuhdetta
tero76 muokkasi tätä : 25.11.2015 at 13.16
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
aloittelevatriathtleetti.blogspot.fi
Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta valoista, mutta ko. valo vaikuttaa rakenteellisesti hyvin laadukkaalta. Ehdottomia plussia ovat keveys ja hyvä akunkesto. Keilasta en osaa sanoa, mutta ehkä saisi olla hieman leveämpi, tosiaan sitä vertailukohtaa ei ole. Hyvin näkee metsässä ajella.
Itse päädyin nyt sitte ostamaan tuon Lumilight Biker 2500 lampun, ei pitäisi olla enään valosta pulaa kun metsäteillä ajelee.
Kirjanmerkit